SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als ze nu eens 1 op 1 netto zouden uitkeren, veel mensen zouden hun wagen wel inwisselen. Maar dat gaat pas gebeuren als de appelen van de perenbomen vallen.
    Dus jij zou het normaal vinden dat iemand die 2k bruto en Mercedes c heeft meer netto heeft dan iemand die 2.5k heeft en polo (maar meer afdraagt)?

Lasten op arbeid naar beneden en kosten wagen verhogen (voor WG) en aantal zal snel zakken

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Dus jij zou het normaal vinden dat iemand die 2k bruto en Mercedes c heeft meer netto heeft dan iemand die 2.5k heeft en polo (maar meer afdraagt)?

Lasten op arbeid naar beneden en kosten wagen verhogen (voor WG) en aantal zal snel zakken
    Als ge mij de netto bedragen er bij zet kan ik u zeggen als ik het normaal vind.

Ik heb geen idee wat het netto verschil is tussen 2 en 2,5 k bruto omdat ik al heel mijn leven in het NL belastingstelsel val. En ik weet ook niet wat een C of een polo netto zou kosten.

Maar ik weet wel dat die auto loon is en dat niemand dat gaat afgeven voor minder dan zijn netto waarde.

Wat zou jij zeggen als plots de regels veranderen en ik 400 euro van u netto afpak?

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Het vervalt toch regelmatig eens in de zelfde discussie van al dan niet bedrijfswagens.
    Telkens dit terug komt blijven de argumenten uiteraard dezelfde. We hebben ze allemaal wel al eens gehad.

Uiteindelijk blijven er voor & tegenstanders. Maar het blijft een extralegaal voordeel als een ander. Voordelen waarvan er in BE vele zijn.
    Al die extralegale voordelen zijn er gekomen voor een en dezelfde reden nl. fiscale optimalisatie (omdat anders de fiscale druk te hoog is).

In de laagste brackets betaal je dan 0,0% inkomensbelastingen, maar toch vind men het nodig om te steen en been te klagen over zij die 55% afgeven, maar meer extralegale voordelen hebben.
    Omgekeerd zou ik uiteraard ook liever 0% belastingen betalen en dan mijn wagen opgeven & er zelf eentje aanschaffen met die andere helft van m'n loon dat ik dan niet meer moet afgeven.

Uiteraard ... dit gaat nooit gebeuren.

Bij gevolg ... blijft fiscale optimalisatie de favoriete bezigheid van de werkende Belg.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk bericht
    Have fun! Maandprijs gekend? Of kopen jullie zelf aan?
    Kwam uiteindelijk op 600 excl brandstof en btw.
    Op basis 5 jaar en 125.000km.
    Ze weten dat ik na een dikke 2.5jaar al aan de 125.000 ga zitten, maar dat past het bedrijf dan bij. Mag dan een nieuwe bestellen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenpje Bekijk bericht
    Ben nooit fan geweest van Peugeot maar de nieuwe 508 hebben ze toch echt wel goed gedaan, ik draai mijn hoofd toch eens als er eentje voorbij bolt. Enkel van dat klein stuur ben ik geen fan maar heb er nog niet mee gereden dus kan het niet met zekerheid weten. Have fun allezins! En gelukkig niet zoals bij de andere merken 6 maanden wachten op levering!
    Idem, Peugeot zei me helemaal niks, maar die 508 is echt geslaagd. Wou ook nog kijken voor ev een 308 maar eens die 508 gezien was dat geen optie meer

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Pot, ketel. Lees anders nog eens wat ik zeg.
    - ik zeg nergens dat ik een A6 nodig heb. Ik heb dat nog nooit ook maar enigszins gepretenteerd.
    - ik zeg nergens dat de overheid voor een gedeelte van de wagenkost belastingsvermindering moet toekennen.

Doe dan ook niet alsof ik dat gezegd heb.

Het enige dat ik hier zeg is dat als het zover komt dat enkel een Polo of iets dergelijks nog mogelijk is, ik met plezier uit het systeem stap, mij het geld wel uitkeer dat ik nu via de zaak in de auto steek, en er mij wel zelf een volwaardige gezinswagen mee koop.

Hoe kan je daar iets op tegen hebben?
    Als dat geld dan gewoon via het normaal stelsel en de normale tarieven uitgekeerd wordt, geen enkel probleem. Als jij met dat geld daarna dan de keuze maakt om een wagen te kopen die meer uitstoot en noem maar op, en dus fiscaal afgestraft wordt met deze keuze. Perfect doe maar op zou ik zeggen. Je maakt een bewuste keuze, en draagt daar de gevolgen van.

Maar ik acht de kans klein dat je dan effectief die keuze gaat maken. En je dus effectief een meer bewuste keuze gaat maken, in eerste plaats voor uw portemonnee. Maar surplus is dit positief voor het klimaat en het uitstootprobleem.

Je zegt wel niet expliciet dat je een A6 nodig hebt. Maar wel dat uw werkgever moet voorzien in uw nood aan een gezinswagen. Wat in de eerste plaats al niet correct is, en zoals ik eerder al zei is dit de kern van het probleem.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Het vervalt toch regelmatig eens in de zelfde discussie van al dan niet bedrijfswagens.
    Telkens dit terug komt blijven de argumenten uiteraard dezelfde. We hebben ze allemaal wel al eens gehad.

Uiteindelijk blijven er voor & tegenstanders. Maar het blijft een extralegaal voordeel als een ander. Voordelen waarvan er in BE vele zijn.
    Al die extralegale voordelen zijn er gekomen voor een en dezelfde reden nl. fiscale optimalisatie (omdat anders de fiscale druk te hoog is).

In de laagste brackets betaal je dan 0,0% inkomensbelastingen, maar toch vind men het nodig om te steen en been te klagen over zij die 55% afgeven, maar meer extralegale voordelen hebben.
    Omgekeerd zou ik uiteraard ook liever 0% belastingen betalen en dan mijn wagen opgeven & er zelf eentje aanschaffen met die andere helft van m'n loon dat ik dan niet meer moet afgeven.

Uiteraard ... dit gaat nooit gebeuren.

Bij gevolg ... blijft fiscale optimalisatie de favoriete bezigheid van de werkende Belg.
    Het is net geen extralegaal voordeel zoals een ander. Het is een extralegaal voordeel wat bijdraagt bij onze twee grootste problemen. Zijnde mobiliteit en klimaat. Je subsidieert mensen om alleen in een wagen te kruipen, een wagen die in de eerste plaats te groot is voor alleen te verplaatsen. Je subsidieert dus de files en de verzadiging van de wegen. Dan subsidieer je nog eens het gebruik ervan. Want een wagen is een voordeel waarmee de waarde stijgt bij het meer gebruiken. Als jij op jaarbasis 40.000km doet dan doe je meer voordeel dan dat je 20.000km doet. Er is totaal geen afstraffing bij het minder gebruiken.

Het is de wereld op zijn kop. Iemand die amper met zijn wagen rijdt en probeert zoveel mogelijk milieubewust zich te verplaatsen krijgt niks, hij wordt zelfs afgestraft.

En je mag mij toch eens zeggen wie 0% inkomstenbelasting betaald. Dat is gewoon totaal van de pot gerukt. Je hebt het over de werkbonus vermoed ik? Wat een bonus is, zoals de naam ook doet vermoeden, voor mensen met een laag inkomen die willen werken. Een bonus om mensen te stimuleren om te gaan werken, ook al krijgen ze een laag brutoloon. Een progressief belastingssysteem heeft zijn voor- en nadelen. Maar een vlak systeem heeft dat ook hoor.

En uw 55% is ook serieus aan de baard getrokken. Wij hebben een systeem van schijven. Pas vanaf 40.480€ betaal je op elke cent meer 50% belastigen. Maar wees gerust jij bent niet de enige die veel geld in dat schijfje steekt hoor. Dat schijfje is niet enkel voor de bedrijfswagenbezitter hoor, weest gerust.

En favoriete bezigheid? Weinige hebben effectief een zegje in hoe ze optimaliseren hoor. Ik heb bijvoorbeeld 0,0 inspraak hierin.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Als jij met dat geld daarna dan de keuze maakt om een wagen te kopen die meer uitstoot en noem maar op, en dus fiscaal afgestraft wordt met deze keuze. Perfect doe maar op zou ik zeggen. Je maakt een bewuste keuze, en draagt daar de gevolgen van.

Maar ik acht de kans klein dat je dan effectief die keuze gaat maken. En je dus effectief een meer bewuste keuze gaat maken, in eerste plaats voor uw portemonnee. Maar surplus is dit positief voor het klimaat en het uitstootprobleem.
    Ik zeg nergens wat voor soort keuze ik zal maken, buiten dat het een volwaardige gezinswagen zal zijn.

Als ik die keuze zal moeten maken nadat de termijn op mijn huidige is afgelopen zal dat dan meer dan waarschijnlijk gewoon een jonge tweedehands E-segmenter zijn.

Je zegt wel niet expliciet dat je een A6 nodig hebt.
    Ik zeg het ook niet impliciet.

Maar wel dat uw werkgever moet voorzien in uw nood aan een gezinswagen.
    Neen, ook dat zeg ik nergens. Quote me.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Tinufiel's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Je zegt wel niet expliciet dat je een A6 nodig hebt. Maar wel dat uw werkgever moet voorzien in uw nood aan een gezinswagen. Wat in de eerste plaats al niet correct is, en zoals ik eerder al zei is dit de kern van het probleem.
    Als een gezinswagen binnen je budget valt dan moet de werkgever je er een geven hé. En als hij zegt van "je moet afzien in een klotepolo" dan moet je de keuze hebben of het prijsverschil netto op je bankrekening krijgen.

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk bericht
    Waar kan ik eigenlijk die waarden terugvinden voor bijvoorbeeld andere (nieuwe) VW's ?
    Configurator > kies model > configuratie starten > klik op uitvoering
    Nu kom je op de motorkeuze. Nu kan je bij elke motorkeuze helemaal rechts op dat autootje met i klikken en krijg je een pop-up met technische gegevens waar ook verbruik en uitstoot bij staan.

Let op, blijkbaar hebben niet alle motoren bij alle modellen al een WLTP-waarde. Bij de Golf bvb. is het enkel NEDC bij de 1.5 TSI, maar bij de 1.0 TSI zie je dan weer zowel NEDC als WLTP.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mensen die gaan beslissen wat andere mensen nodig hebben of mogen krijgen, dat noemt communisme. En communisme is een walgelijke praktijk bedacht door egocentristen.

er is een reden dat eniac van zijn werkgever een A6 krijgt en een ander niet. Dat is omdat ze hem het waard vinden om dat te betalen en een ander niet.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door filipijntje Bekijk bericht
    Kwam uiteindelijk op 600 excl brandstof en btw.
    Op basis 5 jaar en 125.000km.
    Ze weten dat ik na een dikke 2.5jaar al aan de 125.000 ga zitten, maar dat past het bedrijf dan bij. Mag dan een nieuwe bestellen.

Idem, Peugeot zei me helemaal niks, maar die 508 is echt geslaagd. Wou ook nog kijken voor ev een 308 maar eens die 508 gezien was dat geen optie meer
    Als je deze foto bekijkt zie je een beetje waar ze hun mosterd hebben gehaald... succesvolle lijnen / kenmerken van andere wagens succesvol combineren:

- de (sport) grille is geïnspireerd (ergens toch) op de grille van sommige mercedes modellen (die uistekende grijze strookjes, bij mercedes zijn het bolletjes)
    - de capot doet mij denken aan een gespierde saab
    - de (licht) stroken onder de voorste lichten doet mij denken aan lexus LC
    - de lichten zelf kan ik even niet op komen, maar lekker sportief
    - de volledige zijkant doet me denken aan een Duitser, meerbepaald een BMW break
    - de achterkant is imo wel uniek, en zeer geslaagd, net als het interieur

kmoet wel zeggen, ik heb ze nog niet zien rijden...

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    En hoe is dat relevant?

My point exactly. Dus als ik zeg dat ik geen Polo wil en dan liever zelf wat koop, hoe verschilt dat dan van wat jij doet?
    Ik snap eigenlijk ook niet waarom jij meegaat met de discussie, jij bent ondertussen een zelfstandige niet? jij kan binnen x aantal jaar perfect kiezen welke auto je koopt.

iTrader
    51 (100%)
    Ik zeg nergens wat voor soort keuze ik zal maken, buiten dat het een volwaardige gezinswagen zal zijn.

Als ik die keuze zal moeten maken nadat de termijn op mijn huidige is afgelopen zal dat dan meer dan waarschijnlijk gewoon een jonge tweedehands E-segmenter zijn.

Ik zeg het ook niet impliciet.

Neen, ook dat zeg ik nergens. Quote me.
    Hier zeg je nochtans zeer duidelijk dat die wagen met het oogmerk privé gekozen wordt.
    Mja maar die breaks worden op zich niet zozeer voor één persoon genomen he. Bij ons wordt die genomen voor een gezin, daarom betaal je er ook VAA op, omdat je die mag gebruiken in privé en die keuze dus ook op privégebruik afstemt. In mijn geval is dat dus op 4 personen
    Ik denk dat niemand een probleem heeft met dat jij een E-segmenter koopt met uw geld dat via een normale weg, en een normale aanslagvoet op uw rekening gekomen is. Dan zit je nog met het ecologische. Als jij bereid bent daar een fikse meerprijs voor neer te leggen, ga je gang.

Maar het start al met de grootste veroorzaker van mobiliteitsproblemen en milieuproblemen niet meer fiscaal gunstig te maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tinufiel Bekijk bericht
    Als een gezinswagen binnen je budget valt dan moet de werkgever je er een geven hé. En als hij zegt van "je moet afzien in een klotepolo" dan moet je de keuze hebben of het prijsverschil netto op je bankrekening krijgen.
    Binnen je budget valt. Op wat is dat gebaseerd? Dat is louter maar iets arbitrair dat iemand heeft vastgelegd. Dat is niet iets wat vastligt, laat staan dat het wettelijk is. Daarbij binnen budget valt. Als de kostprijs dermate hoog wordt dat je enkel nog een kale polo erin krijgt, dan is dat ook zo hoor.

Uw werkgever gaat ook niet zeggen dat jij moet afzien in een polo. Eerder dat jij met jouw budget niet meer dan een polo kan krijgen. Je kan dan proberen dat hij u meer gaat betalen natuurlijk.

Je bevestigd trouwens de algemene toon die net zo verwerpelijk is. Die wagen is in de eerste plaats een werkmiddel. Momenteel is het een fiscale sinterklaas die je krijgt. Maar dat is nog niet genoeg want nu is het ook nog niet eender wat je krijgt.

Weet je hoe je netto op je bankrekening krijgt? Door brutoloon te belasten. Uw werkgever mag gerust ervoor zorgen dat jij 600€ extra netto hebt hoor, niemand gaat daar boos zijn. Net omdat die 600€ een resultaat is van een loon waar patronale bijdragen en belastigen op geheven zijn. De zaak met bedrijfswagens is net de aangenomen waarde die niet gelijk is met de effectieve waarde.

En zoals ik eerder ook al zei is het een voordeel dat enkel maar meer winst veroorzaakt door meer te gebruiken. Iets wat rechtstreeks indruist tegen onze twee grootste problemen, mobiliteit en milieu.

Daarbij hebben sommige een verkeerd beeld op wat een gezinswagen is. Weet je wat de gezinswagen van 2019 is? De ford focus. Je weet wel, zo een halve wagen, minikot of zelfs playmobielauto. Zo een wagen waar je als 30 jarige uitgegroeid bent, stel u voor zeg dat je in zo een piepkleine wagen moet rijden. Zo een hatchke, you know wel eh. Dat is too small, ik zie myself daarin niet driven. Gezin is natuurlijk een ruim begrip eh, je kan ook alleen een gezin zijn eh. Oh wait....
    Laatst gewijzigd door MrKend54l; 17 september 2019 om 21:12
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Ik snap eigenlijk ook niet waarom jij meegaat met de discussie, jij bent ondertussen een zelfstandige niet? jij kan binnen x aantal jaar perfect kiezen welke auto je koopt.
    Ik ben meegegaan met de discussie omdat het begon met die 125g, en als dat WLTP wordt en dat verandert niet kan je effectief nog een Polo nemen of iets dergelijks.
    Toen zei ik dat ik het nut van een Polo voor mezelf nagenoeg onbestaand vind en dan liever uit het systeem stap en zelf iets kies, en dan breekt de hel blijkbaar los, want dat betekent dan blijkbaar dat de staat mij een A6 moet gunnen, en dan probeert men mij ook te overtuigen dat ik met een Polo voor mijn gezinsgebruik ook perfect kan toekomen.

Maar mijn standpunt is en blijft gewoon dat ik dan gewoon geen bedrijfswagen meer wil.

Hier zeg je nochtans zeer duidelijk dat die wagen met het oogmerk privé gekozen wordt.
    Maar dat is toch iets helemaal anders? Zeggen dat je een bedrijfswagen in functie van privégebruik uitkiest is toch helemaal iets anders dan zeggen dat de werkgever jou een gezinswagen moet voorzien?
    De werkgever bepaalt de parameters (budget, autoklasse, CO2's, whatever) en de werknemer kiest dan vaak in functie van zijn privégebruik, dat is alles wat ik zeg. Dat houdt toch geen verplichting in naar werkgever toe?

Ik denk dat niemand een probleem heeft met dat jij een E-segmenter koopt met uw geld dat via een normale weg, en een normale aanslagvoet op uw rekening gekomen is. Dan zit je nog met het ecologische. Als jij bereid bent daar een fikse meerprijs voor neer te leggen, ga je gang.
    Begrijp niet goed waar je die "fikse meerprijs" haalt... In privé aankoop zijn die full electrics en hybrids doorgaans net fiks duurder? Of bedoel je gewoon dat een E-segmenter duurder is dan een C- of D-segmenter? Tja, dat klopt dan wel weer natuurlijk.

Maar dat is nog niet genoeg want nu is het ook nog niet eender wat je krijgt.
    Tuurlijk is dat niet eender. Als het privénut beperkt is, maar je wel belastingen op betaalt, dan is het natuurlijk niet eender. Extreem geval: stel dat ze mij morgen een Smart geven (in geval ik nog werknemer was...) en ik betaal daar VAA voor terwijl dat voor mijn privé nul noppes nut heeft, waarom betaal ik dat VAA dan? Dan moet ik blij zijn dat ik een Smart krijg waarop ik belastingen mag betalen maar waarmee ik, buiten dan in functie van de baas het land afcrossen, eigenlijk weinig ben?

Daarbij hebben sommige een verkeerd beeld op wat een gezinswagen is. Weet je wat de gezinswagen van 2019 is? De ford focus. Je weet wel, zo een halve wagen, minikot of zelfs playmobielauto. Zo een wagen waar je als 30 jarige uitgegroeid bent, stel u voor zeg dat je in zo een piepkleine wagen moet rijden. Zo een hatchke, you know wel eh. Dat is too small, ik zie myself daarin niet driven. Gezin is natuurlijk een ruim begrip eh, je kan ook alleen een gezin zijn eh. Oh wait....
    Ik zie niet in waarom een Focus break geen goede gezinswagen zou zijn. Heb hem zelf ook nog een tijdje gehad. Doet er verder ook weinig toe, als iemand een Golf nu geen deftige wagen vindt is dat zo he. Elk zijn kader, elk zijn context. Op zich is dat niet erger dan iemand die de tranen in de ogen krijgt wanneer hij een "kale" grotere wagen ziet rondrijden...

BlueSkyraider's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Begin Juli mijn Passat B7 Variant 2.0TDI 170pk moeten achterlaten bij de dealer met 235000km op de teller, en vertrokken met een nieuwe Skoda Superb Combi Style 2.0TDI 190pk. Staat momenteel 9000km op de teller.

Ondertussen al een reis naar Zuid-Frankrijk mee gedaan, 1000km op één nacht met 3 kleine kinderen op de achterbank (5mnd, 3j en 5j). En onverkrampt aangekomen op bestemming (en terug thuis).
    Heerlijke reiswagen. Ook de ACC en Lane Assist helpen wel om het rijden op lange trajecten minder vermoeiend te maken.
    Het extra volume van de Superb tov de Passat zit em vooral in de beenruimte achteraan, mijn dochter die achter mij zit kan mij nu geen "massage" meer geven door - al dan niet bewust - tegen de achterkant van mijn zetel te zitten duwen. De kofferruimte is vrijwel identiek aan die van de Passat (is net iets groter)
    Het motorkarakter is ondanks de 20pk meer, maar zelfde nm rustiger dan de Passat. Deze DSG met 7v is toch beter afgesteld dan de DSG met 6v uit de Passat.

Heb ook de virtuele cockpit, geen tellers meer dus. De gadgetman in mij verlekkerd op dit "gimmick", maar moet zeggen dat dit in de praktijk ook echt wel een meerwaarde kan zijn, om juist die info te tonen die op dat moment voor jou van belang is. Enkel jammer dat je het beeld van de Android Auto (of Apple Carplay) hierop niet kan projecteren.

Verbruik op de lange termijn zit momenteel op 6l/100km rond.
    "Er zit in iedereen wel een Dude87!" - gizmo_1987
    "Ik wil gewoon vuile E30's te kakken zetten" - ComputerVISTA

iTrader
    51 (100%)
    Ik ben meegegaan met de discussie omdat het begon met die 125g, en als dat WLTP wordt en dat verandert niet kan je effectief nog een Polo nemen of iets dergelijks.
    Toen zei ik dat ik het nut van een Polo voor mezelf nagenoeg onbestaand vind en dan liever uit het systeem stap en zelf iets kies, en dan breekt de hel blijkbaar los, want dat betekent dan blijkbaar dat de staat mij een A6 moet gunnen, en dan probeert men mij ook te overtuigen dat ik met een Polo voor mijn gezinsgebruik ook perfect kan toekomen.

Maar mijn standpunt is en blijft gewoon dat ik dan gewoon geen bedrijfswagen meer wil.

Maar dat is toch iets helemaal anders? Zeggen dat je een bedrijfswagen in functie van privégebruik uitkiest is toch helemaal iets anders dan zeggen dat de werkgever jou een gezinswagen moet voorzien?
    De werkgever bepaalt de parameters (budget, autoklasse, CO2's, whatever) en de werknemer kiest dan vaak in functie van zijn privégebruik, dat is alles wat ik zeg. Dat houdt toch geen verplichting in naar werkgever toe?

Begrijp niet goed waar je die "fikse meerprijs" haalt... In privé aankoop zijn die full electrics en hybrids doorgaans net fiks duurder? Of bedoel je gewoon dat een E-segmenter duurder is dan een C- of D-segmenter? Tja, dat klopt dan wel weer natuurlijk.

Tuurlijk is dat niet eender. Als het privénut beperkt is, maar je wel belastingen op betaalt, dan is het natuurlijk niet eender. Extreem geval: stel dat ze mij morgen een Smart geven (in geval ik nog werknemer was...) en ik betaal daar VAA voor terwijl dat voor mijn privé nul noppes nut heeft, waarom betaal ik dat VAA dan? Dan moet ik blij zijn dat ik een Smart krijg waarop ik belastingen mag betalen maar waarmee ik, buiten dan in functie van de baas het land afcrossen, eigenlijk weinig ben?

Ik zie niet in waarom een Focus break geen goede gezinswagen zou zijn. Heb hem zelf ook nog een tijdje gehad. Doet er verder ook weinig toe, als iemand een Golf nu geen deftige wagen vindt is dat zo he. Elk zijn kader, elk zijn context. Op zich is dat niet erger dan iemand die de tranen in de ogen krijgt wanneer hij een "kale" grotere wagen ziet rondrijden...
    Het is geen kwestie van dat je met een polo moet toekomen. Maar eerder dat het uit het milieu en mobiliteit standpunt stilaan van de pot gerukt is dat werkgevers via de fiscale optimalisatie grote en vervuilende wagens aanbied. En dat zuiver voor het privégebruik, want professioneel is dat alvast zeker niet nodig.

Als jij dan zegt dat je er geen meer wilt dan is dat uw goed recht. Maar dan komen we bij het tweede punt dat vanaf je uit dat stelsel stapt je ook niet meer de fiscale voordelen hebt. En als je dan als particulier kiest voor een grote en vervuilende wagen je daar ook voor afgestraft wordt in de vorm van taksen en noem maar op. Dan heb je nog altijd de keuze om pakweg een A6 te kopen, maar je moet u er wel bij neerleggen dat je fiks meer gaat betalen.

Op dat moment ben ik er van overtuigd dat mensen niet meer zo een grote wagen gaan kopen. Of gewoon een wagen in het algemeen.

En het gaat voor alle duidelijkheid niet over de clipper, maar over de gewone focus
    En het is overigens ook een totaal ander gegeven tussen een kale luxewagen waar dan weinig luxe aan is, en de vraag stellen waarom je dat zou doen. En zeggen dat een golf een minderwaardige wagen is, een mini autotje waar je niks mee bent. Terwijl er onnoemelijk veel gezinnen met een golf rijden, en daar verdomd blij mee zijn en alles mee doen.

We kunnen ons gewoon veel vragen stellen bij het huidig systeem. Moet een werkgever en de staat via fiscale optimalisatie het mobiliteit en milieuprobleem sponsoren. Moet een gezin zo een grote wagen hebben. Moet een gezin twee wagens hebben. Moet een werknemer zoveel km's maken, zowel professioneel als privé. Moet je als je in Eeklo woont echt in Zaventem gaan werken. En ga zo maar door. Al die zaken aanpakken is milieu en mobiliteit aanpakken.
    Laatst gewijzigd door MrKend54l; 18 september 2019 om 06:32

Pagina 530 van 571 Eerste ... 30430480520526527528529530531532533534540 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten