GADGET's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    systeem trekt gewoon op niets. Nu denken ze na over groep-taxi's...

Onbegrijpelijk dat er a) mensen betaald worden om daar over na te denken, b)altijd maar kleine 'oplossingen' te zoeken die eigenlijk niks veranderen en veel energie/verwarring veroorzaken.

'slimme' km-heffing is het enige correcte en logische systeem imo. Voor iedereen gelijk (bedrijfswagen/voordeel gewoon forfait op catalogusprijs, klaar) en misschien ook in beperkte mate gekoppeld aan je uitstoot.
    Waarom betaal ik een absurd bedrag om zondag namiddag eens met een -recente- M3 rond te bollen en mijn buur met zijn oude golf 3 knart dagelijks 100km en als je erachter rijdt zet je uw luchtcirculatie maar al toe.
    (om maar een vb te geven want mijn buur rijdt met een 440i en ik al helemaal geen uitstoot)

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zo ook ... België mag nog ALLE wagens verbieden ... da's globaal gezien 2 keren niets.
    Ondertussen trekken de Amerikanen & de Russen etc. het hun ni al te veel aan & betalen we ons hier blauw voor weinig tot niets van verandering.
    Maar de groene kunnen zich dan toch beter voelen over zichzelf.
    Voor de fijnstof maakt het wel een wereld van verschil. Die vervuilde lucht rond Antwerpen komt niet overgewaaid uit Rusland of Amerika natuurlijk.
    Op vlak van CO2 maakt België geen hol uit, daar heb je wel gelijk in.

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Ik vraag mij wel af wat het gezin dan doet als de man/vrouw met zijn break of E klasse naar het werk is met de auto en daar 8-10h zit. hoe geraakt het gezin dan rond? Als het rondraakt zonder die auto dan zal het wel lukken met ne polo ook.
    Dan moet moeder de vrouw met de kindjes van en naar school. Duh dat dat in een Polo lukt.
    Maar ga met het gezin op weekendinkopen en je mag een dakkoffer op de Polo zetten. Of op vakantie en je mag een dakkoffer op de dakkoffer op de Polo zetten.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Dan moet moeder de vrouw met de kindjes van en naar school. Duh dat dat in een Polo lukt.
    Maar ga met het gezin op weekendinkopen en je mag een dakkoffer op de Polo zetten. Of op vakantie en je mag een dakkoffer op de dakkoffer op de Polo zetten.
    Boodschappen doen kan zonder de hele familie mee te nemen.

In de zomer een volksverhuizing organiseren om wat zon te hebben is niet meer van deze tijd als dat niet wat milieu bewuster kan zoals met de trein.

/Dat klinkt allemaal wat dramatisch en drastisch, weet ik. Maar we gaan gewoon echt naar een mentaliteitswijziging moeten, en die gaat niemand fijn vinden, daarom dat het ons ook niet gaat lukken.

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Sorry, maar nee. Nu zijn we zaken bij de haren aan het sleuren. Een Polo is geen gezinswagen en ik zie weinig mis in de attitude om als gezin samen buiten te gaan in het weekend.

Maar het is echt simpel hoor, dus ik weet niet goed waarom er zo doorgediscussieerd wordt. Als het ooit vervalt tot maximaal een Polo als bedrijfswagen, dan stappen velen uit het systeem. Ik ga er verder niet over zagen of klagen, ik geef gewoon aan wat ik dan ga doen. Dan koop ik zelf wel wat moois privé.

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht

In de zomer een volksverhuizing organiseren om wat zon te hebben is niet meer van deze tijd als dat niet wat milieu bewuster kan zoals met de trein.

/Dat klinkt allemaal wat dramatisch en drastisch, weet ik. Maar we gaan gewoon echt naar een mentaliteitswijziging moeten, en die gaat niemand fijn vinden, daarom dat het ons ook niet gaat lukken.
    Gaan de kinderen dan zo graag naar supermarkten met de ouders? ik weet toen ik klein was mocht ik van mijn ouders alleen thuisblijven terwijl zij naar de supermarkt gingen.
    Ik snap wel dat je kleine kinderen niet alleen gaat laten maar kleine kinderen kunnen gerust in een kleine auto.

iTrader
    22 (100%)
    Ik snap wel dat je kleine kinderen niet alleen gaat laten maar kleine kinderen kunnen gerust in een kleine auto.
    Ja top, de kinderen in een kinderstoeltje in de zetel en vervolgens alle boodschappen die niet in de koffer kunnen er gewoon bovenop (en weekendboodschappen in een Polo, dat gaan er veel zijn).

Wat ben ik toch een inefficiënte ouder, dat ik daar niet aan gedacht heb.

Waarom rij jij eigenlijk in een C-klasse? Een Smart moet toch ook genoeg zijn zonder kinderen?

josilirios's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Belangrijker dan de omvang van de wagen is toch de productie en de aandrijflijn? Een VW Polo in dieseluitvoering is niet het walhalla voor het milieu dus daar hoeft de discussie al niet over te gaan.
    Dat iedereen vastgeroest zit aan zijn wagen is niet meer dan logisch omdat de wagen jaren op rij alleen maar terrein heeft gewonnen.
    Nu blijkt zo een dieselstoof toch wel vervuilender te zijn dan bvb een tram die in de stad rondrijdt en is de omgekeerde beweging bezig.
    Waar we vroeger tramsporen gingen uitbreken om de wagen zijn ruimte te geven, doen we nu het omgekeerde.
    Dat jullie dan staan de discussiëren over de grootte van de wagen in tijden waar binnenkort geen enkele wagen met klassieke brandstof de stad nog binnen mag...
    OK, veel plezier met de fantastisch grote firmawagens dan hé (want eikes, in een Polo valt niet te leven!!!&!@@).

Ik wil alleen maar zeggen dat alles kan, het vraagt alleen een mentaliteitswijziging, en dat is niet evident. Verder wordt hier enkel maar om de zoveel lijnen hetzelfde gezegd.
    Cheer up, the worst is yet to come.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Ja top, de kinderen in een kinderstoeltje in de zetel en vervolgens alle boodschappen die niet in de koffer kunnen er gewoon bovenop (en weekendboodschappen in een Polo, dat gaan er veel zijn).

Waarom rij jij eigenlijk in een C-klasse? Een Smart moet toch ook genoeg zijn zonder kinderen?
    Je gaat volledig naast de kwestie. Dat jij een A6 nodig hebt om uw gezin te verplaatsen tot daaraantoe (al wil ik daar gerust ook de discussie over aangaan, want dat is ook bij de haren getrokken).

Maar het gaat erom of uw werkgever in deze noodzaak moet voorzien. En daarbovenop of de staat dit fiscaal moet toejuichen. Het concept van een bedrijfswagen is om uw verplaatsingen professioneel te kunnen doen. Hiervoor heb je een bepaald type wagen nodig. Voor een consultant die enkel zijn aktetas moet vervoeren volstaat een polo. Voor een technieker zal dit een viano zijn. Het voordeel alle aard is dat je deze wagen die in de hoofdzaak dient om professioneel rond te rijden, ook privé mag gebruikt worden. Dat is het deel van het loon, of dat zou het toch moeten zijn. Volstaat deze wagen niet, pech heb je dan.

Jij kaart nu echt heel duidelijk aan waar het systeem schort. De mentaliteit dat uw werkgever via een fiscale optimalisatie u moet voorzien van een gezinswagen. Waar je dan ook nog eens professioneel mee aan de slag kan.

Niemand verbied u om particulier geen gezinswagen te kopen, als je dit echt nodig hebt doe gerust. Maar dit moet dan wel verlopen zoals het bij de normale particulier gebeurt, zonder fiscale optimalisatie. En je zal zien hoor, ineens zal zo een halve kleine golf volstaan. Nog nooit zullen ze zo een leuke en geriefelijke wagen gehad hebben. De reacties die hier gepost zijn zeggen genoeg, genoeg over hoe verwend sommige zijn. En vooral blind voor de realiteit, koop u maar is particulier zo een halve golf.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Tinufiel's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Gaan de kinderen dan zo graag naar supermarkten met de ouders? ik weet toen ik klein was mocht ik van mijn ouders alleen thuisblijven terwijl zij naar de supermarkt gingen.

Mijn kinderen zijn nog niet oud genoeg om thuis te blijven. En die gaan graag mee hoor, altijd fun in de Colruyt met al die hapjes!

Plaats genoeg trouwens in de XC90.

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)

Mijn C is een benzine en tis geen bedrijfswagen, ik ben toch vrij om te kiezen wat ik koop zeker?

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Je gaat volledig naast de kwestie. D

Maar het gaat erom of uw werkgever in deze noodzaak moet voorzien. En daarbovenop of de staat dit fiscaal moet toejuichen. Het concept van een bedrijfswagen is om uw verplaatsingen professioneel te kunnen doen. .
    Je zit zelf volledig langs de kwestie. Het gaat om te beginnen niet om bedrijfswagens, het gaat om salariswagens.
    Dus wie nu een A6 heeft, gaat uiteraard niet terug naar een polo, want dat wil zeggen dat ze hem een stuk loon afpakken. Ooit zal hij wel klein begonnen zijn, maar door "salaris" groei krijgt hij nu een veel grotere auto.

Kan hij met een veel kleinere goedkopere auto? Waarschijnlijk wel, maar dat is compleet langs de kwestie. Ik ken niemand die zomaar een stuk van zijn loon gaat inleveren.

Ze hebben het gewoon veel te ver laten komen met de salariswagens en die nu zomaar gaan afpakken of kleiner maken is not done. Je gaat ook niet zomaar iemand zijn salaris ineens met 500 euro verlagen.

Als ze nu eens 1 op 1 netto zouden uitkeren, veel mensen zouden hun wagen wel inwisselen. Maar dat gaat pas gebeuren als de appelen van de perenbomen vallen.

iTrader
    18 (100%)
    Maar het gaat erom of uw werkgever in deze noodzaak moet voorzien. En daarbovenop of de staat dit fiscaal moet toejuichen. Het concept van een bedrijfswagen is om uw verplaatsingen professioneel te kunnen doen. Het voordeel alle aard is dat je deze wagen die in de hoofdzaak dient om professioneel rond te rijden, ook privé mag gebruikt worden. Dat is het deel van het loon, of dat zou het toch moeten zijn.
    De werkgever betaalt het uiteindelijk toch. Ongeacht of dit via loon is of dmv een bedrijfs/salariswagen. Dat jij bij een gelijk loon liever met een Polo rijdt dan een A6 is je vrije keuze. Andersom idem.
    Punt blijft dat loon nog steeds te zwaar belast wordt. Dus zoekt men alternatieven.

iTrader
    22 (100%)
    Je gaat volledig naast de kwestie.
    Pot, ketel. Lees anders nog eens wat ik zeg.
    - ik zeg nergens dat ik een A6 nodig heb. Ik heb dat nog nooit ook maar enigszins gepretenteerd.
    - ik zeg nergens dat de overheid voor een gedeelte van de wagenkost belastingsvermindering moet toekennen.

Doe dan ook niet alsof ik dat gezegd heb.

Het enige dat ik hier zeg is dat als het zover komt dat enkel een Polo of iets dergelijks nog mogelijk is, ik met plezier uit het systeem stap, mij het geld wel uitkeer dat ik nu via de zaak in de auto steek, en er mij wel zelf een volwaardige gezinswagen mee koop.

Hoe kan je daar iets op tegen hebben?
    Laatst gewijzigd door eniac; 17 september 2019 om 17:45

iTrader
    22 (100%)
    Mijn C is een benzine
    En hoe is dat relevant?

en tis geen bedrijfswagen, ik ben toch vrij om te kiezen wat ik koop zeker?
    My point exactly. Dus als ik zeg dat ik geen Polo wil en dan liever zelf wat koop, hoe verschilt dat dan van wat jij doet?

Pagina 529 van 570 Eerste ... 29429479519525526527528529530531532533539 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten