Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dude ... ik ben te oud geworden om nog in een of ander mini kot rond te bollen. Heb genoeg van die klein dingskes gehad & wil dus een 'volledige' wagen.

Onafhankelijk van mijn huidige wagen, want ik wou al geen hatchkes meer toen ik mijn 3 reeks koos.

Laat ons zeggen dat een potentiële nieuwe WG mij totaal niet gaat overtuigen met een of ander Golfke.

Basically ... I'm with Eniac on this one!
    Ge loopt precies wat langs uw schoenen als ge een golfke een minikot of halve wagen vindt hoor. Of zijt ge misschien 2m en 150kg?
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Mja maar die breaks worden op zich niet zozeer voor één persoon genomen he. Bij ons wordt die genomen voor een gezin, daarom betaal je er ook VAA op, omdat je die mag gebruiken in privé en die keuze dus ook op privégebruik afstemt. In mijn geval is dat dus op 4 personen

Als het enige haalbare nog kleine hatchbacks is, dan stap ik gewoon af van het concept bedrijfswagen en doe ik zoals hierboven al gezegd, privé aankoop met kilometervergoeding.
    Uw bedrijfswagen moet in eerste instantie dienen voor de kilometers die je doet voor je werk, die vaker dan niet alleen gereden worden, als daar uw gezin niet in past is dat eigenlijk niet het probleem van uw werkgever, en dien jij dat anders op te lossen in je privé. Uw werkgever geeft u een auto voor uw werk, en ja je geeft dan VAA af maar ook een Polo aan veel lagere VAA kan je in uw privé gebruiken.

Dude ... ik ben te oud geworden om nog in een of ander mini kot rond te bollen. Heb genoeg van die klein dingskes gehad & wil dus een 'volledige' wagen.

Onafhankelijk van mijn huidige wagen, want ik wou al geen hatchkes meer toen ik mijn 3 reeks koos.

Laat ons zeggen dat een potentiële nieuwe WG mij totaal niet gaat overtuigen met een of ander Golfke.

Basically ... I'm with Eniac on this one!
    Zorgt uw ouderdom er dan ook voor dat je imuun bent voor de klimaatsverandering?

Pas op, ik ben een autoliefhebber en heb morgen ook liever een Porsche onder m'n gat dan een Polo hoor. Maar bedrijfswagens hadden jaren geleden al wel eens wat beperkter kunnen zijn door gewoon werkgevers te pushen kleinere auto's te verplichten zonder het fiscaal gunstige systeem erachter aan te moeten passen.

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Uw bedrijfswagen moet in eerste instantie dienen voor de kilometers die je doet voor je werk, die vaker dan niet alleen gereden worden, als daar uw gezin niet in past is dat eigenlijk niet het probleem van uw werkgever, en dien jij dat anders op te lossen in je privé.
    Maar de productie van 2 wagens om een nood op te lossen is veel nadeliger dan de productie van 1 wagen. De oplossing dat een bedrijfswagen in privé gebruikt mag worden is dan ook te prefereren boven een kleine bedrijfswagen op de zaak en een grote gezinswagen privé.
    Allez, ik denk niet dat je het correct ziet in deze. Het VAA is hoger omdat het privé voordeel hoger wordt gezien. Dus als ik een grote break heb, dan heb ik een groter VAA te betalen.

Het is wel degelijk zo dat die break nu eenmaal niet gedimensioneerd is op puur het professioneel gebruik, maar ook op het privégebruik.

Uw werkgever geeft u een auto voor uw werk, en ja je geeft dan VAA af maar ook een Polo aan veel lagere VAA kan je in uw privé gebruiken.
    Het nut van een Polo in privé is voor mij zwaar beperkt tot nutteloos. Kan ik niet eens boodschappen mee doen in het weekend als de kinderen mee zijn. Als het daarop neerkomt, dan regel ik het dus inderdaad anders, dat heb ik hierboven al aangegeven

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Maar de productie van 2 wagens om een nood op te lossen is veel nadeliger dan de productie van 1 wagen. De oplossing dat een bedrijfswagen in privé gebruikt mag worden is dan ook te preferen boven een kleine bedrijfswagen op de zaak en een grote gezinswagen privé.
    Allez, ik denk niet dat je het correct ziet in deze. Het VAA is hoger omdat het privé voordeel hoger wordt gezien. Dus als ik een grote break heb, dan heb ik een groter VAA te betalen.

Het is wel degelijk zo dat die break nu eenmaal niet gedimensioneerd is op puur het professioneel gebruik, maar ook op het privégebruik.

Het nut van een Polo in privé is voor mij zwaar beperkt tot nutteloos. Kan ik niet eens boodschappen mee doen in het weekend als de kinderen mee zijn. Als het daarop neerkomt, dan regel ik het dus inderdaad anders, dat heb ik hierboven al aangegeven
    Er is geen tweede wagen in het verhaal. Je krijgt je Polo van het werk om al je werk kilometers mee te doen. Je kiest er dan voor om nog VAA te betalen om tijdens je privé er ook mee te rijden, en de rest doe je (in een ideale wereld waarin men 20 jaar geleden begon te investeren) met de bus/tram/trein. Dit soort zaken is hetgeen we moeten doen om ons klimaat te redden en af te stappen aan de luxe die we ons de dag van vandaag toeeigenen.

Is dat daarom mijn favoriete optie, helemaal niet hoor. Maar we zijn ondertussen wel zo ver dat we met z'n allen dingen gaan moeten opgeven. En zoals ik al zei is de overheid hier absoluut ook voor een groot deel de boosdoener hoor.

iTrader
    22 (100%)
    Er is geen tweede wagen in het verhaal. Je krijgt je Polo van het werk om al je werk kilometers mee te doen. Je kiest er dan voor om nog VAA te betalen om tijdens je privé er ook mee te rijden, en de rest doe je (in een ideale wereld waarin men 20 jaar geleden begon te investeren) met de bus/tram/trein. Dit soort zaken is hetgeen we moeten doen om ons klimaat te redden en af te stappen aan de luxe die we ons de dag van vandaag toeeigenen.

Is dat daarom mijn favoriete optie, helemaal niet hoor. Maar we zijn ondertussen wel zo ver dat we met z'n allen dingen gaan moeten opgeven. En zoals ik al zei is de overheid hier absoluut ook voor een groot deel de boosdoener hoor.
    Mja maar dat is een andere discussie. OV staat helemaal niet ver genoeg om een beetje normaal gezin (inkopen, hobbies, vrije tijd, ...) in vele dorpen tot zelfs steden autovrij te laten zijn. Dus in de realiteit zou die tweede wagen er wel vaak zijn.

Het punt was de associatie "E-klasse voor 1 persoon", terwijl die E-klasse meestal volop als gezinswagen dient.

iTrader
    18 (100%)
    Ik zou de staat van veel bedrijfswagen niet willen zien als die puur voor het werk gebruikt zou worden...
    Daarnaast sluit ik me aan bij @eniac dat het volledig loskoppelen van bedrijfswagens en privégebruik meer problemen geeft dan oplost.
    Kantelpunt om allen weer privé aan te kopen en logboek bij te houden voor verplaatsingen komt snel dichtbij heb ik de indruk.

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk bericht
    Kantelpunt om allen weer privé aan te kopen en logboek bij te houden voor verplaatsingen komt snel dichtbij heb ik de indruk.
    Ik heb het gisteren voor de lol nog eens zitten bekijken... Het geld dat ik via de zaak spendeer om een wagen te financieren + alle kosten + VAA zou ik privé kunnen uitbetalen en heb er al best wat auto voor. Nog een paar verhogingen van het VAA systeem zoals er zitten aan te komen met WLTP en ik zou echt zomaar eens kunnen overschakelen.

iTrader
    1 (100%)
    Er wordt hier de vergissing gemaakt dat we er nog iets "leuk" aan moeten vinden. Er komt een moment dat een moedige politicus het door ons strot komt duwen om de wereld in stand te houden. Dat klinkt extreem over zoiets futiel als bedrijfswagens, maar is wel degelijk de waarheid.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Er wordt hier de vergissing gemaakt dat we er nog iets "leuk" aan moeten vinden. Er komt een moment dat een moedige politicus het door ons strot komt duwen om de wereld in stand te houden. Dat klinkt extreem over zoiets futiel als bedrijfswagens, maar is wel degelijk de waarheid.
    Is toch al meermaals aangehaald dat 80/90% van die wagens gewoon vervangen worden door privé wagens, gelijk welk soort.
    En nee ... no way dat het gemiddelde gezin z'n inkopen voor de week gaat doen met den bus ze. Ik zie u die 20 kilo 'stuff' al beginnen opladen in dienen bus. Trein/Tram/Bus ... om nor den Delhaize te gaan??? Zie'k ni gebeuren.

Gaan er zijn die de woon/werk verplaatsing dan niet meer met de wagen doen ... er zullen er altijd zijn. Maar die wagen wordt toch vervangen.
    Als dan 'mini' bedrijfswagens nog de enige optie zijn, dan krijg je een hele hoop mensen die idd een extra wagen moeten hebben daarvoor (& eerder zullen passen voor die mini Polo als ge met 4 zijt want waarom zou je daar dan privé voor willen betalen).

Zo ook ... België mag nog ALLE wagens verbieden ... da's globaal gezien 2 keren niets.
    Ondertussen trekken de Amerikanen & de Russen etc. het hun ni al te veel aan & betalen we ons hier blauw voor weinig tot niets van verandering.
    Maar de groene kunnen zich dan toch beter voelen over zichzelf.

Uw bedrijfswagen moet in eerste instantie dienen voor de kilometers die je doet voor je werk, die vaker dan niet alleen gereden worden, als daar uw gezin niet in past is dat eigenlijk niet het probleem van uw werkgever, en dien jij dat anders op te lossen in je privé. Uw werkgever geeft u een auto voor uw werk, en ja je geeft dan VAA af maar ook een Polo aan veel lagere VAA kan je in uw privé gebruiken.
    Bij velen is dat verre van 't geval e. Ge weet gij ook wel dat dit regelmatig gewoon effectief loon is.
    Ik bol nu vele werk km en heb een wagen, ja. Maar velen die nooit veel meer doen dan rond de kerktoren bollen naar 't werk & terug ... met een wagen op de zaak.

't Is loon, zo simpel is het.

Die bespreking hebben we hier al gehad eh.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Ge loopt precies wat langs uw schoenen als ge een golfke een minikot of halve wagen vindt hoor. Of zijt ge misschien 2m en 150kg?
    Wie heeft er gezegd da'k er niet in kan? Oh well.
    Laatst gewijzigd door ThekillingGoku; 17 september 2019 om 14:54

GADGET's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Het huidige systeem met 'bedrijfswagens' trekt op niet veel. veelal zijn dat idd wagens die loon voorstellen. Die mogen er imo allemaal vantussen.
    Om gewoon naar je werk te rijden en dan in het weekend en na de uren 'gratis' rond te rijden is dat echt niet nodig. Hoeveel keer ik dat al gehoord heb.. 'ik zal wel rijden, rij toch voor niets'.
    Heel veel nutteloze km's op die manier.

Als je zelf uw tank moet volgieten en betalen zal dat meteen al heel wat minder zijn.

Als je echt op de baan moet, dan moeten ze een -ecologische- wagen voorzien. Of de zaken zodanig regelen dat de verplaatsingen veel efficiënter gebeuren.
    Nu kan je bv werfleider zijn in west vl en dagelijks een werf in antwerpen leiden en je antwerpse collega moet naar kortrijk.

*edit: ik wil niet aan jullie 'loon' zitten hoor, moeten ze dan maar compenseren. Je mag van mij allemaal 10.000eur/mnd verdienen, zit ik niet mee in.
    Maar nu moet iedereen er voor opdraaien.

iTrader
    1 (100%)
    Is toch al meermaals aangehaald dat 80/90% van die wagens gewoon vervangen worden door privé wagens, gelijk welk soort.
    En nee ... no way dat het gemiddelde gezin z'n inkopen voor de week gaat doen met den bus ze. Ik zie u die 20 kilo 'stuff' al beginnen opladen in dienen bus. Trein/Tram/Bus ... om nor den Delhaize te gaan??? Zie'k ni gebeuren.
    Kan wel, want vele mensen doen dit de dag van vandaag al, allé, op de parking bij ons, of het nu Colruyt of Delhaize is, zie je ook kleinere wagens staan. Is het leuk, nee, dat allicht niet.

Gaan er zijn die de woon/werk verplaatsing dan niet meer met de wagen doen ... er zullen er altijd zijn. Maar die wagen wordt toch vervangen.
    Als dan 'mini' bedrijfswagens nog de enige optie zijn, dan krijg je een hele hoop mensen die idd een extra wagen moeten hebben daarvoor (& eerder zullen passen voor die mini Polo als ge met 4 zijt want waarom zou je daar dan privé voor willen betalen).
    Zoals ik al zei had men dit moeten doen in parallel aan investeringen in het OV. Dan hoeft die wagen niet vervangen te worden maar hoef je ook niet tot in extremen te gaan die hier eerder al aan bod kwamen a la iedereen moet maar verhuizen.

Zo ook ... België mag nog ALLE wagens verbieden ... da's globaal gezien 2 keren niets.
    Ondertussen trekken de Amerikanen & de Russen etc. het hun ni al te veel aan & betalen we ons hier blauw voor weinig tot niets van verandering.
    Maar de groene kunnen zich dan toch beter voelen over zichzelf.
    Maar dat is geen argument. De Amerikanen en de Russen moeten het OOK doen.

Bij velen is dat verre van 't geval e. Ge weet gij ook wel dat dit regelmatig gewoon effectief loon is.
    Loon, EN een gunst van de overheid dat het kan, dus mag wat mij betreft de overheid gerust met zijn geld een beetje eisen dat je voor een middel kiest met een zo klein mogelijke milieu impact. Een vloot consultants met hun 3-series vervangen door eentje van Polo's is al een groot verschil qua afdruk.

Ik bol nu vele werk km en heb een wagen, ja. Maar velen die nooit veel meer doen dan rond de kerktoren bollen naar 't werk & terug ... met een wagen op de zaak.
    Dat zijn de salariswagens dan, een andere klasse, en die zouden ze beter gewoon afschaffen mits compensatie in loon.

't Is loon, zo simpel is het.
    En dat wil zeggen dat we er niet over mogen nadenken hoe het beter kan? Het milieu is nu eenmaal iets dat ons allen aangaat.

Tinufiel's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Pas op, ik ben een autoliefhebber en heb morgen ook liever een Porsche onder m'n gat dan een Polo hoor. Maar bedrijfswagens hadden jaren geleden al wel eens wat beperkter kunnen zijn door gewoon werkgevers te pushen kleinere auto's te verplichten zonder het fiscaal gunstige systeem erachter aan te moeten passen.
    Dan is het simpel hé. Je weigert die onnozele Polo, laat dat geld uitbetalen in loon + het te compenseren verschil dat er al aan die Polo zit en koop jezelf een C/3/A4. Denk dat quasi iedereen zo zal handelen.

En zoals hier al vermeld, het is gewoon een politiek spelletje dat niets met het klimaat te maken heeft. Alsof dat het verschil gaat maken.

Ik heb zelfs geen bedrijfswagen maar ik zie het nut er wel van in. Heb er geen uit eigen keuze want het is hier beperkt tot 3-reeksen.

iTrader
    1 (100%)
    Het concept blijft percies onduidelijk...

Tinufiel's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Dat is duidelijk ja.

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Ik vraag mij wel af wat het gezin dan doet als de man/vrouw met zijn break of E klasse naar het werk is met de auto en daar 8-10h zit. hoe geraakt het gezin dan rond? Als het rondraakt zonder die auto dan zal het wel lukken met ne polo ook.
    Ben eerlijk wel curieus wat er nu gaat gebeuren met die aangepaste regels.

Pagina 528 van 574 Eerste ... 28428478518524525526527528529530531532538 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten