iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noctilucus Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik dacht dat de quattro onder NEDC iets meer uitstoot had - 115 tegenover 112 als minimum.
    Neenee, ga eens kijken naar de configurator, de quattro 40 TDI zit lager dan de gewone. Alleszins toch bij de Avant...

Het blijft verrassend dat Audi nog geen hybrides heeft om te concurreren met de BMW 5 en Mercedes E.
    Ik weet ook niet waarom het zo lang duurt. De aandrijflijn is er al, zie Q5 TFSI e. De A6 komt daar ook mee, maar pas Q1 2020.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Tja, Audi hun timing zit precies wat later. Is uiteindelijk de RS6 C9 ook niet de concurrent van de M5 G-reeks en de huidige E63 die toch al even meegaan?
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Neenee, ga eens kijken naar de configurator, de quattro 40 TDI zit lager dan de gewone. Alleszins toch bij de Avant...
    Bij de Sedan is het net omgekeerd

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Tja, Audi hun timing zit precies wat later. Is uiteindelijk de RS6 C9 ook niet de concurrent van de M5 G-reeks en de huidige E63 die toch al even meegaan?
    Bij de update van een bestaand model snap ik nog dat ze dat misschien bewust doen wanneer de concurrentie al wat ouder is, maar bij iets nieuws (hybride of full-elektrisch in een A6/...) zie ik geen logische reden.
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Over 't algemeen is de 4WD een pak hoger in CO. Kijk maar naar die X1. Da scheelt serieus ze sDrive VS xDrive.

iTrader
    0
    Volgens mij is dat gewoon een fout. Een 4WD versie kan toch onmogelijk (meer) minder uitstoten dan de 2WD variant? Tenzij ze rare dingen hebben moeten doen om de 4WD om te bouwen naar 2WD misschien?

Edit: ik bedoelde dus dat een 4WD meer zou moeten uitstoten dan een 2WD variant
    Laatst gewijzigd door Nineshots; 13 september 2019 om 19:10

iTrader
    40 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Volgens mij is dat gewoon een fout. Een 4WD versie kan toch onmogelijk meer uitstoten dan de 2WD variant? Tenzij ze rare dingen hebben moeten doen om de 4WD om te bouwen naar 2WD misschien?
    Ge kunt ooit wel eens missen op ergens ne site. Maar ik heb die trend zich over 't algemeen al altijd zien door trekken overheen meerdere merken. Dus een fout zal het niet zijn lijkt mij.

Zowel voor sedans als dingen zoals SUV's.

X1 is bv. een serieus verschil, maar als je naar een 320i gaat zien ga je dezelfde trend wel terug vinden hoor.
    En ik gebruik hier BMW als voorbeeld ... maar 't is bij Audi niet anders hoor. Kijk maar eens naar de A4 (QTRO vs FWD).

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Volgens mij is dat gewoon een fout. Een 4WD versie kan toch onmogelijk meer uitstoten dan de 2WD variant? Tenzij ze rare dingen hebben moeten doen om de 4WD om te bouwen naar 2WD misschien?
    4WD is toch over het algemeen gewoon zwaarder. Daarom weegt een golf R toch ook 100kg meer dan een GTI?
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    18 (100%)
    Is toch de logica zelf? 4WD zal altijd zwaarder zijn en meer aandrijfverliezen hebben -> hogere CO2. Zo'n systeem is nooit 100%efficiënt.

Ik vind het btw wel frappant hoe slecht de NEDC/WLTP waardes op de officiële websites zijn aangegeven. Terwijl dat tegenwoordig toch 1 van de meest belangrijkste criteria is?

iTrader
    40 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk bericht
    Is toch de logica zelf? 4WD zal altijd zwaarder zijn en meer aandrijfverliezen hebben -> hogere CO2. Zo'n systeem is nooit 100%efficiënt.

Ik vind het btw wel frappant hoe slecht de NEDC/WLTP waardes op de officiële websites zijn aangegeven. Terwijl dat tegenwoordig toch 1 van de meest belangrijkste criteria is?
    Meest belangrijk? Ni voor hun ze.

Zij willen dat liefst zo ver mogelijk weg steken en hopen dat ge der niet naar zoekt.

Bij BMW bv. geven ze default NEDC 2.0 aan en moet ik wel toegeven dat het (i)-icoontje gemakkelijk is om naar de details te gaan waar je WLTP ziet. Dus daar is het nog niet TE ver weg gestoken. Maar het kan idd veel erger dan dat.

iTrader
    0

Idd logisch, ik heb een fout gemaakt in mijn verwoording. Dus ik vind het heel raar dat een quattro minder zou uitstoten dan de FWD versie.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    DCC =/= magnetische dempers. Klepje met elektrische actuator controleert de flow van olie en daarmee de demping.

210g co2 is wel
    Verklaart veel. Met DCC kon ik die Tiguan regelen tussen "hard en wiebelig" en "hard". Comfortabel was het nooit
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

sink's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Allee, eerst was mijn wagen (Golf Variant 1.5TSI DSG) voorzien voor levering half oktober. Vervolgens zeiden ze dat ie laatste week van augustus of eerste week van september ging binnenkomen. Gisteren nog eens een mailke gestuurd omdat ik nog altijd niets had gehoord. Zal nu blijkbaar maandag binnenkomen in Brussel (bij Dieteren veronderstel ik), dan transport naar Gent en dan gaan ophalen in garage nadat alle administratie in orde is, zal mss einde van de week zijn vermoed ik(?), hoop ik
    anyway, t'is toch nog altijd vroeger dan half oktober, dus niets te klagen
    Trakt.tv | Letterboxd | iCheckMovies
    #1 i7-8700K | 16 GB DDR4 RAM | ASUS Geforce GTX 1060 | Samsung 860 EVO M.2 500GB + 4TB Western Digital | Win 10 | Seasonic Focus+Gold 650W | Fractal Design Define R6 Black

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk bericht
    Allee, eerst was mijn wagen (Golf Variant 1.5TSI DSG) voorzien voor levering half oktober. Vervolgens zeiden ze dat ie laatste week van augustus of eerste week van september ging binnenkomen. Gisteren nog eens een mailke gestuurd omdat ik nog altijd niets had gehoord. Zal nu blijkbaar maandag binnenkomen in Brussel (bij Dieteren veronderstel ik), dan transport naar Gent en dan gaan ophalen in garage nadat alle administratie in orde is, zal mss einde van de week zijn vermoed ik(?), hoop ik
    anyway, t'is toch nog altijd vroeger dan half oktober, dus niets te klagen
    Ik wil u niet ontmoedigen, maar ik denk dat het einde van de week nogal optimistisch is.

flanger's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Volgens mij is dat gewoon een fout. Een 4WD versie kan toch onmogelijk (meer) minder uitstoten dan de 2WD variant? Tenzij ze rare dingen hebben moeten doen om de 4WD om te bouwen naar 2WD misschien?

Edit: ik bedoelde dus dat een 4WD meer zou moeten uitstoten dan een 2WD variant
    Toyota RAV4 AWD Hybride stoot iets minder uit aangezien het 2 elektromotoren kan gebruiken (vergeleken met een 2WD Hybride met 1 elektromotor). Is wel een uitzondering.

iTrader
    0
    Deze week nieuwe auto besteld, gekozen voor de nieuwe Peugeot 508.
    Echt heel schone auto, en eens wat anders dan gebruikelijke bedrijfsauto's die je overal ziet.

Gekozen opties:
    Lederen zetels
    Drive assist plus pack (lane assistance, adaptive cruisecontrol,...)
    Pack city 1 (achteruitkijk camera, parkeersensoren vooraan)
    Handenvrij openen en starten
    Panoramisch schuifdak
    Peugeot connect (gps)
    Dubbelgetinte zijruiten en achterruit
    verwarmde voorzetels
    17" velgen

Wel maar 130pk automaat als motorisatie, maar heb liever beter uitgeruste auto dan meer pk.
    Kijk er alleszins enorm naar uit, levering ergens eind november
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 524 van 572 Eerste ... 24424474514520521522523524525526527528534 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten