MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SlashDotDash Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Volgens mij kan je geen sensatec krijgen in een 5. Stof, stof/leder of leder (zdit: blijkbaar wel op de gewone stoelen, niet op de sportzetels). Bij mij was dakota leder gewoon inbegrepen in corporate pack. En een 5 berline heeft standaard een automatisch openende kofferklep, alleen sluit die niet vanzelf.

Soft close deuren zijn nu echt wel het laatste dat ik zou aanvinken als optie
    Sensatec is zeker en vast verkrijgbaar op de 5
    Je kan ook Dakota leder krijgen. Maar dat is opleggen.
    En dat is geen automatisch opende maar gewoon het scharnier dat ervoor zorgt dat hij opengaat. Dat is bij elke berline dat die klap opengaat door dat scharnier. Dus geen automatisch opende klep.

En die soft close dat is niet noodzakelijk nee. Maar het is samen met die kofferklep wel iets wat gewoon super makkelijk is, luxe en een gevoel van hoogwaardigheid geeft. Zeker die soft close deuren voelen en klinken gewoon zodanig luxeus, je moet niet gooien met uw deur. En als je gooit sluit hij nog altijd zeer zacht.

Dat zij zo van die dingen die de beleving wel sterk verbeteren. En ook de reden waarom je in de categorie 5er shopt. En dan zwijg ik nog over adaptieve dempers, driving assistance, active cruise control en comfort zetels. Toch allemaal zaken die perfect pasen in de luxe beleving.

In feite moet je eens gaan testen met zo een 5 die dat wel heeft. Dan merk je pas van "ahja, nu snap ik wat ze bedoelen. Nu snap ik hoe BMW de 5 beleving ziet. Nu snap ik hoe goed deze wagen echt is."

Ik spreek nu specifiek over de 5. Maar hetzelfde gaat op voor de E en A6 hoor. Pas vanaf dat er wat vinken komen voel je wel wat de A4 dan mankeert en de A6 wel heeft. Dat zijn wagens waar luxe geen probleem is, maar waar je wel voor de nodige luxe de nodige vinken moet zetten.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    In feite moet je eens gaan testen met zo een 5 die dat wel heeft. Dan merk je pas van "ahja, nu snap ik wat ze bedoelen. Nu snap ik hoe BMW de 5 beleving ziet. Nu snap ik hoe goed deze wagen echt is."

Ik spreek nu specifiek over de 5. Maar hetzelfde gaat op voor de E en A6 hoor. Pas vanaf dat er wat vinken komen voel je wel wat de A4 dan mankeert en de A6 wel heeft. Dat zijn wagens waar luxe geen probleem is, maar waar je wel voor de nodige luxe de nodige vinken moet zetten.
    Ik heb de nodige ervaring met de 5 en de 7 die al die dingen hadden (en ik spreek niet over een enkele rit).
    En ik snap wat je bedoelt, alleen vind ik dat er veel te denigrerend gedaan wordt over dezelfde 5 die al die opties niet heeft.
    Daarnaast heb ik ook al gereden met een 5 die wat minder opties had en ik vind dat deze nog steeds luxueus genoeg zijn.
    Kan je al die opties betalen en wil je ze betalen, zo veel te beter voor je. Maar een 5 is nog steeds top zonder dat je 50k aan opties moet gaan geven.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Die 330i ga ik links laten liggen, moet teveel opleggen.

Voor de aardigheid ook eens in een M850i cabrio gaan zitten twv 160k. Hoe irritant is het om zo een kleine voorruit te hebben als je een beetje gestalte hebt. Ookal zette ik de zetel heel laag, nog keek ik tegen die horizontale stijl boven de voorruit aan. Dus de m850i cabrio wordt het ook niet
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Een 3 rijdt objectief gezien even goed op standaard veren. Rust die 3 uit met adaptief onderstel en die rijdt zelfs beter. Dat is weer zo typisch dat buikgevoel gestuurd uit het idee dat groter beter is, terwijl dat allesbehalve zo is.
    .
    Je gelooft dat toch zelf niet? Als er iets is wat comfort geeft is het een lange wielbasis. Als ik in mijn vrouw haar 1 rijd, of in mijn 3 (allebei FXX, allebei op standaard 16" met ballonbanden) is het verschil gigantisch. En in mijn E61 (ook standaardophanging) was dat verschil nog veel groter met een E91.

Een 1 (die heerlijk rijdt overigens) is een stuiterbak en een 5 is een zwevend tapijt daarmee vergeleken. Een 3 is een heel mooi compromis maar neigt imho veel meer naar de 1 dan naar de 5, toch zeker bij de FXX
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sensatec is zeker en vast verkrijgbaar op de 5
    Je kan ook Dakota leder krijgen. Maar dat is opleggen.
    En dat is geen automatisch opende maar gewoon het scharnier dat ervoor zorgt dat hij opengaat. Dat is bij elke berline dat die klap opengaat door dat scharnier. Dus geen automatisch opende klep.

En die soft close dat is niet noodzakelijk nee. Maar het is samen met die kofferklep wel iets wat gewoon super makkelijk is, luxe en een gevoel van hoogwaardigheid geeft. Zeker die soft close deuren voelen en klinken gewoon zodanig luxeus, je moet niet gooien met uw deur. En als je gooit sluit hij nog altijd zeer zacht.

Dat zij zo van die dingen die de beleving wel sterk verbeteren. En ook de reden waarom je in de categorie 5er shopt. En dan zwijg ik nog over adaptieve dempers, driving assistance, active cruise control en comfort zetels. Toch allemaal zaken die perfect pasen in de luxe beleving.

Let's be fair ... mijne 5 is alles behalve kaal, maar veel v/d dingen die hier als 'noodzakelijk' aangehaald worden (om dan luxueus te zijn zeker) zijn dat echt niet hoor.
    Als ge bij mij in stapt heb je écht niet het gevoel in een discount wagen te kruipen.

Geen nappa leder? -> Geen kat die het verschil kent met Dakota als ze niet, zoals ons, enthousiastelingen zijn over wagens (bij mij Dakota, en content van. Sensatec zou'k nu wel ni doen want da's effectief plastiek & is niet echt duurzaam en in de meeste gevallen geen lang leven bezworen). Verschil is er uiteraard wel, maar was me geen xK waard.
    Geen matrix LED? -> Geen kat die dat gaat opmerken aangezien default al LED is. Mij geen centen waard.
    Soft close? -> Ja, ok. Da's tof en veel show, dus dat ziet men mss als men instapt/uitstapt, maar écht niet noodzakelijk e. Da's letterlijk een foefke. Geen geld waard.
    Automatische kofferklep? Dees hebbek nu wel, en 'k moet zeggen dat ik dit regelmatig bezig en het handig is, maar écht noodzakelijk is't nu ook weer niet. Was mij wel iets waard. Maar zelfs zonder was die wagen nu niet kaal of slecht.

Heb je nu écht een 5 gekocht voor 'foefkes'? Don't think so.
    Don't get me wrong ... die foefkes zijn leuk natuurlijk. Maar niet essentieel om in die klasse wagen te gaan shoppen.
    Ge zult wss nog verbaasd zijn hoe weinig soft close aangevinkt zal worden.
    -> Lijkt mij dat je eerst de 'basis' in orde zet. Dan de grote wins. En als allerlaatste pas die échte foefkes.

Adaptive onderstel? Alles behalve enkel iets van die klasse wagens. Kunt ge perfect krijgen in een 3 ook bv. Dus moet je geen 5 of hoger voor hebben.
    -> Zit er op bij mij, maar is feitelijk een kostelijk grapke dat niet vooraan op de lijst zal staan bij velen en ook niet echt noodzakelijk is e

Driving assistance zit op elke klasse wagen tegenwoordig, als je er maar voor betaald (bij de Duitsers is dat zelfs veel, waar dat bij B merken soms standaard is bv.) dus daar heb je ook gene 5 voor van doen.
    ACC ... same.
    -> Bij mij zit er 0,0 auto-driving & safety automation toestanden op. Mijn prio was een auto die leuk & goed bolde (ik dus mee reed, niet de wagen die VOOR mij bolde). Kan nog altijd zelf rijden hoor.

Enkel die 'Comfort' zetels vond ik zelf wel leuk om hebben, gezien je er veel gaat in zitten. Dit is nu een optie waarvoor je WEL in dat segment gaat shoppen (want in lagere segmenten heb je die comfort line zetels niet).

Bottom line ... ik heb al vrij veel opties zitten vind ik persoonlijk, dus alles behalve kaal. Maar ge kunt zo blijven klikken e. Maar blijven klikken is écht niet nodig om de 5 'feeling of luxury' te hebben.

Trouwens ... er zijn zo nog veel foefkes e, als ge écht wilt ... individual kleuren, echt lederen dashboard, ...
    En als ik eerlijk moet zijn ... sommige van mijn opties zijn ook al slechts semi-noodzakelijk of vallen onder noemer 'foefkes' hoor. Dingen zoals digital dash, M & adaptive (5 kan leuk zijn voor minder sportief ingestelde mensen ook, in luxury line bv.), decoratieve LED verlichting binnenin, ...
    Laatst gewijzigd door ThekillingGoku; 11 september 2019 om 13:51

FrostByte's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Onder het motto: ik wil eens iets anders

Ik heb nu een BMW 320d

Volgende maar een X1, naft. Automatic 190pk.

1 euro onder mijn budget, bang on ^^. Ik weiger zelf bij te leggen.

Och, staat het mij niet aan, ik heb binnen 3 jaar weer nen nieuwen. Who cares anyway.
    "You cannot depend on your eyes when your imagination is out of focus."
    Mark Twain

iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrostByte Bekijk bericht

Ik heb nu een BMW 320d

Och, staat het mij niet aan, ik heb binnen 3 jaar weer nen nieuwen. Who cares anyway.
    Ben daar nog altijd niet zo zeker van eerlijk gezegd.

Vanaf volgend jaar de nieuwe aftrek regelgeving, de WLTP die op komst is die daar bij gelapt gaat worden, ...

Dus zelfs al blijven die groene uit de regering & verbieden ze niet regelrecht de bedrijfswagens ... ze zijn al ferm goe bezig om het telken male toch maar ongunstiger te maken als regeling (voor de WG).

Hoe lang duurt het tot de bedrijven zoiets hebben van 'voor mij moet het niet meer'?

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

En luxe opties zijn niet nodig? Ik weet niet maar ik dacht net dat als je een 5 reeks koopt je net wel interesse hebt in luxe. Een 3 rijdt objectief gezien even goed op standaard veren. Rust die 3 uit met adaptief onderstel en die rijdt zelfs beter. Dat is weer zo typisch dat buikgevoel gestuurd uit het idee dat groter beter is, terwijl dat allesbehalve zo is.
    .
    Ik vind dat je niet kunt zeggen van de 3 rijd beter dan de 5, evenals je niet kunt zeggen dat de 5 beter rijd als de 3.
    Ikzelf verkies de 3 boven de 5 qua rijden, maar dat komt door mijn prioriteiten. Maar ik snap perfect waarom andere mensen bv liever met een 5 rondrijden dan met een 3, de 5 rijd dan ook anders. Het ligt eraan wat jij zoekt in een auto.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrostByte Bekijk bericht

Ik heb nu een BMW 320d

Ik heb, toen ik mijn 1 mocht vervangen, een testrit gedaan met de X1 en nadat ik van de parking van Jorssen ben gereden ben ik er terug opgedraaid. En meteen een 3 besteld. Jij gaat er spijt van hebben

iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Vanaf volgend jaar de nieuwe aftrek regelgeving, de WLTP die op komst is die daar bij gelapt gaat worden, ...
    Dus zelfs al blijven die groene uit de regering & verbieden ze niet regelrecht de bedrijfswagens ... ze zijn al ferm goe bezig om het telken male toch maar ongunstiger te maken als regeling (voor de WG).
    Hoe lang duurt het tot de bedrijven zoiets hebben van 'voor mij moet het niet meer'?
    Het gaat er uit idd. Of we gaan allemaal overschakelen op de next gen goedkopere EV's...
    Zelf heb ik alvast weet van 1 big4 bedrijf dat aan het bekijken is hoe ze de fleet kunnen afbouwen.
    Groot wagenpark met 'veeleisende' gebruikers . Maw veel meer kosten dan baten.

Eind 2019 vervalt mijn huidige contract en ik vind het best moeilijk kiezen.
    Phev is vaak net buiten budget. Ik moet eens bekijken of het loont om op te leggen gezien je dat (deels) compenseert via de lagere VAA.
    Maar probleem is dat met 40.000 km/j ik te veel rij volgens de car policy.
    Dat de WLTP waardes vanaf 01/2021 gebruikt worden voor VAA-bepaling op bestaande contracten maakt het momenteel ook niet eenvoudiger kiezen. Niet gunstig voor dure diesels.

Mobiliteitsbudget is een grap, want een zuinige wagen kiezen is niet zo veel goedkoper. Maw je doet vooral de firma een plezier.
    Je moet al richting PHEV of hybride (Corolla) gaan voor een aanzienlijk verschil in VAA/leasebudget.

Cash for car zou ik overwegen. Maar het dwaze aan het systeem is dat ik in mijn eigen voet zou schieten door daar nu op in te tekenen, ipv eerst een lease samen te stellen met een hogere catalogusprijs...

Ben helaas ne moeilijke op autogebied en de regels van de policy zijn zo achterhaald dat ik me daar wel in kan opjagen (sporadisch). Daarbij kan ik met het cash for car budgte al een F31/F11 x30d rijdende houden zonder echt man maths te moeten toepassen.
    Laatst gewijzigd door erq; 11 september 2019 om 17:54

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk bericht
    Ben helaas ne moeilijke op autogebied en de regels van de policy zijn zo achterhaald dat ik me daar wel in kan opjagen (sporadisch). Daarbij kan ik met het cash for car budgte al een F31/F11 x30d rijdende houden zonder echt man maths te moeten toepassen.
    Met uw huidig contract? Of als je uw lease vernieuwt?

Als je effectief nu een 530d op de baan kan houden zonder verlies te doen dan zie ik niet in waarom je dat niet zou doen. Op welk vlak ben je dan nog gebaat bij leasen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht
    Ik heb, toen ik mijn 1 mocht vervangen, een testrit gedaan met de X1 en nadat ik van de parking van Jorssen ben gereden ben ik er terug opgedraaid. En meteen een 3 besteld. Jij gaat er spijt van hebben
    Is dat niet kort door de bocht? Wat was er voor u dan mis met de X1?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk bericht
    Dat de WLTP waardes vanaf 01/2021 gebruikt worden voor VAA-bepaling op bestaande contracten maakt het momenteel ook niet eenvoudiger kiezen. Niet gunstig voor dure diesels.
    Voor zover ik weet ligt dat nog helemaal niet vast.

iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Voor zover ik weet ligt dat nog helemaal niet vast.
    It's very very likely though.

Toch als je leest wat men aanhaalde rondom de regeringsvorming, wat was het, vorige week of zoiets (wat voor de privé is mor soit). Blijkt dat men de WLTP gewoon wil door rekenen en dat men niet echt wakker ligt dat dit een pak meer gaat kosten (want ja ... 't is toch budgetneutraal e ... aja).
    Met het excuus dat 'groenere' wagens toch goedkoper uit komen (negeren dat die dan ineens ook een pak duurder zijn, bv. PHEV/Elec).

Echt waar mannekes ... binnenkort gaan we écht nog moeten terug keren naar paard & kar.
    -> En dan gaan ze af komen met 'die boeren te veel, gelijk de koeien' (en zo is't nooit ni goe).

Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De kans is idd groot.

Ik heb daar al op gerekend in mijn keuze een paar maanden terug, bv. geen 4-wielaandrijving gekozen wegens duidelijk meer CO2 uitstoot onder WLTP. Maar het wordt sowieso een duur grapje als ze WLTP gewoon doorrekenen.
    Als bedrijfswagens binnen 4 jaar nog bestaan, ga ik toch serieus kijken naar volledig elektrische of PHEV opties.
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noctilucus Bekijk bericht
    Ik heb daar al op gerekend in mijn keuze een paar maanden terug, bv. geen 4-wielaandrijving gekozen wegens duidelijk meer CO2 uitstoot onder WLTP.
    Ah, zat daar het addertje? Want in NEDC 2.0 gaf de Quattro toch net een paar gram minder he?
    Ik weet dat de verkoper ook rare ogen trok toen die dat met mij zat te bekijken

Als bedrijfswagens binnen 4 jaar nog bestaan, ga ik toch serieus kijken naar volledig elektrische of PHEV opties.
    Ja, zelfde hier. Eigenlijk komt de hybride A6 een jaartje te laat voor mij. Maar ach, ik ga niet klagen ondertussen.

Pagina 522 van 592 Eerste ... 22422472512518519520521522523524525526532572 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten