Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hoe fysiek onaantrekkelijk hij is moet ik wel toegeven dat hij enorm zacht rijdt. Het is niet zo'n speciale motor als eerst gedacht, het is maar de 2.0L TDi 150PK, maar dat is ruim voldoende voor deze, samen met de S-tronic gaat dat goed.
    Da's allesbehalve een straf hoor zo een A3 met 2.0
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Topgear Bekijk bericht
    Akkoord. Het is dan zaak om tijdig te vertrekken. Ik volg de situatie op en onderneem tijdig actie
    Diegenen met een mooie cv en gewild profiel kunnen zelfs onder een te groot aanbod zo weg.
    Maar dat verhaaltje gaat uiteraard niet voor iedereen op.
    Dan is het hopen dat ze allemaal projecten krijgen in de regio..
    Langs de andere kant zijn er genoeg mensen die geen bedrijfswagen krijgen, geen kilometervergoeding en elke dag 50km enkele rit naar het werk doen.

Gewoon om het allemaal even te kaderen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Langs de andere kant zijn er genoeg mensen die geen bedrijfswagen krijgen, geen kilometervergoeding en elke dag 50km enkele rit naar het werk doen.

Gewoon om het allemaal even te kaderen.
    Ik heb al klanten over de grens gehad. Dus dat was via A'pen dagelijks +150km over & weer. Dat zal wel de verste geweest zijn 'op regelmatige basis', maar lang niet de enige die ver was.
    Wavre == een goei 110km,
    BXL == een goei 80km
    Nog klanten in Turnhout gehad == +80km
    Hasselt, ook ineens +110.
    Etc. Etc.

Nee nee, 't blijft lang niet zomaar bij 50. En heel weinig van die locaties waren echt bereikbaar met openbaar vervoer.

Den buro is, voor mij, via den E17 (de rapste optie) een 45-tal km. Langs binnen 10km minder, maar uiteindelijk langer onderweg.

Die 35km over & weer ... mss nog te doen. 'k Ga toch nooit niets vinden dat veel dichter is (Gent == al 30+ km bv). Maar geen consultancy meer zelle. Echt niet als ik dat zelf allemaal moet bekostigen.

Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Ik wist niet dat vaten konden spreken?
    Grapjas

Ik heb al klanten over de grens gehad. Dus dat was via A'pen dagelijks +150km over & weer. Dat zal wel de verste geweest zijn 'op regelmatige basis', maar lang niet de enige die ver was...
    Klinkt heel herkenbaar, ik heb ook nog maanden zo'n afstanden dagelijks afgelegd.
    Het is gewoon jammer dat bedrijfswagens en salariswagens allebei evenveel in de brokken delen - los van het feit dat er teveel zou gesjoemeld worden als er een onderscheid gemaakt wordt. Maar inderdaad, voor iedereen die echt zijn bedrijfswagen nodig heeft, zijn zo'n voorstellen tot afschaffen een financiële ramp. Al helemaal voor mensen die in het begin van hun carrière zitten.
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    In before "MaAr De AfStAnD nAaR kLaNtEn Is OoK wOoN-wErK dUs EvEnZeEr SaLaRiSwAgEn".

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dan zal het bedrijf maar een andere manier moeten vinden om het gecompenseerd te krijgen of 't is boeken toe.
    Geen enkele consultant wil al die klantverplaatsingen zelf bekostigen. En al zeker niet met de privé wagen!

Ik vraag er alleszins niet om ze ... om x-aantal dagen per week in BXL te zitten. Alsook ma naar de kust & di naar A'pen en dan 3d in BXL etc.

Alle dagen van in mijne zetel mijn werk doen, 0,0km per dag ... technisch gezien gaat het in den IT. Althans ... voor pakweg een 'gewoon programmeurke'.
    Bedrijf legt een wagenpark aan (desnoods elecktrische wagens) mensen die naar klanten moeten gaan naar het hoofdkantoor op eigen vervoer, neemt daar de poolwagen en naar de klant.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Nederlands systeem zou wel eens kunnen.
    En gaat het minder wagens op de weg creëren? Absoluut niet!
    bwa ik denk van wel hoor...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Topgear Bekijk bericht
    Indien het zover komt dat ik zelf verplaatsingen naar klanten ga moeten bekostigen of dat ik geen prive km's meer mag doen, stop ik per direct met consulting.
    Ik heb genoeg mogelijkheden in de regio op fietsafstand of ik vertrek naar het buitenland.

Veel collega consultants hebben dezelfde mening. Ze zijn allemaal jong, ir. en gewild op de arbeidsmarkt.
    Er dreigt dan een leegloop van de consultancy bedrijven.
    Consulting....ik zou er boeken van kunnen schrijven, hoeveel consults ik bij ons heb gezien, konden er geen zak van.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Dat is toch net ook een probleem.
    In Nederland heeft mijn wagen een 950€ bijtelling, dat is in België 450-500 per maand netto. Voor 6000€ per jaar kan je wel iets rijden voor dat beetje privé dat ik doe.
    Ik denk dan aan een 2de hands auto ala hyndai i30N of golf GTI oid, of zelfs een oudere BMW 5/7 oid. Het zal in elk geval geen euro 6b motor met partikelfilter en ad blue zijn zoals nu .
    Das ook kort door de bocht.
    Ten 1ste men is nu oude diesels aan het wegwerken tegen dat en dat is als men bedrijfwagens wil gaan afschaffen/afstraffen zijn alle auto's uitgerust met een 6b euro motor met partikelfilter en ad blue.
    Tis nie dat men vandaag op morgen alle bedrijfwagens gaat afstraffen of afschaffen of whatever, gebeurt geleidelijk aan, spreken we over jaaaaaren, tegen dan zijn alle auto's millieuvriendelijk of godbetert elecktrisch.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    In before "MaAr De AfStAnD nAaR kLaNtEn Is OoK wOoN-wErK dUs EvEnZeEr SaLaRiSwAgEn".
    Ge weet dat de verplaatsing huis naar werkplek gezien wordt als privé verkeer natuurlijk

Het idee is de mensen massaal uit de wagen krijgen. Dat bereik je niet door mensen te subsidiëren voor in Gent te geen wonen en in Henegouwen te laten werken.

Het is niet slecht dat we meer rationeel gaan nadenken over onze verplaatsingen. Moet die consultant echt 100km rijden om hier wat de schone schijn te komen verkopen? Of neem ik niet beter een clown van achter den hoek.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    In sommige gevallen zal dat wel opgaan. Maar ik denk dat er meer dan genoeg voorbeelden zijn waarbij dat niet zomaar gaat.

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    194 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Bedrijf legt een wagenpark aan (desnoods elecktrische wagens) mensen die naar klanten moeten gaan naar het hoofdkantoor op eigen vervoer, neemt daar de poolwagen en naar de klant.

Weet je wat je zegt?
    Dus ik zou van Limburg naar Antwerpen moeten om een auto op te pikken om dan opnieuw naar Limburg te bollen en daar mijn klant te bezoeken?
    Oh ja, en 's avonds nog eens omgekeerd.
    Uhuh, dat is efficiënt!

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter3770 Bekijk bericht
    Weet je wat je zegt?
    Dus ik zou van Limburg naar Antwerpen moeten om een auto op te pikken om dan opnieuw naar Limburg te bollen en daar mijn klant te bezoeken?
    Oh ja, en 's avonds nog eens omgekeerd.
    Uhuh, dat is efficiënt!
    Maar dan kan je 's avonds tenminste niet met die wagen van het werk naar de winkel! Want DAT is extra loon dat anderen niet krijgen! Slecht voor het milieu!

Het feit dat dit soort voorstellen uberhaupt komen, bewijst vooral hoe ver de tegenstanders van bedrijfswagens eigenlijk van de werkelijkheid staan. Beeld u in dat elke Telenet-technieker voor heel België (dus ook die van Kortrijk en Maasmechelen) eerst naar Mechelen moeten om hun camionette op te pikken...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Maar dan kan je 's avonds tenminste niet met die wagen van het werk naar de winkel! Want DAT is extra loon dat anderen niet krijgen! Slecht voor het milieu!

Het feit dat dit soort voorstellen uberhaupt komen, bewijst vooral hoe ver de tegenstanders van bedrijfswagens eigenlijk van de werkelijkheid staan. Beeld u in dat elke Telenet-technieker voor heel België (dus ook die van Kortrijk en Maasmechelen) eerst naar Mechelen moeten om hun camionette op te pikken...
    Dan vermindert de file niet, de spits duurt dan gwn langer

Eerst staan de mensen in de file om hun dienstvoertuig te halen.
    Vervolgens staan ze in de file met said voertuig om naar hun klant/werkplek te rijden

En ‘s avonds doen we dat nog eens dunnetjes over

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht

Kei slim. Eerst 50km naar het noorden rijden, om dan van daar 150km naar de andere kant te rijden voor uw afspraak om 9:00 terwijl je klant dus 100km ver is...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voor gelijk welke ietwat ondernemende job is het gewoon onrealistisch om geen wagen te hebben, of het nu een eigen wagen is of een salaris-/bedrijfswagen, de impact op mobiliteit zal er altijd zijn.

Er valt gewoon veel meer te winnen door mensen toe te laten en te stimuleren om minstens 1 dag per week thuis te werken.

Wat ik wel een terecht punt vind is dat het privé gebruik van bedrijfswagens op een meer rechtvaardige manier kan belast worden.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Ge weet dat de verplaatsing huis naar werkplek gezien wordt als privé verkeer natuurlijk

Het idee is de mensen massaal uit de wagen krijgen. Dat bereik je niet door mensen te subsidiëren voor in Gent te geen wonen en in Henegouwen te laten werken.

Het is niet slecht dat we meer rationeel gaan nadenken over onze verplaatsingen. Moet die consultant echt 100km rijden om hier wat de schone schijn te komen verkopen? Of neem ik niet beter een clown van achter den hoek.
    Dus wil je nu eigenlijk zeggen dat het bedrijf ook gewoon een lokale partij kan aanspreken in plaats van eentje wat verder weg? Goh, en waarom doen ze dat niet, of beter nog waarom heeft elk bedrijf gewoon niet overal bureau's? Dan moet niemand nog rijden.

Pagina 409 van 597 Eerste ... 309359399405406407408409410411412413419459509 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten