SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Tja bij ons rijdt gewoon personeel (dat wagen heeft) met Opel Astra/zafira, Ford focus of Volvo v40. Kale BMW 1 is er ook bijgekomen vorig jaar samen met downgrade van andere auto's (edition ipv innovation op Astra bv) of categorie hoger (v60, insignia, mondeo of BMW 2 wss ook kaal). En hoger raak je quasi niet tenzij directors.

Als je dan vlakbij woont kan het al eens interessant worden, zeker voor de mensen die hun partner ook bedrijfswagen hebben bv (wat bij mij wel niet is)

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Tja bij ons rijdt gewoon personeel (dat wagen heeft) met Opel Astra/zafira, Ford focus of Volvo v40. Kale BMW 1 is er ook bijgekomen vorig jaar samen met downgrade van andere auto's (edition ipv innovation op Astra bv) of categorie hoger (v60, insignia, mondeo of BMW 2 wss ook kaal). En hoger raak je quasi niet tenzij directors.

Als je dan vlakbij woont kan het al eens interessant worden, zeker voor de mensen die hun partner ook bedrijfswagen hebben bv (wat bij mij wel niet is)
    Kale BMWtjes ... WHY? Da trekt toch op niets.
    Dan zijt ge toch beter af me nen deftige Mondeo dan ne kalen 2.

Nu ja ... Nen 2

Anyway ...
    Als dat echt het top niveau is dan hoop ik toch wel dat de rest van het pakket dan toch zwaar door weegt. Als er op het hoogste niveau zelfs geen 'gewonen' 3 af kan.

Gulle dan liever dan ik.

Het is echt niet de eerste die ik tegen kom van concullega's die toch met een 3 of gelijkwaardig rond bollen. Vind ik op zich dus ook niet echt buitensporig.
    Niet dat alle juniors daar mee rond bollen e. Maar toch ... Top level?

Anyway ... Just my 2 cents.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    48 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Kale BMWtjes ... WHY? Da trekt toch op niets.
    Dan zijt ge toch beter af me nen deftige Mondeo dan ne kalen 2.

Nu ja ... Nen 2

Anyway ...
    Als dat echt het top niveau is dan hoop ik toch wel dat de rest van het pakket dan toch zwaar door weegt. Als er op het hoogste niveau zelfs geen 'gewonen' 3 af kan.

Gulle dan liever dan ik.

Het is echt niet de eerste die ik tegen kom van concullega's die toch met een 3 of gelijkwaardig rond bollen. Vind ik op zich dus ook niet echt buitensporig.
    Niet dat alle juniors daar mee rond bollen e. Maar toch ... Top level?

Anyway ... Just my 2 cents.

Dat is weer de discussie van voorheen natuurlijk.
    Dat er te dikke wagens geleased worden voor te lage lonen. Een 3 met wat opties is een wagen die gegeven wordt aan mensen die tegen de 4k aanschurken qua loon, zo is het toch in veel bedrijven zo.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Dat er te dikke wagens geleased worden voor te lage lonen. Een 3 met wat opties is een wagen die gegeven wordt aan mensen die tegen de 4k aanschurken qua loon, zo is het toch in veel bedrijven zo.
    Dat hangt er toch ook maar van af, hoor. Ik kon gemakkelijk een 4 met m-sport of luxury met nog een groot aantal opties samenstellen (om de vergelijking bij bmw te houden) en zit nog niet in de buurt van 4k bruto...

sneax's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Ik zeg nergens dat een Octavia oncomfortabel is, maar wel dat er een verschil zal zijn.

Om even een analogie te maken: mijn vader heeft een A4 die qua catalogusprijs zeer gelijkaardig is aan mijn A6. Maar ik vind het rijcomfort van de A6 beduidend beter.
    Zoiets ga je ook hebben tussen Octavia en Superb.

Maar dat is niet voor iedereen belangrijk, vandaar dat ik de vraag stel.
    De vraag is, wat bedoel je met "rijcomfort"? Bedoel je rijden op de baan, rijgevoel? Of cabine comfort? Of combinatie? Ik denk dat rijcomfort voor iedereen belangrijk is, maar wat dat inhoudt, is ieders invulling? Elaborate, want ik ben ook wel in de markt voor een Superb, maar enkel voor de looks, ruimte en een voorlopig ongedefinieerd rijcomfort?
    safir Thom4s

iTrader
    38 (100%)
    Ik ken er wel die hun dat weinig aan trekken ze. VW of BMW who cares weet ge.

Maar voor mij persoonlijk speelt het zeker wel mee WAT ze geven.

Anders zou ik ook eerder kijken voor cash4car ze. En dan zelf iets aanschaffen.

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneax Bekijk bericht
    De vraag is, wat bedoel je met "rijcomfort"? Bedoel je rijden op de baan, rijgevoel? Of cabine comfort? Of combinatie? Ik denk dat rijcomfort voor iedereen belangrijk is, maar wat dat inhoudt, is ieders invulling? Elaborate, want ik ben ook wel in de markt voor een Superb, maar enkel voor de looks, ruimte en een voorlopig ongedefinieerd rijcomfort?
    Een Superb zal bvb oneffenheden in de weg wat zachter opvangen, de geluidsdemping zal wat beter zijn, waarschijnlijk (moet je wel controleren) zullen de zetels iets beter zitten, ...
    In het algemeen merk ik dat in een model van een segmentje hoger binnen hetzelfde merk je meer rust ervaart. Ik denk dat ik dat als "rijcomfort" zie.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenpje Bekijk bericht
    Zijn er al werkgevers die zo'n cash for car regeling hebben aangeboden onder de gebruikers hier?
    Ik ga waarschijnlijk instappen als mijn lease afloopt (over een paar maanden).

Enkel omdat ik 90% van mijn woon-werkverkeer nu al met de fiets doe (reistijd is maar een paar minuten langer, ik moet niet in de file staan, en ik heb geen gezever om parkeerplek te vinden) en omdat mevrouw ook een bedrijfswagen heeft zonder beperking.
    En ook omdat ik altijd weer naar een bedrijfswagen kan gaan indien ik merk dat het te lastig zou zijn zonder auto. Ik ga dus geen auto aankopen om mijn bedrijfswagen te vervangen. In principe kan ik ergens een kleine tweedehands kopen, daar mee rondtuffen en wat geld uitsparen. Maar dan moet ik rondrijden met een auto die een klasse lager staat qua comfort dan wat ik nu heb, en als er is een grote kosten aan zouden zijn dan is mijn 'winst' er ook meteen aan.
    Jammer genoeg woon ik in een dorpskern waar er nog niet meteen sprake zal zijn van Cambio of iets dergelijks. Want dat zou ik wel ideaal vinden als back-up in mijn situatie. Hopelijk af en toe het openbaar vervoer kunnen inschakelen als alternatief, en als het echt nodig zou zijn kan ik ook wel efkes de auto van mijn vader lenen, die woont niet zo heel ver van ons en is toch gepensioneerd.

Maar ik denk niet dat dit ooit een succes gaat worden. Had het vorig jaar al voorspeld hier op het forum en wat waren de laatste cijfers van de overheid, een paar tiental mensen die waren ingestapt? Ik ben hier op +- 20 werknemers ook de enige die echt interesse heeft.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    48 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door striva Bekijk bericht
    Dat hangt er toch ook maar van af, hoor. Ik kon gemakkelijk een 4 met m-sport of luxury met nog een groot aantal opties samenstellen (om de vergelijking bij bmw te houden) en zit nog niet in de buurt van 4k bruto...
    Dat is al een eerder gevoerde discussie
    Nu goed mijn voorbeeld was een beetje verkeerd. Maar het gaat vooral over mensen met een dikke 3 of 4 die nog geen 3k bruto hebben. Ja goed dat is een beetje buiten proportie.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    4 (100%)
    Heel simplistisch gezegd (en ik kan het weten, Superb gehad):
    1) Superb heeft een langere wielbasis, maakt uw rit comfortabeler
    2) Superb is breder, zorgt ervoor dat uw vering meer opvangt

Als alles anders hetzelfde is (geen idee of de adaptieve vering van Octavia ook een even zacht "wolkenstandje" heeft), maakt die combinatie wel nog wat verschil.
    De zetels zijn niet slecht, maar hebben totaal geen zijdelingse steun, ik zou nu voor de Sport-line zetels gaan.

Maar los daarvan is een Superb zowat de wagen met het meeste rijcomfort dat je kan kopen. En dat is incl vergelijkingen met BMW/Merc/Audi. Alleen is het evengoed zowat de minst sportieve...

sneax's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Normaal doet mij dat zo veel niet, Octavia rijdt al soft. Kom van A1, was ook goed, harder maar past bij de wagen. Ik ga wachten met bestellen tot de SuperB definitief in het lijstje staat, ze zijn nog aan het WLTP'en denk ik. Kijken of het bompa gevoel de opties vd Octavia overstijgt Das ni negatief hé, ik rij even graag met een bompa wagen als met een sportvoiture, gewoon rijstijl aanpassen, alles heeft zijn charme. Testrit en geduld it is.

Voila MrKendl - daarom doe ik dit mss om mezelf te dempen, om niet zomaar klik klik te bestellen maar toch eens opinies te horen en ik laat mij graag overtuigen (om te testen).
    safir Thom4s

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Normaal doet mij dat zo veel niet, Octavia rijdt al soft. Kom van A1, was ook goed, harder maar past bij de wagen. Ik ga wachten met bestellen tot de SuperB definitief in het lijstje staat, ze zijn nog aan het WLTP'en denk ik. Kijken of het bompa gevoel de opties vd Octavia overstijgt Das ni negatief hé, ik rij even graag met een bompa wagen als met een sportvoiture, gewoon rijstijl aanpassen, alles heeft zijn charme. Testrit en geduld it is.

Voila MrKendl - daarom doe ik dit mss om mezelf te dempen, om niet zomaar klik klik te bestellen maar toch eens opinies te horen en ik laat mij graag overtuigen (om te testen).
    Pas maar op dat het ge-WLTPee van uw werkgever niet resulteert in dat je geen deftige keuze meer kan maken,...

iTrader
    38 (100%)
    Dat is al een eerder gevoerde discussie
    Nu goed mijn voorbeeld was een beetje verkeerd. Maar het gaat vooral over mensen met een dikke 3 of 4 die nog geen 3k bruto hebben. Ja goed dat is een beetje buiten proportie.
    Zo extreem ist bij mij nu ook nooit geweest ze.
    Ge kunt zo beginnen met de kuisvrouw op de baan te zetten met nen 3.

Maar minimum 4K en meer voor categorie 3 reeks als prerequisite lijkt mij dus wel een sprong te ver.

Zoals ik ook al vermeldde (in iets meer detail) ... In ons geval konden we daar zelf nog een beetje aan sleutelen op bepaalde momenten. Kiezen waar opslag te steken en zulk een toestanden. Dat kan weliswaar niet elke keer mor soit.

iTrader
    32 (100%)
    Wie kan er mij nog nieuwe inzichten bieden om mijn keuze tussen volgende 2 wagens voor de komende 4 jaar te vergemakkelijken?
    -Skoda Superb combi 1.6 ambition
    (Oorspronkelijk deze gekozen met 2.0, maar de 1.6 komt nu terug beschikbaar dus zou het die moeten worden helaas)
    Pack ambition comfort, gps & safety (incl acc en lane assist)

-Volvo V60 (basic) D3
    Sensus navigation pack

De Volvo is mooier, maar kaler
    De Skoda is ruimer maar is trager.
    Beide in automaat.

Nu al weken mee bezig en ik kom er niet uit.
    Maandag nog maar eens met de Volvo gaan rijden.

Pagina 332 van 332 Eerste ... 232282322328329330331332

Tags for this Thread

Regels voor berichten