Pagina 2 van 619 Eerste 1234561252102502 ... Laatste

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Maar wel een stuk groter...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Jammer dat er geen langetermijn visie wordt gegeven door de overheid.
    Dat is een enorme ergernis... Schandalig gewoon.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Dat is een enorme ergernis... Schandalig gewoon.
    In die mate dat mijn boekhouder mij nu de raad geeft om een wagen zo snel mogelijk zoveel mogelijk af te schrijven. Puur omdat hij niet meer kan voorspellen dat een bedrijfswagen binnen 4 jaar nog wel interessant zou zijn.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    In die mate dat mijn boekhouder mij nu de raad geeft om een wagen zo snel mogelijk zoveel mogelijk af te schrijven. Puur omdat hij niet meer kan voorspellen dat een bedrijfswagen binnen 4 jaar nog wel interessant zou zijn.
    Aangezien je zelf de bedrijfswagen afschrijft dan ga je een zaak hebben???
    Raar dat je boekhouder die raad geeft want de afschrijvingen zijn goed voor je zaak en ik zie ze dat nooit veranderen.
    Enkel hangt de percentage af van CO² uitstoot van de wagen = hoe groener hoe hoger %.

Meestal worden zulke regels ook niet van dag op dag verandert dus kan je boekhouder altijd gepast reageren.
    En 5 jaar is niet lang in zulke termen.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Aangezien je zelf de bedrijfswagen afschrijft dan ga je een zaak hebben???
    Raar dat je boekhouder die raad geeft want de afschrijvingen zijn goed voor je zaak en ik zie ze dat nooit veranderen.
    Enkel hangt de percentage af van CO² uitstoot van de wagen = hoe groener hoe hoger %.

Meestal worden zulke regels ook niet van dag op dag verandert dus kan je boekhouder altijd gepast reageren.
    En 5 jaar is niet lang in zulke termen.
    Ik start in januari inderdaad als zelfstandige. Vanaf boekjaar 2018 is de onderste schaal van belastingen tot aan 100k winst/jaar. Hierdoor is het niet meer van toepassing dat je kosten moet maken aangezien je maar 32% belastingen betaalt om uw winst uit een vennootschap te krijgen. Vanaf 2020 wordt de aftrekbaarheid van wagens lineair, de wagens die ik nu bekijk zakken van 75% naar 50% aftrekbaarheid (het gemiddelde zakt van 78% naar 65% trouwens, dus zo goed als élke wagen wordt slechter).
    Als je nu renting op 2 jaar doet, is er dus 84% van uw auto aan 75% aftrekbaar en 16% aan 50%, als je least op 5 jaar is het 40% aan 75% aftrekbaarheid en 60% aan 50% aftrekbaarheid (sorry voor alle percentages).

Zulke regels worden net wel van dag op dag aangepast, di rupo zijn hervorming een paar jaar geleden als voorbeeld. Zomerakkoord nu als nieuw voorbeeld.

(kind of showing the point ivm het feit dat wat continuiteit wel zou mogen)

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Regels van Di Rupo waren maanden voordien beslist . Een goeie boekhouder gaat er een gepast antwoord op geven.
    De afschrijvingen/kosten dienen om je winst naar beneden te halen. Welk % je betaald op de winst is hier niet van toepassing. Je spreekt van je winst uit je zaak te halen, dat is niet altijd de juiste keuze.
    Bekijk eens de liquidatiebelasting.

Aangezien je spreekt op 75% (op basis van CO² uitstoot) dan zit je al bij de hogere %. De bedoeling/richting is naar groenere wagens.
    Volledig elektrisch is momenteel 120% aftrekbaar.
    Niemand kan in de toekomst kijken maar de richting is voorlopig wel duidelijk.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Maanden op voorhand, voor wagens die je op 5 jaar afschrijft is dat dus extreem veel te laat.
    De winst moest naar beneden omdat je vroeger eens boven de 25k winst je minder belastingen zou betalen door jezelf loon uit te keren. Nu gaat die grens naar 100k. Dus dat maakt wel degelijk verschil over het feit of je echt wel kosten moet maken.

75% is inderdaad al "zwaar". Momenteel is een zéér zuinige dieselwagen aan 90% aftrekbaar. Vanaf 2020 moet een wagen daarvoor een uitstoot van 60gr CO2 hebben. Momenteel is de laagste co2 uitstoot voor een diesel 79gr (een citroën DS3). Maw, vanaf 2020 is elke wagen slechter af waardoor het al een pak minder interessant wordt om uberhaupt een bedrijfswagen te hebben.

Enkel elektrisch is nog een piste, maar dat wil dus zeggen dat je vanaf 2020 een nieuwe wagen moet kiezen => vandaar dat je dus best zoveel mogelijk afschrijft voor 2020.

Een voorbeeldje, een 320d (1 van de zuinige wagens momenteel) heeft een CO2 van 102gr en is daardoor 90% aftrekbaar. Dat wordt in 2020 naar 69% aftrekbaar gezet.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Regels van Di Rupo waren vooral degoutant omdat ze retroactief zijn toegepast.
    U had na jaren zwoegen net dat jaar een mooie porsche op de zaak gekocht? Dan kon je nog eens dubbel en dik dokken om hem privé in te schrijven, of bergen VAA te leggen
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoe bedoel je retroactief? Het ging maar in vanaf het moment dat de wetgeving van toepassing was, het ging niet terug naar de dag dat je de auto kocht.

Maar idd wel degoutant dat zoiets zomaar kon. Nu houden ze het tenminste beschaafd met die hybride aanpassing, het is maar geldig voor auto's die vanaf 2018 ingeschreven worden.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hoe bedoel je retroactief? Het ging maar in vanaf het moment dat de wetgeving van toepassing was, het ging niet terug naar de dag dat je de auto kocht.

Maar idd wel degoutant dat zoiets zomaar kon. Nu houden ze het tenminste beschaafd met die hybride aanpassing, het is maar geldig voor auto's die vanaf 2018 ingeschreven worden.
    Ivm het stuk hybride wel, maar de gewone aftrekbaarheid verandert ook voor het huidige wagenpark. Ook niet echt koosjer.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)

Retroactief in de zin dat het niet werd ingevoerd voor alle wagens ingeschreven vanaf de datum van invoering.
    Voor bestaande inschrijvingen werd het ook van toepassing, wat in principe een vorm van contractbreuk is.
    Wij hebben bv voor de nieuwe berekening voor privéwagens onze 318 ingeschreven, die is nog steeds aan dezelde voorwaarden als toen. Moesten we hem nu uitschrijven en terug inschrijven betaalden we een heel stuk meer.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ben de mijne gisteren ook gaan halen, A180d, leuke wagen om mee te rijden. Is maar een inloopwagen. Heeft helaas wel de lelijkste velgen die je bij Mercedes kan kopen. Het rijden is dus plezant maar van hem te zien staan word ik niet warm, vooral door het ontbreken van sportpakket en mooie velgen. Hij is wel cavansietblauw, wat ik ook zelf zou nemen.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xTwL- Bekijk bericht
    Ben de mijne gisteren ook gaan halen, A180d, leuke wagen om mee te rijden. Is maar een inloopwagen. Heeft helaas wel de lelijkste velgen die je bij Mercedes kan kopen. Het rijden is dus plezant maar van hem te zien staan word ik niet warm, vooral door het ontbreken van sportpakket en mooie velgen. Hij is wel cavansietblauw, wat ik ook zelf zou nemen.
    ?

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Jup. En ik word er echt triestig van als ik ernaar toe wandel, maar dan instappen en rijden maakt me wel blij.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zie het niet zo goed op de foto, maar dat zien mij nog steeds alu velgen uit?
    De A-klasse is normaal nog steeds bestelbaar met deksels, dus het kan nog erger .

Pagina 2 van 619 Eerste 1234561252102502 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten