Pagina 6 van 14 Eerste ... 2345678910 ... Laatste
    HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik vind niet dat je een misdadiger bent omdat je wel eens (of regelmatig) wat te snel rijdt, verre van, maar bovenstaande is toch geen bijster slimme commentaar hoor. Kinderen moeten nog leren en maken fouten. Dat weet je gewoon. Sommige kinderen maken ergere fouten dan andere, maar om nu zomaar te gaan verklaren dat ouders maar moeten zorgen dat hun kinderen geen fouten maken, en vervolgens nog gaat alluderen op Darwin... Toch een paar serieuze bruggen te ver.
    Dat weet iedereen toch, Zie jij veel kinderen in de donker langst een N-weg. Ik niet in mijn beurt. Was trouwens met een sarcastische nooit hoor. Ik ben voor zo weinig mogelijk slachtoffers in het verkeer en je zal mij nooit te hard zien rijden tijdens de spits of andere stunten uithalen. Maar ik rij wel eens te hard ja, word ik gepakt betaal ik daar ook netjes voor zonder tegenpruttelen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk bericht
    Huske, ik ga er gewoon van uit dat je met zo'n attitude niet enkel om 70/u wegen te snel rijdt, maar evengoed in zones 50 en 30. Kan goed zijn van niet, maar je doet het zo uitschijnen en dat het je ook geen kloten kan schelen.
    Toch niet hoor, ik heb nog enig gevoel voor verantwoordelijkheid en weet ook dat ik met 1400kg onderweg ben.
    Binnen de bebouwde kom, school omgevingen en woonerven enzo rij ik nooit harder dan max snelheid. Ik heb op 700.000+ km dan ook nog nooit een boete gehad op die plaatsen, alleen 70/90 km/h wegen en autosnelwegen. De meeste zijn zelfs binnen de 10km/h. In 2016 had ik 4 boetes (2,4,6 en 8 km/h te snel), in 2017 1 van 34km/h te hard op de autosnelweg... En dit jaar eentje, gaat een 15 km/h te hard zijn. Was gewoon niet aan het opletten op de snelheid. Ik probeer er echt op te letten, soms faalt dat. Menselijk denk ik dan .

Kenzani's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Die formule houdt geen rekening met de toestand van de auto noch van de chauffeur

de remafstanden zijn het minimum afstand die je nodig hebt niet de maximum.
    Heb je slechte remmen dan gaat die afstand nog groter zijn maar je kan nooit minder gaan of toch niet zonder tegen iets te vlammen zoals muur of tegenligger.
    Die remafstanden zijn noch minima noch maxima. Dat is berekend met een standaard gezinswagen. Uiteraard gaat een sportievere auto met betere remmen en banden sneller stoppen.
    Als je uw methodiek van denken volgt dan zijn winterbanden ook overbodig bij vriestemperaturen?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xivit Bekijk bericht
    Ja want een kind aan 70km/uur omver rijden of aan 80-85km/uur gaat het grote verschil zijn?
    Wat voor attitude is dat dan weer.

En het verschil tussen een kind omverrijden aan 100 km/u en 85 km/u zal ook verwaarloosbaar zijn dan.
    Het gaat ook niet alleen om remafstand maar ook om reactietijd en dergelijke.

En ze moeten ergens beginnen met boetes te geven. Ze kunnen als je het wilt ook al boetes van 10, 20, 30 en 40 euro geven en de limiet een beetje lager leggen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Dat weet iedereen toch, Zie jij veel kinderen in de donker langst een N-weg. Ik niet in mijn beurt. Was trouwens met een sarcastische nooit hoor. Ik ben voor zo weinig mogelijk slachtoffers in het verkeer en je zal mij nooit te hard zien rijden tijdens de spits of andere stunten uithalen. Maar ik rij wel eens te hard ja, word ik gepakt betaal ik daar ook netjes voor zonder tegenpruttelen.
    Het moet maar één kind zijn. En bovendien zijn kinderen die fietsen niet de enige weggebruikers. Met onaangepast snelheid kun je ook tegenliggers in het gevaar brengen, ik zeg niet dat je dat daarmee per se doet, maar er zijn regels voor iets.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE
    Als je zo dom bent om op een N-weg te spelen of te fietsen zal vroeg of laat Darwin zijn werk wel doen zeker.
    En dit is een extreem verwerpelijke reactie.

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht

Het moet maar één kind zijn. En bovendien zijn kinderen die fietsen niet de enige weggebruikers. Met onaangepast snelheid kun je ook tegenliggers in het gevaar brengen, ik zeg niet dat je dat daarmee per se doet, maar er zijn regels voor iets.
    Uiteraard moet het er maar een zijn, maar dat kan evengoed aan 70 km/h en laten we hopen dat geen enkele weggebruiker dat moet meemaken.
    Als iedereen in zijn vak blijft zal er niet zoveel gebeuren hoor... De weg is daar niet gevaarlijk en je hebt zeer goed zicht op het fietspad ed (voetpad is daar zelfs niet).

Ik kan u binnen een straal van 1km op die plaats 2 wegen laten zien waar de wettelijke snelheid rijden crimineel is. Een weg van iets meer dan 1 auto breed met onoverzichtelijke bocht waar je 70 mag rijden (tot voor kort zelfs 90 km/h) en een woonwijk vol met kleine kinderen waar je lustig 50km/h mag vlammen langst geparkeerde auto's. Ik rijd daar in 2de op stationair toerental door en op die andere weg rem ik serieus af voor die bocht..
    Ze zouden daar eens beter flitsen en kan nog wel wat andere suggesties doen waar ik de weg niet aangepast vindt aan de max snelheid. Maar daar kunnen ze er niet zoveel op zo korte tijd flitsen natuurlijk. Ik ben pro flitsen maar begin wel eerst op de gevaarlijke punten, of nog beter, gebruik mijn belastingsgeld om de weg aan de maximum snelheid aan te passen (of omgekeerd).

Er kan altijd iets gebeuren maar denk moest ik aan 50km/h iemand doodrijden terwijl ik volledig in mijn recht ben even kapot ben dan aan 85km/h op die N-weg. En serieus, we gaan 85km/h nu toch niet levensgevaarlijk noemen in een 3 jaar oude auto alsof die niet meer te controleren is. Die dingen zijn daarvoor gemaakt, de topsnelheid ligt bijna 3x zo hoog (238km/h in Duitsland btw).

Regels zijn er inderdaad om nageleefd te worden, maar iedereen begaat wel eens een overtreding zeker. Als je 50.000km per jaar rijdt (en in totaal al 750.000+km) zal je allicht eens een boete oplopen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht

En dit is een extreem verwerpelijke reactie.
    Niet door dat dit een overdreven (en ongepaste) reactie is op een overdreven en ongepaste reactie. Of dacht ge dat ik dat meen?

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    reactietijd - remafstand - stopafstand
    https://www.gratisrijbewijsonline.be...nd-stopafstand

70km/u is stopafstand = 45.5 meter
    80km/u is stopafstand = 56 meter
    90km/u is stopafstand = 67,5 meter

dus kan goed zijn dat je bij 70km/u kind niet geraakt wanneer bij 80km/u wel zo ga zijn van 10.5meter is een deftige afstand.
    https://m.youtube.com/watch?v=lWmEbbPlQ_c

;-)
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Dat kan niet, dat breekt de wetten van de fysica (volgens sommige toch)

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    ok I stand corrected

ik wist ook niet dat jullie niet met standaardwagens reden

@huske : de remafstand is een vaste wetenschappelijke formule gebaseerd op natuurwetten zoals de wetten van newton.
    Jullie zeiden dat het niet kon want een rappe auto staat toch rapper stil dan een opel corsa
    Dus ipv te zeggen van ja de remafstand wordt groter als de snelheid hoger is kom jij af met 'maar als je met ferrari rijdt' => die ferrari is onderhevig aan dezelfde wetten
    Maar ik had nooit mogen zeggen dat het nooit kleiner kan zijn

edit : film toont wel mooi aan hoeveel vooruitgang er is gemaakt met remmen en dergelijke
    Laatst gewijzigd door bassie82; 11 januari 2018 om 19:06

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Ik rij geen luxe wagen ofzo maar heb toch deftige remmen, zijn zelfs nog niet zo heel lang geleden vervangen. Leasewagen is ook gewoon in orde.

Ik rij eens te snel, tegenwoordig vooral door niet letten op de snelheid. 70-90km/h hoor je het verschil ook niet of je moet in 4de versnelling blijven.
    Ik probeer erop te letten maar loopt nogal eens mis, daarom probeer ik de laatste tijd vaak op CC te rijden.

Ik vind te hard rijden onder bepaalde omstandigheden niet zo erg en rij nooit hard voorbij andere mensen. Ik durf op de autosnelweg gerust 160km/h rijden (wel bewust) maar rem af tot 130-140km/h als ik medeweggebruikers nader. Ga er dan wel vanuit dat er niks door de middenberm geschoten komt ofzo .

iTrader
    0
    ok I stand corrected

ik wist ook niet dat jullie niet met standaardwagens reden

@huske : de remafstand is een vaste wetenschappelijke formule gebaseerd op natuurwetten zoals de wetten van newton.
    Jullie zeiden dat het niet kon want een rappe auto staat toch rapper stil dan een opel corsa
    Dus ipv te zeggen van ja de remafstand wordt groter als de snelheid hoger is kom jij af met 'maar als je met ferrari rijdt' => die ferrari is onderhevig aan dezelfde wetten
    Maar ik had nooit mogen zeggen dat het nooit kleiner kan zijn

edit : film toont wel mooi aan hoeveel vooruitgang er is gemaakt met remmen en dergelijke
    Zeggen dat remafstand onderhevig is aan natuurwetten is als zeggen dat bananen geel zijn. Zegt niet veel dus.
    Waar wij het over hadden is dat in die berekening bepaalde algemene parameters gebruikt zijn, die niet echt vergelijkbaar zijn met een Ferrari bijvoorbeeld.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Zeggen dat remafstand onderhevig is aan natuurwetten is als zeggen dat bananen geel zijn. Zegt niet veel dus.
    Waar wij het over hadden is dat in die berekening bepaalde algemene parameters gebruikt zijn, die niet echt vergelijkbaar zijn met een Ferrari bijvoorbeeld.
    Los daarvan kan je uw afvragen of het verschil tussen 60m of 40m echt het verschil gaat zijn tussen een iemand aanrijden of niet.

Sommige mensen hebben nu eenmaal ook een tragere reactiesnelheid. En of je nu met een Dacia of een Ferrari rijdt dat gaat niet veranderen. En je kan nog zo een goede chauffeur zijn die reactiesnelheid daar kan je weinig aan veranderen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

MorGo7h's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Gemeten: 131km/h
    Gecorrigeerd: 123km/h

Boete: 53euro.

Zal int vervolg nog iets rapper moeten rijden om het maximale uit mijn 53euro te halen
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    61 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MorGo7h Bekijk bericht
    Gemeten: 131km/h
    Gecorrigeerd: 123km/h

Boete: 53euro.

Zal int vervolg nog iets rapper moeten rijden om het maximale uit mijn 53euro te halen
    Ah ja, zomaar 6 km/h laten liggen

MorGo7h's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Ah ja, zomaar 6 km/h laten liggen
    7km/h zelfs!
    (138km/h*0,94 = 129,72km/h)

Wolfken's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Eerste boete van het jaar, dacht echt dat ik al buiten de bebouwde kom was.
    Max toegelaten: 50 km/h
    Gemeten: 66 km/h
    Gecorrigeerde snelheid: 60 km/h

Boete: 53 euro.
    To avoid criticism, do nothing, say nothing and be nothing.

WeedJunk's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Het maximale uit de 53EUR gehaald, well done!
    "Nemo me impune lacessit!"
    Zaffah:"Voor mijn part luistert mijn lief naar mensen die scheten in een fles laten."

Pagina 6 van 14 Eerste ... 2345678910 ... Laatste

Regels voor berichten