Pagina 5 van 14 Eerste 123456789 ... Laatste

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baldarich Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Verdeling van de rijkdom zeker.
    En dan nog vrijwillig, hoe grootmoedig van u
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

scriptkiddie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Geflitst in de Nijverheidsstraat in Wommelgem tegen 73 (67 na correctie) waar 50 km/h is toegelaten, een grapje van 95 euro. Dat is dus een industrieweg parallel met de E313... Ik zal die 95 euro maar als een gift aan het goede doel beschouwen zeker.

iTrader
    61 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baldarich Bekijk bericht
    Hopla nummer 3 in de bus na nog geen jaar tijd. Wel maar 50 euro elke keer. Verdeling van de rijkdom zeker.
    Zal 53€ zijn, flitsboetes van 50€ bestaan al efkes niet meer, inflatie en zo

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    De eerste van het jaar gaat binnenkort toekomen . Vorig jaar heb ik maar 1 boete gehad (154km/h gecorigeerd wel), een uitzonderlijk goed jaar...

Gisterenavond rond 18h stonden ze in Beringen (aan Felix en Jos motorwinkel) weg van het centrum. Je mag daar 70, ik reed de gebruikelijke 85-90 km/h.
    Zal gecorrigeerd een 85 km/h zijn wss, dus een 83€ tegenwoordig. Vind het altijd weggesmeten geld, rij nu weer 2 weken de limiet en dat is dat weer naar de achtergrond verdrongen.
    Ben een echt kalf op dat gebied .

Vantham's schermafbeelding
    iTrader
    21 (96%)
    Je zegt het zelf, hoe dom kun je zijn van standaard +/- 20 km/u over de limiet te rijden, dan verdien je niet beter en mag je voor mijn part dagelijks boetes krijgen. Ik knars ook soms mijn tanden op sommige belachelijk lage limieten, maar toch hou ik er mij aan, hoe saai ook.

Heb jij kinderen? if so, dan zou je zeker beter moeten weten
    There's no such thing as too much snow

Xivit's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk bericht
    Ja want een kind aan 70km/uur omver rijden of aan 80-85km/uur gaat het grote verschil zijn?

iTrader
    3 (100%)
    reactietijd - remafstand - stopafstand
    https://www.gratisrijbewijsonline.be...nd-stopafstand

70km/u is stopafstand = 45.5 meter
    80km/u is stopafstand = 56 meter
    90km/u is stopafstand = 67,5 meter

dus kan goed zijn dat je bij 70km/u kind niet geraakt wanneer bij 80km/u wel zo ga zijn van 10.5meter is een deftige afstand.

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk bericht
    Je zegt het zelf, hoe dom kun je zijn van standaard +/- 20 km/u over de limiet te rijden, dan verdien je niet beter en mag je voor mijn part dagelijks boetes krijgen. Ik knars ook soms mijn tanden op sommige belachelijk lage limieten, maar toch hou ik er mij aan, hoe saai ook.

Ik weet niet wat voor ouder jij bent (als je al kinderen hebt) maar ik laat mijn zoontje per default niet in de donker spelen op een N-weg hoor, autosnelweg heb ik wel eens over nagedacht maar dat leek mij uiteindelijk toch ook not done .
    Jonge kinderen horen begeleid door ouders te zijn en de wat oudere horen verstand te hebben of alsnog begeleid te worden.

Als je zo dom bent om op een N-weg te spelen of te fietsen zal vroeg of laat Darwin zijn werk wel doen zeker. Er zijn trouwens genoeg auto's die aan 70km/h een langere remweg hebben dan ik aan 85km/h, dan zwijg ik nog over vrachtwagens die daar ook 70km/h mogen doen. Nog maar te zwijgen van al die criminelen met grip verlagende ECO brol banden onder hun wagen... Want dat is nog altijd de enige methode om een lagere rolweerstand te krijgen. Of degene die nog zonder ABS rijden en gewoon niet kunnen uitwijken tijdens stevig remmen, verbieden die handel.

En was ik die keer dat ik om 5:02 in de morgend geflitst ben met gecorrigeerd 2km/h te hard op een N-weg ook crimineel bezig? Want dat heeft op dat moment zeer zeker de algemene veiligheid op ons wegennet verbeterd

Tuurlijk ben ik in fout en is de boete terecht, maar een beetje relativeren mag ook eh. Het is nog altijd een minnelijke schikking en geen correctionele veroordeling.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    reactietijd - remafstand - stopafstand
    https://www.gratisrijbewijsonline.be...nd-stopafstand

70km/u is stopafstand = 45.5 meter
    80km/u is stopafstand = 56 meter
    90km/u is stopafstand = 67,5 meter

dus kan goed zijn dat je bij 70km/u kind niet geraakt wanneer bij 80km/u wel zo ga zijn van 10.5meter is een deftige afstand.
    Tuurlijk. Toch staat een moderne Ferrari aan 90km/h sneller stil dan een Opel Corsa aan 70 km/h. Stopafstanden kan je niet algemeen bepalen.

iTrader
    3 (100%)
    Echt waar??? Ga je zo beginnen????
    Het is een wetenschappelijk erkende formule gebaseerd op wetten van newton maar neen jij hebt betere remmen die bepaalde natuurwetten negeren.

iTrader
    0
    Ik hoop echt dat jouw reactie sarcasme is...
    Geloof jij nu echt dat een Ferrari even lange remafstand heeft als een 50 jaar oude Ford ofzo?

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Ik hoop echt dat jouw reactie sarcasme is...
    Geloof jij nu echt dat een Ferrari even lange remafstand heeft als een 50 jaar oude Ford ofzo?
    Die formule houdt geen rekening met de toestand van de auto noch van de chauffeur

de remafstanden zijn het minimum afstand die je nodig hebt niet de maximum.
    Heb je slechte remmen dan gaat die afstand nog groter zijn maar je kan nooit minder gaan of toch niet zonder tegen iets te vlammen zoals muur of tegenligger.

iTrader
    0
    Minimum gebaseerd op wat? Wat voor wegdek, wat voor banden, wat voor gewicht, ...?

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Ik weet niet wat voor ouder jij bent (als je al kinderen hebt) maar ik laat mijn zoontje per default niet in de donker spelen op een N-weg hoor, autosnelweg heb ik wel eens over nagedacht maar dat leek mij uiteindelijk toch ook not done .
    Jonge kinderen horen begeleid door ouders te zijn en de wat oudere horen verstand te hebben of alsnog begeleid te worden.

Als je zo dom bent om op een N-weg te spelen of te fietsen zal vroeg of laat Darwin zijn werk wel doen zeker.
    Ik vind niet dat je een misdadiger bent omdat je wel eens (of regelmatig) wat te snel rijdt, verre van, maar bovenstaande is toch geen bijster slimme commentaar hoor. Kinderen moeten nog leren en maken fouten. Dat weet je gewoon. Sommige kinderen maken ergere fouten dan andere, maar om nu zomaar te gaan verklaren dat ouders maar moeten zorgen dat hun kinderen geen fouten maken, en vervolgens nog gaat alluderen op Darwin... Toch een paar serieuze bruggen te ver.

Vantham's schermafbeelding
    iTrader
    21 (96%)
    Huske, ik ga er gewoon van uit dat je met zo'n attitude niet enkel om 70/u wegen te snel rijdt, maar evengoed in zones 50 en 30. Kan goed zijn van niet, maar je doet het zo uitschijnen en dat het je ook geen kloten kan schelen.
    There's no such thing as too much snow

iTrader
    0
    90 rijden waar je 70 mag, vind ik toch wel van heel andere orde dan 70 in bebouwde kom.
    Dat elke snelheidsovertreder dan ook in bebouwde kom te snel rijdt, zou ik niet zomaar van uitgaan.

Pagina 5 van 14 Eerste 123456789 ... Laatste

Regels voor berichten