Pagina 2 van 14 Eerste 12345612 ... Laatste
    sink's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    anyway, je kan dus gerust CC op 130 zetten?
    Trakt.tv | Letterboxd | iCheckMovies
    #1 i7-8700K | 16 GB DDR4 RAM | ASUS Geforce GTX 1060 | Samsung 860 EVO M.2 500GB + 4TB Western Digital | Win 10 | Seasonic Focus+Gold 650W | Fractal Design Define R6 Black

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Technische correctie is niet met betrekking tot de kilometerteller van de wagen. Het is een correctie voor het metend toestel en de opstelling.
    die dingen zijn toch geijkt?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk bericht
    Als je teller een positieve foutenmarge heeft wel.

Ciamician's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk bericht
    Hangt af van uw tellerafwijking. Je moet maw kijken naar de werkelijke snelheid (GPS, Waze,...).

The magic number is nu 128 km/h, waar dat voorheen 127 km/h was. Een tikje bij op de CC dus.

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    die dingen zijn toch geijkt?
    Een ijking betekent eigenlijk dat een voorwerp voldoet aan de specificaties binnen een bepaalde tolerantiemarge. Die ijking kan grof of nauwkeurig zijn, wat het in dit geval zegt is dat een meting zich met zekerheid bevindt in het interval [gemeten - tolerantie; gemeten+tolerantie].

Zie ook:

Omwille van het (gebrekkige) onderscheidingsvermogen
    van de meettoestellen met
    Dopplereffect betreffen de marges, vermeld
    in artikel 8.3. van bijlage 1 en 4.4 van bijlage
    2 van het K.B. van 12.10.2010, niet de
    correctheid van de meting zelf, maar wel een
    ingevoerde correctie, omdat het onmogelijk is
    het voorwerp (het voertuig zelf, de band of
    een ander onderdeel van het voertuig) te
    identificeren waarvan de snelheid wordt
    gemeten alsmede omdat de verschillende
    meettoestellen de weergegeven snelheid op
    verschillende wijzen berekenen.
    Nu, volgens mij is de huidige marge wel groter dan de echte tolerantiemarge waarvoor de toestellen geijkt worden hoor. Wat de vraag doet rijzen waarom men die marges niet nauwer zet als het technisch wel kan. In elk geval, de technische marge is er wel degelijk voor metend toestel en opstelling en niet omdat kilometertellers zouden kunnen liegen.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Een ijking betekent eigenlijk dat een voorwerp voldoet aan de specificaties binnen een bepaalde tolerantiemarge. Die ijking kan grof of nauwkeurig zijn, wat het in dit geval zegt is dat een meting zich met zekerheid bevindt in het interval [gemeten - tolerantie; gemeten+tolerantie].

Zie ook:

Nu, volgens mij is de huidige marge wel groter dan de echte tolerantiemarge waarvoor de toestellen geijkt worden hoor. Wat de vraag doet rijzen waarom men die marges niet nauwer zet als het technisch wel kan. In elk geval, de technische marge is er wel degelijk voor metend toestel en opstelling en niet omdat kilometertellers zouden kunnen liegen.
    Dus eigenlijk pakt iedereen dan wel een risico met zijn cc op 129 te zetten, want als dat toestel dan een foutmarge heeft, hebt ge het toch nog vlaggen?

Maar 9km/h blijft wel veel vind ik. Zeker als je weet dat toestellen toch altijd geavanceerder worden. Maar ja, ze meoten natuurlijk rekening houden met de oudste toestellen.

Bedankt voor je uitleg.

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Dus eigenlijk pakt iedereen dan wel een risico met zijn cc op 129 te zetten, want als dat toestel dan een foutmarge heeft, hebt ge het toch nog vlaggen?
    129 op teller zal wel ok zijn gezien veel tellers wel iets overdrijven. Maar 129 op GPS, in principe zou je daar wel eens malchance mee kunnen hebben.

Maar klopt wel, die marges zouden tegenwoordig een stuk nauwer kunnen. In Nederland is de technische marge 3km/u onder en 3% boven 100km/u. Weinig redenen dat dat hier niet zou kunnen.

Zacharus's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    dit is toch niet deel één? dacuba heeft ooit zo'n lijstje bijgehouden
    Ik herinner mij hier ook een "9-lives sponsort de staatskas" of zoiets, als ik mij niet vergis werd dat allemaal mooi bijgehouden met een afrekening op het eind van het jaar ofzo.
    Intel Core i7 4790K - 16GB HyperX - EVGA GTX 1070 FTW - 256gb Samsung SSD - 2TB Seagate SSHD - Corsair H100i - EVGA 850 SuperNova - Corsair Carbide air 540
    Ducky Mini MX Red - Logitech G502 - Razer Tartarus - BenQ BL3200PT - iiyama ProLite X4071UHSU
    Beyerdynamic Custom One Pro Plus - Behringer Xenyx 502 - Behringer xm8500
    Dxracer King series

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    4 boetes deze maand, ik verwacht nog een vijfde.

Boete nr. 1 Belgie, geflitst aan 89 waar je 70 mocht, correctie is 83 --->71 euro
    Boete nr 2 NL geflitst aan 110 correctie 105 je mocht maar 100 rijden ----> 54 euro
    Boete nr 3 NL trajectcontrole 103 gemeten, mocht ook 100 rijden ---->39 euro
    Boete nr 4 Oostenrijk je mocht 100 ik geflitst aan 134 per uur (geen correctie wtf) ----> 110 euro

iTrader
    61 (98%)
    Pfff, 280€ op een maand, dat is toch genoeg voor mij om mijne CC een tikje lager te zetten...

Die twee in Nederland dat zijn "mini" overtredingetjes, maar die twee andere zijn hun boete zeker waard.

Ik ben wel blij dat ik zeer veel in Wallonnie rijd, zeer weinig 70 zone's

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik werd begin augustus geflits (althans dat dacht ik toch ) door die massieve "mobiele" flitser ter hoogte van de werken aan de E40 in Gent, maar nog steeds niets ontvangen. Is dat normaal? Heb nog maar 1 keer een boete gehad en die ontving ik binnen twee weken.
    My fight towards financial independence: https://www.fighttofire.com

iTrader
    61 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldvinc Bekijk bericht
    Ik werd begin augustus geflits (althans dat dacht ik toch ) door die massieve "mobiele" flitser ter hoogte van de werken aan de E40 in Gent, maar nog steeds niets ontvangen. Is dat normaal? Heb nog maar 1 keer een boete gehad en die ontving ik binnen twee weken.
    Die kan je niet zien flitsen, die gebruiken infrarood!

Als je dus een flits hebt gezien zal het eerder iets anders geweest, refelectie van zon ofzo!

Normaalgezien komen de pv's van flitsboetes (de automatische) vrij snel, max. enkele weken...

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Nket ter verdediging, maar ter verduidelijking: op die baan mocht je tot voor kort nog 90, ze hebben daar geprofiteerd van de algemene regel 70 tenzij er borden staan.
    Dat is een kaarsrechte baan, tussen weilanden zonder zijstraten.
    Pijnlijk, mn eerste boete in 3 jaar.
    Ach. Ik ben ooit eens geflitst geweest: 81km/u na correctie op een baan waar ge 70 mocht. Dacht ik ..
    Bleek dat diezelfde ochtend men de borden gewijzigd had naar 50km/u en natuurlijk stonden ze daar dan te flitsen. Gevolg: 3 wekem rijbewijs kwijt (asap inleveren) en meteen rechtbank!
    Ik was een zware gangster!

Laatste 2 boetes (volkomen terecht maar wel zuur):
    51km/u na correctie op weg naar het ziekenhuis.
    51km/u na correctie op weg naar de begrafenisondernemer.

Al 5 jaar geen boetes gekregen. Maar zeg nooit nooit. Je kan je altijd vergissen van snelheid. Veel banen waar geen huizen staan en waar je vroeger 90 (of hoger) km/u mocht, daar is het nu allemaal 70km/u. En je kan daar zonder enig gevaar gemakkelijk 150km/u rijden. Echt belachelijk .. 70 ...
    Laatst gewijzigd door makila; 24 september 2017 om 18:38

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldvinc Bekijk bericht
    Gent richting Brussel aan Merelbeke? Ik rijd daar nu al een paar weken aan een stuk al elke dag voorbij aan 80 (ge moogt 50 in die "bocht" en dan 70 op de versmalde rijstroken) en ik heb daar nog nooit een flitser zien staan hoor. Nu doet ge mij schrik krijgen.

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Pfff, 280€ op een maand, dat is toch genoeg voor mij om mijne CC een tikje lager te zetten...

Die twee in Nederland dat zijn "mini" overtredingetjes, maar die twee andere zijn hun boete zeker waard.

Ik ben wel blij dat ik zeer veel in Wallonnie rijd, zeer weinig 70 zone's
    Die oostenrijk boete vind ik gewoon los erover snelweg van 100 per uur get the fuck out of here, in DE vlamde ik veel meer zonder problemen.
    Hetzelfde in NL er was daar een stukje snelweg aan 80 per uur
    En nee er waren geen werken bezig.
    Ik had het zelf nog niet gemerkt tot ik iedereen traag zag gaan en dacht wrm is iedereen hier zo traag aan het rijden?

Pagina 2 van 14 Eerste 12345612 ... Laatste

Regels voor berichten