Pagina 5 van 46 Eerste 12345678915 ... Laatste
    Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    136 (99%)
    Ook hier eventjes mijn verhaal neerzetten:

(tussen al de bobo's hier met hun BMW en Mercedessen door)

Moest 2tal weken terug voor mijn onderhoud van mijn Kia Picanto in de garage zijn. Meestal duurt dat een klein uurtje. Kwam de baas zo bij mij: "geen zin om een testritje te doen met het nieuwe model", daar kon ik natuurlijk geen nee op zeggen.

WOW! Wat een verschil, natuurlijk 4/5 jaar later dan mijn auto en een nieuwe generatie. Maar alles is daar nu eens beter aan. Van het simpelste eerst.

Nu gaan er hier mij komen uitlachen met mijn Kia'tje uit het A-segment, maar wow van een mooi upgrade gesproken.

i'm totally impressed met de handling, gevoel, interieur, etc... ervan, dacht en nacht verschil met mijn huidige

Vooral de handling moet zeker niet onderdoen met duurderde wagens, als ik vergelijk met mijn ouders hun Opel Mokka is dit bijna evengoed.

(gelieve de domme opmerkingen voor jullie te houden aub)
    PSN: Jonas89
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Een M3 is wel stijver dan een M4 dacht ik, doordat er 2 extra deuren in zitten die voor stevigheid zorgen.
    Maar zoals balgium waarschijnlijk bedoelt, moet je wellicht al op de limiet rijden om te gaan merken dat een M3 sportiever is dan de M4?
    Heb niet gezegd dat een M3 sportiever rijd als een M4. (Heb net mijn teksten eens overlezen of ik me verkeerd heb uitgedrukt ofzo, maar vind toch nergens iets dat ik dat zeg. De enige keer dat ik het woord sportief heb gebruikt is bij de vergelijk van een M3 met een M5.)

Heb gezegd dat ik enkele ken die een M3 boven een M4 verkiezen die beide met de wagens hebben gereden. Hun vonden dat de M3 leuker reed. Ikzelf vind dat straf, want ik zou denken dat er niet echt een verschil is. Maar heb het ondertussen toch van een paar gehoord, dat er toch een verschil opzit. Nuja dat zullen inderdaad wel meer de kritische bestuurders zijn. Maar zo'n auto's koop je enkel dan ook als je veel focus legt op het besturen, anders heeft het geen zin om zoiets te kopen. Of je moet bakken vol geld hebben, als je die wagen enkel maar gebruikt om in de file aan te schuiven.

Daarmee dat ik zelf ook zeer benieuwd naar ben en ook graag met een M3 dan eens wil rijden. Want zoals ik al had gezegd, ik herhaal nu enkel maar wat ik gehoord heb van mensen die met beide wagens heb gereden.

Langs de andere kant vond ik het ook een rare zin, omdat ik nergens zeg dat een M4 slechter is als een M3 (alsook nergens heb gezegd dat het enkel op de limiet is). En dan nog, stel dat het enkel op de limiet is, snap ik haar reacties nog altijd niet.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 3 september 2017 om 00:24

iTrader
    0
    Wat bedoel je dan met leuker? Want ik denk dat het niet gek is dat wij daar allemaal mee aannemen dat je sportiever bedoelde.

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Wat bedoel je dan met leuker? Want ik denk dat het niet gek is dat wij daar allemaal mee aannemen dat je sportiever bedoelde.
    Als ik Mrkendal zijn reactie ook terug lees, lijkt het inderdaad wel dat de meeste denken dat ik het enkel op sportiviteit had.

Ik had dit gezegd:
    Heb van verschillende gehoord dat die wel een pak sportiever is, alsook een paar die met een m4 en m3 hebben gereden en die de voorkeur geven aan de m3.

Van sportief was op de reactie tussen een M3 en een M5, vervolgens had ik dat dan aangevuld dat ik er ken die de voorkeur (op vlak van rijden) gaven aan de m3, na een testrit met een M3 en en M4. Ik had dit vooral gemeld omdat ik het straf vond, ik zou denken dat de beide wagens vrij identiek zouden rijden. Maar er zit blijkbaar toch een verschil op. Omdat ik er zelf weinig over kan vertellen (heb geen persoonlijke ervaring mee), zei ik er dan ook bij dat ik graag ook eens met een M3 zou willen rijden om dat te voelen.

Wat hun allemaal onder leuker verstaan kan ik moeilijk zeggen, zoals ik zeg, ik herhaal maar gewoon die mensen. Hun waren eerst meer fan van een M4, omdat het een coupe is en sportiever oogt, maar na een testrit met de beide wagens gaven ze blijkbaar wel de voorkeur aan de M3. Ondertussen ook weer een tijdje geleden, kan me nu niet goed herinneren in detail wat ze allemaal gezegd hebben.

iTrader
    0
    Heeft er iemand ervaring met een Ford fiesta trend 1.0 benzine 80 pk? Ik ben aan het kijken om een jonge tweedehands aan te kopen. Prijs is mijn goesting, maar wil wel vlot meekunnen in het verkeer, dus weet niet als deze "zwaar genoeg is". Ik doe een kleine 20k km op een jaar, waarvan ongeveer de helft snelweg is. Iemand ervaring met deze wagen (op de snelweg)?

Als dit niet zwaar genoeg is, zou ik kijken naar een Ford fiesta ecoboost 1.0 100 pk, maar deze vallen dan gemakkelijk nog 2000 euro duurder uit. Weet niet of het deze meerprijs waardig is. Ik wil vlot meekunnen, maar ik hoef geen 150 te rijden op de snelweg

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kattie Bekijk bericht
    Heeft er iemand ervaring met een Ford fiesta trend 1.0 benzine 80 pk? Ik ben aan het kijken om een jonge tweedehands aan te kopen. Prijs is mijn goesting, maar wil wel vlot meekunnen in het verkeer, dus weet niet als deze "zwaar genoeg is". Ik doe een kleine 20k km op een jaar, waarvan ongeveer de helft snelweg is. Iemand ervaring met deze wagen (op de snelweg)?

Als dit niet zwaar genoeg is, zou ik kijken naar een Ford fiesta ecoboost 1.0 100 pk, maar deze vallen dan gemakkelijk nog 2000 euro duurder uit. Weet niet of het deze meerprijs waardig is. Ik wil vlot meekunnen, maar ik hoef geen 150 te rijden op de snelweg
    ik heb de 1.0 ecoboost, wat rijgedrag betreft echt een toffe wagen, maar miserie dat ik al met de mijne gehad heb... dat gecombineerd met de slechte service die ik imo van ford krijg is voor mij genoeg om nooit meer een ford te kopen.
    Sometimes just as my missile is about to be launched from the silo the camera zooms in on the guy's face; I try to stop but it's already too late...

iTrader
    0
    Miserie op welk vlak? Sowieso wordt het een ford, mijn ouders hebben hier al jaren altijd ford en ik rij daar echt graag mee. Maar als het problemen zijn die typisch zijn voor een bepaalde versie, dan kan ik die misschien wel ontwijken

iTrader
    0

zeker voor de ecoboost gaan! die driecilinder is zowel fiscaal als in verzekering een pak voordeliger.
    Bovendien geeft die turbo (relatief) voldoende kracht voor een fiesta. dit in tegenstelling tot de gewone versie; die niet vooruit te branden is.

iTrader
    0
    Miserie op welk vlak? Sowieso wordt het een ford, mijn ouders hebben hier al jaren altijd ford en ik rij daar echt graag mee. Maar als het problemen zijn die typisch zijn voor een bepaalde versie, dan kan ik die misschien wel ontwijken
    al 2x een koplamp stuk, eerste ging al op amper 1000km stuk, hierbij moet heel de unit vervangen worden en die kosten toch ongeveer 500euro per stuk, gelukkig 2x onder garantie.
    toen de wagen ongeveer 1 jaar oud was begon die constant motorstoringen te krijgen, soms niet willen starten, constant schokken. Dit heeft ongeveer 6maanden! geduurd voor ze het hebben kunnen oplossen, mijn auto stond daar bijna wekelijks in de garage zonder resultaat, toen ik hem dan besloot eens bij een andere ford dealer binnen te doen deed ford dan nog héél moeilijk over de garantie en wouden ze zich volledig terugtrekken, uiteindelijk mijn rechtsbijstand moeten inschakelen en toen heeft Ford eindelijk besloten de flying doctors te sturen en was het probleem eindelijk opgelost.

vlak na de garantie periode een lek in het distributie deksel waardoor ik elke maand wel koelvloeistof moet toevoegen, ik spreek hier letterlijk over 3 weken na de garantie periode en ze willen daar niet in tussenkomen. zou ook een vrij dure reparatie zijn dus ik laat het maar gezien ik toch nog maar hooguit een jaar mee ga blijven rijden.

verder kan ik u adviseren geen powershift (automaat) te nemen. vroeg of laat gaan die koppelingen allemaal stuk. Ik zit al aan mijn 2de koppeling en de auto is nog geen 3 jaar oud met nog geen 35 000km. dit is een wereldwijd probleem in de fiesta en focus modellen. ver van wegblijven! Ford geeft hier wel 7 jaar garantie op, maar een permanente fix hebben ze niet.

verder toch ook redelijk wat kleine elektronica problemen, ramen die soms niet open willen, ford sync die frequent vastloopt... maar aan die prullen stoor ik mij nog het minst.
    Sometimes just as my missile is about to be launched from the silo the camera zooms in on the guy's face; I try to stop but it's already too late...

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos deboomslang Bekijk bericht
    al 2x een koplamp stuk, eerste ging al op amper 1000km stuk, hierbij moet heel de unit vervangen worden en die kosten toch ongeveer 500euro per stuk, gelukkig 2x onder garantie.
    toen de wagen ongeveer 1 jaar oud was begon die constant motorstoringen te krijgen, soms niet willen starten, constant schokken. Dit heeft ongeveer 6maanden! geduurd voor ze het hebben kunnen oplossen, mijn auto stond daar bijna wekelijks in de garage zonder resultaat, toen ik hem dan besloot eens bij een andere ford dealer binnen te doen deed ford dan nog héél moeilijk over de garantie en wouden ze zich volledig terugtrekken, uiteindelijk mijn rechtsbijstand moeten inschakelen en toen heeft Ford eindelijk besloten de flying doctors te sturen en was het probleem eindelijk opgelost.

vlak na de garantie periode een lek in het distributie deksel waardoor ik elke maand wel koelvloeistof moet toevoegen, ik spreek hier letterlijk over 3 weken na de garantie periode en ze willen daar niet in tussenkomen. zou ook een vrij dure reparatie zijn dus ik laat het maar gezien ik toch nog maar hooguit een jaar mee ga blijven rijden.

verder kan ik u adviseren geen powershift (automaat) te nemen. vroeg of laat gaan die koppelingen allemaal stuk. Ik zit al aan mijn 2de koppeling en de auto is nog geen 3 jaar oud met nog geen 35 000km. dit is een wereldwijd probleem in de fiesta en focus modellen. ver van wegblijven! Ford geeft hier wel 7 jaar garantie op, maar een permanente fix hebben ze niet.

verder toch ook redelijk wat kleine elektronica problemen, ramen die soms niet open willen, ford sync die frequent vastloopt... maar aan die prullen stoor ik mij nog het minst.
    Wow, dit is wel heel erg. Ik neem aan dat je echt wel een pechwagen hebt. Als dat bij mij het geval was lag de wagen waarschijnlijk ondertussen op de bodem van het kanaal
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

K0RNMA5T3S's schermafbeelding
    iTrader
    113 (100%)
    Mijn ouders rijden met een Ford Fiesta 1.6 econetic diesel van 2010. (Mk7 pré-facelift model.)
    Op dit moment staat de km-stand op zo'n 100.000km en eigenlijk hebben ze er nog geen noemenswaardige problemen of kosten aan gehad.

Enkel het jaarlijks onderhoud, een nieuw setje banden en nieuwe remblokken en schijven op 60.000km.

Tot op heden is de Fiesta de meest betrouwbare wagen die ze ooit gehad hebben. (Voorgaande wagens waren: '76 VW Scirocco I, '85 VW Golf II, '88 Peugeot 205, '98 Peugeot 306)

iTrader
    0
    Bedankt allen voor de reacties alvast! Sowieso wordt het een Fiesta, dat zit reeds in mijn hoofd, ik heb er ook reeds ingezeten en dat zat goed, en het is een echt vrouwautootje, dus perfect Ik hoop natuurlijk geen dergelijke tegenslagen te hebben zoals hierboven vernoemd, maar ok, dit weet je niet op voorhand.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Freddy- Bekijk bericht
    zeker voor de ecoboost gaan! die driecilinder is zowel fiscaal als in verzekering een pak voordeliger.
    Bovendien geeft die turbo (relatief) voldoende kracht voor een fiesta. dit in tegenstelling tot de gewone versie; die niet vooruit te branden is.
    Die 80 pk zou ook een 3 cilinder zijn, alleen zonder turbo. Zou dit echt zo'n verschil geven dan? Ik hoef zeker geen snelheidsduivel te kunnen uithangen, maar ik doe net wat meer afstand/meer snelweg dan iemand die zijn auto enkel voor stadsverkeer gebruikt.

Oorspronkelijk was ik beginnen kijken naar Fiesta's diesel van +- 5 jaar oud. Deze kwamen aan ongeveer 7000 euro uit. Door meer en meer te lezen echter de voorkeur beginnen geven aan 1) jongere occasie en 2) benzine ipv diesel. Hierdoor kom ik nu aan ongeveer 10000-11000 euro voor de 80 pk of 12000-13000 euro voor 100 pk ecoboost (elk 1 à 2 jaar oud). Die 10k euro wil ik wel nog geven. Echter vraag ik me af of het die meerprijs nog waard is om nog 2000 euro meer te betalen voor 100 pk.

WeedJunk's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Doe maar de turbo, zal ook comfortabeler rijden op de autostrade.
    "Nemo me impune lacessit!"
    Zaffah:"Voor mijn part luistert mijn lief naar mensen die scheten in een fles laten."

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Zeker een turbo. Je gaat daar echt te kort mee komen met zo'n atmosferisch 3-pittertje
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Oij's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Met Turbo. Ik heb mijn moeder ook in die richting geduwd en daar is ze nu wel blij mee.
    Op papier is 2000€ veel geld voor 20pk, maar dat gaat een stuk aangenamer rijden.

Pagina 5 van 46 Eerste 12345678915 ... Laatste

Regels voor berichten