Pagina 33 van 35 Eerste ... 2329303132333435 Laatste
    MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bes86 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vandaag de Jaguar XF Sportbrake opgehaald bij Sixt voor ons mannenweekend in de Ardennen.
    Spijtig genoeg het typische basismodel: diesel 163pk. (10s naar 100)
    Als ge straffer gewoon zijt, gaat da toch nie echt vooruit...

Wel verschoten hoe slécht de afwerkingskwaliteit is binnenin...
    Zo veel goedkope plastic die al begint te kraken van zodra ge der naar uitademt.
    Iemand me ne Jaguar die lacht met de interieurafwerking van ne Hyundai i30 Fastback N, doet mij vanaf nu in mijn broek doen van lachen.
    En dan zo'n dun, groot stuur...
    Geen ervaring met een XF. Maar een XE is toch kwalitatief oké hoor.

Misschien ligt het ook wel aan het feit dat het een huurwagen is. Waarom huur je trouwens een wagen?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Bes86's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Geen ervaring met een XF. Maar een XE is toch kwalitatief oké hoor.

Misschien ligt het ook wel aan het feit dat het een huurwagen is. Waarom huur je trouwens een wagen?
    Die van mij ligt nogal laag op de weg.
    En wou gewoon eens ne Jaguar meemaken voor een weekendje... ('t Kan eraf.)

iTrader
    50 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bes86 Bekijk bericht
    Die van mij ligt nogal laag op de weg.
    En wou gewoon eens ne Jaguar meemaken voor een weekendje... ('t Kan eraf.)
    En uw vrienden hebben geen wagen?

Een Jaguar meemaken en dan een diesel nemen, Nice
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

Bes86's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    En uw vrienden hebben geen wagen?

Een Jaguar meemaken en dan een diesel nemen, Nice
    Tja, ze hadden enkel die blijkbaar, terwijl op de site diesel òf benzine stond.
    Zal binnenkort wel eens ne naft regelen

iTrader
    0
    Vandaag heel kort met de nieuwe Tesla 3 van een collega gereden. Een blokje om.

Dat ding is bloedsnel. Acceleratie is op nat wegdek verrassend goed. Bij remmen voel je het gewicht wel wat meeduwen, maar storend voelt dat niet aan.
    Interieur valt meer mee dan ik dacht bij het rijden, maar dat centrale scherm is wennen. Kwaliteit is iets minder dan we gewend zijn.
    Wat me wel opviel was dat het scherm erg vlot en snel werkt.

Ik heb het automatisch rijden niet kunnen testen. Dat wil ik binnenkort nog eens doen.

Hij had wel wat krasjes bij aflevering en de linkerdeur hangt iets hoger dan de carrosserie. Dat gaan ze de komende dagen nog oplossen.

iTrader
    22 (100%)
    Net met een Tesla Model S gereden.

Ik wist dat dat ding snel was, maar omfg. Acceleratie is gewoon brutaal. Verkoper zat erlangs en wist een paar goede plaatsen om te launchen vanaf stilstand.

Maar daarnaast gewoon een comfortabele ruime wagen, rijdt heel aangenaam.

Als ik een klein kritiekpunt mag geven: rond/boven de 120 werd het windgeluid merkelijk luider, in mijn wagen blijft het rustiger op hogere snelheden.

Maar al bij al, zwaar overtuigd...

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Net met een Tesla Model S gereden.

Ik wist dat dat ding snel was, maar omfg. Acceleratie is gewoon brutaal. Verkoper zat erlangs en wist een paar goede plaatsen om te launchen vanaf stilstand.

Maar daarnaast gewoon een comfortabele ruime wagen, rijdt heel aangenaam.

Als ik een klein kritiekpunt mag geven: rond/boven de 120 werd het windgeluid merkelijk luider, in mijn wagen blijft het rustiger op hogere snelheden.

Maar al bij al, zwaar overtuigd...
    De gewone of de p100d? (Is qua acceleratie echt nog een groot verschil). Het is echt een heel speciale ervaring imo. De Model S is ook echt een rustige auto, de model 3 stuurt dan weer veel sportiever. Kwalitatief iets minder, al denk ik dat een groot deel van dat idee komt doordat het interieur zoveel simplistischer is.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    50 (100%)
    Acceleratie is gewoon niet te vergelijken met een verbrandingsmotor.
    Maar niemand koopt een model S voor de acceleratie natuurlijk. Dat blijft een cruiser. En dan komt dat puntje dat je aanhaalt naar boven. De mindere kwaliteit en het hogere rolgeluid. En dan is de keuze niet meer zo uitgesproken.

Je geeft zelf ook al aan dat buiten de performance het inboeten is. Die performance ga je amper aanspreken. Maar die kwaliteit en rust heb je wel dagelijks plezier van.

iTrader
    4 (100%)
    Acceleratie is gewoon niet te vergelijken met een verbrandingsmotor.
    Maar niemand koopt een model S voor de acceleratie natuurlijk. Dat blijft een cruiser. En dan komt dat puntje dat je aanhaalt naar boven. De mindere kwaliteit en het hogere rolgeluid. En dan is de keuze niet meer zo uitgesproken.

Je geeft zelf ook al aan dat buiten de performance het inboeten is. Die performance ga je amper aanspreken. Maar die kwaliteit en rust heb je wel dagelijks plezier van.
    Hangt ook wel wat van je dagelijkse rit af. Zolang je niet op de autostrade zit, is hij stiller vanbinnen he. Het is pas op het moment dat je boven +-100 gaat, dat dat windgeluid echt luid aanvoelt (ook wel door gebrek aan ander geluid). De Model S vind ik ook echt nog wel duur omdat de concurrentie in dat segment wel heel sterk is. De Model 3 (en soortgelijke EV's) vind ik qua segment wel beter.

scriptkiddie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb onlangs met een Kia Niro EV (64 kWh, 204 pk) gereden. Die acceleratie is echt wel heerlijk, je gaat gewoon onmiddellijk vooruit, gelijktijdig met het naar beneden gaan van je rechtervoet. Die auto kostte 44.000 euro full option, dus inclusief geventileerde lederen zetels en alle toeters en bellen. Als Audi nu een soortgelijke auto voor 50.000 euro op de markt zou zetten, het zou nogal verkopen!

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scriptkiddie Bekijk bericht
    Ik heb onlangs met een Kia Niro EV (64 kWh, 204 pk) gereden. Die acceleratie is echt wel heerlijk, je gaat gewoon onmiddellijk vooruit, gelijktijdig met het naar beneden gaan van je rechtervoet. Die auto kostte 44.000 euro full option, dus inclusief geventileerde lederen zetels en alle toeters en bellen. Als Audi nu een soortgelijke auto voor 50.000 euro op de markt zou zetten, het zou nogal verkopen!
    Daar zit het probleem momenteel he.
    Audi => 100k SUV
    Mercedes => 100k SUV
    Jaguar => 100k SUV
    BMW => ix3 Zal ook wel die richting uitgaan.

Er is nog geen enkel premium merk dat iets in dat segment maakt.

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    De gewone of de p100d? (Is qua acceleratie echt nog een groot verschil). Het is echt een heel speciale ervaring imo. De Model S is ook echt een rustige auto, de model 3 stuurt dan weer veel sportiever. Kwalitatief iets minder, al denk ik dat een groot deel van dat idee komt doordat het interieur zoveel simplistischer is.

De types zijn nu niet meer die Pxx maar dacht dat hij zei dat het een non-D was. Leek mij al meer dan snel genoeg wel

Van het Model 3 interieur was ik niet echt wild. Veel te kaal, en dan nog ergonomische missers zoals de klep van de bak midden voorin die verkeerd opengaat zodat je niet ziet wat erin zit zonder uit je zetel te leunen.

Interieur van de S vond ik ok. Niet op niveau van een A6 maar ook niet afgrijselijk.

Op zich is de rijervaring wel aangenaam hoor. De stilte aan lagere snelheden, het gebrek aan schakelonderbrekingen, het regeneratief remmen samen met het comfort van de luchtvering, alles samen was ik onder de indruk.

Ik zal het anders zeggen: ik zou er mijn huidige nog niet meteen op inruilen maar voor de volgende ga ik wel eens goed naar de full electrics kijken.

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    194 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Daar zit het probleem momenteel he.
    Audi => 100k SUV
    Mercedes => 100k SUV
    Jaguar => 100k SUV
    BMW => ix3 Zal ook wel die richting uitgaan.

Er is nog geen enkel premium merk dat iets in dat segment maakt.

2020 gaat het jaar worden. Komt wel.

iTrader
    0
    4 dagen een mazda mx5 met de 1.5 motor gehuurd op Tenerife. Goede wegen, leuke bochten (richting de Teide) en nergens flitsers dus was echt lekker puur rijden met de mx5. Al mochten er wat meer paarden onder men rechter voet zitten die niet pas bij +5k toeren beginnen te werken maar was een kwestie van gewoon worden. Binnen een dikke 20 jaar in men midlife crisis zal zo’n wagen wel een keer in men bezit komen

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik krijg vanaf begin volgend jaar een bedrijfswagen en heb vrije keuze voor een leasebudget van om een bij de 600 EUR/maand incl. korting van 25% (elektrisch geeft 12.5% extra korting). Daarom afgelopen weekend een testrit gedaan in de Jaguar I-pace en de XE. Uiteraard twee verschillende auto's maar beiden erg leuk om mee te rijden.

De I-pace was geweldig om mee te rijden omwille van instant koppel en vermogen. Het was de eerste keer dat ik puur elektrisch reed en het was toch echt wel plezant. Ik heb tijdens het autosalon in een Tesla model S gezeten en het kwaliteitsverschil valt op. Ik vond de I-pace in ieder geval veel leuker en mooier, zowel van binnen als buiten.
    Spijtig dat zelfs met extra korting het nog steeds een dure wagen is om te leasen. Vorig jaar namelijk al eens gekeken naar de Tesla model S 75D en die was € 1200/maand dus de I-pace zal gelijkaardig geprijsd zijn

De XE D180 was dan natuurlijk wat anders, maar de "facelift" is echt wel geslaagd en mooi afgewerkt. Geen harde plastiek en erg leuk infotainmentsysteem. Gelijkaardig aan de I-pace. Echt spijtig dat de achterbank zo klein is. Van wat ik heb gelezen is de A4 (en A5 sportback) beter op dit vlak, maar zijn dan toch wel wat aan de saaie kant. Deze laatste ga ik volgende maand testrijden.
    Ik weet nog niet wat de leaseprijs van een Tesla model 3 zal zijn, maar waarschijnlijk gelijkaardig aan de XE en A4/A5. Het enigste waar ik toch echt geen fan van ben, is het interieur van die wagen.
    My fight towards financial independence: https://www.fighttofire.com

Pagina 33 van 35 Eerste ... 2329303132333435 Laatste

Regels voor berichten