Pagina 32 van 33 Eerste ... 22282930313233 Laatste

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bes86 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ben van plan om binnenkort ne testrit aan te vragen voor ne Jaguar XE 2.0T AWD R-Sport.
    Iemand ervaring met Jaguar en/of de wagen zelf?
    Destijds wel een testrit gedaan met de 2.0d rijdt heel gelijkaardig als een BMW 3. Iets zachter afgeveerd, maar wel nog altijd aan de sportieve kant. Afwerking is ook goed.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Ben van plan om binnenkort ne testrit aan te vragen voor ne Jaguar XE 2.0T AWD R-Sport.
    Mijn schoonbroer had nen XF Sportbrake (dacht nen 2.0 naft met 250pk). Schoon machien veel optie en reed eigenlijk verrassend goed, ge zou echt niet zeggen dat dat een slagschip is. Hij moest maar het pedaal indrukken en die auto schoot vooruit. Zijne nieuwe is nen Volvo V90 T8 Estate met R-Design grill in dat schoon blauw.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

GADGET's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    ben over diesel versie zeker niet te spreken (automaat). Abnormaal slechte wagen imo.

Los daar van (want de benzine kan niet anders dan beter zijn) moet je het 'dubbele' dash er wel bij pakken. Zou ik nu wel vrede mee nemen als dat het enige was, maar een pluspunt is dat toch niet binnenin..

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Van het weekend heb ik de nieuwe 3 serie meegekregen om eens uit te testen + live concert (maar die heb ik cadeau gegeven aan mijn vader, ik heb wat verder gereden ). Ik zag er wel naar uit, omdat ik er wel veel van verwachte.
    Even een kort uitleg wat voor bestuurder ik ben: Ik ben meer gefocust op het rijden, dan van allerlei snufjes in de wagen. Snufjes vind ik leuk, maar een wagen waar ik geen klik mee heb qua rijgedrag kan me niet overtuigen daar die dik aan te kleden met allerlei opties.

Ik kon kiezen tussen de 320i en de 320D. Uiteindelijk gegaan voor de 320d gegaan, omdat deze een M-sportpakket had (had in recensies gelezen dat BMW tegenwoordig bij een M-pakket, meer aanpassingen deden in afstellingen als vroeger).

Eerste bevindingen van het interieur waren positief. Het is degelijk afgewerkt, maar je hebt niet echt een wauw gevoel, het is allemaal wat soberder. De wagen voelde degelijk aan, ook als je reed, interieur gaf geen krimp. Weinig tot geen rol geluid (optie van akoestische ramen, was wel aangeduid). Ik had echt wel het gevoel dat het verschil met de 5 serie (qua interieur) enorm verkleind is. Ik ben achteraf direct eens in een 5 serie gaan zitten in de showroom en het gevoel bleef, de lijn was doorgetrokken naar de 3 serie. Door het midden console in de 3 serie groter te maken, heb je wel meer het gevoel dat het een "serieuzere" wagen is.

Nu was natuurlijk de vraag, gaat dit zich ook vertalen in het rijgedrag. Als ik van kennissen hoor die al verschillende jaren rijden met 5 series, hoorde ik wel vaker dat de nieuwere generaties meer focus legde op comfort, het scherpe is er wat af. (spreek nu niet over de G30, daar ken ik niemand die voorheen met de andere generaties ook hebben gereden.).
    Dus ik had wel schrik dat ze dit ook met de nieuwe 3 serie zouden doortrekken, wat zonde zou zijn. Ben dan gaan zoeken naar plaatsten waar je de auto eens goed kunt testen. Uiteindelijk samen met de vriendin dan een tripje naar Zeeland gedaan, hier heb je mooie streken om te rijden (en ook leuke kronkelde baantjes, waar het vooral voor mij te doen was ).

De 2 zaken wat mij het meest opviel:
    1. Hoe dynamisch het onderstel is (het M adaptieve ophanging zat er niet op). Het voelt heel sportief aan, maar gelijktijdig ook zeer comfortabel. Er zaten 19 inch runflat banden onder en ik verschoot toch vaak, dat de ophanging veel wegfilterende. Maar als je dan sportief reed, voelde je de baan nog steeds goed en de auto voelde lekker strak in de bochten. Enorm dynamisch onderstel, dat vind ik toch wel het grootse pluspunt van de wagen.
    2. Hoeveel grip die voorkant heeft. Ik vind het enorm hatelijk dat een wagen last heeft van onderstuur, maar bij de 3 serie blijf die voorkant maar grip hebben. Ik heb momenten gehad dat ik hem er serieus inzwierde. De vooras bleef maar grip hebben. De achterkant kreeg je evenals moeilijk buiten (het is tenslotte ook maar een 320d), was enkel mogelijk dat ik DSC OFF zette en op een nat wegdek (en het wegdek was ook nog vrij nieuw). En op dat moment had je nog steeds mooi balans en voelde je goed wat de auto deed.
    Ik rij nu ondertussen 1,5 jaar met een FWD auto en nu hier terug een weekend mee te rijden mis ik echt wel de RWD. De volgende word dan ook terug RWD, gewoon een leuk gevoel dat de wagen door de bocht wordt geduwd ipv getrokken.

De nieuwe 3 serie heeft me toch aangenaam verrast. Ik verwachte veel van de auto, dus moest zich toch goed bewijzen en heeft hij zeker gedaan. Ik heb het gevoel dat ik de 3 serie niet meer echt kan bezien als een trap lager dan een 5 serie, maar eerder als een alternatief. Vroeger als ik in een 3 serie stapte en nadien in een 5 had je meer het gevoel dat je in een hogere klasse zit. Nu had ik meer het gevoel van, een ruimere en comfortabele wagen en de 3 de compactere sportief variant ervan.
    Ikzelf neig dan ook nu meer naar de 3 serie dan naar de 5.

Dus heb dan ook meer aan offerte laten opmaken van de nieuwe 3 serie naar mijn wensen. (heb zelf wel gekozen voor de 330i).

Ik kan nog meer vertellen, maar dan wordt het allemaal wat te langdradig.

Dit was het model dat ik meekreeg. 320d, dat toch aanzienlijke was aangevinkt met opties. De prijs van deze wagen kwam neer op €60.000.
    De 330i dat ik heb samengesteld (dat in mij ogen ook mooi is uitgerust, maar dan opties waar ik meer aan heb), kwam naar op €60.800 (met korting, maar daar kon nog wat afgaan). Ik heb dan wel gekozen voor M adaptieve ophanging en slip differentieel.
    Voor de geïnteresseerde, de 3 touring kun je ook al samenstellen bij de dealer, maar ze mogen nog geen foto's laten zien. Touring komt op een kleine 2.000 euro meerkost.
    Spoiler:

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht

De nieuwe 3 serie heeft me toch aangenaam verrast. Ik verwachte veel van de auto, dus moest zich toch goed bewijzen en heeft hij zeker gedaan.
    Wat had je dan verwacht
    Het was geen kwestie of hij goed ging zijn. Maar HOE goed hij ging zijn.

Effectieve testrit staat hier ook nog op de planning. Maar ik weet op voorhand dat hij niet gaat teleurstellen.

Is hij perfect? Zeker niet. Qua tech zit Audi en Mercedes wel beter, het ziet er allemaal wat toffer uit vooral. Maar dat "sobere" no nonsense interieur is in mijn ogen net een troef. Weinig zever, maar alles wat je hebt is wel super functioneel. Niet alles touchscreen wat meer inboet qua ergonomie dan het effectief bijdraagt.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Wat had je dan verwacht .
    Ik had niet verwacht dat het zo dynamisch zou zijn.
    Ik verwachte wel dat hij sportiever zou zijn, BMW had daar ook meer een punt van gemaakt. Maar toch redelijk sportief en gelijktijdig ook comfortabel, daar was ik toch wat van verrast. Zeker dat er nog 19" runflat banden onder zaten. Mijn vriendin vond het ook een zeer comfortabele auto als passagier, ze vond het ook een ruime wagen.

Is hij perfect? Zeker niet. Qua tech zit Audi en Mercedes wel beter, het ziet er allemaal wat toffer uit vooral. Maar dat "sobere" no nonsense interieur is in mijn ogen net een troef. Weinig zever, maar alles wat je hebt is wel super functioneel. Niet alles touchscreen wat meer inboet qua ergonomie dan het effectief bijdraagt.
    Design is iets persoonlijk. Opzich vind ik dit wel een interieur dat me ook kan bekoren. Het is proper, degelijk en simpel. Maar begrijp dat er mensen zullen zijn, die hier en daar een tikkeltje extra willen gezien hebben.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 27 mei 2019 om 22:33

Shaguar's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Hier gaan we ook gewoon van 3 Touring naar 3 Touring gaan. Ik heb zelf een 330d F31 LCI(da's die updated). Ik twijfel tussen weer een diesel of een naft, zal afhangen of er nog iets veranderd. Het zal zeker nog een anderhalf jaar duren vooraleer ik overstap dus.
    "The most dangerous poison is the feeling of achievement. The antidote is to every evening think what can be done better tomorrow"

iTrader
    49 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaguar Bekijk bericht
    Hier gaan we ook gewoon van 3 Touring naar 3 Touring gaan. Ik heb zelf een 330d F31 LCI(da's die updated). Ik twijfel tussen weer een diesel of een naft, zal afhangen of er nog iets veranderd. Het zal zeker nog een anderhalf jaar duren vooraleer ik overstap dus.
    Heb je al een gekeken wat een 330d u zou kosten? Persoonlijk zie ik niet in hoe je dat puur financieel gaat kunnen verantwoorden tegenover een 330i of een 340i.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Rijdt sportief, richting de goeie BMW 3's qua wegligging en stuurgedrag.
    Maar persoonlijk vind ik het dashboard er nogal simpel uit zien, te goedkoop imho. En qua infotainment lopen ze serieus achter, daar zou ik me snel aan ergeren.
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

iTrader
    8 (100%)
    Heb je al een gekeken wat een 330d u zou kosten? Persoonlijk zie ik niet in hoe je dat puur financieel gaat kunnen verantwoorden tegenover een 330i of een 340i.
    Ik heb een 330d nu, ja ik ben me bewust van de kosten ja. Als iedereen puur de centen zou kijken, zouden er niet veel van die wagens meer verkocht worden.
    Je bent nu eenmaal verkocht aan je type wagen plus een motorisatie. Snap niet goed wat die financiële discussie daar altijd in moet komen hangen, zo een lijn kan je op alle apparaten dat je in je leven koopt leggen en is NIET de beslissingsfactor voor iedereen.

Mijn twijfel is tussen een nieuwe 330d of een 330i, het zal vooral afhangen hoeveel KMs ik doe per jaar tegen dan (momenteel veel).
    "The most dangerous poison is the feeling of achievement. The antidote is to every evening think what can be done better tomorrow"

iTrader
    49 (100%)
    Ik heb een 330d nu, ja ik ben me bewust van de kosten ja. Als iedereen puur de centen zou kijken, zouden er niet veel van die wagens meer verkocht worden.
    Je bent nu eenmaal verkocht aan je type wagen plus een motorisatie. Snap niet goed wat die financiële discussie daar altijd in moet komen hangen, zo een lijn kan je op alle apparaten dat je in je leven koopt leggen en is NIET de beslissingsfactor voor iedereen.

Mijn twijfel is tussen een nieuwe 330d of een 330i, het zal vooral afhangen hoeveel KMs ik doe per jaar tegen dan (momenteel veel).
    Het verschil diesel en benzine is immens. Toch zeker vanaf een 330d. Dan kan je in mijn ogen het nog moeilijk rechtvaardigen als het om performance gaat.

Er valt dan gewoon geen voordeel met een diesel te doen. Buiten dat het een diesel is.

Dat geld niet altijd de doorslag is snap ik. Maar geld uitgeven zonder enige meerwaarde heb in het toch moeilijk mee

iTrader
    8 (100%)
    Het verschil diesel en benzine is immens. Toch zeker vanaf een 330d. Dan kan je in mijn ogen het nog moeilijk rechtvaardigen als het om performance gaat.

Er valt dan gewoon geen voordeel met een diesel te doen. Buiten dat het een diesel is.

Dat geld niet altijd de doorslag is snap ik. Maar geld uitgeven zonder enige meerwaarde heb in het toch moeilijk mee

Wat bedoel je met immens? Bedoel je de running kosten?
    Ik probeer voor mezelf binnenkort uit te maken wat het voordeligste is, ik rij nogal veel momenteel dus de Diesel is nog steeds voordeliger. Ik heb niet echt het gevoel dat je bij BMW ineens minder betaald ook voor de Benzine versie zoals bij andere merken soms. De 330d is een redelijk beest vanwege de onderkracht die de motor heeft en het potentieel voor hem wat te laten bijwerken.

Langs de andere kant is de nieuwe 330i wel een hele leuke tuffer , ik ga binnenkort er eens een test ritje mee doen. Het klinkt ook wel zeer bruut voor een 2L 4Cyl, not bad. Geld bij aankoop van de wagen en de jaarlijkse taksen maken bij mij niet echt de doorslag, ik rij veel en graag dus ik heb wel graag comfort/toffe rijbak. Nu het nog kan, binnenkort zitten we allemaal in dezelfde bol naar het werk (overdreven i know), maar het is nog niet volledig onbetaalbaar geworden dat kan in de toekomst wel eens veranderen.

iTrader
    49 (100%)
    Wat bedoel je met immens? Bedoel je de running kosten?
    Aanschafprijs is toch al snel 6k extra en de taksen zijn toch ook 1k duurder.

Niet onoverkomelijk. Maar toch wel al voelbaar. En qua onderhoud is een 330d ook duurder. En qua brandstof valt er ook niet mega veel te winnen.

Kortom enkel een goed idee als je echt diesel fanaat bent

iTrader
    8 (100%)
    Aanschafprijs is toch al snel 6k extra en de taksen zijn toch ook 1k duurder.

Niet onoverkomelijk. Maar toch wel al voelbaar. En qua onderhoud is een 330d ook duurder. En qua brandstof valt er ook niet mega veel te winnen.

Kortom enkel een goed idee als je echt diesel fanaat bent
    Ik kan momenteel niet echt vergelijken met iemand anders met mijn huidige 330d, vond de onderhoudskosten op 60k (eerste groot) niet zo heel buitensporig tegenover vroeger.
    Right dat van die taksen wist ik inderdaad niet, da's wel crazy hoeveel meer dat tegenover dezelfde prestaties ongeveer zijn op benzine. Ik ben er nooit opgekomen om een benzine eens uit te rekenen.

Dan staat die beslissing toch zo goed als vast op een Benzine ja

Bes86's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Vandaag de Jaguar XF Sportbrake opgehaald bij Sixt voor ons mannenweekend in de Ardennen.
    Spijtig genoeg het typische basismodel: diesel 163pk. (10s naar 100)
    Als ge straffer gewoon zijt, gaat da toch nie echt vooruit...

Wel verschoten hoe slécht de afwerkingskwaliteit is binnenin...
    Zo veel goedkope plastic die al begint te kraken van zodra ge der naar uitademt.
    Iemand me ne Jaguar die lacht met de interieurafwerking van ne Hyundai i30 Fastback N, doet mij vanaf nu in mijn broek doen van lachen.
    En dan zo'n dun, groot stuur...

Pagina 32 van 33 Eerste ... 22282930313233 Laatste

Regels voor berichten