Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De mijne startte gisteren nog voor een korte rit, maar buiten 1x per week naar de winkel staat die ook stil. Heb wel nog een druppellader liggen ergens, zou dat echt nodig zijn? Een maand stilstaan zou toch moeten lukken, nee?
    Normaal gezien wel, heb tot nu toe ook nog geen problemen gehad toen de auto eens langer stilstond tijdens bv een vakantie. Maar ik heb de laatste tijd met de mijne enkel korte tot heel korte ritjes gedaan, vaak dan nog met koplampen en radio aan. En dan ook nog de autoradio een tijdje laten spelen toen ik in de garage bezig was. Dat zal er allemaal geen goed aan gedaan hebben

De auto van mijn vrouw staat al drie weken stil op de oprit en hoewel die nog wel in orde leek, heb ik 'm toch ook maar preventief aan de lader gehangen. Heb dan gelijk ook het "recondition" programma geactiveerd op de lader, kan vast geen kwaad.

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Mijn dichtste winkel is 10km enkel, ga er elke 2 a 3 dagen heen, dus de batterij overleeft dat wel.
    En indien niet, staat er hier nog een druppellader voor de camion die ik ook op 12V kan instellen.
    Denk wel dat het eens tijd gaat zijn voor nieuwe batterij, auto wordt dit jaar 6 jaar en nog steeds de originele, daarvoor nog nooit meer dan 4 jaar gedaan met dezelfde.

Hit Hard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    De mijne startte gisteren nog voor een korte rit, maar buiten 1x per week naar de winkel staat die ook stil. Heb wel nog een druppellader liggen ergens, zou dat echt nodig zijn? Een maand stilstaan zou toch moeten lukken, nee?
    Een maand stilstaan kan geen probleem zijn als je batterij nog in orde is. Het probleem gaat zich stellen als er pakweg om de 2 dagen een ritje naar de bakker/slager/winkel van bijvoorbeeld 2km gedaan wordt. Dan kan de batterij nog maar amper laden, terwijl ze wel elke keer belast wordt bij het starten. Daarom zou af en toe een lange rit kunnen helpen, of de echt korte ritten met de fiets doen. Of natuurlijk een druppellader als je die hebt.

DeGreg's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    Nee gewoon grappig dat je zegt dat mensen zich blindstaren op merken en badges
    Maar dan wel wat kleinerend spreken over je kennis die maar een Peugeot heeft gekocht ipv jij met je BMW
    Is helemaal niet kleinerend bedoeld. Ik vind het zelfs een heel knappe wagen.
    Mij ging het vooral om het feit dat mensen altijd maar denken dat iemand die met een 'dikke' bak rondrijdt nogal een fameuze pree moet verdienen.

Ik wou enkel aanhalen dat als je een beetje rondkijkt en korting durft vragen je nogal kan verschieten van prijzen voor de duurdere merken. En dan bedoel ik jonge 2dehandswagens. Ik heb er zelfs 4 jaar garantie op terwijl de Peugeot het moet doen met de standaardgarantie.
    En ivm de restwaarde , ik ben zeker dat ik (een heel deel) meer terugkrijg bij verkoop.

Hoe iemand dit verder wil interpreteren boeit me niet echt. Ik rijd nu al m'n vierde 5 reeks op een 12tal jaar met een arbeidersloon(tje) en ik blijf bij m'n standpunt.
    Dit is vanuit een particulier standpunt gezien. Voor leasewagens en zakelijke btw aankopen kan het zijn dat dit verschilt. Daar weet/ken ik verder niet veel van.
    Amen.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGreg Bekijk bericht
    En ivm de restwaarde , ik ben zeker dat ik (een heel deel) meer terugkrijg bij verkoop.
    Is allemaal heel relatief hoor. Een collega van mij heeft bvb een 530e, goede wagen, niks op aan te merken. Maar de moment dat hij van de parking rijdt heeft die al meer waardeverlies dan wat ik voor mijn wagen betaald heb. Procentueel zullen ze minder verliezen, maar als je de meerprijs in rekening neemt kan dat nog wel eens anders uitdraaien.

DeGreg's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Is allemaal heel relatief hoor. Een collega van mij heeft bvb een 530e, goede wagen, niks op aan te merken. Maar de moment dat hij van de parking rijdt heeft die al meer waardeverlies dan wat ik voor mijn wagen betaald heb. Procentueel zullen ze minder verliezen, maar als je de meerprijs in rekening neemt kan dat nog wel eens anders uitdraaien.
    Daarom dat ik nooit een nieuwe koop. Mijn wagen heb ik bijna 28 000€ onder de nieuwprijs gekocht. Zal wel met afschrijving en andere corporate dingen te maken hebben.

sink's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Heel veel fietsers op de baan, en veel mensen die het precies niet gewoon zijn te fietsen, en de verkeersregels niet kennen.
    Voorrang van rechts bijvoorbeeld. Ben de afgelopen weken 3-4 keren naar de winkel gereden, en twee keren op hetzelfde kruispunt kwam ik fietsers tegen die het vierkant vertikten om mij voorrang van rechts te geven
    Trakt.tv | Letterboxd | iCheckMovies
    #1 i7-8700K | 16 GB DDR4 RAM | ASUS Geforce GTX 1060 | Samsung 860 EVO M.2 500GB + 4TB Western Digital | Win 10 | Seasonic Focus+Gold 650W | Fractal Design Define R6 Black

Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Met buurvrouw wordt elke dag opgehaald en afgezet door haar lover.
    Een levensnoodzakelijke verplaatsing natuurlijk
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

Regels voor berichten