FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nixie Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    I object your honor!

ik rij dagelijks over de slechtse baan in België!

De havenlaan in Brussel
    https://www.google.com/maps/@50.8717...7i13312!8i6656

brrrrrrr
    Ik weet niet waar het is, ik rij er zelf 1/10 keer als Waze het wil, maar volgende keer trek ik er een foto.

Ze hebben daar de vele putten in de weg opgevuld met asfalt, en dan de putten tussen het slechte asfalt aangevuld met nog meer asfalt. Kwestie dat het bijna mee kan doen voor hoogste punt in België.

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    I object your honor!

De havenlaan in Brussel

brrrrrrr
    Alee jong, de Havenlaan is toch dikke fun.

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Havenlaan is alle keren verschieten wanneer ik naar tour en taxis moet, inderdaad verschrikkelijk. Ook geen wegmarkeringen.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Er zijn veel ergere wegen dan de havenlaan als het op vlak van putten aankomt.
    Maar het ontbreken van wegmarkeringen daar vind ik echt absurd. Ik vraag me altijd af hoeveel 'rijstroken' er daar eigenlijk zijn, want je kan daar zelfs bijna met 3 naast elkaar rijden.

IbifaHo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    1.2 benzine 3 cilinder turbo ja...
    Distributie loopt mee door de olie. Heb tot sinds kort bij Opel gewerkt en die gebruiken zelfde motor in paar modellen, redelijk veel problemen met die bakken gehad.Injecteurs oa maar distributie problemen zijn gekend idd.
    Laatst gewijzigd door IbifaHo; 15 februari 2020 om 16:49

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Van dat volk dat net voor u de hoofdweg opdraait, om dan tergend traag op te trekken, om dan 100m verder af te slaan. Vandaag zelfs de overtreffende trap ontmoet, madam claxonneerde op mij toen ik haar voorbij ging terwijl ze rechtsaf ging nadat ze me afgesneden had op een 70-weg toen ze uit een zijstraat met stopbord kwam. Om het af te maken, er reed dus letterlijk niemand achter mij

Nu, een ergernis die ik er vorige week toen het pas gebeurd was er niet op wilde zetten, maar ik reed met trekker-oplegger op een steenweg ergens in de Limburg toen een tegenligger in een auto onwel werd en plots op mijn rijvak belande. Ik reed de voor mij toegelaten snelheid van 60kmh en die mens reed ook absoluut niet te snel, maar het was zo dicht dat ik niet meer kon remmen of uitwijken, dus frontaal er op. Ik moet geen tekeningske maken hoe die auto er uit zag denk ik. Die vent kon zelfs nog op eigen kracht uitstappen, maar is wel afgevoerd geweest nadien. "Een ei in mijn broek" was toen toch vrij zacht uitgedrukt, zelden zo hard geschrokken.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    I object your honor!

De havenlaan in Brussel

brrrrrrr
    Dat is een slechte baan, maar je rijdt er ook gewoon maar max 50? De straat die ik bedoel is de typische 70-betonbaan. Elke plaat ligt net wat lager/hoger dan de vorige, wat irritant is maar geen deuken veroorzaakt.
    Maar dan is er om de zoveel meter ineens een put met diameter van 20-30cm en goeie 10cm diep. Als je daar wat pech mee hebt, heb je het vlaggen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Polestar's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Dat is een slechte baan, maar je rijdt er ook gewoon maar max 50? De straat die ik bedoel is de typische 70-betonbaan. Elke plaat ligt net wat lager/hoger dan de vorige, wat irritant is maar geen deuken veroorzaakt.
    Maar dan is er om de zoveel meter ineens een put met diameter van 20-30cm en goeie 10cm diep. Als je daar wat pech mee hebt, heb je het vlaggen.

Ik denk dat ik weet over welke het gaat. Inderdaad zeer slechte baan. Daar is ook enorm veel spoorvorming. Als je daar over rijdt is het vrijwel onmogelijk om uw stuur los te laten, anders steek je de decor in.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Currently playing: World of Warcraft Classic

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polestar Bekijk bericht
    Ik denk dat ik weet over welke het gaat. Inderdaad zeer slechte baan. Daar is ook enorm veel spoorvorming. Als je daar over rijdt is het vrijwel onmogelijk om uw stuur los te laten, anders steek je de decor in.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Bredestraat en nadien Waversteenweg in Putte. Als ik daar mij vering op hardste stand zet, ben je ook echt geradbraakt.

cdp1193's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat voor kutwegdek is met dat op de expresweg tussen Eeklo en Gent? Als je eens wilt aquaplanen moet je er vanavond passeren!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    All men dream: but not equally. Those who dream by night in the dusty recesses of their minds wake in the day to find that it was vanity: but the dreamers of the day are dangerous men, for they may act their dreams with open eyes, to make it possible.
    Last.fm | RYM

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Van dat volk dat net voor u de hoofdweg opdraait, om dan tergend traag op te trekken, om dan 100m verder af te slaan. Vandaag zelfs de overtreffende trap ontmoet, madam claxonneerde op mij toen ik haar voorbij ging terwijl ze rechtsaf ging nadat ze me afgesneden had op een 70-weg toen ze uit een zijstraat met stopbord kwam. Om het af te maken, er reed dus letterlijk niemand achter mij
    Hier het omgekeerde, ik rij de hoofdbaan op, in de verte een wagen die afkomt. Dat is daar een zone 50 dus van bijna stilstand naar 50 of misschien 60, ik was sowieso geen hindernis. Zie ik die wagen alles geven om naar mij te toe rijden en mij voorbij te rijden. Maar dus echt in een versnelling te hoog ofzo want dat duurde eeuwen eer die bij mij was om dan nog secondenlang in te halen. Ondertussen kwamen we al aan de bocht waar tegenliggers aankwamen dus ik moest gewoon remmen zodat er daar geen ongelukken gebeurden. Als ik dan zo opzij keek een vrouw van middelbare leeftijd die wat aan het mopperen was. Slechte dag ofzo zeker. Uiteraard aan het volgende rond punt dan nog achter gestaan want duidelijk niet de vlotste chauffeur.

En aangezien men hier over de havenlaan spreekt: gewoon algemeen wegmarkeringen in Brussel.
    - Veel wegen is het niet duidelijk wat de bedoeling is, of het is enkel richting en bij druk verkeer wordt dat twee rijvakken volgens wie er vaak rijdt, waarna er altijd iemand pannikeert.
    - Dan twee regendruppels en de weinige aanduidingen die er zijn worden onzichtbaar.
    - Aan de werken waar vroeger het Meiserviaduct stond staan nog overal wegmarkeringen (verdrijvingsvlakken) op de weg van vorige fases waardoor de ene persoon wel uitwijkt en de andere niet, gaat zeker goedkomen.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik kreeg vandaag ook redelijk wat getuut en verwijt richting mezelf te horen. Maar ik ben niet zeker of dat terecht was, en kan ook nergens vinden hoe het zit.

Ik kom aan een T-splitsing (van onderaan het T'tje), en moet naar links (straat links is een eenrichtingstraat, idem voor de twee andere). Ik heb een STOP-bord. Ik kom volledig tot stilstand, kijk, zie niemand, en rij door. Immers een STOP-bord zegt "tot stilstand komen en indien kruispunt vrij is rijden".

Komt er een man van rechts en die knalt het kruispunt op zonder te kijken, rijdt vlot 60kph, vlak voor mijn neus. Hij denkt dat hij voorrang van rechts heeft, en dat zou kloppen denk ik zij het niet dat ook hij een STOP-bord heeft, en gezien zijn snelheid dus nooit echt stil gestaan heeft. Hij moet dus ook volledig tot stilstand komen, zien dat het kruispunt vrij is en dan gaan, wat niet was want daar reed ik reeds.

Ik wijs naar het STOP-bord dat hij heeft en meneer blijft naar mij wijzen (om te duiden dat ik verkeerd ben).

Als je nu perfect met twee aankomt, dan kijk je elkaar in de ogen, en dan zie je wel wie eerst mag, dan zou ik ook terug grijpen naar "voorrang van rechts", maar in deze situatie ging de man er gewoon vanuit dat die voorrang had nadat hij zelf een STOP-bord negeerde...?

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Ik kreeg vandaag ook redelijk wat getuut en verwijt richting mezelf te horen. Maar ik ben niet zeker of dat terecht was, en kan ook nergens vinden hoe het zit.

Ik kom aan een T-splitsing (van onderaan het T'tje), en moet naar links (straat links is een eenrichtingstraat, idem voor de twee andere). Ik heb een STOP-bord. Ik kom volledig tot stilstand, kijk, zie niemand, en rij door. Immers een STOP-bord zegt "tot stilstand komen en indien kruispunt vrij is rijden".

Komt er een man van rechts en die knalt het kruispunt op zonder te kijken, rijdt vlot 60kph, vlak voor mijn neus. Hij denkt dat hij voorrang van rechts heeft, en dat zou kloppen denk ik zij het niet dat ook hij een STOP-bord heeft, en gezien zijn snelheid dus nooit echt stil gestaan heeft. Hij moet dus ook volledig tot stilstand komen, zien dat het kruispunt vrij is en dan gaan, wat niet was want daar reed ik reeds.

Ik wijs naar het STOP-bord dat hij heeft en meneer blijft naar mij wijzen (om te duiden dat ik verkeerd ben).

Als je nu perfect met twee aankomt, dan kijk je elkaar in de ogen, en dan zie je wel wie eerst mag, dan zou ik ook terug grijpen naar "voorrang van rechts", maar in deze situatie ging de man er gewoon vanuit dat die voorrang had nadat hij zelf een STOP-bord negeerde...?
    Op zijn minst een vreemde situatie, maar in dit geval zie ik niet in waarom je zou twijfelen, hij negeert zijn stopbord.

Bes86's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een kruispunt met aan iédere baan een stopbord lijkt me niet echt logisch...
    Nog nooit tegengekomen alleszins.

100% zeker dat dat zo was?
    Dan zou ik dat toch melden bij de gemeente, aangezien dat voor verwarring zorgt.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bes86 Bekijk bericht
    Een kruispunt met aan iédere baan een stopbord lijkt me niet echt logisch...
    Nog nooit tegengekomen alleszins.

100% zeker dat dat zo was?
    Dan zou ik dat toch melden bij de gemeente, aangezien dat voor verwarring zorgt.
    Komt nog vaak voor in België hoor, in situaties waar de voorrangsbaan afdraait.
    Passeer er ook vaak hier in Oostakker

Ik vraag me dan ook altijd af wie er eigenlijk voorrang heeft indien je ongeveer tegelijk aankomt op het kruispunt; is het dan voorrang van rechts of wie er eerst is?
    Had het daar onlangs nog voor met m'n fiets, ik reed rechtdoor en bevond mij al op het kruispunt maar meneer met de Mercedes die van rechts kwam was er totaal niet mee gediend. Het stopbord had hij uiteraard genegeerd.

Nog een ergernis die regelmatig voorkomt op steenwegen die relatief recent aangelegd zijn, zoals hier: parkeerplaatsen net voor een zebrapad, wie ontwerpt zoiets? Als daar een camionet geparkeerd staat is de combinatie met een assertief overstekende voetganger echt gevaarlijk.

Regels voor berichten