Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het is inderdaad tegenstrijdig, maar het zou niet de eerste tegenstrijdigheid zijn in onze wegcode of weginfrastructuur. Gelukkig zijn ze met fietspaden wat voorzichtiger geworden

Als een verkeerslicht de voorrang op een fietspad mag veranderen, mag dat volgens mij ook gewoon met een voorrangsbord. Zelfde principe denk ik.
    Da's waar, er staat een bord bij. Mochten de tanden er staan zonder bord wordt het wat moeilijker.
    En die situatie dat ge daar toont is inderdaad een gedrocht
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

Hit Hard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De ergernis van mijn voorligger:
    2 auto's voor mij reed een wagen zowat 65 op de teller waar je 70 mag: zo'n 62 km/h dus. Daar begon mijn voorligger al wat te gatplakken (waarom op een baan met enkele rijvakken? Die kan nergens naartoe). De wagen voor mijn voorligger draait de weg met een snelheidslimiet van 50 km/h op, en rijdt daar tegen 48 op de teller (ongeveer 45 dus). Nog geen 300 meter verder draait hij af, en mijn voorligger moet rechtdoor. Maar eerst moest hij de auto daarvoor nog eens trakteren op een klaxonconcert.

Hoe kan je nu zo gefrustreerd raken van iemand die weliswaar niet tegen de snelheidslimiet plakt, maar nu ook weer niet tergend traag is. En waarom toeter je dan nog in plaats van gewoon verder te rijden en tevreden te zijn dat je vrije baan hebt?

Overigens wel nog een positieve opmerking over mijn voorganger: hij droeg tenminste bij aan het verlagen van de lichtvervuiling door zijn pinker niet te gebruiken .

Vogroth's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Ja maar dat gaat om de boodschap die wordt achtergelaten.

Allez JPV, komaan. Even discussie herlezen, er is niemand die zegt dat het strafbaar is om met uw vinger over een wagen te wrijven, alleen dat het een ergernis is omdat er schade wordt veroorzaakt.

Mijn houding daarin is eenvoudig: je blijft van andermans zaken. Ik erger mij eraan wanneer anderen zich daar niet aan houden en ik kan inderdaad niet begrijpen dat anderen zich ergeren aan dat eenvoudig principe.
    Yup, vooral da van andermans zaken blijven. Het is op privé terrein gebeurd dus Da vind ik nog het ergste van allemaal helaas... Dat ze speciaal langs mijn wagen, die helaas buitenstaat naast het huis, gaan. Want aan het station zet ik mijn wagen altijd bijna met zijn koffer bijna in de struiken waardoor mensen geen kans krijgen om zoiets te doen... (Het woord nazi was op mijn koffer gezet)
    Ik weet dat auto's krassen krijgen van gewoon buiten te staan, maar dan weet ik dat ik die zaken zelf toe ipv dat er iemand anders die zaken doet. Als je respect voor andermans gerief hebt, dan doe je zo'n dingen niet, punt uit.
    Xboxlive: Vogroth Steam: MrsMetalCookie Battlenet: Vogroth#2386
    The Custombeast: NZXT H440 Red/Black - i5-6600k CPU - 3,5 GHz - SYTHE Fuma tower power SCFM-1000 - MSI Z170 Gaming Pro Carbon - MSI GTX 1070 gaming x 8G - Corsair 16GB DDR4 Red 3000 mhz - Corsair RM550X - WD 1TB - SAMSUNG SSD 256GB - SAMSUNG 24 Inch monitor - CORSAIR K70 RGB Rapidfire - CORSAIR SABRE RGB - SEHNHEISER GSP350

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...GivrmsfY9OHVUc

Ik zou hier bepaalde mensen toch eens willen vragen die test in te vullen . Ik had in elk geval 10/10 (vond de voorbeelden ook helemaal nog niet zo verwarrend ofzo). Al wil "het kennen van de regels" natuurlijk nog niet hetzelfde zeggen als het toepassen.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Wat een gezeiks ivm rechters en met uw vinger in het vuil op een wagen schrijven.

't is heel simpel: JA dat kan uw lakwerk beschadigen + als ik het u zie doen krijg je het pak slaag van uw leven!

Deh!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht

Ik zou hier bepaalde mensen toch eens willen vragen die test in te vullen . Ik had in elk geval 10/10 (vond de voorbeelden ook helemaal nog niet zo verwarrend ofzo). Al wil "het kennen van de regels" natuurlijk nog niet hetzelfde zeggen als het toepassen.
    1 vraag was verwarrend:
    Bij het dwarsen van een doorlopend trottoir, moet de bestuurder voorrang verlenen aan…
    -> De voetgangers op het trottoir
    en niet: De voetgangers op het trottoir en alle bestuurders op de rijbaan

Als ik een trottoir dwars, bvb komende van een parking om de rijbaan op te rijden, dan geef ik toch ook voorrang aan iedereen op de rijbaan hoor.

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    9/10 enkel die van de doorlopende trottoir wist ik niet.
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    1 vraag was verwarrend:
    Bij het dwarsen van een doorlopend trottoir, moet de bestuurder voorrang verlenen aan…
    -> De voetgangers op het trottoir
    en niet: De voetgangers op het trottoir en alle bestuurders op de rijbaan

Als ik een trottoir dwars, bvb komende van een parking om de rijbaan op te rijden, dan geef ik toch ook voorrang aan iedereen op de rijbaan hoor.
    Dat is niet verwarrend he, standaard is daar voorrang van rechts, behalve voor voetgangers. Als je van een parking komt, is dat natuurlijk anders omdat je dan niet van een kruispunt komt.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nixie Bekijk bericht
    9/10 enkel die van de doorlopende trottoir wist ik niet.
    Idem

GADGET's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    8/10. Dat trottoir idem en die onderborden voor de fietsers aan dat verkeerslicht. Nog van mijn leven niet gezien #countryside

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat is niet verwarrend he, standaard is daar voorrang van rechts, behalve voor voetgangers. Als je van een parking komt, is dat natuurlijk anders omdat je dan niet van een kruispunt komt.
    Met "daar" doel je op de foto die erbij stond? Ik heb die niet in detail bekeken, ik dacht dat die auto van een parkeergarage ofzo kwam gereden.
    Als je van een weggetje uitkomt op een doorlopende trottoir, dan is het inderdaad logisch om enkel de voetgangers voorrang te geven, en dan te kijken welke signalementen er verder staan in de weginfrastructuur om aan te duiden wie bv. op de voorrangsweg zit, een doorlopend fietspad of niet, etc.

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Een paar op een rij:
    1) op 11s: mensen die daar al over de volle lijn inhalen
    2) op 22s: Die clio die van rijvak verandert zonder spiegels te gebruiken (en zonder reden ook trouwens)
    3) Op 2:55s: Die Peugeot die hetzelfde lapt, maar dan bij de Clio. Is het nu zo moeilijk om pas van rijvak te veranderen als er een gat is??
    Die Clio was al aan het pinken nog voor jij van vak veranderde. Om er dan snel proberen over te gaan rijden is gewoon een dickmove imo.

Vogroth's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

9/10 vond inderdaad ook die vraag van dat trottoir verwarrend... Tis verhoogd dus zou dan peizen dat mensen op de rijbaan ook voorrang hebben
    Xboxlive: Vogroth Steam: MrsMetalCookie Battlenet: Vogroth#2386
    The Custombeast: NZXT H440 Red/Black - i5-6600k CPU - 3,5 GHz - SYTHE Fuma tower power SCFM-1000 - MSI Z170 Gaming Pro Carbon - MSI GTX 1070 gaming x 8G - Corsair 16GB DDR4 Red 3000 mhz - Corsair RM550X - WD 1TB - SAMSUNG SSD 256GB - SAMSUNG 24 Inch monitor - CORSAIR K70 RGB Rapidfire - CORSAIR SABRE RGB - SEHNHEISER GSP350

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Die Clio was al aan het pinken nog voor jij van vak veranderde. Om er dan snel proberen over te gaan rijden is gewoon een dickmove imo.
    Vond je dat dan ook een dickmove van die grijze SUV en blauwe BMW? Want die reden ook achter mij en ik pinkte ook al...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Niet echt een ergernis op de weg, maar wel gerelateerd.

...

Kleine update. Daarnet:

Er reed een tractor aan 30km/h voor mij, ik zag een ruim gat en begon in te halen. Grote camionette achter volgde direct.
    Als ik naast de tractor zat, aan ong 50 plots melding "motorstoring, zet de motor uit" dit samen met 0,0 acceleratievermogen meer. Ik kon geen gas meer geven en het ging net bergop. Ik begon dus terug te vertragen. Ondertussen kwamen de tegenliggers ook heel dichtbij.
    Me nog net voor die tractor kunnen schieten en recht de pechstrook op zodat die camionette achter mij nog veilig doorkon.

Door werk nog niet naar garage kunnen bellen/gaan. Gelukkig kan ik morgenvroeg gaan.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

Regels voor berichten