Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Volledig akkoord en tevens ook hetgeen ik hier al jaren verkondig.
    Ja maar ik doe dat niet zo agressief als u
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Anderzijds rijdt mijn vrouw elke dag met de fiets naar het werk, en ze heeft veel meer gevaar van andere fietsers en voetgangers dan van auto's.

Het gaat dan vooral over voetgangers die zonder kijken het fietspad opwandelen, fietsers die niet voor zich uit kijken, fietsers die zonder kijken afslaan, fietsers die geen begrip van voorrang lijken te hebben, ...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Je moest al een hopeloos naïeve idealist zijn om gebruik te maken van deze regeling. En dan maken ze die wet blijkbaar nog eens zodanig slecht, dat het grondwettelijk hof die wet vernietigt en dat dat klein hoopje naïeve idealisten opnieuw afgestraft wordt. België is echt hét land bij uitstek waar elke druppel optimisme, idealisme, positivisme, ... telkens opnieuw de kop wordt ingedrukt door cynisme.

Grondwettelijk Hof vernietigt mobiliteitsvergoeding Cash for Cars

Wat een debiele redenering ook van dat grondwettelijk hof. Plots zijn ze bezorgd over discriminatie. Maar als je loon uitbetaalt in goedkope wagens, dan is het plots weer géén discriminatie?!

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Anderzijds rijdt mijn vrouw elke dag met de fiets naar het werk, en ze heeft veel meer gevaar van andere fietsers en voetgangers dan van auto's.

Het gaat dan vooral over voetgangers die zonder kijken het fietspad opwandelen, fietsers die niet voor zich uit kijken, fietsers die zonder kijken afslaan, fietsers die geen begrip van voorrang lijken te hebben, ...

Mja andere voetgangers inderdaad ook al gemerkt. Maar het merendeel hier zijn toch auto's die niet uit hun doppen kijken. Of gewoon iets tegen fietsers hebben misschien, dat kan ook
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik probeer altijd te antwoorden. Alleen heb ik niet altijd evenveel tijd. Mocht ik iets over het hoofd zien, herinner mij er gerust even aan in het betreffende topic.

Je bent niet goed geïnformeerd zie ik. Mijn vriendin heeft wel een bedrijfswagen aangeboden gekregen, zoals ik ook al gans mijn carrière eentje heb aangeboden gekregen, maar is daar niet op ingegaan. Wij hebben er namelijk consequent voor gekozen om dicht bij ons werk te wonen waardoor we elke dag met de fiets kunnen gaan werken. In tegenstelling tot het steeds terugkomende valse voorwendsel "There Is No Alternative", bestaat er dus wel degelijk een alternatief voor de auto. Je moet het alleen willen zien.
    Alleen op dagen dat ik werven moet bezoeken (over gans het land), neem ik de auto.

En nu mag jij mij eens haarfijn uitleggen waar ik mij "vastrijd op mijn eigen principes".
    Je moest al een hopeloos naïeve idealist zijn om gebruik te maken van deze regeling. En dan maken ze die wet blijkbaar nog eens zodanig slecht, dat het grondwettelijk hof die wet vernietigt en dat dat klein hoopje naïeve idealisten opnieuw afgestraft wordt. België is echt hét land bij uitstek waar elke druppel optimisme, idealisme, positivisme, ... telkens opnieuw de kop wordt ingedrukt door cynisme.

Wat een debiele redenering ook van dat grondwettelijk hof. Plots zijn ze bezorgd over discriminatie. Maar als je loon uitbetaalt in goedkope wagens, dan is het plots weer géén discriminatie?!
    Het is niet omdat ge gebanned zijt in Pol&Actua dat ge met uw zever naar hier moet komen e.

Beide posts zijn compleet off topic hier.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Ja maar ik doe dat niet zo agressief als u
    Wacht tot ze met 10 tegelijk continu blijven beweren dat hetgeen je dagdagelijks ziet, dat dat allemaal ingebeeld is. Dat dat niet klopt. Dat het fietsers zijn die maar moeten oppassen omdat die "continu de regels overtreden" en dat zij moeten uitwijken voor de fouten van auto's indien ze niet in het ziekenhuis willen belanden omdat ze "tenslotte toch de zwakke weggebruiker blijven". En dit x 100.

En dan moet je effectief eens omver gereden worden op uw fiets door de fout van een auto, en dàt zijn de momenten dat je hier eens een agressievere post zal plaatsen.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Het is niet omdat ge gebanned zijt in Pol&Actua dat ge met uw zever naar hier moet komen e.

Beide posts zijn compleet off topic hier.
    Sinds wanneer ben jij mod? Uw reactie is compleet off-topic. Gelieve hier over mobiliteit te praten aub.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Sinds wanneer ben jij mod? Uw reactie is compleet off-topic. Gelieve hier over mobiliteit te praten aub.
    En over ergernissen op de weg, niet over ergernissen in het nieuws

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    En over ergernissen op de weg, niet over ergernissen in het nieuws

Mijn ergernissen op de weg zijn exact al die overbodige bedrijfswagens.
    En met dit nieuws wordt het opnieuw een stuk erger. Opnieuw een prematuur stukje van een mogelijke oplossing die de grond wordt ingeboord.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Mijn ergernissen op de weg zijn exact al die overbodige bedrijfswagens.
    En met dit nieuws wordt het opnieuw een stuk erger. Opnieuw een prematuur stukje van een mogelijke oplossing die de grond wordt ingeboord.
    Uw ergernis zijn auto's, jij kan niet zien of dat bedrijfswagens zijn, laat staan dat je kan zien hoe ze belast zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Uw ergernis zijn auto's, jij kan niet zien of dat bedrijfswagens zijn, laat staan dat je kan zien hoe ze belast zijn.

Verkeerd.
    Mijn ergernis is een teveel aan auto's. En vermits bedrijfswagens per definitie overbodige kilometers afleggen gezien hun economische logica, zijn deze inderdaad primordiaal aan te pakken.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Verkeerd.
    Mijn ergernis is een teveel aan auto's. En vermits bedrijfswagens per definitie overbodige kilometers afleggen gezien hun economische logica, zijn deze inderdaad primordiaal aan te pakken.
    Ik neem aan dat je een ongeveer een 9 tot 5 job hebt? Dan is toch het merendeel van het verkeer dat je onderweg tegenkomt woon/werk. Die km's worden toch afgelegd, bedrijfswagen of niet. Ik ken weinig mensen die geen bedrijfswagen hebben en de fiets nemen, die nemen gewoon een privéwagen.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Oei, verdwijnt het voordeel voor je vrouw.

Imo is het een goeie beslissing. Mensen zonder bedrijfswagen mochten wel lustig belastingen betalen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Nathrakk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Nu 2 weken met de fiets gaan werken. 2 dingen die mij opvallen:

- je hebt echt een heel ander perspectief van het verkeer vanop de fiets en het is écht gevaarlijk. Je moet continu serieus uit je doppen kijken of je ligt tegen/onder een wagen die u niet gezien heeft. Ook valt het enorm op hoeveel auto's zich gewoon OP het fietspad parkeren of erop stilstaan. Toch allemaal dingen die mij totaal niet opvielen vanuit de wagen.

- je hebt echt veel last van de luchtkwaliteit en uitlaatgassen. Zeker begin deze week met die mist was het echt naar adem happen op sommige momenten, kan niet gezond zijn.

De voordelen zijn dan wel weer dat ik alles van die dag al op een rijtje heb kunnen zetten eer ik thuis ben. En ook 's morgens ben ik fatsoenlijk wakker eer ik op kantoor aankom.
    Dit zijn nu net de redenen waarom ik de fiets niet neem naar het werk. Als fietser ben je altijd de grote verliezer in een ongeval.
    Openbaar vervoer is helaas ook geen optie. Even de routeplanner van de lijn geraadpleegd en blijkbaar vertrekt er 's ochtend niets dat ook maar enigszins richting mijn werk gaat zonder 2 uur onderweg te zijn en 2 of 3 overstappen te nemen.
    Ik praat over 21km.
    Met de auto is dat 23 min, kleine file inclusief.
    En er zijn er zo veel die in dat schuitje zitten.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathrakk Bekijk bericht
    Dit zijn nu net de redenen waarom ik de fiets niet neem naar het werk. Als fietser ben je altijd de grote verliezer in een ongeval.
    Openbaar vervoer is helaas ook geen optie. Even de routeplanner van de lijn geraadpleegd en blijkbaar vertrekt er 's ochtend niets dat ook maar enigszins richting mijn werk gaat zonder 2 uur onderweg te zijn en 2 of 3 overstappen te nemen.
    Ik praat over 21km.
    Met de auto is dat 23 min, kleine file inclusief.
    En er zijn er zo veel die in dat schuitje zitten.
    En je zit warm / comfortabel. Is toch al iets anders op een fiets. Ook al is het een elektrische fiets.

Pagina 694 van 714 Eerste ... 194594644684690691692693694695696697698704 ... Laatste

Regels voor berichten