Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diatonico Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het verkeer is geven en nemen — af en toe iemand tussen laten, bij een wegversmalling even aan de kant gaan voor de tegenligger, een fietser overlaten ondanks voorrang.

Meestal krijg je een kleine bedanking: een opgestoken hand, een flits, even de 4 pinkers op.

Ligt het nu aan mij of geven vrouwen gemiddeld VEEL MINDER zo'n teken van dankbaarheid? Dit valt mij nu al jaren hard op.
    Naar mijn ervaring mannen bedanken 8/10 en vrouwen 2/10. Maar vrouwen <30j (geschat) zitten aan 0/10.

Ik rij dagelijks door een smalle straat waar je in een uitsparing of op een oprit moet uitwijken om deftig te kunnen kruisen. Valt me enorm op.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Die vrouwen zijn bang dat zo'n bedankje aan een vent weer als iets seksueels of minderwaardigs zal gezien worden.

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Die vrouwen zijn bang dat zo'n bedankje aan een vent weer als iets seksueels of minderwaardigs zal gezien worden.
    Juist, want een handje tonen in genoeg voor een kleverige voorruit zeker.

Valt me vooral in het totaal op dat eens bedanken of groeten enorm geminderd is de laatste tijd. Ik zwaai dan altijd zelf, meestal krijg je dan een gênant handje terug.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    E17 Gent - Antwerpen ;
    Nu valt het de laatste tijd veel meer voor dan vroeger dat er vrachtwagens op de 3e rijstrook in de Kennedy-tunnel zitten.
    Omdat ik het beu begon te geraken even gebeld naar de federale wegpolitie. Omdat dit de laatste tijd toch regelmatig voorvalt, vroeg ik of de wegcode gewijzigd is, en vrachtwagens nu ook op de 3e rijstrook mochten rijden. Als antwoord kreeg ik dat ze zich even ging informeren bij een collega. 5 minuten later dan toch uiteindelijk antwoord gekregen dat dit niet mag.

Ik begrijp het toch niet goed, al die camera's die er hangen. Ze kunnen dit toch gemakkelijk zien. Onlangs ook thv van Kalken meegemaakt dat er een truck doodleuk op het 3e rijvak zat.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevio Bekijk bericht
    Als antwoord kreeg ik dat ze zich even ging informeren bij een collega. 5 minuten later dan toch uiteindelijk antwoord gekregen
    Dit vind ik het ergste in heel je post :')

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20140...tKsPqJuhV3xNCk

1) Hoe serieus zijn die nu eigenlijk met hun werk bezig als je dat niet ziet?
    2) Die generatie die er totaal geen probleem in ziet om te veel te drinken en dan nog bewust te rijden. Dat is dus de reden waarom er een nultolerantie moet zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    1) als dat snachts gebeurd kan ik dat nog begrijpen. Die agenten zijn half verblind van de lichten van die auto en kunnen dus niets zien door de voorruit. Raampje laten zakken en ze kijken naar de persoon die aan de linkse kant zit en staan zelf ter hoogte van waar het stuur normaal staat. Snel laten blazen en bij een S doorrijden want de volgende staat al met zijn lichten in hun ogen te schijnen.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Landtlord Bekijk bericht
    1) als dat snachts gebeurd kan ik dat nog begrijpen. Die agenten zijn half verblind van de lichten van die auto en kunnen dus niets zien door de voorruit. Raampje laten zakken en ze kijken naar de persoon die aan de linkse kant zit en staan zelf ter hoogte van waar het stuur normaal staat. Snel laten blazen en bij een S doorrijden want de volgende staat al met zijn lichten in hun ogen te schijnen.
    Maar je verwacht toch ook wel ergens dat ze een standaard sanity-check doen? "heeft iedereen zijn gordel aan, hoeveel mensen zitten er in de auto, zie ik drugs/alcohol liggen, ...

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Dit vind ik het ergste in heel je post :')
    't is ni gezegd dat je een agent aan de lijn krijgt.
    Blauwe lijn in Antwerpen bv zijn burgers. Als je met een serieuze vraag zit daar best niet naar bellen (uit eigen ervaring geleerd ).
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Bubble's schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Pinkers, het blijft lastig.

Een eerste auto staat stil op de weg met zijn pinker naar links, wachtend op een opening tussen het passerend verkeer. De tweede auto heeft geen pinker aan, daarachter sta ik (met de fiets - maar dat is bijzaak). Als het kan , vertrekt de eerste auto en ik ook, één keer raden wie nog? Dan nog wat grootmoedig doen "ik heb je gezien hoor, rij jij maar eerst"... Begin eens bij de basisregels ajb.

Koone's schermafbeelding
    iTrader
    35 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    2) Die generatie die er totaal geen probleem in ziet om te veel te drinken en dan nog bewust te rijden. Dat is dus de reden waarom er een nultolerantie moet zijn.
    Dat is toch écht wel een feit lijkt me. Merk dat bij mijn (schoon)ouders en hun vrienden vaak op, dat dat de normaalste zaak van de wereld is.
    Heb de indruk dat dat bij 'de jeugd' toch veel beter is tegenwoordig, of toch zeker bij mijn generatie (25-35j).

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vanmorgen weer 2 gezien die duidelijk met iets anders bezig waren dan het verkeer.
    Madam die doodleuk zat te tokkelen op haar gsm, verklaarde ineens waarom ze niet aansloot en heen en weer zwalpte.
    En wat verder ene in zijne Porsche die doodleuk zijn gsm gebruikte om te filmen terwijl hij aan 120 door het verkeer slalomde...
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingCunta Bekijk bericht
    mac-bc antwoord nooit als je hem vast praat op zen eigen principes. Hij was ook aan het klagen in politieke threads bij de gemeenteraadsverkiezingen dat zijn vriendin een bedrijfswagen kreeg en die niet kon weigeren omdat ze die nodig zou hebben voor op haar werk te geraken. Andere kunnen wel verhuizen voor hun werk maar Mac-Bc niet.
    Ik probeer altijd te antwoorden. Alleen heb ik niet altijd evenveel tijd. Mocht ik iets over het hoofd zien, herinner mij er gerust even aan in het betreffende topic.

Je bent niet goed geïnformeerd zie ik. Mijn vriendin heeft wel een bedrijfswagen aangeboden gekregen, zoals ik ook al gans mijn carrière eentje heb aangeboden gekregen, maar is daar niet op ingegaan. Wij hebben er namelijk consequent voor gekozen om dicht bij ons werk te wonen waardoor we elke dag met de fiets kunnen gaan werken. In tegenstelling tot het steeds terugkomende valse voorwendsel "There Is No Alternative", bestaat er dus wel degelijk een alternatief voor de auto. Je moet het alleen willen zien.
    Alleen op dagen dat ik werven moet bezoeken (over gans het land), neem ik de auto.

En nu mag jij mij eens haarfijn uitleggen waar ik mij "vastrijd op mijn eigen principes".
    Laatst gewijzigd door mac-bc; 23 januari 2020 om 14:49

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Nu 2 weken met de fiets gaan werken. 2 dingen die mij opvallen:

- je hebt echt een heel ander perspectief van het verkeer vanop de fiets en het is écht gevaarlijk. Je moet continu serieus uit je doppen kijken of je ligt tegen/onder een wagen die u niet gezien heeft. Ook valt het enorm op hoeveel auto's zich gewoon OP het fietspad parkeren of erop stilstaan. Toch allemaal dingen die mij totaal niet opvielen vanuit de wagen.

- je hebt echt veel last van de luchtkwaliteit en uitlaatgassen. Zeker begin deze week met die mist was het echt naar adem happen op sommige momenten, kan niet gezond zijn.

De voordelen zijn dan wel weer dat ik alles van die dag al op een rijtje heb kunnen zetten eer ik thuis ben. En ook 's morgens ben ik fatsoenlijk wakker eer ik op kantoor aankom.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Nu 2 weken met de fiets gaan werken. 2 dingen die mij opvallen:

- je hebt echt een heel ander perspectief van het verkeer vanop de fiets en het is écht gevaarlijk. Je moet continu serieus uit je doppen kijken of je ligt tegen/onder een wagen die u niet gezien heeft. Ook valt het enorm op hoeveel auto's zich gewoon OP het fietspad parkeren of erop stilstaan. Toch allemaal dingen die mij totaal niet opvielen vanuit de wagen.

- je hebt echt veel last van de luchtkwaliteit en uitlaatgassen. Zeker begin deze week met die mist was het echt naar adem happen op sommige momenten, kan niet gezond zijn.

De voordelen zijn dan wel weer dat ik alles van die dag al op een rijtje heb kunnen zetten eer ik thuis ben. En ook 's morgens ben ik fatsoenlijk wakker eer ik op kantoor aankom.
    Volledig akkoord en tevens ook hetgeen ik hier al jaren verkondig.

Pagina 693 van 721 Eerste ... 193593643683689690691692693694695696697703 ... Laatste

Regels voor berichten