nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    True, maar je mag er nog steeds geen 120.
    Want je kan helemaal niet spreken over 4 rijstroken, een middenberm en 2 rijstroken in de andere richting
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Normaal wordt dat bord van 50 (van voor de bocht) evengoed gecancelled door dat wit bord. Want zoals Nixie zegt heft dat wit bord alle plaatselijke snelheidsbeperkingen op. En dat bord van 50 is evengoed een plaatselijke snelheidsbeperking op (anders moest het een zone-bord zijn).
    Absoluut dit hoor. Dat wit bord zorgt ervoor dat de standaardsnelheid van kracht is zoals omschreven in de wegcode.

Het enige dat wat dwaas is, is de wazigheid die spreekt op niet-autosnelwegen. Volgens de letter van de wet zijn er 4 rijstroken nodig met 2 in elke rijrichting, die "door iets anders gescheiden zijn dan wegmarkeringen" (bovenstaande quote lijkt niet up to date met de wegcode).

Er staat bvb. niet in gestipuleerd hoe ver die 2*2 rijstroken van elkaar mogen liggen. Sowieso is het wat absurd dat de identiek zelfde baan, bvb. 1 rijrichting met 2 vakken en links ook afgesloten met een fysieke structuur, soms 120 zou zijn en soms 70 afhankelijk van of daar nu nog eens rijstroken in de andere richting naast liggen en hoeveel dat er zijn. Dat slaat nergens op...

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dat klein stukje zou je dus 70 km/u mogen rijden tot aan het volgende bordje van 50 km/u. Komt dat niet overeen met de maximumsnelheid die er sowieso zou gelden zonder wegenwerken?

Ik geef je wel gelijk dat daar veel te veel borden staan. Beter 1x duidelijk maken met evt. een herhaling aan de werken zelf, al die andere brol er tussen mogen ze afplakken of weglaten.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

Nathrakk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Vriendin heeft gisteren een ongeval gehad, autootje waarvoor ze hard gewerkt heeft in de prak door de fout van een oude taart die niet weet wat een achteruitkijkspiegel is. Uiteraard was het de fout van mijn vriendin, niemand weet waarom, maar het was wel zo! Die oude heks heeft dan haar familie en verzekeraar liggen opbellen, maar mijn vriendin mocht niemand bellen. Nu, ze belde mij dan op, twas een kwartiertje van thuis gebeurd, maar halfweg het gesprek moest ze plots inhaken van de marginale kinderen van dat lelijk wijf. Het kan me geen hol schelen als er een flitser stond of niet, maar ik heb dat kwartier minstens gehalveerd om er bij te raken en dat was niet onterecht zo bleek. Die familie was niet mee te spreken en het is uiteindelijk geëindigd met iedereen (buiten wij ) in de combi.
    Hun verzekeraar heeft dan blijkbaar vandaag nog een vals aanrijdingsformulier naar die van ons gestuurd ook . Nu, klotesituatie is dat we ofwel de herstelling moeten voorschieten ofwel moeten afwachten, positief is dat we sowieso ons geld gaan zien, maar 't zal nog een tijdje duren vrees ik, die marginalen hebben al aangegeven in beroep te gaan tegen elke uitspraak in hun nadeel.
    In elk geval, politie heeft dat vals aanrijdingsformulier bij het dossier gestoken en meneer de verzekeraar gaat ook nog eens aangesproken worden... Echt triestig wat voor volk er rondloopt.
    Vriendin heeft ook zo eentje gehad.
    Op een smal baantje zet vriendin haar aan de kant. tegenligger schuurt haar auto af.
    Ze zet zich 50m verder aan de kant omdat anders geen kat meer kan passeren. Komt mevrouw in in een razende colere af en begint int Frans te schreeuwen van 'vluchtmisdrijf'
    Mijn madame houdt zich kalm en belt mij op (mirakel).
    Geluk dat het 5 minuutjes van huis is en ik ga er onmiddellijk naar toe. Mevrouw is inderdaad hysterisch en roept allerlei beschuldigingen in de zin van dat mijn vriendin met opzet tegen haar wagen zou gereden zijn en de boel vrolijk zou afgeschuurd hebben. Is duidelijk niet het geval want de schade zou veel groter zijn imo.
    Enfin, politie komt erbij en we hebben geluk dat het Vlamingen zijn. Niet omwille dat ze automatisch onze kant kiezen, maar omdat mevrouw weer begint te roepen dat iedereen 'moet' Frans spreken omdat ze alles hoort te begrijpen. We bevinden ons overigens op een plaats waarvan ik niet weet of we in Wallonië of Vlaanderen zijn, voor hetzelfde geld staan we bovenop de grens.

Politie vraagt verhaal bij vriendin en na afloop vertrouwen ze ons toe dat de tegenpartij alle schuld en kwaadwillig opzet naar haar kant schuift.
    Ze speculeren dat het een zaakje voor de politierechtbank wordt en dat het 50-50 wordt.
    Gelukkig was mevrouw niet gediend met agenten die geen Frans als moedertaal hadden en heeft ze dit duidelijk laten blijken, helpt altijd bij het opstellen van het PV.
    Ook geluk dat we rechtsbijstand hebben bij onze verzekering vermoed ik, want maandje later belt verzekeraar dat alles vergoed wordt omdat we 100% in ons recht worden gesteld.
    Maar al dat geloop naar de carrossier heb je toch wel weer he.

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathrakk Bekijk bericht
    Vriendin heeft ook zo eentje gehad.
    Op een smal baantje zet vriendin haar aan de kant. tegenligger schuurt haar auto af.
    Ze zet zich 50m verder aan de kant omdat anders geen kat meer kan passeren. Komt mevrouw in in een razende colere af en begint int Frans te schreeuwen van 'vluchtmisdrijf'
    Mijn madame houdt zich kalm en belt mij op (mirakel).
    Geluk dat het 5 minuutjes van huis is en ik ga er onmiddellijk naar toe. Mevrouw is inderdaad hysterisch en roept allerlei beschuldigingen in de zin van dat mijn vriendin met opzet tegen haar wagen zou gereden zijn en de boel vrolijk zou afgeschuurd hebben. Is duidelijk niet het geval want de schade zou veel groter zijn imo.
    Enfin, politie komt erbij en we hebben geluk dat het Vlamingen zijn. Niet omwille dat ze automatisch onze kant kiezen, maar omdat mevrouw weer begint te roepen dat iedereen 'moet' Frans spreken omdat ze alles hoort te begrijpen. We bevinden ons overigens op een plaats waarvan ik niet weet of we in Wallonië of Vlaanderen zijn, voor hetzelfde geld staan we bovenop de grens.

Politie vraagt verhaal bij vriendin en na afloop vertrouwen ze ons toe dat de tegenpartij alle schuld en kwaadwillig opzet naar haar kant schuift.
    Ze speculeren dat het een zaakje voor de politierechtbank wordt en dat het 50-50 wordt.
    Gelukkig was mevrouw niet gediend met agenten die geen Frans als moedertaal hadden en heeft ze dit duidelijk laten blijken, helpt altijd bij het opstellen van het PV.
    Ook geluk dat we rechtsbijstand hebben bij onze verzekering vermoed ik, want maandje later belt verzekeraar dat alles vergoed wordt omdat we 100% in ons recht worden gesteld.
    Maar al dat geloop naar de carrossier heb je toch wel weer he.
    Ewelja, kan lang aanslepen door zo'n gevallen. Expertise al al geweest ondertussen en die mens zei ook direct "100% in uw recht" aan de schade en plaats van impact op beide wagens te zien. Natuurlijk moet alles nog via de verzekering gaan en dat zal voor ergens eind februari pas zijn. Ondertussen wel gratis vervangauto gekregen gelukkig.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Dat klein stukje zou je dus 70 km/u mogen rijden tot aan het volgende bordje van 50 km/u. Komt dat niet overeen met de maximumsnelheid die er sowieso zou gelden zonder wegenwerken?

Ik geef je wel gelijk dat daar veel te veel borden staan. Beter 1x duidelijk maken met evt. een herhaling aan de werken zelf, al die andere brol er tussen mogen ze afplakken of weglaten.
    Puur technisch gezien:
    2.44. "Middenberm" : elke aanleg in de lengterichting om de rijbanen te scheiden, behalve wegmarkeringen.

Er is dus geen definitie over de breedte van de middenberm. Aangezien beide kanten ook dezelfde straatnaam hebben, valt dat bos dus onder de term "middenberm".

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Bon, net toevallig telefoon gehad van mijn verzekering. Tegenpartij heeft een vervalst aanrijdingsformulier ingediend. Zeer slechte vervalsing zelfs, gelukkig. De zaak gaat nu blijkbaar door naar het parket en ondertussen mag ik een auto voorschieten. Marginaal kutvolk eigenlijk. Gelukkig goeie rechtsbijstandverzekering.

sui785's schermafbeelding
    iTrader
    55 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bon, net toevallig telefoon gehad van mijn verzekering. Tegenpartij heeft een vervalst aanrijdingsformulier ingediend. Zeer slechte vervalsing zelfs, gelukkig. De zaak gaat nu blijkbaar door naar het parket en ondertussen mag ik een auto voorschieten. Marginaal kutvolk eigenlijk. Gelukkig goeie rechtsbijstandverzekering.
    Spijtig toch dat zoveel mensen hun fout niet kunnen of willen toegeven...
    spreek goed nederlands

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een goede verzekering is zijn geld meer dan waard.
    Ik betaal zeker niet het minste maar onze verzekeraar is nagenoeg altijd bereikbaar en zal altijd op menselijk niveau meedenken.
    Hebben hem al enkele keren nodig gehad, en altijd goed gediend geweest.

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sui785 Bekijk bericht
    Spijtig toch dat zoveel mensen hun fout niet kunnen of willen toegeven...
    De dame in kwestie had haar fout toegegeven, er is een origineel aanrijdingsformulier gemaakt en getekend ook. Haar makelaar kwam daarna plots er bij en toen liep het mis, zie eerste verhaal. Nu, heb wel nog ons deel van het formulier en mijn makelaar gaat dat uiteraard ook gebruiken. Alles, maar dan ook alles omtrent dit ongeval: verslag politie, origineel aanrijdingsformulier, expertise van de verzekering, getuigenverklaring van camionette die achter reed en nu nog een vervalst document van hun makelaar, en toch duwen die dat door. In plaats van in te zitten met het feit dat je net iemand dood had kunnen rijden (na de klap is ze zonder voorwiel op nog geen meter van een betonnen paal gelanceerd geweest aan de bandensporen/spoor te zien), gaan ze nog wat irritant zitten doen.
    Denken misschien dat een jong koppel niet weet hoe de wereld werkt of dat we het gaan opgeven omdat we zo'n dure advocaat niet kunnen betalen, maar dan zijn ze half mis! Ik kan dat inderdaad niet betalen, maar ik ben er wel voor verzekerd. En we weten goed genoeg hoe alles ineen zit en als er twijfel is, genoeg ervaren bronnen om naartoe te gaan hoor. Al moet ik 5 jaar wachten op mijn geld, ik duw door in deze.

Ik betaal zeker niet het minste maar onze verzekeraar is nagenoeg altijd bereikbaar en zal altijd op menselijk niveau meedenken.
    Ik ben nu 3 jaar bij die verzekering (wel al 15 jaar zelfde makelaar), ze kunnen zich nu eens bewijzen.
    Van de makelaar heb ik ook geen klagen, nog maar 1x ongeval gehad, in mijn recht zonder discussie tegenpartij, dus 't is niet dat ik die zoveel nodig heb, maar je krijgt wel altijd binnen het uur respons en 24/7 bereikbaar dankzij een ploegensysteem.

Ziet er trouwens wel niet goed uit voor haar autootje, terwijl hij stil stond bij de garagist zijn er ramen beginnen barsten door druk van een vermoedelijk scheef chassis. Vond het al grappig dat je met een 500 een C3 total loss krijgt, maar het zit er aan te komen dat het ook zo gaat zijn.
    Dinsdag komt tweede expertise om de onderliggende schade te bepalen, dan weten we meer. Ergens hoop ik total loss omdat we dan een nieuwe krijgen, maar anderzijds moet ik dat ook wel voorschieten doordat de zaak bij het parket ligt en er geen omnium meer op zit...

sui785's schermafbeelding
    iTrader
    55 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Makelaar?
    spreek goed nederlands

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sui785 Bekijk bericht
    Makelaar?
    Jan Evens in Otegem

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Er zijn in jouw filmpje toch geen 2 rijstroken in beide richtingen, maar 2 rijstroken in 1 richting? Middenberm zie ik ook niet meteen
    Met die logica zou elke splitsing van de autostrade opeens 70km/u worden.
    Die 2 rijstroken in beide richtingen met middenberm kan je dus zeer ruim bezien.

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Met die logica zou elke splitsing van de autostrade opeens 70km/u worden.
    Die 2 rijstroken in beide richtingen met middenberm kan je dus zeer ruim bezien.
    Autosnelweg staat apart in de wegcode
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

xIO3Y's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Auto's die gas geven wanneer je hen voorbij steekt...
    PSN: xIO3Y

Pagina 689 van 713 Eerste ... 189589639679685686687688689690691692693699 ... Laatste

Regels voor berichten