makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SlashDotDash Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Steeds vaker last van achterliggers die ongeduldig en zelfs agressief worden wanneer je niet sneller rijdt dan de toegestane limiet. Met name in zones waar je 50 of 70 mag en waar frequent voetgangers en fietsers passeren. Of zelfs in fietsstraten waar je niet sneller mag dan 30 en al zeker niet mag inhalen.

Vertragen bij een kruispunt met voorrang van rechts en slechte zichtbaarheid wordt ook al niet in dank afgenomen, met als triest dieptepunt een idioot (idiote?) die het nodig vond om op een dergelijke plek in te halen.
    In Lier op de ring mag je maar 70km/u rijden (no idea waarom want dat is daar frustrerend traag, eigenlijk kan je daar gerust 120 rijden zonder enig risico) en de flitsers daar staan echt héél dikwijls gewoon AAN (of wat had je gedacht??? De ring in Lier is echt een KASSA KASSA locatie tegenwoordig). Dus daar TE snel rijden is gewoon oliedom. En toch doet 90+% dat daar gewoon.

Ik rij daar dan netjes altijd 70, maar ik word dan gewoon van de sokken gereden en ik voel me continue een trage slak daar.
    Maar ik neem dat risico echt niet. De vorige keer stond de flitser aan en staken er (ja ik heb ze geteld) mij maar liefst 7 wagens voorbij en die zijn dus ALLE 7 geflitst.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nuud Bekijk bericht
    Ik krijg van de meeste auto's nog niet zoveel ruimte op die boerenbaantjes, wa zit diene mens nu te zagen. Meer dan ruimte genoeg + hij kan zelf in diene gravel rijden als em wil. Ik weet weer wie ik mag bedanken als ik de volgende tirade over fietsers mag aanhoren :')
    Hij heeft nog geluk. Als ie de verkeerde vrachtwagenchauffeur tegenkomt, dan wordt hij gewoon overhoop (lees dood) gereden en pleegt de chauffeur botweg vluchtmisdrijf. Misschien heeft hij gelijk, misschien niet, we weten niet wat vooraf gaat aan dit filmke. MAAR die fietser speelt met zijn leven door zo te reageren. Is het dat echt allemaal waard?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GADGET Bekijk bericht
    Zones verboden +3.5T is ook zo een uitvinding. Als er iemand in die straat een container bestelt, wat verwachten de mensen eigenlijk ? dat dat met een helikopter zal geleverd worden ?
    Die verboden tellen niet voor verkeer dat er plaatselijk moet zijn hé. Dus als jij een container moet afleveren in zo'n straat dan mag dat gewoon. Indien je daarvoor een boete krijgt en je kan bewijzen dat jij daar moest zijn, dan win je die zaak. Jij mag daar dan gewoon zijn met je vrachtwagen.

Maar véél mensen weten of beseffen dit niet dat jij daar dan dus weldegelijk mag rijden en worden dan obterecht verbaal aggressief.

Anders wordt het leuk.
    Klager: Hey wanneer komen jullie mijn afvalcontainer ledigen? Die staat hier al 2 MAAND?
    Telefoniste: NOOIT! In uw straat zijn 3,5 tonners strikt verboden! En onze truck weegt tegenwoordig 4 Ton! Dus dat is dan jammer!
    Laatst gewijzigd door makila; Gisteren om 22:15

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Je moet het niet verder zoeken dan volgend adres.
    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rech..._(Belgi%C3%AB)

Het is een vaag begrip wanneer je iemand zijn beeltenis gebruikt. Maar als de persoon overduidelijk in beeld is dan valt dit onder het recht van afbeelding.
    Als je die pagina deftig doorleest kan je niet anders dan besluiten dat het niet strafbaar is.

"Er bestaat geen expliciete wettelijke grondslag voor het recht op afbeelding. "
    "Het afbeeldingsrecht is niet absoluut."

Plus het hele stuk "Toestemming", zie ook verwijzing naar impliciete toestemming.

Verder is ook duidelijk verwijzing naar rechtspraak die de vorming ervan heeft geregeld. Maw, tenzij jij een precedent geeft waarin het fotograferen in de openbare ruimte waarbij er toevallig mensen op foto stonden bestraft werd, is het echt gewoon niet strafbaar hoor.

Nogmaals, het zou nog wel tof zijn. Foto maken van een toeristische plek waar andere toeristen opstaan zou je straf kunnen opleveren? Laat maar komen dat precedent

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Nogmaals, het zou nog wel tof zijn. Foto maken van een toeristische plek waar andere toeristen opstaan zou je straf kunnen opleveren? Laat maar komen dat precedent
    Neen bovenstaande mag, omdat je niet iemand persoonlijk viseert. De foto is dan ad random gemaakt en dat mag dan wéér wel.

MAAR je mag NIET één welbepaalde persoon (in dit geval toerist) viseren en van die persoon een persoonlijke foto maken.
    Dus stel je merkt ineens koning Filip open je maakt een foto met je GSM van hem. Volgens de Belgische wet ben je dan weldegelijk strafbaar.
    In praktijk ga je nooit gestraft worden daarvoor zolang je de foto niet publiekelijk gebruikt. Tenzij koning Filip jou heeft opgemerkt, en je voor de camera's vriendelijk vraagt of je zijn foto wil verwijderen. Doe je dat dan niet, dan kan dit je weldegelijk een boete opleveren + de foto wordt alsnog gewist.

MrKend54l heeft dus **deels** wel degelijk gelijk.

PS. Zowiezo is de wetgeving vrij vaag over wat niet en wel mag ..
    Laatst gewijzigd door makila; Gisteren om 22:45

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Dus stel je merkt ineens koning Filip open je maakt een foto met je GSM van hem. Volgens de Belgische wet ben je dan weldegelijk strafbaar.
    Maar neen zeg.

Zowel voor het maken als voor het verspreiden van een persoonsafbeelding is toelating van de betrokkene nodig. Deze kan mondeling of schriftelijk worden gegeven, of zelfs stilzwijgend (bv. door te poseren). Soms bestaat er een (weerlegbaar) vermoeden van toestemming. Dit is het geval voor publieke personen tijdens hun optreden in de openbare ruimte (gezagsdragers, artiesten, sporters...), of nog bij niet-publieke personen die tijdelijk in de openbare belangstelling staan (bij een ongeval, rechtszaak...). De betrokkenen kunnen het vermoeden tegenspreken en zo ontkrachten, maar dit betekent niet automatisch dat het afbeelden onrechtmatig wordt.
    In praktijk ga je nooit gestraft worden daarvoor zolang je de foto niet publiekelijk gebruikt. Tenzij koning Filip jou heeft opgemerkt, en je voor de camera's vriendelijk vraagt of je zijn foto wil verwijderen. Doe je dat dan niet, dan kan dit je weldegelijk een boete opleveren + de foto wordt alsnog gewist.
    Maar dat is iets anders dan "een foto maken is strafbaar". Dat is "een foto op vraag van de geportretteerde niet verwijderen is strafbaar". Dat was niet het onderwerp van de discussie, het gaat er vlakaf om of het feit dat je de foto maakt strafbaar is of niet.

MrKend54l heeft dus **deels** wel degelijk gelijk.
    Slechts in zeer specifieke nichegevallen is het maken van een foto in het openbaar waarop ook anderen staan strafbaar. In de regel is het dat niet.

Pagina 673 van 673 Eerste ... 173573623663669670671672673

Regels voor berichten