iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Is dat zo?
    Ik rij dagelijks over een veel smallere fietsstraat (waar je fietsers niet mag inhalen) en elke dag gaan de fietsers specifiek aan de kant en geven ze teken dat ik toch mag inhalen. Ik heb het hier niet over wielertoeristen maar over mensen met gezond verstand he

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GADGET Bekijk bericht
    Dit is nu wel een vrij 'extreme' reactie, maar moest je weten hoeveel debiele reacties/commentaren je krijgt als je met een vrachtwagen rijdt...

Ik rij soms ook nog wel met de vrachtwagen als dat nodig is en ik moet soms toch ook ogen trekken als ik sommige zie reageren.
    Gewoon rustig rijden en er zijn er altijd al die met hun armen teken moeten doen van 'rustig' (terwijl je 30 per uur rijdt ofzo en echt aan het anticiperen was).
    Boze blikken is ook dagelijkse kost. Soms eens mensen die de wet denken te kennen en u mondeling al eens de uitleg komen doen (terwijl dat meestal nergens op slaagt).
    Zones verboden +3.5T is ook zo een uitvinding. Als er iemand in die straat een container bestelt, wat verwachten de mensen eigenlijk ? dat dat met een helikopter zal geleverd worden ?

kunde boeken over schrijven
    Er zijn momenteel werken aan de R6 waardoor er 2 versmalde rijstroken zijn met redelijk scherpe bochten (en betonnen blokken langs beide kanten). Ik zie daar bijna dagelijks wagens een vrachtwagen inhalen als er een scherpe linkse bocht aankomt. Natuurlijk, eens die vrachtwagen die bocht begint te pakken, schuift die opleggen een heel stuk naar links waardoor de inhalende wagen bijna geklemd geraakt.

Dan kan ik ook totaal niet snappen waarom je daar zou proberen die vrachtwagen in te halen. Wacht gewoon ff tot na die bocht en die vrachtwagenchauffeur zal u vlot laten inhalen.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ik rij dagelijks over een veel smallere fietsstraat (waar je fietsers niet mag inhalen) en elke dag gaan de fietsers specifiek aan de kant en geven ze teken dat ik toch mag inhalen. Ik heb het hier niet over wielertoeristen maar over mensen met gezond verstand he
    Gezond verstand en de fiets nemen, een paradox!

Nene, ik hoop het, maar ik zou het wel eens willen zien in een anonieme poll.

iTrader
    32 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik rij af en toe ook met de vrachtwagen en over 't laatst is er een kameraad meegereden omdat we voor zijnen bouw grote stukken gaan halen waren. Die heeft ook serieuze ogen getrokken met momenten en toen we bijna terug thuis waren zich afgevraagd "is dat altijd zo met de vrachtwagen"? Je kunt het u niet voorstellen, ik ben altijd super hoffelijk met de vrachtwagen, 't is al moeilijk genoeg zo met zo'n zwaar geval en toch heeft niemand daar begrip voor, tot ik bij hun thuis kom leveren natuurlijk, dan ist jeuj vrachtwagen!

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nixie Bekijk bericht
    Ook grappig om te zien hoe de man meer en meer beseft dat hij duidelijk niet aan het rechte eind zal trekken.
    Eerst zeggen dat hij niet verder gaat zolang de camion niet opzij gaat, tegen het einde zal hem pas verder fietsen als de chauffeur stopt met filmen

Wel jammer dat er fysieke agressie bij komt kijken.
    Eerst die kerel in het rood en dan de fietser zelf.
    Uiteindelijk de chauffeur ook (vermoedelijk)
    Jammer? Dienen mocht na 2 minuten al me zijn klikken en zin klakken in den dijk gelegen hebben me zijne velo en al. Tis dan nog ne fucking mtb, alsof em Nie op die strook kon rijden..

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Mac-bc is that you?
    Dit maakt mijn dag goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

GADGET's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Er zijn momenteel werken aan de R6 waardoor er 2 versmalde rijstroken zijn met redelijk scherpe bochten (en betonnen blokken langs beide kanten). Ik zie daar bijna dagelijks wagens een vrachtwagen inhalen als er een scherpe linkse bocht aankomt. Natuurlijk, eens die vrachtwagen die bocht begint te pakken, schuift die opleggen een heel stuk naar links waardoor de inhalende wagen bijna geklemd geraakt.

Dan kan ik ook totaal niet snappen waarom je daar zou proberen die vrachtwagen in te halen. Wacht gewoon ff tot na die bocht en die vrachtwagenchauffeur zal u vlot laten inhalen.
    Sommige autobestuurder kunnen dat idd echt niet inschatten.
    Als wij pakweg met combinatie dieplader rijden is er daar wel wat plaats voor nodig om uit te draaien. Dus tegenliggend afkomend verkeer moet dan even vertragen/stoppen voor de kunnen uitdraaien..soms heel moeilijk te snappen. Het verkeer al een paar keer vast gezet zo

langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Is dat zo?
    Ja...

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tweede keer op drie weken tijd dat ik alles heb mogen dichtsmijten op de fiets.
    Een weg met opbouw Rijbaan - verhoogd fietspad - parkeerstrook. Ik kom aangereden en 30 meter voor mij rijdt een auto zonder pinken van een parkeerplaats op de rijbaan. Ik denk 'pinken is toch zo moeilijk niet' en rij gewoon door. Auto trekt traag op en wanneer ik op 10 meter ben gaat plots de rechtse pinker aan en rijdt die traag een oprit op. Ik mocht vol in de remmen, mijn wielen waren aan het slippen. Toch even mevrouw het raampje naar beneden laten doen, ze had mij natuurlijk totaal niet gezien. Ook niet moeilijk wanneer je enkel 20 centimer van je voorruit ijsvrij maakt.
    Drie weken geleden gelijkaardig verhaal met een bejaarde die zonder kijken wou parkeren.
    En een week geleden een auto die van een parking reed en mijn achterwiel meehad. Staat nog steeds bij de fietsenmaker.

Fuck it, let toch eens op als je achter het stuur zit mensen. Een accident en twee close calls op drie weken, telkens door automobilisten die mij niet gezien hebben, is toch niet normaal zeker.

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Hetzelfde aan dubbele rotondes. Veel mensen die daar het binnenvak nemen en zo die vrachtwagen willen inhalen op de rotonde.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    De meerderheid van de weggebruikers zijn gewoon (enkel) automobilist en zoals bij alles denken mensen enkel aan hun eigen situatie. Een auto kan gemakkelijk stoppen of afdraaien in situaties waar vrachtwagens dat niet kunnen, dus je ziet inderdaad mensen in de weg staan of gewoon vrachtwagens afsnijden alsof het niets is. Vaak wanneer ik de de snelweg opga en er zo'n tientonner op het 1ste vak aankomt zie ik wel iemand daarvoor doodleuk de snelweg oprijden om dan pas te versnellen. En dan faren krijgen en misnoegd zijn want "camioneurs zijn allemaal cowboys!!". Ik zou het alleszins niet willen doen, met een vrachtwagen of bus op onze wegen rijden, waar je soms niet eens deftig een straat kan indraaien.

Een beetje hetzelfde voor mensen die geen rijbewijs hebben maar wel fietsen en niet inzien dat ze zonder verlichting bijna onzichtbaar zijn in bepaalde situaties.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Bekijk bericht
    Jammer? Dienen mocht na 2 minuten al me zijn klikken en zin klakken in den dijk gelegen hebben me zijne velo en al. Tis dan nog ne fucking mtb, alsof em Nie op die strook kon rijden..
    Geweld isin situaties zoals deze nooit het antwoord hoor.
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nixie Bekijk bericht
    Geweld isin situaties zoals deze nooit het antwoord hoor.
    Geweld lijkt me in dit soort situaties juist de beste oplossing. Als hij een paar toeken op zijn gezicht krijgt en zijn fietske uit de gracht mag gaan halen zal hij de volgende keer wel 2 keer nadenken.

Ik ben nochtans voor geweldloosheid, maar met sommige mensen valt nu eenmaal niets aan te vangen door enkel te praten of logisch te redeneren.

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Moment dat die marginaal in die camion wou stappen om hem te verzetten, had die chauffeur eigenlijk moeten bewijzen dat die velo wel kon passeren. Fiets achter camion zetten en verder rijden, klaar.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Hetzelfde aan dubbele rotondes. Veel mensen die daar het binnenvak nemen en zo die vrachtwagen willen inhalen op de rotonde.
    Inderdaad. Ik moet regelmatig op het linker vak omdat ik linksaf moet op zo'n dubbele rotonde, maar dan wacht ik wel met vertrekken tot de vrachtwagen rechts van me op het rond punt zit. Voor die 5 seconden wachten moet je geen ongeval riskeren...
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Vanmorgen:
    https://youtu.be/A9Ln5jiJ0Xs

Een combi met 2 plaatsen ervoor een brommer zonder licht. Je zou denken: "ah, die gaan ze tegenhouden". Maar nee hoor. Gewoon negeren werkt beter!

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Pagina 670 van 690 Eerste ... 170570620660666667668669670671672673674680 ... Laatste

Regels voor berichten