iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Was het een baan waar je max 90 mag?
    Klopt, dubbel tweevaks met middenberm met snelheidsbeperking van 90.

Als jij met gemak rechts kan gaan om voorbij te steken dan is er plaats voor linksplakker om op te schuiven.
    Feit dat ze ongeveer 90 zeggen kunnen ze ook niet zeggen dat je met hoge snelheid weg rijdt.
    Klopt & klopt.

Grootste probleem is het rechts inhalen, hier bljkbaar wel duidelijk gedaan en niet gewoon een middenvakplakker rechts ingehaald door gewoon je vak aan te houden.
    Nee, ik geloof best dat ik bewust rechts heb ingehaald door van vak te veranderen. Boete is dan ook terecht.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Had het max 120 geweest dan zou ik zeggen van vecht het aan maar ja, nu heb je totaal geen verhaal.

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Wou daarnet een hoofdbaan oprijden. Ik geef voorrang aan een dwarsligger, sla af en rijd de hoofdbaan op, en begin op te trekken richting 70 km/u (de maximum toegelaten snelheid). Zie opeens dat m'n achterligger vanuit de zijstraat op het rijvak van de tegenliggers rijdt, maar niet voorbij mij geraakt. Zat net niet aan 70 km/u, ben dan dik tegen mijn goesting gaan vertragen om hem voor te laten.

Hij voegt in voor mij en rijdt dan de rest van de baan (een aantal km) af aan 60 km/u
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

Vogroth's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Fietser ziet dat we in achteruit staan en rijden, beslist om vlak achter ons gewoon los de baan over te steken. Hij stak er bekanst onder... Als ge al die achteruitrijdlichten negeert, dan smost ge wel vroeg of laat tegen ne boom...
    Of zet dien koptelefoon af en doet dien gsm weg.
    Xboxlive: Vogroth Steam: MrsMetalCookie Battlenet: Vogroth#2386
    The Custombeast: NZXT H440 Red/Black - i5-6600k CPU - 3,5 GHz - SYTHE Fuma tower power SCFM-1000 - MSI Z170 Gaming Pro Carbon - MSI GTX 1070 gaming x 8G - Corsair 16GB DDR4 Red 3000 mhz - Corsair RM550X - WD 1TB - SAMSUNG SSD 256GB - SAMSUNG 24 Inch monitor - CORSAIR K70 RGB Rapidfire - CORSAIR SABRE RGB - SEHNHEISER GSP350

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Boete van €232 van een agent in burgerwagen die mij iemand anders rechts heeft zien inhalen zonder pinkers.
    Ik vraag mij af of de linksplakker ook een boete ontvangen heeft.

Toch wel wat pissed eigenlijk, weinig verweer noch verhaal mogelijk.
    Een terechte boete denk ik.
    232€ is veel geld, misschien te veel. Maar rechts inhalen is nu eenmaal gevaarlijk. Zeker omdat de persoon die je inhaalde perfect zijn snelheid reed.

Zuur geld natuurlijk. Je zal in het vervolg wel tweemaal nadenken zeker
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Zeker omdat de persoon die je inhaalde perfect zijn snelheid reed.
    Toch best het relaas eens even beter lezen

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Toch best het relaas eens even beter lezen
    Het ging toch over een tweevaksbaan van 90? En in het PV staat dat de persoon die je inhaalde ongeveer 90 reed. Dan kan ik toch concluderen dat hij zijn snelheid mooi reed?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Het ging toch over een tweevaksbaan van 90? En in het PV staat dat de persoon die je inhaalde ongeveer 90 reed. Dan kan ik toch concluderen dat hij zijn snelheid mooi reed?
    Die reed gegarandeerd niet 90 of ongeveer 90, want dan zou ik never nooit rechts voorbijgaan. Dat meen ik echt.

Dat "ongeveer" zegt genoeg in combinatie met de tendentieuze toon van het hele verslag - de agent wist gewoon niet hoe snel die andere ging en klopt de boel wat op.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vogroth Bekijk bericht
    Fietser ziet dat we in achteruit staan en rijden, beslist om vlak achter ons gewoon los de baan over te steken. Hij stak er bekanst onder... Als ge al die achteruitrijdlichten negeert, dan smost ge wel vroeg of laat tegen ne boom...
    Of zet dien koptelefoon af en doet dien gsm weg.
    Gij zijt precies altijd met 2.

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Die reed gegarandeerd niet 90 of ongeveer 90, want dan zou ik never nooit rechts voorbijgaan. Dat meen ik echt.

Dat "ongeveer" zegt genoeg in combinatie met de tendentieuze toon van het hele verslag - de agent wist gewoon niet hoe snel die andere ging en klopt de boel wat op.
    Ik heb ooit dezelfde boete gehad, maar toen nog een heel stuk goedkoper. Was ook een 2x2 waar 90 was toegelaten en links reed een auto tegen 70 per uur ongeveer. Bleek dat een agent te zijn in zijn vrije tijd... Heeft mij er ook schoon bij gelapt met zo'n opgesmukt verhaaltje.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

De PV is zeer leuk geschreven, dat klopt
    Die inspecteur heeft daar echt wel zijn werk van gemaakt.

Allez bon het maakt in feite niet uit hoe snel hij effectief reed. Linksplakken is zeer vervelend. Maar rechts inhalen is wel gevaarlijk. Misschien heeft die andere chauffeur ook wel een bekeuring gekregen voor onnodig links rijden, je weet dat natuurlijk niet. Maar de boete lijkt mij wel terecht, er is geen enkel argument dat rechts inhalen kan goedpraten.

Als ik snel even opzoek kost normaal een tweedegraads overtreding 116€. Dus hebben ze u nog voor iets bijkomend ook geverbaliseerd.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Ik heb ooit dezelfde boete gehad, maar toen nog een heel stuk goedkoper.
    Heb nog eens gekeken, beetje dwaas dat de opsplitsing van het boetebedrag er niet bij staat. Maar is volgens mij een som van 3 boetes - kontkleven (bullshit), rechts inhalen en 2 keer niet pinken.
    Laatst gewijzigd door eniac; 28 november 2019 om 00:08

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Linksplakken is zeer vervelend. Maar rechts inhalen is wel gevaarlijk. Misschien heeft die andere chauffeur ook wel een bekeuring gekregen voor onnodig links rijden, je weet dat natuurlijk niet. Maar de boete lijkt mij wel terecht, er is geen enkel argument dat rechts inhalen kan goedpraten.
    Bwah, ik vind dat je rechts inhalen bij verstokte plakkers wel kan goedpraten. Ik ga dat ook niet ineens niet meer doen als het te gortig wordt. Maar ik zal de boete dan ook wel aanvaarden.

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Ik heb ooit dezelfde boete gehad, maar toen nog een heel stuk goedkoper. Was ook een 2x2 waar 90 was toegelaten en links reed een auto tegen 70 per uur ongeveer. Bleek dat een agent te zijn in zijn vrije tijd... Heeft mij er ook schoon bij gelapt met zo'n opgesmukt verhaaltje.
    Waarschijnlijk is het bij eniac gewoon net hetzelfde. Een klootzak van een flik die zin had om wat mensen te pesten en boetes aan te smeren.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    Waarschijnlijk is het bij eniac gewoon net hetzelfde. Een klootzak van een flik die zin had om wat mensen te pesten en boetes aan te smeren.
    Zijn der dan andere misschien?

Pagina 664 van 697 Eerste ... 164564614654660661662663664665666667668674 ... Laatste

Regels voor berichten