iTrader
    0
    - Vooraleer je de R6 in Sint-Katelijne Waver kan oprijden zijn er twee rijstroken (de linkse rijstrook gaat op't einde over in de rechtse). Echt iedereen blijft daar op dat rechtse vak staan met als gevolg dat het kruispunt een beetje verderop telkens volledig geblokkeerd geraakt (oké dat is ook nog eens te wijten aan het feit dat mensen die uit de andere straten komen ook niet beseffen dat ze een kruispunt vrij moeten houden).
    Ik rij dus altijd op het linkse vak om uiteindelijk rechts in te voegen. De blikken van de mensen die je dan krijgt... Heb al vaak zin gehad om raam even te openen en eens uit te leggen dat dit wel degelijk de bedoeling is van zoiets.

- Beetje later op de R6... Ik zit op de invoegstrook om de R6 links op te rijden. Er rijdt niemand op het rechter vak, alleen 1 iemand op het linker vak. Op het moment dat ik invoeg beslist die plots om ook het rechter vak eens te gaan gebruiken. Ipv dan effe links te blijven om de mensen vlot te kunnen laten invoegen.

- In de week hingen we in een treintje achter een tractor (tractor als eerste, dan 4 wagens tussen en dan ik). Ineens zie ik van achter mij een camionnette tegen volle speed heel de rij te gaan inhalen. Maar meneer had niet door dat er op een gegeven moment een kruispunt komt met zo'n betonnen verhoog met lichten. Is dus vol over linker vak moeten gaan om er niet op te knallen. Denk toch effe na in zo'n geval. Zo'n hele rij ineens willen inhalen is levensgevaarlijk.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik vind fietsstraten verschrikkelijk als fietser. Ik heb niet graag dat auto's in mijn gat zitten te rijden, zou liever hebben dat ze mij gewoon inhalen maar kan ze niet aanmanen of "toelaten" om mij in te halen want dat is een overtreding.
    De idioot die het concept fietsstraat bedacht heeft mogen ze van mij toch ook ophangen. Hoe iemand kan denken dat dat een goed idee zou zijn gaat mijn petje te boven.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    De idioot die het concept fietsstraat bedacht heeft mogen ze van mij toch ook ophangen. Hoe iemand kan denken dat dat een goed idee zou zijn gaat mijn petje te boven.
    Het idee daarachter is vooral autoverkeer door die straat te ontmoedigen. Meer dan dat is het niet.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    Zelfde met fietssuggestiestroken. Een deel van de automobilisten denkt dat je daar niet mag oprijden, dus die rijden dan constant in het midden van de baan. Enkel als er een tegenligger komt, gaan ze dan wel “normaal” rijden.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    Zelfde met fietssuggestiestroken. Een deel van de automobilisten denkt dat je daar niet mag oprijden, dus die rijden dan constant in het midden van de baan. Enkel als er een tegenligger komt, gaan ze dan wel “normaal” rijden.
    Ga je nu niet heel kort door de bocht? Dus omdat enkele automobilisten hun regels niet kennen en maar opdoen, is het concept slecht?
    Ik zou eerder zeggen pak die automobilisten aan. Maar zoals wel vaker in zo een discussie is de automobilist altijd de winnaar.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Ik zie ook geen voordelen in de stroken, de meeste worden spiegelglad als het geregend heeft en ze hebben geen enkele waarde. Het is meer een lapmiddeltje op plaatsen waar de infrastructuur niet voldoet om veilig te fietsen, een beetje zoals de borden "wegdek in slechte staat". Het is niet in orde, we weten het maar kunnen/willen er niets aan doen .

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

iTrader
    61 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Daarnet een ergernis die is omgeslaan in een glimlach.

Ik hing achter iemand die 60 (werkelijke snelheid) reed waar 70 mocht, elke bocht afremmen, rotondes supertraag nemen,... En constant tegenliggers dus kon ik er niet voorbij.

Na een tijd gaat het naar 50, en meneer bleef 60 rijden. Zelfs aan de flitspaal die ik mooi zag afgaan...
    God, dat zie je zo dikwijls van die één snelheid chauffeurs!

Ter hoogte van Halle ook, tussen R0/E19 en de E429 is een heel stuk N203 waar je maar 70 mag. Wordt daar dikwijls ingehaald door mensen die een dikke 90 rijden, om hen dan op mijn beurt in te halen aan 120 waar het terug autostrade is en zij nog steeds een dikke 90 blijven rijden...

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Het idee daarachter is vooral autoverkeer door die straat te ontmoedigen. Meer dan dat is het niet.
    Ik mijd ze net als fietser
    Nee echt gedrocht van een regel, zelfs als ik 30 rij met koersfiets is dat irritant als er auto's achter u zijn (of nog erger voor u achter een fietser) en nu wordt gans Mechelen zo. Chance dat ik daar zelden kom

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apzoeir Bekijk bericht

- In de week hingen we in een treintje achter een tractor (tractor als eerste, dan 4 wagens tussen en dan ik). Ineens zie ik van achter mij een camionnette tegen volle speed heel de rij te gaan inhalen. Maar meneer had niet door dat er op een gegeven moment een kruispunt komt met zo'n betonnen verhoog met lichten. Is dus vol over linker vak moeten gaan om er niet op te knallen. Denk toch effe na in zo'n geval. Zo'n hele rij ineens willen inhalen is levensgevaarlijk.
    Een hele rij inhalen is levensgevaarlijk, maar wordt meestal wel gewoon uitgelokt door van dat tam volk dat achter de tractor rijdt en niet durft in te halen. Je rijdt dan als zoveelste in de rij, kunt niet inhalen omdat iedereen te dicht op elkaar zit, maar de eerste 3-4 niet durven in te halen terwijl er ruimte zat is.

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Een hele rij inhalen is levensgevaarlijk, maar wordt meestal wel gewoon uitgelokt door van dat tam volk dat achter de tractor rijdt en niet durft in te halen. Je rijdt dan als zoveelste in de rij, kunt niet inhalen omdat iedereen te dicht op elkaar zit, maar de eerste 3-4 niet durven in te halen terwijl er ruimte zat is.
    Idd, enorm frustrerend...
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

iTrader
    1 (100%)
    Als mountainbiker heb ik me geërgerd aan andere wielertoeristen. Op een smal fietspad naast een drukke steenweg en geparkeerde auto's, was het ff druk met verschillende andere fietsers (kleine ophoping wegens net na een rood licht) en 2 toeristjes die niet ff kunnen wachten en in een miniem gat willen voorbijsteken.

Eentje deed het zelfs nadat ik me oprichtte om achteruit te kijken om de steenweg over te gaan steken en een zijstraat in te slaan, en daarbij duidelijk teken deed met mijn arm om achter mij te blijven.
    Ik roep "pas toch een beetje op" terwijl die mij voorbijsteekt. Een andere fietser achter mij roept ook nog "sommige mensen hebben echt geen geduld".

Dat zo'n mensen op zo'n drukke plaatsen toch wegblijven als ze niet fatsoenlijk kunnen doen.

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Als mountainbiker heb ik me geërgerd aan andere wielertoeristen. Op een smal fietspad naast een drukke steenweg en geparkeerde auto's, was het ff druk met verschillende andere fietsers (kleine ophoping wegens net na een rood licht) en 2 toeristjes die niet ff kunnen wachten en in een miniem gat willen voorbijsteken.

Eentje deed het zelfs nadat ik me oprichtte om achteruit te kijken om de steenweg over te gaan steken en een zijstraat in te slaan, en daarbij duidelijk teken deed met mijn arm om achter mij te blijven.
    Ik roep "pas toch een beetje op" terwijl die mij voorbijsteekt. Een andere fietser achter mij roept ook nog "sommige mensen hebben echt geen geduld".

Dat zo'n mensen op zo'n drukke plaatsen toch wegblijven als ze niet fatsoenlijk kunnen doen.
    Dan moet je eens een cyclo mee rijden met een koersfiets. Dan rijdt het vol met zulke onnozelaars. Ik ga volgend seizoen gewoon de gpxen afhalen en ze eens de week erna rijden.

In afdalingen is het gewoon levensgevaarlijk met die wannabe profs.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    In Bertem fietste een vrouw deze ochtend gewoon links van het verkeer. Rechts was er niet genoeg plek voor haar, dus dan maar gewoon op de rijstrook uit de andere richting en als er dan een auto aankwam snel even tussen de auto's...???

Licargon's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)

Ik hing achter iemand die 60 (werkelijke snelheid) reed waar 70 mocht, elke bocht afremmen, rotondes supertraag nemen,... En constant tegenliggers dus kon ik er niet voorbij.

Na een tijd gaat het naar 50, en meneer bleef 60 rijden. Zelfs aan de flitspaal die ik mooi zag afgaan...
    Typisch bejaardengedrag, die mensen rijden OVERAL 60, for some reason

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0

Het probleem is dat wanneer er dan een boete in de bus valt voor snel rijden de reactie meestal is om gewoon die constante snelheid te verlagen, want "op dees baan ben ik geflitst zenne!"
    Dat is zowat dezelfde logica als mensen die wanneer ze een flitspaal zien volop remmen, ook al rijden ze al net onder de limiet.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Pagina 625 van 645 Eerste ... 125525575615621622623624625626627628629635 ... Laatste

Regels voor berichten