iTrader
    22 (100%)
    De neiging om het verkeer hier in de buurt allemaal langs dezelfde route te willen sturen door alle alternatieve routes te blokkeren.

Allez, sluipverkeer boehoe, maar het gaat niet eens om dichtbevolkte dorpskernen. Is het dan echt zoveel beter om in de file te staan terwijl je rustig zou kunnen rijden ook?

Kost tijd, geld en veel meer verbruikte diesel en dus ook uitstoot.

sink's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Allee ze, net weeral drie kwartier in file gestaan op de R4, volgens google maps 2 ongevallen, maar ik heb niets gezien.
    Alleen was de brug aan de oprit naar Flanders Expo de linkerrijstrook afgezet door een paar combi's. Mss ijzel of zoiets? pff

https://i.imgur.com/g3S7hnr.jpg
    Trakt.tv | Letterboxd | iCheckMovies
    #1 i7-8700K | 16 GB DDR4 RAM | ASUS Geforce GTX 1060 | Samsung 860 EVO M.2 500GB + 4TB Western Digital | Win 10 | Seasonic Focus+Gold 650W | Fractal Design Define R6 Black

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    De start van de ochtend was 1 lange ergernis..
    Ik rij naast ne camion en nader een licht. Voor ons rijdt 1 auto. ’t Wordt rood en die wagen switch van het rechtse naar het linkse vak. Het wordt groen en die trekt ni op.. haalt uiteindelijk 70 (waar ge 90 moogt) en amper voorbij die vrachtwagen.
    Ondertussen een hele sliert erachter omdat die maar traag op’t linkse vak bleef rijden met schuin rechts erachter ne vrachtwagen. Uiteindelijk moest em ne kilometer verderop links afslagen.

Iets verderop weer lichten: vinden mensen het altijd tof om zich tussen een rij remmende auto’s te wringen. Voorligger moest echt zwaar op de rem gaan staan omdat er persé ene niet achter ne vrachtwagen wou staan.

Nog wat verder: druk kruispunt waar iedereen maar op rijdt, ook al staat het vast. Groen is groen en dus doorrijden!
    Best van al: voorligger rijdt het kruispunt op en ik wacht. Hij schuift goed op en wanneer er plek is, zet ik aan. Natuurlijk volgen mijn achterligger en diens achterliggers meteen zodat het kruispunt weer geblokkeerd wordt. Ge zou denken dat ze mits een (goed) voorbeeld het wel zouden snappen..

En tot slot: rondpunt van Wommelgem: ge hebt daar om de autostrade richting Antwerpen op te geraken. Op’t rondpunt zelf hebt ge een relatief kort stuk om op de juiste voorsorteerstrook te geraken.
    Iedereen is daar redelijk chill, der wordt iets of wat geritst/één voor één gegaan zodat het blijft bewegen. Maar mijn voorligger mocht er dus ni tussen van die wagen rechts. Dan besluit em maar wa gas te geven om tot het gearceerd stuk te rijden en zich er toch tussen te wringen. Maar dat konden de mensen ook ni waarderen en stond em daar wat het verkeer op te houden.

Eens op de autostrade wel alles oké
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Allee ze, net weeral drie kwartier in file gestaan op de R4, volgens google maps 2 ongevallen, maar ik heb niets gezien.
    Alleen was de brug aan de oprit naar Flanders Expo de linkerrijstrook afgezet door een paar combi's. Mss ijzel of zoiets? pff

https://i.imgur.com/g3S7hnr.jpg
    Ik hoorde het op de radio. Content dat ik de R4 niet moest hebben amai.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Nog wat verder: druk kruispunt waar iedereen maar op rijdt, ook al staat het vast. Groen is groen en dus doorrijden!
    Best van al: voorligger rijdt het kruispunt op en ik wacht. Hij schuift goed op en wanneer er plek is, zet ik aan. Natuurlijk volgen mijn achterligger en diens achterliggers meteen zodat het kruispunt weer geblokkeerd wordt. Ge zou denken dat ze mits een (goed) voorbeeld het wel zouden snappen..
    Ik doe die moeite niet meer. Als je de R4 af rijdt om naar de N9 te rijden en je doet dat aan die lichten in Mariakerke dan kijg je gewoon een toeterconcert achter je. Vanaf ik door kan zonder de tegenliggers te blokkeren rij ik door. Jaren geleden las ik iets over arceringen die ze schilderden in Brussel op kruispunten om duidelijk te maken dat je daar niet mag stil staan. Ze zouden dat beter overal standaard doen want Jan Modaal is te dwaas om te weten dat je niet stil staat op een kruispunt. De Sint-Lievensbrug is juist hetzelfde. Er zou veel minder file zijn mocht iedereen wat socialer rijden.

En nog een ergernis van deze ochtend: Als ik een mbulance (of algemeen een sirene) hoor probeer ik ASAP te zoeken van waar dat komt, en of ik in de weg rij/loop/fiets. Waarom reageert niet iedereen zo? Deze ochtend aan de Sint-Lievensbrug een ambulance die van richting E3 plein/Merelbeke kwam. Hoe moeilijk is het om allemaal op te schuiven zodat die ambulance door kan? Er zijn daar 4 rijvakken en toch moesten er voorraan een paar zijn die niet wilden opschuiven of gewoon een stukje naar voor rijden dat de ambulance door kon. Al een chance dat het groen werd voor links en de albulance op die manier door kon.
    Laatst gewijzigd door Muscleduck; Vandaag om 11:40
    Twitch|Steam|PSN
    i5 2500K|16 GB Kingston HyperX|RX580

sneax's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Daarnet in de Brusselse tunnels een iets oudere Mercedes die links blijft plakken aan 45km/h. Verschillende wagens gaan hem langs rechts voorbij (er was ruimte zat), zelfs een privé ambulance (zonder geluid maar mét blauwe lichten aan) zat in die kerel zijn gat constant te faren met zijn grootlichten voor zeker 10 seconden lang. Mercedes bleef maar plakken, dus de ambulance dan ook maar langs rechts. Er zat een ik schat 40-45 jaar oude kerel in die daar chill in zat, star voor zich uit te starten, dat zag ik toen ik dan ook maar langs rechts voorbij ging.
    safir Thom4s

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Ik hoorde het op de radio. Content dat ik de R4 niet moest hebben amai.

Ik doe die moeite niet meer. Als je de R4 af rijdt om naar de N9 te rijden en je doet dat aan die lichten in Mariakerke dan kijg je gewoon een toeterconcert achter je. Vanaf ik door kan zonder de tegenliggers te blokkeren rij ik door. Jaren geleden las ik iets over arceringen die ze schilderden in Brussel op kruispunten om duidelijk te maken dat je daar niet mag stil staan. Ze zouden dat beter overal standaard doen want Jan Modaal is te dwaas om te weten dat je niet stil staat op een kruispunt. De Sint-Lievensbrug is juist hetzelfde. Er zou veel minder file zijn mocht iedereen wat socialer rijden.

En nog een ergernis van deze ochtend: Als ik een mbulance (of algemeen een sirene) hoor probeer ik ASAP te zoeken van waar dat komt, en of ik in de weg rij/loop/fiets. Waarom reageert niet iedereen zo? Deze ochtend aan de Sint-Lievensbrug een ambulance die van richting E3 plein/Merelbeke kwam. Hoe moeilijk is het om allemaal op te schuiven zodat die ambulance door kan? Er zijn daar 4 rijvakken en toch moesten er voorraan een paar zijn die niet wilden opschuiven of gewoon een stukje naar voor rijden dat de ambulance door kon. Al een chance dat het groen werd voor links en de albulance op die manier door kon.
    Vorige week ook voorgehad, ik sta als 2de voor het rood licht om rechtdoor te rijden. Hoor de sirene, rij half de stoep op om hem door te laten. Bestelwagen voor mij bougeert gewoon niet. De vrachtwagen die links stond om voor te sorteren is dan maar door het rood doorgereden (kon dat gelukkig perfect veilig doen) zodat de ambulance door kon.
    Idiotie ten top dat de ene een zware overtreding moet begaan om een prioriteir voertuig door te laten omdat een ander niet bezig is met het verkeer of de verkeersregels...
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneax Bekijk bericht
    Daarnet in de Brusselse tunnels een iets oudere Mercedes die links blijft plakken aan 45km/h. Verschillende wagens gaan hem langs rechts voorbij (er was ruimte zat), zelfs een privé ambulance (zonder geluid maar mét blauwe lichten aan) zat in die kerel zijn gat constant te faren met zijn grootlichten voor zeker 10 seconden lang. Mercedes bleef maar plakken, dus de ambulance dan ook maar langs rechts. Er zat een ik schat 40-45 jaar oude kerel in die daar chill in zat, star voor zich uit te starten, dat zag ik toen ik dan ook maar langs rechts voorbij ging.
    Volgens de wegcode mag je binnen de bebouwde kom gewoon links rijden (& rechts inhalen) zolang er 2 (of meer) rijstroken in elke richting zijn
    PS4 / PS2 / PSX / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    iMac 27" (2017) / HP ProBook 650 G1 / iMac 24" (Early 2008) // iPad Air 2 / iPhone 6S
    PSN / XBL / Steam / LoL: MaxVMH
    Projecten: mijnscore & frequency trainer

sneax's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Volgens de wegcode mag je binnen de bebouwde kom gewoon links rijden (& rechts inhalen) zolang er 2 (of meer) rijstroken in elke richting zijn
    De Brusselse kleine ring is een Autoweg, toch zeker de tunnels. Hier staat dat op een autoweg je ook zo rechts mogelijk rijdt en dat je niet rechts mag inhalen, een autoweg kan in Belgie perfect 50 zijn en in de bebouwde kom liggen. Natuurlijk, dit is niet de wegcode maar een interpretatie:
    https://www.gratisrijbewijsonline.be...-verkeersregel

Dus, ik denk dat die persoon toch rechts moest rijden.

In de bebouwde kom mag je de strook kiezen in functie van je doel/bestemming. Ik denk dat permanent links plakken dus niet de bedoeling is. Nuja maakt niet uit, tgaat hem hier niet om die regels, tblijft ne zak om halstarrig daar te blijven rijden zelfs met een ambulance met lichten achter u.
    Laatst gewijzigd door sneax; Vandaag om 13:50
    safir Thom4s

=CID=Drone's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Als dat zo is, geldt dat ook als er door die bebouwde kom een Autoweg loopt (aangeduid met zo een blauw plakske met een logo van een auto).
    in de bebouwde kom is er inderdaad geen regel die u verplicht om constant rechts te rijden, doch indien u zo een bord voorbij rijd: "blauw plakske met een logo van een auto" moet u zich wel aan de bepaling houden dat het bord met zich meebrengt
    Walther Hagens
    31/10/1947 - 5/4/2006

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    De Brusselse kleine ring is een Autoweg, toch zeker de tunnels. Hier staat dat op een autoweg je ook zo rechts mogelijk rijdt en dat je niet rechts mag inhalen, een autoweg kan in Belgie perfect 50 zijn en in de bebouwde kom liggen. Natuurlijk, dit is niet de wegcode maar een interpretatie:
    https://www.gratisrijbewijsonline.be...-verkeersregel

Dus, ik denk dat die persoon toch rechts moest rijden.

In de bebouwde kom mag je de strook kiezen in functie van je doel/bestemming. Ik denk dat permanent links plakken dus niet de bedoeling is. Nuja maakt niet uit, tgaat hem hier niet om die regels, tblijft ne zak om halstarrig daar te blijven rijden zelfs met een ambulance met lichten achter u.
    Was het bebouwde kom of niet? Want dat is eigenlijk nog niet volledig duidelijk Als je het bordje van bebouwde kom passeert, of je nu op een autoweg zit of niet, en de weg bestaat uit minstens 2 rijstroken in elke richting, mag je gewoon kiezen of je links of rechts rijdt. Er is dan geen onnodig links of onnodig rechts plakken, want het mag allebei. Als dat niet het geval is, plaatsen ze geen bord ivm bebouwde kom (denk maar aan autostrades die over een bebouwde kom lopen zoals de viaduct in Gentbrugge & Gent-Zuid).

(PS: Een prioritair voertuig moet met blauwe zwaailichten + sirene rijden. Enkel lichten = geen voorrang, de kans is groot dat die ambulance geen haast had en gewoon met blauw licht reed om wat ‘domme’ mensen voorrang te doen verlenen. Anders blijven ze niet achter iemand hangen om met de fahren te flashen, dan rijden ze die gewoon langs rechts voorbij.)
    Laatst gewijzigd door Destel; Vandaag om 14:45
    PS4 / PS2 / PSX / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    iMac 27" (2017) / HP ProBook 650 G1 / iMac 24" (Early 2008) // iPad Air 2 / iPhone 6S
    PSN / XBL / Steam / LoL: MaxVMH
    Projecten: mijnscore & frequency trainer

sneax's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Tunnels zijn in de bebouwde kom maar hebben de aanduiding autoweg als je er in rijdt.
    safir Thom4s

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Soms dan lees je hier toch echt dingen waarbij je alleen maar kan denken "Wie bedenkt sommige regels toch, makkelijk moet toch kunnen".

Pagina 436 van 436 Eerste ... 336386426432433434435436

Regels voor berichten