Pagina 4 van 671 Eerste 123456781454104504 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread - Deel 10

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    dat was ook mijn ervaring daar.
    Maar ze zijn wel consistent. Tijdens file veranderen ze ook niet van baanvak. Weinig fileratjes .
    Daar geef ik je gelijk in. Geen enkele mens van vak zien veranderen toen ik in een file stond van meer dan een half uur.
    Ook de verkeerslichten zijn daar veel beter. Rood, rood/orange en dan groen. Veel mensen zien vertrekken bij orange/groen lol

Eerlijk is eerlijk en moet zeggen dat ikzelf ook wel een ergernis geweest. En van menige Brit. En dit dan op die fucking ronde punten daar. Eerst verkeerde afslag genomen, dan op het verkeerde baanvak op diezelfde rotonde, om bij het derde rondje nog maar eens de juiste afslag te missen. Kut gps... ben dan maar op Google maps van mijn gsm beginnen rijden uit frustratie lol
    Airsoft...
    Lethality 0
    Funfactor 100%

Polestar's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Daarnet 2 banden kapot gereden omdat er weer ne fucking mongool ni op zijn vak kon blijven. Net achter de bocht rijdt hij half op mijn baanvak, uit relfex uitgeweken en op een varkensrug gereden.... Direct moeten stoppen, 2 banden aan flarden, voorste velg zwaar beschadigd. Sjans da ne kameraad me dezelfde wagen rijdt en zijn winterbanden is kunnen komen brengen, dat ik toch thuis raakte. Had beter los in die mongool zijn flank gereden. Zal weer een duur grapje worden. Vlug nog langs de garagist gereden, spoorstang ziet er OK uit. Donderdag op de brug zetten en verdere schade opmeten.
    Currently playing: World of Warcraft Classic

Tyfius's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vandaag weer een duim omhoog gekregen van een geit in hare fiat. Want ik als BMW rijder zal per definitie wel in fout zijn.

Het kan, maar ik weet niet hoe het op te lossen. Dus bij deze ook gedeeltelijk mijn vraag:

Situatie is als volgt: ik rij in deze richting, en sta ter hoogte van hier. Zoals je kan zien kan je rechts parkeren. Op de Google StreetView foto staat er niet veel volk, maar nu staat het vol geparkeerd. Ook wat verder aan de linkerkant staat een camionette geparkeerd, die de zichtbaarheid tot nul herleid. Wanneer ik hier ben, (ter hoogte van de grijze BMW die daar geparkeerd staat) zie je pas dat ze ook tot voorbij de driehoek geparkeerd staan. Op dat moment zie je ongeveer tot aan die driehoek die links op de rijbaan geschilderd is, voorbij het voetpad. Op het moment dat ik hier ben zie je pas dat er een tegenligger komt. Ik kan pas ter hoogte van het voetpad terug naar rechts.

Waar moet ik in zo'n situatie met mijn wagen naartoe verdwijnen?

sneax's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waarom moet uw wagen verdwijnen? Wil je zeggen dat er een tegenligger kwam en dat jij al een heel eind niet naar rechts kunt? Dan rij je gewoon door hé, je bent het obstakel (dat hier een lange sliert wagens is) al aan het voorbij steken.
    safir Thom4s

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Tyfius's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneax Bekijk bericht
    Waarom moet uw wagen verdwijnen? Wil je zeggen dat er een tegenligger kwam en dat jij al een heel eind niet naar rechts kunt? Dan rij je gewoon door hé, je bent het obstakel (dat hier een lange sliert wagens is) al aan het voorbij steken.
    Ja, ik kan niet anders dan doorrijden. Maar dan zie je ze langs de andere kant druk gesticuleren.

sneax's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mja laten gesticuleren, twas misschien niet op u maar aan den telefoon ofzo.
    safir Thom4s

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyfius Bekijk bericht
    Ja, ik kan niet anders dan doorrijden. Maar dan zie je ze langs de andere kant druk gesticuleren.
    als je al naast het obstakel zit heb jij voorrang.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Bekijk bericht
    Denk niet dat je dan voorrang hebt, maar in dergelijke gevallen kan je bijna niet anders dan doorrijden...

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TYPHOON-online Bekijk bericht
    Denk niet dat je dan voorrang hebt, maar in dergelijke gevallen kan je bijna niet anders dan doorrijden...
    Maar hij ziet pas dat er een tegenligger is als hij al naast het obstakel rijdt. Hij kan moeilijk voor die sliert wagens oneindig blijven wachten hé, hij ziet toch niet of er iets aankomt of niet.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TYPHOON-online Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Bekijk bericht
    Maar hij ziet pas dat er een tegenligger is als hij al naast het obstakel rijdt. Hij kan moeilijk voor die sliert wagens oneindig blijven wachten hé, hij ziet toch niet of er iets aankomt of niet.
    Natuurlijk kan je geen voorrang hebben, ook al zit je naast het obstakel. De persoon die de geparkeerde auto's voorbij rijdt, voert een manoeuvre uit; zijn tegenligger niet want die rijdt gewoon rechtdoor op zijn rijstrook. Eerst begonnen die voorrang heeft geldt enkel als je beide een manoeuvre uitvoert.

Dit is gewoon een slechte infrastructuur gecombineerd met verkeerd geparkeerde mensen. Als mensen zich aan de parkeerstroken houden, heb je normaal gezien wel genoeg zicht om dit soort scenario's te vermijden. Verder is het gewoon een kwestie van hoffelijkheid, in beide richtingen moet je af en toe wachten tot een tegenligger gepasseerd is. En als je een tegenligger ziet aankomen mag je niet beginnen voorbijsteken (iets wat veel mensen wel nog doen...).

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Natuurlijk kan je geen voorrang hebben, ook al zit je naast het obstakel. De persoon die de geparkeerde auto's voorbij rijdt, voert een manoeuvre uit; zijn tegenligger niet want die rijdt gewoon rechtdoor op zijn rijstrook. Eerst begonnen die voorrang heeft geldt enkel als je beide een manoeuvre uitvoert.
    De bestuurder, waarvan het doorrijden belemmerd wordt door een hindernis of door de aanwezigheid van andere weggebruikers, moet vertragen en, zo nodig, stoppen om de tegemoetkomende weggebruikers doorgang te verlenen.

Ciamician's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polestar Bekijk bericht
    Daarnet 2 banden kapot gereden omdat er weer ne fucking mongool ni op zijn vak kon blijven. Net achter de bocht rijdt hij half op mijn baanvak, uit relfex uitgeweken en op een varkensrug gereden.... Direct moeten stoppen, 2 banden aan flarden, voorste velg zwaar beschadigd. Sjans da ne kameraad me dezelfde wagen rijdt en zijn winterbanden is kunnen komen brengen, dat ik toch thuis raakte. Had beter los in die mongool zijn flank gereden. Zal weer een duur grapje worden. Vlug nog langs de garagist gereden, spoorstang ziet er OK uit. Donderdag op de brug zetten en verdere schade opmeten.
    Geen dashcam?

Dat is inderdaad wel een zure... 2 nieuwe banden en eventueel uw velg laten herstellen door het toedoen van een ander.

nooit geweten dat die dingen "varkensruggen" noemden

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    De bestuurder, waarvan het doorrijden belemmerd wordt door een hindernis of door de aanwezigheid van andere weggebruikers, moet vertragen en, zo nodig, stoppen om de tegemoetkomende weggebruikers doorgang te verlenen.
    Maar ook 12.4. De bestuurder die een manoeuver wil uitvoeren, moet voorrang verlenen aan de andere weggebruikers.
    Dusja, beetje dubbele situatie hé... Beide artikels zijn van toepassing...
    Daarom dat ik dit er ook bijgezet had:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Dit is gewoon een slechte infrastructuur gecombineerd met verkeerd geparkeerde mensen. Als mensen zich aan de parkeerstroken houden, heb je normaal gezien wel genoeg zicht om dit soort scenario's te vermijden. Verder is het gewoon een kwestie van hoffelijkheid, in beide richtingen moet je af en toe wachten tot een tegenligger gepasseerd is. En als je een tegenligger ziet aankomen mag je niet beginnen voorbijsteken (iets wat veel mensen wel nog doen...).

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Welja, klopt idd: als je iemand ziet aankomen mag je geen manoeuvre meer inzetten. Dat is logisch. Maar als je dat manoeuvre hebt ingezet, en pas daarna komt iemand aan, dan moet die je wel eerst doorgang verlenen.

Dus als we deze kwestie volgens de wegcode oplossen mocht Tyfius zijn weg gewoon vervolgen en moest de andere bestuurder hem laten doorrijden. En haar gegesticuleer was dus misplaatst... Toch?

Pagina 4 van 671 Eerste 123456781454104504 ... Laatste

Regels voor berichten