Pagina 6 van 193 Eerste ... 23456789101656106 ... Laatste
    Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Denk je dat? :P
    En waarom zou de 4GC niet iets zijn in Amerika en deze stinger wel dan? :P
    BMW verkoopt over heel de wereld gewoon goed hoor.
    Ik zit momenteel in Italië, en ik zie meer Duits dan Italiaans hier. Zelfs de militaire politie rijdt met Seat :P

Donderdag voor de fabriek van masarati gestaan, op die hun parking stonden meer Duitsers dan masaratti's. En dat is echt geen grap :P
    Is masaratti ook nie een klasse hoger en duurder dan de Duitsers?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xTwL- Bekijk bericht
    In Europa doet BMW het allicht héél goed, maar je bent dan duidelijk nog niet in China of de States geweest. Daar is BMW echt geen instituut zoals dat hier is hoor, en dan nog het model 4GC, dat is helemaal niets voor de Amerikanen. Die rijden immers liever in een Ford Fusion met een V6.

Om je nog een idee te geven over de Amerikanen hun gedachtegang, toen ik hier drie consultants op bezoek had vanuit de States en die met mij meereden vroegen die hoe het met mijn kinderen was. Ik zei dat ik geen kinderen heb, en dan vonden zij het héél raar dat ik met een break rij.
    In China en in Amerika moet je toch stukken van mensen betalen om in een Europese wagen te rijden en zeker voor een BMW of Mercedes door de hoge import taksen ofzo?

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Is masaratti ook nie een klasse hoger en duurder dan de Duitsers?

In China en in Amerika moet je toch stukken van mensen betalen om in een Europese wagen te rijden en zeker voor een BMW of Mercedes door de hoge import taksen ofzo?
    Tuurlijk niet. Toch al zeker de Ghibli en Levante niet. Een granturismo is iets dat wel Italiaanse sportwagen roept, iets dat een Duitser niet doet.

En waarom zou je daar import voor moeten betalen? :P er zijn daar gewoon dealers hoor, Europese wagens zijn in de VS zeker vertegenwoordigd. Denken dat elke Amerikaan het stereotype mcdonalds vretende ford Raptor met minigun rijdend projectiel is, dat is wel zeer kort door de bocht. In new york alleen al heb je 5 BMW dealers.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Ik dacht dat elke medewerker daar een Diablo of Countach kreeg?
    Kwestie dat ze allemaal binnen de maand hun eigen doodrijden?

Ghibli en Levante zijn zonder twijfel een stuk duurder

Ghibli Diesel begint aan 70k, Ghili Benzine aan 72k, Ghibli S en S Q4 liggen rond de 85k startprijs
    Levante Diesel begint aan 74k en Levante benzine begint aan 91k

Als ge 91.000 EUR beginprijs aan een BMW SUV geeft koopt ge een X6 M50D, tzelfde voor de M4 vs de Ghibli S Q4

Maserati is gewoon bat shit crazy met zijn prijszetting voor die twee wagens.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    0
    5 is niet heel erg veel he

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    USA: F30 340i xDrive aut. -> MSRP $49900
    Belgie: F30 340i xDrive aut. -> MSRP €53790

Dus goedkoper zelfs.

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    In new york alleen al heb je 5 BMW dealers.
    Voor een populatie van 10 miljoen mensen verwacht ik er eerder 100.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    En waarom zou je daar import voor moeten betalen? :P er zijn daar gewoon dealers hoor, Europese wagens zijn in de VS zeker vertegenwoordigd. Denken dat elke Amerikaan het stereotype mcdonalds vretende ford Raptor met minigun rijdend projectiel is, dat is wel zeer kort door de bocht. In new york alleen al heb je 5 BMW dealers.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Decade Bekijk bericht
    USA: F30 340i xDrive aut. -> MSRP $49900
    Belgie: F30 340i xDrive aut. -> MSRP €53790

Dus goedkoper zelfs.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    Omdat die mensen niet van onze auto's houden. Natuurlijk verkopen ze daar gewoon wagens uit Europa zonder dat die meer moeten kosten dan hier maar de mensen kiezen daar niet voor. Om je een idee te geven, zelfs Lexus doet het daar beter. Het martkaandeel van BMW in de USA bedraagt geen 2%, neemt zelfs af sinds 2012.

Dat heeft niets te maken met kost maar alleen met cultuur en keuze van het Amerikaanse volk. Die rijden liever Ford, Toyota of Chevrolet.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    Wel echt centrum new york eh :P
    Dus niet al in Jersey ofzo.

Amerika is ook zo een brede term natuurlijk. Je hebt daar staten zoals new Mexico of Montana waar er geen enkele BMW zal rondrijden en de populatie daar met GMC of ford zal rijden. En dan heb je staten zoals Pennsylvania waar er dan weer meer sedans rondrijden, inclusief BMW.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Kwestie dat ze allemaal binnen de maand hun eigen doodrijden?

Ghibli en Levante zijn zonder twijfel een stuk duurder

Ghibli Diesel begint aan 70k, Ghili Benzine aan 72k, Ghibli S en S Q4 liggen rond de 85k startprijs
    Levante Diesel begint aan 74k en Levante benzine begint aan 91k

Als ge 91.000 EUR beginprijs aan een BMW SUV geeft koopt ge een X6 M50D, tzelfde voor de M4 vs de Ghibli S Q4

Maserati is gewoon bat shit crazy met zijn prijszetting voor die twee wagens.
    Bij Maserati hebben ze overduidelijk in deze stappen geredeneerd:
    1) Wij zijn een Italiaans sportwagenmerk waar mensen graag veel voor betalen (wat ook zo was)
    2) Maar met enkel die verkoop kunnen we niet meer overleven dus we moeten een goedkoper model bouwen
    3) We nemen de prijs van ons duur model, en doen er dan een paar 10k af, dat lijkt wel oké qua prijszetting.

Wat ze vergeten zijn is dat ze door 1 klasse lager te bouwen, ze in dezelfde klasse komen als de duurdere BMW/Mercedes/Audis, en dat die een stuk goedkoper zijn. Hierdoor vrees ik dat Maserati zichzelf de dieperik in gaat storten, wat wel jammer is want hun topwagens zijn wel degelijk super.

Nijntje's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ComputerVISTA Bekijk bericht
    't Is dan ook gewoon ne fermen auto, 'k zou die best wel willen... En na 5 jaar reclameren dak de deurgreep in m'n handen heb
    Heb ik letterlijk eens voorgehad toen ik 18-19 jaar was bij een vriend zijn Seat Ibiza. De oer-johny-ibiza uiteraard in kanariegeel!
    IF YOU'RE NOT HAVING FUN.. SPEND MORE MONEY

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    1) Wij zijn een Italiaans sportwagenmerk waar mensen graag veel voor betalen (wat ook zo was)
    2) Maar met enkel die verkoop kunnen we niet meer overleven dus we moeten een goedkoper model bouwen
    3) We nemen de prijs van ons duur model, en doen er dan een paar 10k af, dat lijkt wel oké qua prijszetting.

Wat ze vergeten zijn is dat ze door 1 klasse lager te bouwen, ze in dezelfde klasse komen als de duurdere BMW/Mercedes/Audis, en dat die een stuk goedkoper zijn. Hierdoor vrees ik dat Maserati zichzelf de dieperik in gaat storten, wat wel jammer is want hun topwagens zijn wel degelijk super.

Die vergelijken met Merc en BMW is zelfs nog niet het grootste probleem, wel het feit dat de Giulia een enorme concurrentie is. Als ik een Ghibli S uitrust met alles van carbon en sportopties kom ik op ongeveer 110-115.000 EUR. Als ik een Giulia Q uitrust met alle opties kom ik op 90.000 EUR, voor een wagen die fijner stuurt, meer vermogen heeft en modernere technieken herbergt. Hell de Giulia heeft een Ferrari motor en de Ghibli en GM Pentastar...
    Als ge in uw eigen rangen al zo een concurrentie hebt, dan moet ge toch echt snappen dat ge fout bezig zijt.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    2 (75%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht

Ik zit vaak in het buitenland en heb al een aantal keer daar een Maserati Ghibli Q4S gehad. Denk dat ik in totaal al zo'n 30-40 dagen met een Ghibli Q4S gereden heb en deze dus echt wel intensief getest heb, niet gewoon eens een proefritje. Ik zou dat echt niet gaan plaatsen tov een M4. Is een totaal andere feeling en straalt toch ook echt wel een pak meer stijl uit.

Geluid van die Q4S is trouwens waanzinnig. Ik vind het een prachtige wagen. Heb zelf nog overwogen zo een te kopen ipv men AMG maar ik heb teveel nood aan deftige laadruimte door men beroepsactiviteiten.
    Die Ghibli mag je gerust naast een M5 zetten. Is een comfortabele GT met Italiaans temperament hoor
    Ze hebben eindelijk ook eens wat gekeken naar de Duitsers want de oudere Massers waren van interieur een ramp maar hier werkt zelfs de navigatie deftig

Een kennis van me rijdt met een Ghibli diesel. Is wel wat gemanipuleerd met zo'n sound box, maar voor een diesel klinkt dat echt verbazend goed.
    Je kan veel zeggen van de Maser boys maar een auto goed doen klinken, kunnen ze als geen ander. (Die Granturismo stradale )

Onze 'fleet' in USA in januari dit jaar

DeGreg's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nijntje Bekijk bericht
    Ik zit vaak in het buitenland en heb al een aantal keer daar een Maserati Ghibli Q4S gehad. Denk dat ik in totaal al zo'n 30-40 dagen met een Ghibli Q4S gereden heb en deze dus echt wel intensief getest heb, niet gewoon eens een proefritje. Ik zou dat echt niet gaan plaatsen tov een M4. Is een totaal andere feeling en straalt toch ook echt wel een pak meer stijl uit.

Geluid van die Q4S is trouwens waanzinnig. Ik vind het een prachtige wagen. Heb zelf nog overwogen zo een te kopen ipv men AMG maar ik heb teveel nood aan deftige laadruimte door men beroepsactiviteiten.
    Die Ghibli mag je gerust naast een M5 zetten. Is een comfortabele GT met Italiaans temperament hoor
    Ze hebben eindelijk ook eens wat gekeken naar de Duitsers want de oudere Massers waren van interieur een ramp maar hier werkt zelfs de navigatie deftig

Een kennis van me rijdt met een Ghibli diesel. Is wel wat gemanipuleerd met zo'n sound box, maar voor een diesel klinkt dat echt verbazend goed.
    Je kan veel zeggen van de Maser boys maar een auto goed doen klinken, kunnen ze als geen ander. (Die Granturismo stradale )

Onze 'fleet' in USA in januari dit jaar

Welke sector zit je ? Dan ga ik een carrière switch overwegen.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ocharme de sukkelaar die in de Corvette moet.

iTrader
    2 (75%)
    Ocharme de sukkelaar die in de Corvette moet.
    Al veel mee gereden. Ik ben een sucker voor Corvette's. Is een Z06 trouwens. 650 briesende paardjes.
    Die wagen is een monster. Love it

Pagina 6 van 193 Eerste ... 23456789101656106 ... Laatste

Regels voor berichten