iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben aan het rondkijken voor wintersloefkes maar zie even door de bomen het bos niet meer staan ...

Auto is een Mercedes C300 DE BJ 2020 Break.

De huidige config is de volgende: (Standaard velgen die bij de Nightpack zitten)
    Voor: 7,5J x18 ET 44 met banden 225/45 R18 Y XL
    Achter: 8,5J x 18 ET49 met banden 245/40 R18 Y XL

Als ik zo zoek via een configurator op een banden site geeft die altijd 4 gelijke wielen. Kan ik die nemen of pak ik toch beter verschillende op de voor en achter as?

Moest er iemand eens willen zoeken ... Als banden heb ik lichte voorkeur voor Bridgestone Blizzak LM005. Velgen liefst iets zwart met eventueel een zilveren lijntje hier en daar. (Wel niks met 35 spaken ) en in 18 inch. Budget all in rond een 1500 incl. BTW.

Thx! :-)

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibico Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik ben aan het rondkijken voor wintersloefkes maar zie even door de bomen het bos niet meer staan ...

Auto is een Mercedes C300 DE BJ 2020 Break.

De huidige config is de volgende: (Standaard velgen die bij de Nightpack zitten)
    Voor: 7,5J x18 ET 44 met banden 225/45 R18 Y XL
    Achter: 8,5J x 18 ET49 met banden 245/40 R18 Y XL

Als ik zo zoek via een configurator op een banden site geeft die altijd 4 gelijke wielen. Kan ik die nemen of pak ik toch beter verschillende op de voor en achter as?

Moest er iemand eens willen zoeken ... Als banden heb ik lichte voorkeur voor Bridgestone Blizzak LM005. Velgen liefst iets zwart met eventueel een zilveren lijntje hier en daar. (Wel niks met 35 spaken ) en in 18 inch. Budget all in rond een 1500 incl. BTW.

Thx! :-)
    Beter neem je geen breedset als winterset.
    Zoek gewoon velgen van 7,5jx18 ET44 en laat daar blizzaks op trekken.

Qua velgen zijn er 1001 mogelijkheden. Je kan OEM gaan, je kan chinees namaak gaan of je kan naar merken gaan zoals AEZ, Vossen, ispiri, OZ, Borbet en ga zo maar door.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Beter neem je geen breedset als winterset.
    Zoek gewoon velgen van 7,5jx18 ET44 en laat daar blizzaks op trekken.

Qua velgen zijn er 1001 mogelijkheden. Je kan OEM gaan, je kan chinees namaak gaan of je kan naar merken gaan zoals AEZ, Vossen, ispiri, OZ, Borbet en ga zo maar door.
    stalen velgen ftw!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Thx voor de info!

Ik zou dan gaan voor het volgende:
    Velgen: Racer Target 7.5x18 5x112 ET44 66.61 gelakt zwart
    Banden: Bridgestone Blizzak LM005 225/45 R18 95 V XL RunFlat

Ze geven daar ook een optie voor TPMS-druksensor ventielen. Is dat nodig? Kost 200 euro meer voor 4 wielen ...

Thx!

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    139 (100%)
    Mentioned
    23 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibico Bekijk bericht
    Ze geven daar ook een optie voor TPMS-druksensor ventielen. Is dat nodig? Kost 200 euro meer voor 4 wielen ...

Thx!
    Heb je die optie op je wagen? Zo niet, is dat niet nodig om die optie bij die velgen bij te nemen.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Heb je die optie op je wagen? Zo niet, is dat niet nodig om die optie bij die velgen bij te nemen.
    Mercedes C uit 2020, dat is geen optie maar een verplichte feature op de wagen
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [LRRP] Bekijk bericht
    stalen velgen ftw!
    Blasphemy!

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Een vraag vermits ik binnenkort een eerste wagen ga kopen (privé). Ik heb tot nu toe eigenlijk altijd met een bedrijfswagen gereden.

Véél automerken geven bijna "maandelijks" standaard kortingen op hun modellen via hun officiële website. Dus een wagen die 25k kost, kost dan door die kortingen in praktijk bijvoorbeeld 23k€.

Als ik naar een garage ga, geven die bovenop die kortingen nog extra kortingen of zijn de marges zo klein dat het te nemen of te laten is en dat die 23k dan gewoon DE prijs is?

Hit Hard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Als ik naar een garage ga, geven die bovenop die kortingen nog extra kortingen of zijn de marges zo klein dat het te nemen of te laten is en dat die 23k dan gewoon DE prijs is?
    De gemakkelijkste manier om daar achter te komen is om korting te vragen. In 't ergste geval zeggen ze nee en moet ge het doen met de standaardkorting. Maar ik gok dat ze nog wel extra korting zullen geven.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Een vraag vermits ik binnenkort een eerste wagen ga kopen (privé). Ik heb tot nu toe eigenlijk altijd met een bedrijfswagen gereden.

Véél automerken geven bijna "maandelijks" standaard kortingen op hun modellen via hun officiële website. Dus een wagen die 25k kost, kost dan door die kortingen in praktijk bijvoorbeeld 23k€.

Los van korting of niet, veel geluk om voor 23k een nieuwe gezinswagen te vinden.

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    57 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Los van korting of niet, veel geluk om voor 23k een nieuwe gezinswagen te vinden.
    https://nl.dacia.be/dacia-gamma.html

Denk bvb ook aan een Fiat Tipo break. En er zullen er wel nog zijn zeker...

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    ik heb nu voor de eerste keer in mijn leven een automaat en ik moet zeggen dat is eigenlijk wel moeilijker dan een manuele om het juiste evenwicht te vinden op die gaspedaal om uit stilstand op een deftig tempo te vertrekken zonder de toeren de hoogte in te jagen. moet je feitelijk telkens gas lossen als hij zou gaan moeten omhoog schakelen of hoe gebeurt dat eigenlijk best

iTrader
    73 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door user159 Bekijk bericht
    ik heb nu voor de eerste keer in mijn leven een automaat en ik moet zeggen dat is eigenlijk wel moeilijker dan een manuele om het juiste evenwicht te vinden op die gaspedaal om uit stilstand op een deftig tempo te vertrekken zonder de toeren de hoogte in te jagen. moet je feitelijk telkens gas lossen als hij zou gaan moeten omhoog schakelen of hoe gebeurt dat eigenlijk best
    Het feit is dat wanneer de automaat, zeker de ZF in jouw wagen (ik vermoed dat je over de BMW praat), beslist van de motor in toeren te laten gaan, dat dat eigenlijk het meest optimale is op dat ogenblik voor jouw wagen en de gevraagde acceleratie.

Dit wordt ook gereflecteerd in het verbruik dat bij die wagens quasi altijd lager is dan bij de handgeschakelde versies

Motoren draaien nu eenmaal soms efficiënter op toerentallen die voor jou misschien minder "natuurlijk" of minder comfortabel overkomen.

Wanneer je begint met de wagen te forceren van te schakelen door plotse bewegingen met je gaspedaal te maken, dan ben je eigenlijk je hele aandrijftrein uit zijn hoogste efficiëntie aan het pushen.

Je kan natuurlijk wel wat switchen tussen de verschillende schakelprogramma's zoals eco, comfort, sport, ...

Er is niet echt een ideale stand, met mijn BMW diesel reed ik meestal in comfortmode en wanneer ik wou inhalen of even wat sneller wou accelereren tikte ik de pook naar links in sport mode...

Nu op men hybride is het een heel ander verhaal weer...

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

iTrader
    73 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ook, de recentere ZF automaten in de BMW's zijn zelflerend, ik weet niet hoelang je er al mee aan het rijden bent, kan zijn dat hij zich nog wat aan de rijstijl van de vorige eigenaar houdt.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik rijd doorgaans in "comfort plus" behalve als in op lange parcours van veel krommende snelwegen rijd aan relatief hoge snelheid, dan rijd ik wel eens in "adaptive", inderdaad een bmw. Dus als ik wat gas bijgeef en hij vliegt plots naar de 3000 wat ik niet echt verwacht of gewoon was met een manuele auto (of misschien reed ik gewoon op een totaal foute manier?) dan is dat feitelijk normaal? is trouwens de zwaarste dieseluitvoering met vier turbos. er was 1 vorige eigenaar die er 29.000 km mee gereden heeft en ik rijd er nu een maandje mee.

Regels voor berichten