iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik had nu eigenlijk wel verwacht dat de meeste hier slimmer waren . Wij hebben ook zo'n Total tankstation, en ik had daar initieel ook een tankkaart (want het dichtste bij). Die service van dat tanken is leuk, maar verre van gratis. Er is namelijk een beetje verder een Esso Express tankstation en daar kost de benzine gewoon steevast minimum 15c per liter minder. Die service kost u dus 6€ per tankbeurt ofzo. Zelfs met de korting van Total kwam die gewoon een pak duurder uit dan het tankstation een halve km verder.
    Nja, die paar centen zijn voor mij eigenlijk ondergeschikt aan het gemak van het grote netwerk.
    Voor de rest is er bij ons in de buurt eigenlijk alleen nog een Gabriëls. Die zijn wel iets goedkoper, maar 70 tankstations vs 16K...

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Kga er toch eens op letten. 15cent zou me straf lijken

En ach, zoveel tank ik niet op een maand!
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

sluysen's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djoew Bekijk bericht
    Thule, de dragers zelf kan je achteraf blijven gebruiken op andere wagens.

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 met Tapatalk
    Degene die seat verkoopt zijn van Thule. Ben nu wel niet van plan om binnen de eerste 5-7 jaar nieuwe wagen te kopen, maar ik vermoed dat het wel goedkoper moet kunnen..?

Had ergens op winparts.be (geen idee of dat een degelijke site is) dakdragers en zo'n zak gevonden voor de prijs van die thule dakdragers

Apples are for fruitcakes
    (S)NES/GB/GC/N64/Wii/PSX/PS2/SMS/SMD/DC/Game Gear Games gezocht! PM ME!!!!
    De collectie in beeld

TitaTovenaartje's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Welke lichte vracht bestelwagen heeft 5 zitplaatsen? (en is nog redelijk compact)
    Gaat meestal maar 1-3 personen in moeten zitten + Mtb's achterin.
    Maar zou handig zijn als ik bv na school een vriendje extra kan meenemen
    Work like a Captain, play like a Pirate

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Nja, die paar centen zijn voor mij eigenlijk ondergeschikt aan het gemak van het grote netwerk.
    Voor de rest is er bij ons in de buurt eigenlijk alleen nog een Gabriëls. Die zijn wel iets goedkoper, maar 70 tankstations vs 16K...
    Ja, het is gwn een service waar je voor betaalt he.

Nu heeft die Maes tankkaart ook wel 1400 stations, wat ook wel voldoende is. (Als het echt nodig is, breng je een bonnetje binnen he).

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sluysen Bekijk bericht
    Degene die seat verkoopt zijn van Thule. Ben nu wel niet van plan om binnen de eerste 5-7 jaar nieuwe wagen te kopen, maar ik vermoed dat het wel goedkoper moet kunnen..?

Had ergens op winparts.be (geen idee of dat een degelijke site is) dakdragers en zo'n zak gevonden voor de prijs van die thule dakdragers
    Ik heb al een tiental jaar dakdragers van Hapro (Hapro Cronos Aluminium). Zijn toch merkelijk goedkoper dan die van Thule en ook aerodynamisch gevormd zodat ze niet zwaar beginnen fluiten etc. Ik heb die nu al op een zevental auto's gelegd (Passat, Focus break, A4 Avanten 2 A6 Avants) en ik ben daar supertevreden over.

Ik zou zeker aanraden om niet gewoon van die vierkante staven te nemen die niets van aero vorming hebben, want dan word je onnozel van het gefluit op hoge snelheden.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TitaTovenaartje Bekijk bericht

Welke lichte vracht bestelwagen heeft 5 zitplaatsen? (en is nog redelijk compact)
    Gaat meestal maar 1-3 personen in moeten zitten + Mtb's achterin.
    Maar zou handig zijn als ik bv na school een vriendje extra kan meenemen
    Elke die je besteld met dubbele cabine. Ieder merk heeft deze in hun gamma. Transporter, vito, transit, master....

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

sluysen's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb al een tiental jaar dakdragers van Hapro (Hapro Cronos Aluminium). Zijn toch merkelijk goedkoper dan die van Thule en ook aerodynamisch gevormd zodat ze niet zwaar beginnen fluiten etc. Ik heb die nu al op een zevental auto's gelegd (Passat, Focus break, A4 Avanten 2 A6 Avants) en ik ben daar supertevreden over.

Ik zou zeker aanraden om niet gewoon van die vierkante staven te nemen die niets van aero vorming hebben, want dan word je onnozel van het gefluit op hoge snelheden.
    Thanks, die vind ik terug voor 150, scheelt toch al iets

https://www.dakkofferstore.com/dakdr...-cronos-aero-3

Apples are for fruitcakes
    (S)NES/GB/GC/N64/Wii/PSX/PS2/SMS/SMD/DC/Game Gear Games gezocht! PM ME!!!!
    De collectie in beeld

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Met bijvoorbeeld een ESSO card kan je tanken bij esso, Q8, Gabriels, Lukoil, Avia en Texaco. Dat is toch al een immens netwerk!
    En allemaal goedkope stations.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Met bijvoorbeeld een ESSO card kan je tanken bij esso, Q8, Gabriels, Lukoil, Avia en Texaco. Dat is toch al een immens netwerk!
    En allemaal goedkope stations.
    OK, maar nog steeds een kwart minder groot qua netwerk dan Total. Bijkomend, als ik naar de kostentabel ga voor een Esso card: https://www.essocard.com/nl-be/kostentabel/

> maandelijkse bijdrage per kaart
    > toeslag bij aankoop brandstof
    > extra administratiekosten voor accounts die minder dan 300l per maand gebruiken (ik raak hier maar 1 maand per jaar aan denk ik, dus dat is 11*€17 extra per jaar)

Terwijl ik bij Total geen van deze toeslagen of kosten heb, en nog korting krijg op de brandstofprijzen ipv er een toeslag op te betalen...

Hit Hard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Pak dan een Octa+ kaart: die is gratis, en heeft hetzelfde netwerk als een Esso kaart of een Fleetcard.

Al zou ik gewoon kijken naar een tankstation waar je het gemakkelijkst kan tanken, en een tankkaart nemen die daar werkt.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    OK, maar nog steeds een kwart minder groot qua netwerk dan Total. Bijkomend, als ik naar de kostentabel ga voor een Esso card: https://www.essocard.com/nl-be/kostentabel/

> maandelijkse bijdrage per kaart
    > toeslag bij aankoop brandstof
    > extra administratiekosten voor accounts die minder dan 300l per maand gebruiken (ik raak hier maar 1 maand per jaar aan denk ik, dus dat is 11*€17 extra per jaar)

Terwijl ik bij Total geen van deze toeslagen of kosten heb, en nog korting krijg op de brandstofprijzen ipv er een toeslag op te betalen...
    Zeer sterk punt heb je daar
    Ik had nog niet zo diep in de kosten gedoken. Beschouw mijn post als onbestaande bij deze!
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Maandagnamiddag op de E17, 125 op cruise control, plots melding van de auto: "Motorstoring: laat de auto repareren"

Ik moest de garage van waar hij komt passeren dus eens binnen gesprongen. Ze hebben hem uitgelezen en het was een algemene, tijdelijke foutmelding. Ze hebben ze verwijderd en gezegd dat als ze niet terugkwam er niets was, en dat ik anders eens moest terugkomen.
    Maandagochtend wou ik thuis vertrekken en bij het starten terug een melding: "probleem motoroliedruk, zet de motor onmiddelijk uit". Dus auto afgezet, even gewacht en terug gestart. Melding was weg. Tijdens de rit naar m'n werk overal op gelet, en alles leek normaal. Geen rare geluiden, vermogenverlies, trillingen,...
    Maar toen ik hem startte na m'n werk terug die 2e melding. Motor afgezet en eens onder de motorkap gekeken. Oliepeil stond laag, maar boven de minimum. Voor de rest met mijn beperkte kennis niets speciaals gezien uitgezonderd dit reservoir dat leeg was:

In de garage waar ik mijn auto (en de vorige) gekocht had staken ze altijd een papiertje in een plastic houdertje aan de deur met daarin de km-stand en uiterste datum voor het volgende onderhoud. Die garage is samengesmolten met een andere en in die nieuwe garage doen ze dit dus niet. Dus ging ik uit van de melding van de auto. Die zei nog 5500km tot volgend onderhoud.
    Maar in de nieuwe garage hebben ze de km-stand en datum dus in het onderhoudsboekje geschreven (I know, dom van mij da ik daar nog niet gekeken had). Vorig onderhoud was in juli op 38.000km en nu moest het dus op 45.000km. Auto zit momenteel op 47.300km. (lijkt me eigenlijk wel snel, niet?)
    Kheb dan gisteren naar de garage gebeld en het gezegd van die melding, en volgende donderdag mag hij binnen voor dat en onderhoud.

1e vraag is dus, van wat is dit reservoir? Kan ik dit evt zelf een beetje bijvullen?

2e vraag: Kan het kwaad dat ik nog tot donderdag zo blijf rijden? (In garage hebben ze maandagavond gekeken en daar hebben ze niets van gezegd) Ik schat max 200km nog te moeten rijden tot dan, allemaal ritjes "onder de kerktoren".
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat is het reservoir van je remolie. Ik zou toch eens bij je garage stoppen als dit effectief leeg is.

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Dat is het reservoir van je remolie. Ik zou toch eens bij je garage stoppen als dit effectief leeg is.

Die hebben maandag nog onder de motorkap gekeken en er niets van gezegd...
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

Pagina 226 van 234 Eerste ... 126176216222223224225226227228229230 ... Laatste

Regels voor berichten