iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik heb het zelf zo gedaan : 4 seizoens op mijn oudere wagen (gekocht toen hij 10j oud was) en zodra ik een nieuwe wagen kocht, ook winterbanden op velg. Kostte me 460 euro, korting van de garage gekregen omdat ik ze bij een nieuwe auto kocht.
    Wij stockeren ze nu zelf, maar vroeger deedde garage dat gratis.

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb het zelf zo gedaan : 4 seizoens op mijn oudere wagen (gekocht toen hij 10j oud was) en zodra ik een nieuwe wagen kocht, ook winterbanden op velg. Kostte me 460 euro, korting van de garage gekregen omdat ik ze bij een nieuwe auto kocht.
    Wij stockeren ze nu zelf, maar vroeger deedde garage dat gratis.
    Hetzelfde hier.

Op onze oudere auto (gekregen op 14j, perte totale op 17) lagen 4 seizoens.

Onze vorige Partner ook 4 seizoens (net verhuisd, 3e kind en trouw dus geen budget over)

Maar onze nieuwe Partner direct een set winterbanden voor gekocht op stalen velg. Iets over de 500€ betaald daarvoor.

Ik wissel die hier ook gewoon zelf. Stockage plaats genoeg. En die banden nemen nu echt niet veel plaats in..
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nuud Bekijk bericht
    Voor ik zelf een excelleke begin (en hopelijk zonder nen shitstorm te beginnen over stalen velgen):

Stel: ik koop een tweedehandswagen. Hierop liggen zomerbanden. Op onze oude wagen liggen all-seasons. Wij doen +/- 15000 km per jaar.

Ik heb op onze oude wagen altijd all-seasons genomen voor het gemak.

Met de winter in aankomst graag wat meningen:

Optie 1: allseason erop smijten en zomerbanden verkopen. Pak rond de driehonderd euro voor 4 allseasons?

Optie 2: Paar stalen velgen kopen met winterbanden en wisselen. Geen flauw idee hoeveel ik hiervoor kwijt ben, maar als ik online eens rondzoek ben ik voor 500 euro wel goed met een goedkope set?

Bijkomend klein probleem: geen stockage ruimte hier in huis. Dus moet al hopen dat mijn ouders of schoonouders vier banden kunnen leggen.

Vroeger zou ik er zonder nadenken gewoon weer all-seasons op gesmeten hebben maar eigenlijk zit ge met all-seasons toch uiteindelijk ook met een compromis en ben ik mss beter af met een combo zomer + winter?
    Ben een je een sportieve rijder? Zo niet zou ik gewoon kijken voor een all-season set, maar dan wel een degelijke set zoals bv de Michelin Cross Climate. Deze zijn bijna even goed als een degelijke set zomer -en winterbanden en als je geen sportieve rijder bent ga je toch nooit aan de limieten van die banden zitten. Geen rekening houden met opslag en je rijd het hele jaar door met de min of meer correcte banden.
    Giggity

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nuud Bekijk bericht
    Voor ik zelf een excelleke begin (en hopelijk zonder nen shitstorm te beginnen over stalen velgen):

Stel: ik koop een tweedehandswagen. Hierop liggen zomerbanden. Op onze oude wagen liggen all-seasons. Wij doen +/- 15000 km per jaar.

Ik heb op onze oude wagen altijd all-seasons genomen voor het gemak.

Met de winter in aankomst graag wat meningen:

Optie 1: allseason erop smijten en zomerbanden verkopen. Pak rond de driehonderd euro voor 4 allseasons?

Optie 2: Paar stalen velgen kopen met winterbanden en wisselen. Geen flauw idee hoeveel ik hiervoor kwijt ben, maar als ik online eens rondzoek ben ik voor 500 euro wel goed met een goedkope set?

Bijkomend klein probleem: geen stockage ruimte hier in huis. Dus moet al hopen dat mijn ouders of schoonouders vier banden kunnen leggen.

Vroeger zou ik er zonder nadenken gewoon weer all-seasons op gesmeten hebben maar eigenlijk zit ge met all-seasons toch uiteindelijk ook met een compromis en ben ik mss beter af met een combo zomer + winter?
    Persoonlijk zou ik voor zomerbanden gaan, en de iets mindere prestaties in de winter voor lief nemen.
    Je hebt dan het voordeel dat je in de warmere periodes wel een goede band hebt.
    Terwijl bij een all-season je iets beter gaat zijn in de winter en slechter in de zomer.

Welke wagen het is kan ook wel van belang zijn.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Persoonlijk zou ik voor zomerbanden gaan, en de iets mindere prestaties in de winter voor lief nemen.
    Je hebt dan het voordeel dat je in de warmere periodes wel een goede band hebt.
    Terwijl bij een all-season je iets beter gaat zijn in de winter en slechter in de zomer.

Welke wagen het is kan ook wel van belang zijn.
    Hou er wel rekening mee dat een goede all-season soms zelfs beter is dan een middelmatige zomerband
    Giggity

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk bericht
    Hou er wel rekening mee dat een goede all-season soms zelfs beter is dan een middelmatige zomerband
    Idd. Op mijn vorige lagen er van fabriek af Uniroyal Rainexpert zomerbanden op.
    Als het een beetje nat lag, en ik trok op met gedraaid stuur (bvb telkens bij verlaten rotonde) begonnen die voorwielen door te slippen.
    Banden waren tot op de draad afgesleten na 36.000km.

Vervangen door Vredestein Quatrac 4 (4 seizoensbanden) en daarmee had ik da probleem niet.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Uiteraard wel voor een goede zomerband gaan. Wat me dan weer logisch lijkt
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Uiteraard wel voor een goede zomerband gaan. Wat me dan weer logisch lijkt
    Voor ons als autoliefhebber is dat vanzelfsprekend, maar de gemiddelde persoon bespaard meestal op zijn banden en zal bv geen Pilot Sport 4 er op leggen of zo.
    Giggity

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bandjes gewisseld terug voor dezelfde gegaan continental, sportcontact 5 hadden ze niet meer werden vervangen door premium contact 6.
    Van achter liggen wel nog sportcontact 5 maar denk niet dat ze bij de keuring moeilijk gaan doen per as ligt er dezelfde band op. Ook ineens uitgelijnd want begon te merken dat hij aan het trekken was naar de linkerkant.
    390 euro armer.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Bandjes gewisseld terug voor dezelfde gegaan continental, sportcontact 5 hadden ze niet meer werden vervangen door premium contact 6.
    Van achter liggen wel nog sportcontact 5 maar denk niet dat ze bij de keuring moeilijk gaan doen per as ligt er dezelfde band op. Ook ineens uitgelijnd want begon te merken dat hij aan het trekken was naar de linkerkant.
    390 euro armer.
    19" dan toch? Anders lijkt me dat toch redelijk prijzig (ik betaal 153€/stuk voor Dunlop SP Wintersport, De Michelin Pilot Supersports op 150€/stuk).

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    19" dan toch? Anders lijkt me dat toch redelijk prijzig (ik betaal 153€/stuk voor Dunlop SP Wintersport, De Michelin Pilot Supersports op 150€/stuk).
    Nope 18 zijn trouwens zomerbanden geen winterbanden.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Nope 18 zijn trouwens zomerbanden geen winterbanden.
    Hij gaf gewoon de prijs van zijn winterbanden ook mee
    Vaak zijn deze iets duurder dan zomerbanden.

393€ voor 2 banden is wel veel geld in een courante maat. Dure bandencentrale waar jij gaat

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hij heeft er toch geen volledige maat bijgezet, hoe kun je dan weten of het een courante maat is.
    Mijn 235/45/17 winterbanden zijn ook duurder uitgevallen dan verwacht, puur doordat het een weinig voorkomende maat is. Had het een 225/45/17 geweest waren ze een stuk goedkoper.
    Giggity

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hij heeft er toch geen volledige maat bijgezet, hoe kun je dan weten of het een courante maat is.
    Mijn 235/45/17 winterbanden zijn ook duurder uitgevallen dan verwacht, puur doordat het een weinig voorkomende maat is. Had het een 225/45/17 geweest waren ze een stuk goedkoper.
    225/45R18 lijkt mij nu toch wel een courante maat
    Hij hoeft niet te zeggen welke maat, het is niet dat je veel keuze hebt

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    225/45R18 lijkt mij nu toch wel een courante maat
    Hij hoeft niet te zeggen welke maat, het is niet dat je veel keuze hebt
    Chance dat gij zo op de hoogte zijt van welke maten er onder liggen

Maar dan nog, 390€ incl plaatsing en uitlijning....bij autobandemarkt.be kosten ze +-150€. Reken daar de plaatsingskosten en en uitlijning bij en 390€ is dan niet zo abnormaal.
    Giggity

Pagina 213 van 225 Eerste ... 113163203209210211212213214215216217223 ... Laatste

Regels voor berichten