iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xitra Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nieuwe batterij besteld voor mijn golf 7. Nu was mijn vraag moet er een aanpassing gedaan worden via obd? Want heb gehoord dat mijn auto niet zou starten omdat de batterij een soort code aanwezig heeft? :usnure:
    Het start stop systeem kan inderdaad wel niet meer werken alsook enkele foutmeldingen kunnen verschijnen. Gewoon met een universeele diagnosetool de accu coderen aangezien de recentere wagens een accusensor hebben en deze de batterijstatus meet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    0
    Al bij al vallen de problemen bij recent motoren toch nog mee als je het complete plaatje bekijkt. Iedere motor heeft wel zijn problemen maar als je kijkt hoeveel er geproduceerd worden dan valt dit toch relatief goed mee. De kosten om een slechte te herstellen zijn daarintegen wel wat aan de hoge kant.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    0
    Als ik dat zo allemaal lees begin ik mijn 2007 e klasse met 300.000 km en geen problemen meer en meer te appreciëren. Status of niet.

Ik heb op 200.000 vliegwiel en versnellibgsbak weliswaar vervangen en ook de batterij. Valt reuze mee voor de rest

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Hangt ervanaf met welke motor. 4 cylinders zijn sowieso veel minder sterk gebouwd dan 6 cylinders, maar bij die laatste zitten ook ontwerpfouten.
    Ik zou zelfs niet weten waarom. Er zijn weinig redenen waarom dat zo zou zijn.
    Enkel voor een S55, maar dan spreken we ook al over een totaal ander blok.

Zelfs nu meer dan ooit is een B58 gewoon een dubbele B38. Dat is gewoon het modulair motorgegeven van BMW.

Er zijn gewoon drie zaken die een grote rol spelen. Ten eerste het design, sommige zaken zijn gewoon niet foutloos. Je haalt er zelf al enkele aan. Maar dat zijn zaken die gekend zijn dat ze kunnen falen of onder garantie opgelost worden. Kunnen falen wilt nog niet zeggen dat ze ook effectief altijd zullen falen, gewoon dat daar de zwakke plekken zich bevinden.

Dan heb je onderhoud. Toch ook een puntje dat niet te onderschatten is. Onderhoud is en blijft belangrijk. En onderhoud is niet alleen nieuwe olie en bougies. Nee onderhoud is ook preventief zaken gaan vervangen. En dat is vaak het probleem, het werkt nog dus waarom dan vervangen. Ja tot het kapot gaat en in dezelfde beweging nog andere zaken naar het graf meeneemt.

En dan zit je nog met de chauffeur. Als jij uw wagen zoals een kindje behandeld, dus niet mishandelt dan krijg je ook veel liefde terug. Natuurlijk als jij geen kans onbenut laat om hem te mishandelen dan moet je ook niet schrikken dat hij eens ophoudt met te werken.

Maar bovenal is het ook een kwestie van wat geluk te hebben.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Nu wel ja, maar een N20 is helemaal niet gewoon 2/3 van een N54/N55. Qua interne opbouw zijn dat echt 2 verschillende motoren en je ziet duidelijk dat er in de constructie van de N20 op alles bespaard is. Dat is ook meteen de reden dat er voor de N20 amper aftermarket spul te vinden is en dat er voor de N54/N55 performance kits zijn die hem vlot naar 700pk brengen.

Onder garantie is ook een "kust mijn kloten" verhaal bij BMW. Hoeveel mensen hebben er zelf niet opgedraaid voor een halve nieuwe motor omdat de ketting sprong op hun N47? Dat ging dan over autos met 50-60k km maar die een paar maanden uit officiele garantie waren.
    Onderhoud is het bij deze dingen ook niet, zeker niet omdat de meeste duitsers nu onderhoudsintervallen doen van 30-35k km. Ik ben dan al iemand die gewoon elk jaar nieuwe olie en filter steekt en mijn vriendin rijdt mss 10k per jaar.
    Wij hadden zelf met de E90 een probleem met de ontluchting van de brandstoftank. Die sleepte over een metalen richel in de wielkast en na verloop van tijd kwam daar een gat in. De officiele fix was een huls van 1,9 EUR over de ontluchting schuiven. Een werkje van 20 minuten dat langs buiten kon gebeuren door de vulstop los te schroeven. Auto was dealer onderhouden maar dat is nooit gebeurd noch hebben ze de eigenaar gevraagd of dat mocht gebeuren. 6j later kopen wij die wagen over en even later is die darm doorgesleten en lekt er bij tanken gewoon diesel op de grond.
    Slang moest vervangen worden, kostprijs bij de dealer was bijna 900 EUR en BMW kwam voor 0,0 EUR tussen omdat het geen recall was en de auto buiten garantie viel.
    Uiteindelijk bij een onafhankelijke garage gedaan voor 350 EUR.

Het grote probleem is de kwaliteit van de onderdelen. Als uw distributie en oliepomp lopen over een fietsketting in een plastieken bakje dan gaat dat veel sneller kapot dan wanneer het een dikke ketting is in een metalen geleider met teflonlaag.

Zoiets zou ook niet van "geluk" mogen afhangen. Een motor dient gewoon fatsoenlijk en robuust gebouwd te zijn, zeker in deze prijsklasse. Het moet allemaal veel vermogen maken, kei zuinig zijn, niks uitstoten en in feite 4j of 160k km meegaan. Dan is de corporate lease gedaan en kopen ze toch ne nieuwe.

Ondertussen een duitser gevonden die voor 3500 EUR een compleet opnieuw gebouwd blok monteert, inclusief arbeid. Kop gevlakt, klepzittingen geslepen, nieuwe kleppen + dichtingen, nieuwe pistons, krukas gepolijst, nieuwe krukas en drijfstanglagers, nieuwe oliepomp, nieuwe kettingen riemen en spanners
    Tis wel met de remorque naar Hannover maar goed, dat heb ik er dan ook nog wel voor over.
    Laatst gewijzigd door desolation; Gisteren om 09:32
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    1 (100%)
    Breek men mond niet open van de "kwaliteit" van VAG producten. Zowat elke benzinemotor van de laatste jaren daar heeft miserie met injectors, bougies en distributieketting.
    Elke DSG bak op onze parking heeft nu al nieuwe clutch pack + nieuwe mechatronic moeten hebben rond de 140-150k km. Dat kost ook vlotjes 3k.
    Ik zeg het toch dat die ook hun problemen hebben , maar ik heb er nog niks mee voorgehad en veel mensen dat ik ken ook niet .

Tegen dat ik problemen krijg is die auto al lang verkocht .

Die Bmw 6cillinders zijn sterker zeg je , maar ook serieuse oliezuipers .

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door user159 Bekijk bericht
    Als ik dat zo allemaal lees begin ik mijn 2007 e klasse met 300.000 km en geen problemen meer en meer te appreciëren. Status of niet.

Ik heb op 200.000 vliegwiel en versnellibgsbak weliswaar vervangen en ook de batterij. Valt reuze mee voor de rest
    Inderdaad, geen status.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boomheadshot Bekijk bericht
    Ik zeg het toch dat die ook hun problemen hebben , maar ik heb er nog niks mee voorgehad en veel mensen dat ik ken ook niet .

Tegen dat ik problemen krijg is die auto al lang verkocht .

Die Bmw 6cillinders zijn sterker zeg je , maar ook serieuse oliezuipers .

Een BMW 6cyl valt nog mee, de VW diesels op onze parking zuipen bijna zoveel olie als mijn oude RX7. Volgens mij heeft VW de 2-takt diesel uitgevonden...
    Laatst gewijzigd door desolation; Gisteren om 23:52
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Pagina 198 van 198 Eerste ... 98148188194195196197198

Regels voor berichten