Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vimeo Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Puur uit interesse.. wie giet zijn tank vol met rode diesel?

Ken iemand die een manège heeft en telkens rode diesel tankt in zijn Range Rover TDV8 (lichte vracht)

Tot hij eens tegen de lamp loopt, dan zal het snel gedaan zijn met lachen. Die rode kleurstof is absolute smeerlapperij en blijft kleur afgeven zelfs als je meerdere keren "witte diesel" getankt hebt. Eens het in je tank zit ga je het altijd blijven zien.

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Leuke informatie!

Ik dacht dat de wetgeving inderdaad enkel maar brandstof met toevoeging toeliet, maar dat blijkt dus niet te kloppen.

Zo is ook nog maar eens gebleken hoe sterk marketing is. Nu goed Shell kan er enkel maar profijt van hebben.

En een klein beetje overspec kan geen kwaad het beste is dat deze fuel ook terug te vinden is bij andere pompen dan enkel maar Total.
    Wetgeving geld enkel voor de e10, daar is het wel degelijk steeds 10% dat ze mee in de camion indoen. (Voor de Belgische markt)

Overspec kan inderdaad geen kwaad in geval van octaan getal, maar is gewoon geld verlies.
    Maar je krijgt bij die andere pompen uiteraard niet de geweldige additieven bij.

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Tot hij eens tegen de lamp loopt, dan zal het snel gedaan zijn met lachen. Die rode kleurstof is absolute smeerlapperij en blijft kleur afgeven zelfs als je meerdere keren "witte diesel" getankt hebt. Eens het in je tank zit ga je het altijd blijven zien.
    Ik zou het eerlijk gezegd ook niet riskeren, maar ik moet wel zeggen dat in de 8 jaar dat ik met een diesel gereden heb nooit controle heb gehad.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Overspec kan inderdaad geen kwaad in geval van octaan getal, maar is gewoon geld verlies.
    Maar je krijgt bij die andere pompen uiteraard niet de geweldige additieven bij.
    Welke is volgens u de "beste" 98 in België? Ik tank altijd Shell, maar heb hier ook een Total en Esso pompstation op enkele 100'en meters van mijn deur.
    Giggity

iTrader
    61 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vimeo Bekijk bericht
    Puur uit interesse.. wie giet zijn tank vol met rode diesel?

Ken iemand die een manège heeft en telkens rode diesel tankt in zijn Range Rover TDV8 (lichte vracht)

Ik ken eigenlijk niemand persoonlijk die dat doet.

Nogal riskant ook mijn gedacht, minimum boete is 500€, en rode mazout is maar een dikke 0.5€ goedkoper, dus ge moet al 1000 liter rode mazout opgereden hebben alvorens gepakt te worden om profijt te doen.

Voor ne gewone auto is dat toch al een dikke 15,000 km dat ge moet gereden hebben...

En bij ons in Mechelen doen ze alvast regelmatig controle, alhoewel dat ze er meestal camionetten en dergelijk uitpikken, gewone wagens controleren ze vooral wanneer de ANPR camera voor de een of andere reden een alarm afgeeft...

En als ge één keer gepakt zijt kunt ge er al beter mee stoppen, tweede overreding is dagvaarding met boetes die korter naar de 5,000€ gaan...

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk bericht

Welke is volgens u de "beste" 98 in België? Ik tank altijd Shell, maar heb hier ook een Total en Esso pompstation op enkele 100'en meters van mijn deur.
    Benzine van Belgische makkelij tiens!
    Die hollanders van Shell vertrouw ik voor geen haar!

Esso is trouwens DE benzine! Ook al zal bimmer Total zeggen
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Ik ken eigenlijk niemand persoonlijk die dat doet.

Nogal riskant ook mijn gedacht, minimum boete is 500€, en rode mazout is maar een dikke 0.5€ goedkoper, dus ge moet al 1000 liter rode mazout opgereden hebben alvorens gepakt te worden om profijt te doen.

Voor ne gewone auto is dat toch al een dikke 15,000 km dat ge moet gereden hebben...
    Je bewijst nu eerder dat het gemiddeld gezien de moeite loont

Allezja, ik heb al +- 800K km gereden zonder ooit controle te krijgen. Ken zelf ook niemand die al gecontroleerd is. 500 is qua boete dus peanuts tegenover de pakkans. Rekenkundig doe je het dus wel, tot je eventueel gepakt wordt en dan stop je ermee

Maar nee, nooit gedaan en zal het nooit doen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0

Europa legt normen op en België ook, op gebied van brandstoffen. De basis is dan ook steeds overal hetzelfde en het verschil zit hem in de additieven. Ik kan u niet zeggen welke van de drie de beste additieven levert, want dat is nu eenmaal het geheim van de bedrijven.

Wat ik wel kan zeggen is dat je bij deze 3 goed zit en je zeker bent, dat je de beste 98 krijgt hier in België. Je kunt beter kijken naar u autofabrikant, met welke "brandstofleveranier" ze samen werken, daar zal die het best zijn afgesteld.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht

Esso is trouwens DE benzine! Ook al zal bimmer Total zeggen
    Goh ja, toen red bull met Total reed hadden ze toch jaren achtereen een wereldkampioen. Sinds ze met ESSO rijden niet meer. Esso is moeite aan het doen dit seizoen om zijn brandstof te verbeteren. Ze beweren zelf dat door shell, ferrari zo snel is op rechte stukken.

Om eerlijk te zijn zet ik ESSO en TOTAL, gelijk.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Je bewijst nu eerder dat het gemiddeld gezien de moeite loont

Allezja, ik heb al +- 800K km gereden zonder ooit controle te krijgen. Ken zelf ook niemand die al gecontroleerd is. 500 is qua boete dus peanuts tegenover de pakkans. Rekenkundig doe je het dus wel, tot je eventueel gepakt wordt en dan stop je ermee

Maar nee, nooit gedaan en zal het nooit doen.
    Ik heb 7 jaar met een diesel gereden en nog nooit gestopt geweest voor controle. Had dan nooit rode diesel getankt. Maar toch.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    6 (100%)
    Europa legt normen op en België ook, op gebied van brandstoffen. De basis is dan ook steeds overal hetzelfde en het verschil zit hem in de additieven. Ik kan u niet zeggen welke van de drie de beste additieven levert, want dat is nu eenmaal het geheim van de bedrijven.

Wat ik wel kan zeggen is dat je bij deze 3 goed zit en je zeker bent, dat je de beste 98 krijgt hier in België. Je kunt beter kijken naar u autofabrikant, met welke "brandstofleveranier" ze samen werken, daar zal die het best zijn afgesteld.
    Ik tank meestal Shell omdat dat de pomp is van de Honda garage waar ik ga + ik passeer daar in het weekend als ik boodschappen ga gaan doen
    Total tankte ik vroeger maar is wel ietsje duurder. Misschien is terug weer Total proberen.
    Giggity

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Bitter weinig mensen riskeren rode diesel.
    Op mijn 24j dienst heb ik maar 1 wagen bijna 10j geleden op rode mazout gezien.
    Peugeot partner van een koerierdienst met 500k op de teller.

iTrader
    0
    Ik tank meestal Shell omdat dat de pomp is van de Honda garage waar ik ga + ik passeer daar in het weekend als ik boodschappen ga gaan doen
    Total tankte ik vroeger maar is wel ietsje duurder. Misschien is terug weer Total proberen.
    Ik veronderstel dat je dan met een Honda rijd?
    Honda en Esso werken best goed samen. ExxonMobil zit wel vaker bij Honda voor ontwikkeling van de motoren.

Maar bij Total ben je uiteraard ook altijd zeker van deftige brandstof. Als je steeds dezelfde brandstof tankt (bij dezelfde leverancier), dan ben je zeker dat de samenstelling vrij constant blijft en dan is u ECU best afgeregeld.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 10 september 2019 om 07:03

iTrader
    6 (100%)
    Ik veronderstel dat je dan met een Honda rijd?
    Honda en Esso werken best goed samen. ExxonMobil zit wel vaker bij Honda voor ontwikkeling van de motoren.

Maar bij Total ben je uiteraard ook altijd zeker van deftige brandstof. Als je steeds dezelfde brandstof tankt (bij dezelfde leverancier), dan ben je zeker dat de samenstelling vrij constant blijft en dan is u ECU best afgeregeld.
    Idd, met een Civic 1.5T 2017.
    Honda en Esso, ja? Raar want de garage waar ik ga heeft een pompstation van Shell.

Esso en Total zijn beide op 400m van mijn deur en Shell 4km. Zoals ik zei tank ik 95% van de tijd Shell V-Power.
    Giggity

iTrader
    0
    Honda en Esso, ja? Raar want de garage waar ik ga heeft een pompstation van Shell.
    Dat maakt niet veel uit hé.
    Wilt niet zeggen dat iemand die een Honda garage uitbaat, geen ander pompstation mag uitbaten. Honda baat die tankstation niet uit

Die additieven die er nu inzitten komen vaak uit de racerij. motorfabrikanten werken dan nauw samen een bepaald brandstofleverancier. Die kennis gebruiken ze dan voor de brandstoffen aan de pomp. Over het algemeen trekt die samenwerking ook door naar de motoren voor de openbare weg.
    De brandstof dat ze bv gebruiken in de formule 1 wijkt niet veel af, van de brandstof aan de pomp, zou 95% hetzelfde zijn. Uiteraard kijken ze daar iets minder nauw op geld, dus die additieven zijn uiteraard beter en daar testen ze die uit. Dan geven ze aan Honda verschillende stalen en worden die getest en aan de hand van die feedback verbeteren ze die.

Je kunt ook altijd eens kijken in u handleiding van u auto, soms staat er ook wel eens bij dat ze aanraden om smeermiddelen en brandstof te gebruike van merk x. Of op hun site's staan de partners er meestal ook bij.
    Maar soit, in de praktijk ga jij daar niets van merken hoor.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 10 september 2019 om 12:41

DBK's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Zelfs voor mij is er nieuwe info bij Bimmer! Interessant!

Pagina 192 van 199 Eerste ... 92142182188189190191192193194195196 ... Laatste

Regels voor berichten