MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vince23 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Maar dus geen Super 95 E5?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
    Nee onze RON95 is sinds 2018(?) E10.
    Meerverbruik met E10 heb je zeker en vast. Maar 20% is extreem. Zal ook wel grotendeels aan het lange traject en constante snelheid te wijten zijn geweest.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vince23 Bekijk bericht
    Maar dus geen Super 95 E5?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
    Nee, 98 is E5, omdat er maar 5% Ethanol inzit, in 95 zit er 10% Ethanol, daarom dat die E10 heet.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    V-power is gewoon 98 E5 hoor. Benzine zonder bio-ethanol ga je hier niet vinden.

Ook nog maar eens het bewijs wat marketing van waarde heeft. Een flitsende naam en de mensen zijn er gelijk mee weg
    Shell communiceerd wel dat hun 98 zonder bio ethanol is.

Uiteraard gaat er E5 bij staan, omdat het een verplichting is vanuit Europa om de namen gelijk te trekken. Je moet ook rekening houden dat er E10 of E5 staat, dat het wilt zeggen dat het MAX 10% en 5% bio ethanol kan bevatten, wilt niet zeggen dat er effectief 10% of 5% in zit. Kan zijn dat je E10 tankt dat het een keer maar 7% is of eens 10%.

Raffinaderijen blenden hun brandstoffen eerst zonder bio ethanol, pas wanneer de brandstof in een vrachtwagen wordt gepompt wordt er bio ethanol toegevoegd. Reden is omdat het % bijvullen van bio ethanol afhankelijk is van hoeveel hernieuwbare energie er al op de markt is en hoe de prijzen staan. De reden waarom de bedrijven dat doen, is omdat Europa oplegde aan de landen om tegen 2020 10% van hun transport te laten voorzien van hernieuwbare energie. Belgie heeft dan gekozen om bio-ethanol op te trekken in brandstof om gemakkelijk aan die eisen van Europa te kunnen voldoen (uiteraard nog andere maatregelen ook). Elk land heeft dan ook een eigen spec van brandstoffen, dus raffinaderijen blenden verschillende brandstoffen, afhankelijk van het land (klant).

Shell kan dus 98 produceren zonder bio enthanol, maar gaat dan wel rekening moeten houden dat ze 98 kunnen blijven verkopen zo. Want als ze niet aan hun doelstellingen komen, gaan ze er wel ethanol moeten bijdoen, want dat bepaald de overheid. Maar je kunt u brandstof ook niet zomaar even verdunnen met bio ethanol, want dan kan die off-spec gaan.

V-power is inderdaad gewoon een fancy naam, dat blijkbaar werkt als ik het zo hier lees . Buiten dat shell het verkoopt zonder bio-ethanol, gaat er amper verschil zijn tussen de andere "premium" merken. Ik weet nu niet hoeveel % het bij de andere merken gaat zijn in hun 98, maar denk ook niet dat je vaak effectief 5% gaat tegenkomen.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 7 september 2019 om 07:54

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk bericht
    Spijtig dat ge hier nergens E85 kunt tanken. Als ik een flex fuel kit zou installeren in de Civic en een op een blend rijden van +-E40 is er een vermogen van +260pk haalbaar (mits afstelling door een tuning) uit mijn 1.5'ke
    Minister van energie wou een norm goedkeuren voor E85, zodat het hier ook verkocht kan worden. Zij zou dat al graag in 2020 zien.
    Dan rust natuurlijk de vraag nog of er hier deftig markt is om dat te verkopen, anders zullen de bedrijven er geen moeite voor doen.

Ik zou er niet te hard op hopen dat je het snel zult zien.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 7 september 2019 om 07:25

iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Shell communiceerd wel dat hun 98 zonder bio ethanol is.
    De vraag is in hoeverre dit klopt.
    Er staat E5 op, dus je geeft correcte info. Ik zou het persoonlijk sterk vinden want ik dacht dat benzine zonder bio-ethanol niet meer mocht.

Volgens mij is het een sterk staaltje marketing van onze vrienden van Shell.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    De vraag is in hoeverre dit klopt.
    Er staat E5 op, dus je geeft correcte info. Ik zou het persoonlijk sterk vinden want ik dacht dat benzine zonder bio-ethanol niet meer mocht.

Volgens mij is het een sterk staaltje marketing van onze vrienden van Shell.
    E5 en E10 zijn de nieuwe benaming die opgelgd zijn door Europa, de pomphouders moeten dit nu zo benoemen. Europa wilt dat er een duidelijk richtlijn is over al de landen (ikzelf vind het niet zo duidelijk).
    Bij E5 brandstof zegt de norm dat er tot max 5% bio ethanol mag bevatten, wilt niet zeggen dat er 5% bio ethanol inzit. E10 brandstof zegt dat er tot max 10% bio ethonal kan inzitten, hier zal er altijd wel iets van bio ethanol inzitten (belgische markt), maar percentage varieert. Raffianderijen zullen wel zorgen dat het zo laag mogelijk is, want dat is een duur product, zal afhangen wat er minimum in moet van de overheid.

Het feit dat shell officieel verklaard dat er geen bio ethanol inzit en dit nauwlettend in het oog wordt gehouden door de overheid, ga ik daar wel van uit. De overheid weet exact hoeveel bio-ethanol er in de brandstoffen zit. Als u olie boekhouding niet klopt, hangen serieuze straffen aan vast. Ale de overheid en Europa weten algemeen veel over de brandstoffen, omdat het accijnsproducten zijn en veel normen aan vast hangen die hun ook controleren. Als je dan als bedrijf officieel verklaring aflegd dat niet mag, dan staan er de volgende dag veel diensten aan u deur.

De Shell brandstoffen in België worden aangeduid met de volgende CEN labels:
    ◾EuroSuper 95 - E10
    ◾Shell V-Power - E5 (Echter in Shell V-Power zit geen bio-ethanol)
    ◾Diesel - B7
    ◾Shell V-Power Diesel - B7

Edit;
    Net eens de results nagekeken van de laatste batchs.
    Blijkbaar doen ze achteraf bij onze 98 ook geen bio-ethanol bij. Normaal doet het labo bij een staal van 95 10% bio-ethanol bij en dat ron en mon getal wordt genomen of het voldoet om het te verkopen. We doen ook nog een analyse zonder toevoeging, maar dat is eerder voor ons. Nu bij 98 zag ik dat er maar 1 x een analyse wordt gedaan bij ron en mon, dus even gebeld naar het labo. Het labo doet geen toevoeging van bio-ethanol, omdat het hier verkocht wordt zonder.
    Momenteel zal het voldoende zijn voor de overheid om het enkel te doen op 95, maar in principe kunnen ze het ook vragen voor de 98, omdat het ook valt onder E5.
    Ik wou bellen naar de personen die de toevoeging doen van Bio-ethanol (want dat is boekhoudkundig van ons afgekoppeld en ook niet op ons grondgebied, dus heb daar 0,0 zicht op), maar die personen zijn niet aanwezig vandaag. Ga volgende week eens bellen.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 7 september 2019 om 11:22

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Minister van energie wou een norm goedkeuren voor E85, zodat het hier ook verkocht kan worden. Zij zou dat al graag in 2020 zien.
    Dan rust natuurlijk de vraag nog of er hier deftig markt is om dat te verkopen, anders zullen de bedrijven er geen moeite voor doen.

Ik zou er niet te hard op hopen dat je het snel zult zien.
    Ik weet het, maar ze gingen de prijs hoger leggen dan van gewone benzine waardoor het bijna door niemand zal gebruikt worden. Waarom zou je eigenlijk, het verbruikt meer + het is duurder aan de pomp.
    Buiten de enkelingen die het gebruiken zoals ik eerder zei om te blenden voor meer vermogen, zie ik het niemand verder te gebruiken.
    Giggity

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WeedJunk Bekijk bericht
    Waarom twijfel? 't Is de moment hé
    goed nieuws, kan zijn dat die carterventilatie te fixen is met een aftermarket kit. kan ik zelf voor 25 EUR, ipv 400+ voor een nieuw kleppendeksel. Als dat zo is, downpipe + mapping olé
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    0
    Ik wil binnenkort wel eens met de fiets naar het werk gaan (30km enkel). Weet iemand een goede website om een leuke fietsroute uit te stippelen?
    Was al eens aan't kijken via google maps maar die stuurt mij met de fiets evengoed langs de grote banen. Zou graag over rustige weggetjes binnendoor willen fietsen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apzoeir Bekijk bericht
    Ik wil binnenkort wel eens met de fiets naar het werk gaan (30km enkel). Weet iemand een goede website om een leuke fietsroute uit te stippelen?
    Was al eens aan't kijken via google maps maar die stuurt mij met de fiets evengoed langs de grote banen. Zou graag over rustige weggetjes binnendoor willen fietsen.
    Routeyou
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Routeyou
    Super, dankjewel!

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apzoeir Bekijk bericht
    Probeer eens in te stellen dat je te voet gaat?
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) / iMac 24" (Early 2008) // iPad Air 2 / iPhone 6S
    Projecten: frequency trainer

iTrader
    0
    Ik wou bellen naar de personen die de toevoeging doen van Bio-ethanol (want dat is boekhoudkundig van ons afgekoppeld en ook niet op ons grondgebied, dus heb daar 0,0 zicht op), maar die personen zijn niet aanwezig vandaag. Ga volgende week eens bellen.
    Ik heb eens gebeld met de mannen, die de injectie doen en op 98 gebeurd de injectie bij ons ook niet. Het is zelfs zo dat er de installatie niet voorzien is voor injectie van bio-ethanol op hun 98 lijn..
    Momenteel is er geen verplichting om bio-ethanol bij 98 te doen, dus ik veronderstel dat de meeste bedrijven dat dan ook niet doen (zou hun maar enkel meer geld kosten). De E5 norm zegt dat er max 5% in mag zitten, dus je mag het perfect verkopen met 0%. Wanneer de overheid beslist om toch mee te injecteren op de 98, zullen ze hier de aanpassing doen aan de instalatie, zodat het wel mogelijk is.

Ons bedrijf communiceerd het voglende met bio brandstofen.
    "98 :Bevat biobrandstoffen, in lijn met de wetgeving"
    Wetgeving zegt dat het niet moet, dus wordt niet gedaan.

Momenteel hebben we hier 15 miljoen liter klaar E10 om te verkopen, met een octaangetal van 98,5. En een 4 miljoen liter 98, met octaangetal van 99,9. Dus binnenkort is het goede benzine om te tanken.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 9 september 2019 om 11:54
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Vimeo's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Puur uit interesse.. wie giet zijn tank vol met rode diesel?

Ken iemand die een manège heeft en telkens rode diesel tankt in zijn Range Rover TDV8 (lichte vracht)

iTrader
    51 (100%)
    Ik heb eens gebeld met de mannen, die de injectie doen en op 98 gebeurd de injectie bij ons ook niet. Het is zelfs zo dat er de installatie niet voorzien is voor injectie van bio-ethanol op hun 98 lijn..
    Momenteel is er geen verplichting om bio-ethanol bij 98 te doen, dus ik veronderstel dat de meeste bedrijven dat dan ook niet doen (zou hun maar enkel meer geld kosten). De E5 norm zegt dat er max 5% in mag zitten, dus je mag het perfect verkopen met 0%. Wanneer de overheid beslist om toch mee te injecteren op de 98, zullen ze hier de aanpassing doen aan de instalatie, zodat het wel mogelijk is.

Ons bedrijf communiceerd het voglende met bio brandstofen.

Wetgeving zegt dat het niet moet, dus wordt niet gedaan.

Momenteel hebben we hier 15 miljoen liter klaar E10 om te verkopen, met een octaangetal van 98,5. En een 4 miljoen liter 98, met octaangetal van 99,9. Dus binnenkort is het goede benzine om te tanken.
    Leuke informatie!

Ik dacht dat de wetgeving inderdaad enkel maar brandstof met toevoeging toeliet, maar dat blijkt dus niet te kloppen.

Zo is ook nog maar eens gebleken hoe sterk marketing is. Nu goed Shell kan er enkel maar profijt van hebben.

En een klein beetje overspec kan geen kwaad het beste is dat deze fuel ook terug te vinden is bij andere pompen dan enkel maar Total.

Pagina 191 van 200 Eerste ... 91141181187188189190191192193194195 ... Laatste

Regels voor berichten