Pagina 4 van 303 Eerste 123456781454104 ... Laatste

Discussie: Autonieuws

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oij Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ze hebben er nochtans een knap filmpje van gemaakt! Maar met een officiële tijd naar buiten komen zit er precies niet in.

https://youtu.be/NnFQG51yFMc
    Schoon filmpje, maar zonder tijd is het niet meer dan dat, en geef toe dat ze allicht niet onder de 7 minuten gingen, anders hadden ze hem wel naar buiten gebracht.

Dat terzijde, wat vinden we van de nieuwe Tiguan? Heb dat altijd, net zoals de Touaeaoeerg altijd een fantasieloos ding gevonden maar deze vind ik er wel sterk uitzien. Heeft eindelijk wat karakter.

iTrader
    0
    Touareg vond ik altijd wel best mooi. Niet om ooit zelf te kopen, maar lelijk is het imo zeker niet.
    Deze Tiguan begint ook steeds mooier te worden, maar de achterste helft vanaf de zijkant gezien vind ik nog altijd op weinig trekken.
    Je moet het eens vergelijken met de Touareg, echt stukken lelijker als je ze naast elkaar ziet staan (ze staan beiden toevallig hier in mijn straat nu ).

Maar uiteindelijk vind ik de Q5 en Q7 toch een véél strakkere versie van Tiguan en Touareg. Ik weet meteen waarvoor ik zou kiezen.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht

Maar uiteindelijk vind ik de Q5 en Q7 toch een véél strakkere versie van Tiguan en Touareg. Ik weet meteen waarvoor ik zou kiezen.
    Is ook een stukje duurder. :P
    Een deftige tiguan met wat opties zit al snel boven de 50k. Een Q5 mag je nog wel wat meer rekenen. Maar is binnenin ook gewoon nog een stuk beter :P
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Maar datzelfde leder zit ook in een Lancia hoor .
    Lancia is het luxemerk van de Fiat-Alfa-Lancia groep he

De laatste Delta leunde ook qua platform sterk aan bij de Giulietta, maar was een totaal andere wagen. Ik heb met beide gereden en waar de Lancia eerder een nouveau-riche jongetje met een poloshirt was, reed de Giulietta meer als een roadie van Cannibal Corpse. Zelfde motor, vergelijkbaar platform (Lancia is op basis van het C platform van de Fiat Bravo, de Giulietta het C-EVO platform wat een doorontwikkeling is), totaal andere wagen.

Wat mij aan die ringtimer nog het meeste indruk nalaat: hoe gatachterlijk snel is die Viper ACR weer. Zelfs de GT-R Nismo kost een serieus stuk meer en is amper sneller. Dat is dan nog de "oude" ACR van 8! jaar oud, dus niet de nieuwe SRT Viper. Maw: een spel met amper electronica, hulpmiddelen of speciallekes. Gewoon een gigantisch blok met het vermogen van een dressuurstal en genoeg koppel om een dode planeet in leven te sleuren.
    Laatst gewijzigd door desolation; 22 november 2016 om 21:41
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    7 (90%)
    Laatst gewijzigd door Powerwing; 6 december 2016 om 10:54

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powerwing Bekijk bericht
    De nieuwe Insignia :
    Zie hier de nieuwe Opel Insignia (Sports Tourer) / Autonieuws / Autowereld.com

Und ja, est is ein Deutscher !
    De break vind ik maar niks (die chrome lijn tot aan de koffer vind ik echt niks). De sedan lijkt een mix tussen Audi A7 en C-coupé te worden. De snuit lijkt niet echt in verhouding te zitten, maar dat zal wel wennen.

iTrader
    7 (90%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    De break vind ik maar niks (die chrome lijn tot aan de koffer vind ik echt niks). De sedan lijkt een mix tussen Audi A7 en C-coupé te worden. De snuit lijkt niet echt in verhouding te zitten, maar dat zal wel wennen.
    Die chrome lijn heb je ook min of meer bij de Astra Sports Tourer. In het begin vond ik dat ook niet echt mooi, maar zoals je zegt, is even wennen...
    Ik vind 'm wel geslaagd, ongeacht de koetswerkversie, maar goed, ik ben misschien een beetje 'biased'
    Wel heel benieuwd naar motorisaties en interieur...

In elk geval wordt hij een stuk langer dan de huidige. Mijn Sports Tourer meet 4,91m, deze nieuwe Grand Tourer zal volgens mij makkelijk de 5m overschrijven. M'n dealer had het trouwens gezegd dat hij een stuk langer zou worden dan de huidige Insignia...

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Giggity

iTrader
    51 (100%)
    De sedan ziet er op die foto's wel nog goed uit. De break zijn reet is precies een 508sw.
    Maar ook serieus lang, Jezus man precies een dashond op 4 wielen.

Motorisaties lijken mij in dezelfde lijn te liggen als Opel nu doet. Een paar uitvoeringen waar de honden geen brood van lusten, een paar goede motorisaties en dan een opc die meer uitstoot dan een stoomtrein.
    En het interieur zal dat niet in lijn liggen met de mokka?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk bericht
    De tuning met 10pk verhogen is nu ook niet echt nieuwswaardig lijkt me. Ze gebruiken nog altijd hetzelfde 2.0tsi blok.
    Dat de ST 4wd krijgt kan ik enkel maar toejuichen. Dat is toch een wagen die je anders gaat rijden dan de SC of gewone versie.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    De tuning met 10pk verhogen is nu ook niet echt nieuwswaardig lijkt me. Ze gebruiken nog altijd hetzelfde 2.0tsi blok.
    Dat de ST 4wd krijgt kan ik enkel maar toejuichen. Dat is toch een wagen die je anders gaat rijden dan de SC of gewone versie.
    Das waar, komt ook nog 30Nm bij.
    Maar het is een facelift dus is het niet slecht voor een kleine motorische upgrade. Enkel spijtig dat de 4wd enkel op de st is.
    Giggity

iTrader
    51 (100%)

Autonieuws

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk bericht
    Das waar, komt ook nog 30Nm bij.
    Maar het is een facelift dus is het niet slecht voor een kleine motorische upgrade. Enkel spijtig dat de 4wd enkel op de st is.
    Ik dacht dat dat net de charme was van een cupra :P
    Lekker slippery en nerveus op de voorwielen. Bestuurder constant met een ei in zijn broek, "wanneer breekt hij uit, wanneer kan ik het ondersturen niet meer aan" :P

iTrader
    7 (90%)
    De sedan ziet er op die foto's wel nog goed uit. De break zijn reet is precies een 508sw.
    Maar ook serieus lang, Jezus man precies een dashond op 4 wielen.

Motorisaties lijken mij in dezelfde lijn te liggen als Opel nu doet. Een paar uitvoeringen waar de honden geen brood van lusten, een paar goede motorisaties en dan een opc die meer uitstoot dan een stoomtrein.
    En het interieur zal dat niet in lijn liggen met de mokka?
    Ik dacht al, waar zit hij

Inderdaad, heel lange wagen, wist ik al op voorhand van m'n dealer toen ik de mijne kocht.
    Ik heb een 1.6 turbo met 170pk, is een heel soepele motor. Die 170pk is niet bedoeld om mee te racen maar om de toch zware auto heel vlot door het verkeer te loodsen. En ik ben heel content.
    De nieuwe Insignia wordt een stuk langer, maar ook een stuk lichter dan de huidige.
    Interieur zal wat invloeden hebben van de nieuwe Mokka X waarschijnlijk en ook van de Astra K, veronderstel ik. Het blijft gissen want Opel gooit soms het roer helemaal om.
    Toch wel benieuwd en mijn uitnodiging voor de presentatie ligt nu al klaar (veronderstel ik )

iTrader
    51 (100%)
    Ik heb een 1.6 turbo met 170pk, is een heel soepele motor. Die 170pk is niet bedoeld om mee te racen maar om de toch zware auto heel vlot door het verkeer te loodsen. En ik ben heel content.
    Dat is geen strepentrekker, maar valt nog redelijk mee. Alleen die uitstoot, 170g is echt wel hoog hoor. ( voor automaat)
    Als je gaat kijken welke performance je hebt bij andere merken voor die CO2 uitstoot, dan trek je wel ogen hoor.
    De Mazda 6 met 192pk stoot er 150g uit, trekt wel naar 100 in 8s.

Talisman 200pk, 132g en 8s naar de 100.

In manueel haalt hij 152g, wat nog altijd wel behoorlijk is. En ik haalde speciaal geen premiums aan :P

Pas op qua uiterlijk valt die sedan versie mij wel goed mee.

iTrader
    7 (90%)
    Dat is geen strepentrekker, maar valt nog redelijk mee. Alleen die uitstoot, 170g is echt wel hoog hoor. ( voor automaat)

In manueel haalt hij 152g, wat nog altijd wel behoorlijk is.
    Mijn Insignia is de 1.6 SIDI Turbo 170 pk Sports Tourer manuele versnellingsbak en heeft CO2 uitstoot van 146g/km, de automaat 159g/km (4- en 5-deurs, respectievelijk 139g manueel en 155g automaat).
    Tech specs

En ik haalde speciaal geen premiums aan :P

Pas op qua uiterlijk valt die sedan versie mij wel goed mee.
    Er is nog hoop voor u, ge moogt blijven

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Lancia is het luxemerk van de Fiat-Alfa-Lancia groep he

De laatste Delta leunde ook qua platform sterk aan bij de Giulietta, maar was een totaal andere wagen. Ik heb met beide gereden en waar de Lancia eerder een nouveau-riche jongetje met een poloshirt was, reed de Giulietta meer als een roadie van Cannibal Corpse. Zelfde motor, vergelijkbaar platform (Lancia is op basis van het C platform van de Fiat Bravo, de Giulietta het C-EVO platform wat een doorontwikkeling is), totaal andere wagen.

Wat mij aan die ringtimer nog het meeste indruk nalaat: hoe gatachterlijk snel is die Viper ACR weer. Zelfs de GT-R Nismo kost een serieus stuk meer en is amper sneller. Dat is dan nog de "oude" ACR van 8! jaar oud, dus niet de nieuwe SRT Viper. Maw: een spel met amper electronica, hulpmiddelen of speciallekes. Gewoon een gigantisch blok met het vermogen van een dressuurstal en genoeg koppel om een dode planeet in leven te sleuren.
    En nog meest belangrijke: downforce.
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

Pagina 4 van 303 Eerste 123456781454104 ... Laatste

Regels voor berichten