Discussie: Autonieuws

iTrader
    65 (99%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Best wel grappig dat het verbruik in ongunstige situatie nog altijd beter is dan benzines met evenveel vermogen. Ik geraakt rond 8l als ik heel kalm rij over lange afstanden 70 (zowel trager als sneller verbruikt een pak meer). Anders is het 9l

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Ik denk, toch zeker op de BMW, dat dat veel te maken heeft met een van de betere automaten op de markt (ZF), dan nog eens gecombineerd met goede software.

Het is uiteindelijk ook maar een 184PK benzinemotor, de deftige prestaties komen zuiver uit de combinatie elektrische motor/verbrandingsmotor.

Die hybrides hebben dus eigenlijk twee kleinere motoren waar de software gaat bepalen in welke combinatie ze te gebruiken om de beste prestatie/economie te halen.

En we kunnen al de remenergie recupereren!

Jij zit gewoon met een 275 PK benzinemotor zonder meer!

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Best wel grappig dat het verbruik in ongunstige situatie nog altijd beter is dan benzines met evenveel vermogen. Ik geraakt rond 8l als ik heel kalm rij over lange afstanden 70 (zowel trager als sneller verbruikt een pak meer). Anders is het 9l

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Nochtans is dat vrij simpel te verklaren door het feit dat je gewoon meer inspuiting hebt. Ookal haal je niet altijd alles uit uw blok, het equivalent van 30% gas bij u is 60% bij het B48 blok. De enige manier om meer vermogen uit dezelfde cilinder te halen is door optimalisatie en gewoon meer lucht en brandstof.

Als je nu een programma zou laden die u maximaal koppel serieus aftopt en dus ook uw inspuiting dan zou je ook een stuk minder verbruiken hoor.

Dat is ook hetgeen de eco stand in wagens doet. De inspuiten beperken om zo het verbruik te verminderen
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Met de GTI geraak ik rond de 7 liter, ma da's dan lange afstanden autostrade op CC.

Door de week is het eerder 12-13liter als ik hem mee heb gehad

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Mijn 330e doet op benzine op de snelweg (130 teller) ongeveer 6.5 a 7 liter.
    Wanneer ik hem laat laden tijdens de snelwegrit gaat dat over de 10l/100km tot de batterij vol is.

In de stad zuiver op benzine eerder 13 liter (pookje naar links zodat ie enkel verbrandingsmotor gebruikt).

Collega van me heeft krak dezelfde wagen en laadt nooit op, zit aan 11,3 liter/100km. Hij gebruikt ook niet echt die batterij laad functie op autostrades, hij rijdt ermee als een Prius
    Het enige wat die doet is eigenlijk zijn rem energie recupereren. En de standverwarming's morgens zodat hij na 200m al op brandstofmotor springt wegens lege batterij!

Bij mij gaat hij elke dag aan de stekker en gemiddelde over de eerste 2600km sinds ik hem heb is 3.8l/100 km.

Maar per brandstoftank kan er een groot verschil op zitten, lange ritten autostrade (twee keer op en af naar Nederland) en het gemiddelde over die tank is meer dan 7 liter.
    Dan een hele tank hoofdzakelijk ritten die binnen bereik van de batterij zitten met zelden autostrade en dan klok ik af aan 2.4l/100 km!
    't Zou wel leuk zijn natuurlijk moest ik kunnen laden. Het bedrijf heeft wel al eens later verstaan dat men bereid is te zien naar de 'slimme kabels'.
    Echter is het gewoonweg niet mogelijk voor mij om thuis te laden in de ondergrondse. En om elke dag ergens een uur te gaan staan schilderen ... no tnx.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    m En om elke dag ergens een uur te gaan staan schilderen ... no tnx.
    Nochtans mooi als bijverdienste zo wat schilderen.
    Natuurlijk als IT-er is dat misschien een beetje raar. Stel u voor dat u collega's zien dat je echt eens hebt gewerkt
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    134 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Afgelopen weekend naar Engeland (aan de kanten van Londen) gereden. Verbruik met dakkoffer was in Dynamic mode 8.4l gemiddeld. Max snelheid met die dakkoffer was 130. Had zelfs nog een ⅓de van de tank over, waar ik het merendeel 500 km kan uithalen.

Over het algemeen ligt mijn verbruik tegen de 11l.

Dus op zich valt dat ook goed mee.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    65 (99%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    't Zou wel leuk zijn natuurlijk moest ik kunnen laden. Het bedrijf heeft wel al eens later verstaan dat men bereid is te zien naar de 'slimme kabels'.
    Echter is het gewoonweg niet mogelijk voor mij om thuis te laden in de ondergrondse. En om elke dag ergens een uur te gaan staan schilderen ... no tnx.
    Op een uur gaat ge ook niet veel bijladen trouwens.
    De hybride laadt aan max 16A op, ook met de BMW type 2 "snellaadkabel".
    Dat is een 3,7kW /uur, batterij op mijne 330e is al 12 kWh....

Wel (een beetje) sneller dan aan het gewoon stopcontact laden (10A of 2,3 kW/uur).

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door berenod; 10 februari 2020 om 17:49

iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Op een uur gaat ge ook niet veel bijladen trouwens.
    De hybride laadt aan max 16A op, ook met de BMW type 2 "snellaadkabel".
    Dat is een 3,7kW /uur, batterij op mijne 330e is al 12 kWh....

Wel (een beetje) sneller dan aan het gewoon stopcontact laden (10A of 2,3 kW/uur).

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
    Als ik alle dagen 3u moet gaan staan schilderen ga'k wel heel veel bij verdienen.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Als ik alle dagen 3u moet gaan staan schilderen ga'k wel heel veel bij verdienen.
    Ja dan zit je wel boven je flexi-job limiet.
    Maar je kan altijd in bijberoep gaan schilderen natuurlijk.

Pas op, en de vraag is ook groot voor schilders. Toch zeker in het groezelige Lokeren. Wel moeilijk te verstane mensen, spreken naar het schijnt een heel lelijk dialect

iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Ja dan zit je wel boven je flexi-job limiet.
    Maar je kan altijd in bijberoep gaan schilderen natuurlijk.

Pas op, en de vraag is ook groot voor schilders. Toch zeker in het groezelige Lokeren.
    't Worden lange dagen.

Wel moeilijk te verstane mensen, spreken naar het schijnt een heel lelijk dialect
    Nor 't schijnt e. Nu ja ... denk dat er bij mij al wel wat blijven plakken is van bij klanten ook. Of gelijk wa 'Giesbergs' ier & daar van de patron

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    https://www.autogids.be/autonieuws/i...-automaat.html

Het valt nog af te wachten hoe goed het werkt, maar ik vind het wel een interessante ontwikkeling. Zou 1 van de "grote ergernissen" van een automaat kunnen wegwerken.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)

Het valt nog af te wachten hoe goed het werkt, maar ik vind het wel een interessante ontwikkeling. Zou 1 van de "grote ergernissen" van een automaat kunnen wegwerken.
    In theorie klinkt dat goed.
    Maar de praktijk gaat anders uitwijzen. Zoals je kan lezen gaat hij pro-actief terugschakelen als je van 70 naar 50 gaat. Ik lees daar vooral in dat hij een beetje zelf gaat bepalen hoe hard jij waar gaat rijden. Ik voel hier vooral autonoom rijden in, en niet meer zelf rijden en beslissen.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    In theorie klinkt dat goed.
    Maar de praktijk gaat anders uitwijzen. Zoals je kan lezen gaat hij pro-actief terugschakelen als je van 70 naar 50 gaat. Ik lees daar vooral in dat hij een beetje zelf gaat bepalen hoe hard jij waar gaat rijden. Ik voel hier vooral autonoom rijden in, en niet meer zelf rijden en beslissen.
    Dat is hoogstwaarschijnlijk ook de bedoeling he. Maar in die richting is het imo wel een grote verbetering. Want de autonome ervaring gaat daardoor natuurlijker aanvoelen waardoor de mentale drempel toch een stuk lager ligt.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

als ik met de onboard navi rijd van mijn f30, in ecopro, dan geeft ie mij voor bepaalde bochten/rondpunten/... ook aan dat ik moet stoppen met gas geven. Eigenlijk zou die op basis van deze info perfect ook kunnen schakelen, toch?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Op zich interessant maar als ik dingen lees zoals ‘De geconnecteerde versnellingsbak met ICT-technologie’ en ‘AI-software’ dan krijg ik altijd de indruk dat ze het allemaal spectaculairder willen laten overkomen dan het eigenlijk is.

Regels voor berichten