Discussie: Autonieuws

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nog meer bevestiging van de giganieren op de nieuwe 4:
    Ik gok dat dat helemaal niet de nieuwe 4 is, maar de i4 .

Hit Hard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Naar 't schijnt is die witte tape nodig voor extra bevestiging van de nieren, omdat ze te zwaar zijn om op de normale manier vast te maken .

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    En toch is de kans groot dat hier wel ooit een nieuwe 4 op de oprit komt te staan. Ik verwacht een kleine 8-reeks en dat zou ik prima vinden

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    ik denk dat die nieren ook wel best oké gaan zijn met een nummerplaat erop.

De nieren van de X7 en 7 ben ik overigens al helemaal gewoon, nu lijken alle andere te klein

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ik gok dat dat helemaal niet de nieuwe 4 is, maar de i4 .
    Nee zou echt de gewone 4 zijn, zie ook de Concept 4.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik denk dat we moeten wachten op de definitieve beelden.
    Maar als de 4 door hetzelfde designteam als de 2 en 1 gedaan is dan vrees ik het ergste.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Ik denk dat we moeten wachten op de definitieve beelden.
    Maar als de 4 door hetzelfde designteam als de 2 en 1 gedaan is dan vrees ik het ergste.
    Dat heeft gewoon tijd nodig. Ik ben er al aan gewend eigenlijk en begin het zelfs mooi te vinden

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    134 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht
    ik denk dat die nieren ook wel best oké gaan zijn met een nummerplaat erop.

De nieren van de X7 en 7 ben ik overigens al helemaal gewoon, nu lijken alle andere te klein
    Ik zie praktisch dagelijks op de baan een nieuwe 7-reeks en kan echt niet wennen aan de gigantische nieren. Achterkant is pakken mooier dan de voorkant.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik vond dat ze met de vorige generatie aan de perfecte ratio nier/bumper zaten.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Op autostrade is de 330e inderdaad ook best zuinig (+- 7.5l stabiel 125km/h).
    Maar indien je met een lege batterij door de stad begint te rijden (en je elke keer die 270 kg extra op gang moet trekken) dan gaat de benzine echt wel hard.

Komt er op neer dat je zonder de plug in capaciteit te gebruiken je nog een pak meer gaat verbruiken dan een 320i, daar je dezelfde motor hebt maar een bijna 300kg zwaardere wagen!

Zelfs tegen een 330i ga je nog meer verbruiken, al zal het verschil kleiner zijn.
    Mijne 530e 7.8l over 34K km.
    Moest ik dat ding kunnen opladen ergens thuis dan zou dat uiteraard zienderogen slinken ... but oh well, so be it.

Uiteraard veel snelweg en stad == E-Drive.

Dus ni extreem t.o.v andere naft wagens van die grootte. Laat staan die met even veel vermogen.

Ik ken er bv. met een Arteon of dergelijke die tzelfste verbezigen, met een stuk minder vermogen.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Mijne 530e 7.8l over 34K km.
    Moest ik dat ding kunnen opladen ergens thuis dan zou dat uiteraard zienderogen slinken ... but oh well, so be it.

Uiteraard veel snelweg en stad == E-Drive.

Dus ni extreem t.o.v andere naft wagens van die grootte. Laat staan die met even veel vermogen.

Ik ken er bv. met een Arteon of dergelijke die tzelfste verbezigen, met een stuk minder vermogen.

Ligt eraan hoeveel stad je doet. Op de snelweg is het een eitje om onder de 7 te gaan. Maar eens in de stad is het krassen om onder de 8,5 te gaan.

Als ik naar mijn schoonouders rij die aan de andere kant van de stad wonen, waar ik rondom de stad rijdt dus echt geen stop en go verkeer. Dan zit ik op 11l. De stad en vooral stop & go is moordend. Ook zijn korte stukken moordend. Ik merk echt dat ik 10km moet rijden vooraleer mijn verbruik zakt.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Ligt eraan hoeveel stad je doet. Op de snelweg is het een eitje om onder de 7 te gaan. Maar eens in de stad is het krassen om onder de 8,5 te gaan.

Als ik naar mijn schoonouders rij die aan de andere kant van de stad wonen, waar ik rondom de stad rijdt dus echt geen stop en go verkeer. Dan zit ik op 11l. De stad en vooral stop & go is moordend. Ook zijn korte stukken moordend. Ik merk echt dat ik 10km moet rijden vooraleer mijn verbruik zakt.
    Op naft natuurlijk. File net hetzelfde.
    Maar de Edrive is daar net op z'n best.

Die laad zichzelf dan op tijdens de lange 120 stukken.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Op naft natuurlijk. File net hetzelfde.
    Maar de Edrive is daar net op z'n best.

Die laad zichzelf dan op tijdens de lange 120 stukken.

Ik reageerde op het feit dat je zei dat een arteon meer verbruikt met minder vermogen

Voor de stad is een hybride inderdaad ideaal. En nog beter zou zijn als je hem aan de stekker oplaad zodat je niet op de snelweg extra moet verbruiken om hem op te laden. Dat is een beetje de "hiaat" in het plug-in hybride verhaal. Dat niet iedereen hem inplugt en er dus elektrische range bekomen wordt door meer benzine te verbruiken om de batterij op te laden. In theorie ben je dus met een aggregaat uw batterij aan het laden, wat op vlak van uitstoot niet zo geweldig is
    Zo ligt de werkelijke uitstoot per wel hoger dan op de affiche. Ik acht de kans reëel dat men in de toekomst gaat kijken hoe je uw wagen oplaad om zo uw uitstoot/ milieu-impact te bepalen. Doe je dat uitsluitend met zelf geproduceerde groepen stroom dan ben je goed bezig. Doe je dit enkel aan punten met "grijze" stroom dan ben je slecht bezig en betaal je meer.

iTrader
    65 (99%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mijn 330e doet op benzine op de snelweg (130 teller) ongeveer 6.5 a 7 liter.
    Wanneer ik hem laat laden tijdens de snelwegrit gaat dat over de 10l/100km tot de batterij vol is.

In de stad zuiver op benzine eerder 13 liter (pookje naar links zodat ie enkel verbrandingsmotor gebruikt).

Collega van me heeft krak dezelfde wagen en laadt nooit op, zit aan 11,3 liter/100km. Hij gebruikt ook niet echt die batterij laad functie op autostrades, hij rijdt ermee als een Prius
    Het enige wat die doet is eigenlijk zijn rem energie recupereren. En de standverwarming's morgens zodat hij na 200m al op brandstofmotor springt wegens lege batterij!

Bij mij gaat hij elke dag aan de stekker en gemiddelde over de eerste 2600km sinds ik hem heb is 3.8l/100 km.

Maar per brandstoftank kan er een groot verschil op zitten, lange ritten autostrade (twee keer op en af naar Nederland) en het gemiddelde over die tank is meer dan 7 liter.
    Dan een hele tank hoofdzakelijk ritten die binnen bereik van de batterij zitten met zelden autostrade en dan klok ik af aan 2.4l/100 km!

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Best wel grappig dat het verbruik in ongunstige situatie nog altijd beter is dan benzines met evenveel vermogen. Ik geraakt rond 8l als ik heel kalm rij over lange afstanden 70 (zowel trager als sneller verbruikt een pak meer). Anders is het 9l

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Regels voor berichten