Discussie: Autonieuws

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ik geef er een draai aan omdat je mijn uitspraak omgedraaid hebt.

Welke groep zou ik dan veralgemeend hebben? Meer dan zeggen dat ik bij bmw-chauffeur direct een bepaald niet zo fraai beeld heb, is het niet. Dan stereotypeer ik ,maar veralgemeen ik geen standpunt over een groep mensen zoals jij deed.
    Komaan, serieus? "Welke groep zou ik dan veralgemeend hebben"? Echt?

Ok, zo kan je natuurlijk elke discussie naar je toe trekken, ik veralgemeen een standpunt van een groep mensen, maar jij stereotypeert enkel maar... Of hoe je natuurlijk alles kan draaien zodat jij gelijk hebt en de ander niet. Je had in de politiek moeten gaan.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    net zoals ik bij rap denk aan een amerikaanse zwarte met gouden kettingen, zal brihang me dat niet kwalijk nemen.
    Laat alsjeblieft zaken rusten waar je totaal geen kaas van hebt gegeten.
    Vergelijkingen zoals deze doen echt serieus afbreuk aan het figuur JPV. Nog meer dan je uitspraken over auto's.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Laat alsjeblieft zaken rusten waar je totaal geen kaas van hebt gegeten.
    Vergelijkingen zoals deze doen echt serieus afbreuk aan het figuur JPV. Nog meer dan je uitspraken over auto's.
    het figuur JPV ?

Ken het verschil tussen vergelijkingen, stereotypering en veralgemening. 3 verschillende begrippen.

Ik wacht nog altijd op de BMW die beter is dan een Volkswagen Caddy op het vlak van laadruimte, onderhoudskost, betaalbaarheid van opties en ISO-fix. Zoals je beweerde.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    het figuur JPV ?

Ken het verschil tussen vergelijkingen, stereotypering en veralgemening. 3 verschillende begrippen.

Ik wacht nog altijd op de BMW die beter is dan een Volkswagen Caddy op het vlak van laadruimte, onderhoudskost, betaalbaarheid van opties en ISO-fix. Zoals je beweerde.
    En welk begrip hanteerde jij dan? Volgens mij heb je zelfs nog nooit rap gehoord. Het is vooral de stereotypering door zwarte met gouden ketting erbij te voegen dat het laakbaar maakt. En gewoon aantoont dat je er gewoon niks van af weet.

Ik hoop dat je zelf toch beseft dat een camionette aanhalen, en dan zeggen dat er een alternatief moet tegenover geplaatst worden vrij ridicuul is. Dat je daarbij nog al die andere punten aanhaalt maakt alleen maar meer duidelijk hoe weinig je effectief doorhebt waar het over gaat.

Maar ik ga u de vraag stellen, aangezien je toch over onderhoudskost begint, waarom insinueer je dat de onderhoudskost hoger is? En waar haal je dit vandaan?

Betaalbaarheid van opties? Dynamische koplampen op de golf, 1810€. Op een 1er, 1430€. Parkeerassistent golf 845€, 1er 770€. Sensoren golf 630€, 1er 660€.

Conclusie is dus vrij simpel. Het verschil is dus allesbehalve zo groot als je denkt. Als jij dan het beeld wilt ophangen dat BMW duur is op vlak van opties, dan kan je toch enkel maar concluderen dat het bij VW echt amper tot niet beter is.

Toch allemaal wel sterk voor de man die altijd zo politiek correct als de pest is. En die altijd iedereen verwijt niet te discusieren als je er niks van kent.
    Laatst gewijzigd door MrKend54l; 21 december 2019 om 13:28
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Allez mensen, doe eens allemaal wat meer moeite om elkaar te begrijpen.

Natuurlijk heeft BMW niets dat in de buurt komt van een Caddy als het gaat over de zaken die JPV zoekt. En daar is niets mis mee.

En ja, JPV's vooroordelen over de BMW rijder zijn ook van de pot gerukt.

En nu overeenkomen

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    En welk begrip hanteerde jij dan? Volgens mij heb je zelfs nog nooit rap gehoord. Het is vooral de stereotypering door zwarte met gouden ketting erbij te voegen dat het laakbaar maakt. En gewoon aantoont dat je er gewoon niks van af weet.
    Ik heb 't hof van commerce nog gezien nog voor ze maar 1 liedje op de radio gespeeld hadden. Niet dat het mijn favoriete genre is en zeker niet de gangsta-rap-achtige dingen, maar opnieuw, net zoals bij de BMW-stereotypering, ken je het verschil niet tussen een bepaald, overdreven, beeld plakken bij een situatie (stereotypering) en claimen dat iederen BMW chauffeur een omhooggevallen snob zou zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l
    1.Ik hoop dat je zelf toch beseft dat een camionette aanhalen, en dan zeggen dat er een alternatief moet tegenover geplaatst worden vrij ridicuul is. Dat je daarbij nog al die andere punten aanhaalt maakt alleen maar meer duidelijk hoe weinig je effectief doorhebt waar het over gaat.

2. Maar ik ga u de vraag stellen, aangezien je toch over onderhoudskost begint, waarom insinueer je dat de onderhoudskost hoger is? En waar haal je dit vandaan?
    1. Jij zei dat een BMW beter doet dan een Volkswagen. Je beseft nog altijd niet dat niet iedereen een auto gebruikt waarvoor jij die gebruikt. Dat was mijn punt en is hier al door velen bevestigt.
    2. Eerste link op de zoekterm "onderhoudskosten merken" https://www.autoblog.nl/nieuws/deze-...dskosten-88028
    Of specifiek de Volkswagen Golf vs. BMW 1 series: https://www.reliabilityindex.com/rat...Small%20Family
    Betaalbaarheid van opties? Dynamische koplampen op de golf, 1810€. Op een 1er, 1430€. Parkeerassistent golf 845€, 1er 770€. Sensoren golf 630€, 1er 660€.
    ik weet niet waar je het op hebt, maar de new golf life vs de bmw 1 (dat waren de types die we vergeleken), de sensoren vooraan en achteraan zjn standaard. Side assist 600 euro. Dymamische koplampen (met tegelijk ook nog andere zaken erbij, vandaar de meerprijs) 1900 euro. idem voor de parkeerassistent, zit ook in een pack, die trouwens wat duurder is. https://www.volkswagen.be/app/config...1?page=options
    Vreemd dat je de zaken die ik hierboven al geschreven heb niet herhaalt .

Voor je Driving Park assist van de BMW 1 series moet je trouwens 1990 euro erbij tellen, geen 770 euro. Je bent namelijk verplicht om enkele andere opties erbij te nemen.

Conclusie is dus vrij simpel. Het verschil is dus allesbehalve zo groot als je denkt. Als jij dan het beeld wilt ophangen dat BMW duur is op vlak van opties, dan kan je toch enkel maar concluderen dat het bij VW echt amper tot niet beter is.
    het verschil is mss niet zo groot, maar VW doet beter, en dat was de bewering die ik maakte en jij bestreed. En de 3 opties die jij hier gaf komen samen uit aan 3600 euro voor de Golf met nog heel wat meer erbij (zelfs met de extra zaken die je ook moet betalen voor de BMW series). Ik daag je uit om hetzelfde technische uitrustingsniveau te bekijken bij de Golf vs de 1 series en dan de prijs van alle opties daarvoor te bekijken
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Het is toch ook gewoon logisch dat bij BMW alles duurder is, BMW is gewoon beter dan VW.

Als snob in maatpak wil je toch niet gezien worden in een golf zeg, zelfs al is die full option...

Het statement dat een Caddy beter is dan een BMW door bovenstaande criteria slaagt ook op niet veel hé. Een Mercedes vrachtwagen is ook beter in het trekken van een oplegger dan eender welke BMW. Nogal wiedes, BMW heeft geen vrachtwagens. Net zo min dat het camionetten heeft. Dus de "uitdaging" om een BMW met dezelfde laadcapaciteit te vinden als een Caddy is geen eerlijke uitdaging.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Maar serieus, ik vind het statement dat je niet kan zeggen of een auto beter is dan een andere, omdat niet voor iedereen dezelfde criteria gelden, niet correct.

Dat je van mening kan verschillen, absoluut. De ene vindt pakweg een BMW 3 beter dan een Audi A4, de andere vindt het net omgekeerd. Maar zeggen dat een Caddy beter is dan een BMW 3, omdat die meer kan laden, betere isofix heeft en goedkoper is en omdat dat voor jou belangrijker is, vind ik onzin. Dat die Caddy meer geschikt is voor jou, ja, absoluut. Maar gewoon dat dat een betere wagen is? Nee, echt niet.

Dan kan je zeggen dat die Caddy beter is dan een Rolls Royce, een Ferrari, een Bentley, een Porsche, een Mercedes, Audi of BMW full option,... want die Caddy kan meer laden en heeft betere Isofix. Dat dat ding dan rijdt en stuurt als een slome slak, stoffen oncomfortabele zetels heeft en binnenin is afgewerkt met plastiek, dat doet er dan plots niet meer toe?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik kom voor mijn job bij alle lagen vd bevolking. Wat me opvalt is dat de meest bmw's op sociale verkavelingen/wijken staan... Als snob in maatpak zou ik ook niet met een instap bmw willen rijden (lees gn 6cil).

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lasportiva Bekijk bericht
    Als snob in maatpak zou ik ook niet met een instap bmw willen rijden (lees gn 6cil).
    Dat is toch ook stilaan onzin aan het worden in een tijdperk waarin de viercilinders vlot boven de 250PK beginnen te gaan en onder de 6 seconden naar 100 gaan. Serieuze instappers :')

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    6cil begint stillekesaan weggesmeten geld te worden hé' sublieme motorisatie, maar om daar absurde taxen aan vadertje staat voor te betalen... Doubt
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    1. Jij zei dat een BMW beter doet dan een Volkswagen. Je beseft nog altijd niet dat niet iedereen een auto gebruikt waarvoor jij die gebruikt. Dat was mijn punt en is hier al door velen bevestigt.
    2. Eerste link op de zoekterm "onderhoudskosten merken" https://www.autoblog.nl/nieuws/deze-...dskosten-88028
    Of specifiek de Volkswagen Golf vs. BMW 1 series: https://www.reliabilityindex.com/rat...Small%20Family
    ik weet niet waar je het op hebt, maar de new golf life vs de bmw 1 (dat waren de types die we vergeleken), de sensoren vooraan en achteraan zjn standaard. Side assist 600 euro. Dymamische koplampen (met tegelijk ook nog andere zaken erbij, vandaar de meerprijs) 1900 euro. idem voor de parkeerassistent, zit ook in een pack, die trouwens wat duurder is. https://www.volkswagen.be/app/config...1?page=options
    Vreemd dat je de zaken die ik hierboven al geschreven heb niet herhaalt .
    Lees mijn initiële post nog eens opnieuw. En kom dan nog eens af dat iemand anders niet kan lezen.
    Ik zal het nog eens herhalen. Het prijsverschil tussen een golf en een 1er is er niet voor niks, het kwaliteitsverschil kan je echt wel zien en is goed meetbaar.
    Of het totale prijsverschil opweegt tegenover de meerwaarde die je krijgt dat is uiteraard iets anders.

Maar bewering zoals dat een 1er maar een instapper is, en een golf en een 1er geen verschil is. Sterker nog dat de golf beter zou zijn. Dat slaat werkelijk op niks.
    Dat is gewoon blind zijn voor de waarheid.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lasportiva Bekijk bericht
    Ik kom voor mijn job bij alle lagen vd bevolking. Wat me opvalt is dat de meest bmw's op sociale verkavelingen/wijken staan... Als snob in maatpak zou ik ook niet met een instap bmw willen rijden (lees gn 6cil).
    Verklaar sociale verkavelingen/ wijken.
    Bedoel je dan nieuwbouwwijken? Want ik kan mij daar niks voor voorstellen.

Ik vermoed dat je hier gewoon wat onnodig komt trollen. Maar ik wil u toch het voordeel van de twijfel geven.
    Het is niet alsof een BMW een exclusieve wagen is. Het is een wagen die haalbaar is voor alle lagen van de bevolking. Net omdat het zulke populaire wagens zijn ( en voor zeer goede redenen) is er ook een zeer groot aanbod op de tweedehands markt.
    Er is voor iedereen wel een BMW te koop. Voor zo goed als elk budget. Dat het niet altijd een nagelnieuwe zal zijn, of eentje met weinig KM's dat lijkt me wiedes.
    Maar ik wil ze geen brood geven diegene die een E90 van 2005 kopen met 400k km op de teller. En ik zie daar persoonlijk ook niet een probleem in. Want een E90 is gewoon een goede wagen, de kans dat je kosten gaat hebben met die kilometerstand en dat de wagen als goed afgeleefd is dat moet je er natuurlijk wel bijnemen.

Vergeet ook niet dat heel veel mensen lenen voor hun auto, en ook vaak boven hun capaciteit lenen.
    Ik zie persoonlijk echt een zeer gemengd publiek met een BMW/ audi en mercedes rijden. Maar de nagelnieuwe en dik uitgeruste zijn toch enkel maar bij de meer welgestelde gezinnen of hard werkende zelfstandige te vinden.
    Of bij de personen die hun geld potentieel niet op een legale manier verdienen.

En vergeet ook niet dat BMW/ audi en mercedes ook immens populair zijn op de leasemarkt.

Dat het pas vanaf een i6 geen instapper meer is, dat is ronduit onzin. Dat is eigenlijk zeggen dat enkel de topper (mx40i en consoorten) geen instapper meer is.
    Belachelijk dus.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Soms denk ik toch dat de mrKendl een serieus pakket aandelen bij de BMW groep heeft zenne
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Soms denk ik toch dat de mrKendl een serieus pakket aandelen bij de BMW groep heeft zenne
    Het ergste is dat ik niks betaald krijg.
    Sterker nog ik mag enkel maar betalen. En wees maar gerust dat de stealer een goeie klant aan mij heeft
    Recent mijn moeder nog maar een X2 laten kopen daar. De stealer was gelukkig

jvc's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Wat is betere isofix?

Pagina 326 van 338 Eerste ... 226276316322323324325326327328329330336 ... Laatste

Regels voor berichten