Discussie: Autonieuws

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Klopt. Heb trouwens een brillendoekje in de middenconsole liggen om de vetvingers er snel af te krijgen
    Ik heb geen touchscreen en heb dat ook voor m'n scherm.

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Maar allez, daar zijn we nu toch al even over uit dat hetgeen jij beschrijft geen lag maar boost threshold is
    En die threshold van die M139 is net zodanig laag dat er constant druk is. Dat is net heel de opzet.

En de lag is ook nul omdat de druk constant blijft. Glasklep open is dus onmiddelijk boost. En boost is altijd aanwezig omdat de threshold laag is.

En drukverlies is laag omdat het traject zeer recht en kort is.
    zoals ik al zei is er maar 1 manier om turbolag echt weg te krijgen, en dat is door brandstof in te spuiten in de uitlaatslag.
    en dat doet denk ik geen enkele gewone productiewagen, hoewel ik daarin fout kan zijn en er misschien toch ergens een uitzondering is.

wat voor PR onzin over tresholds ze je ook proberen wijsmaken, geen enkele productiemotor kan turbolag vermijden. zodra je de gas lost vertraagt de turbo, en zodra je terug op de gas gaat moet hij eerst terug op toeren komen. er bestaat niet zoiets als een constante druk, want de enige plaats waar die druk vandaan kan komen is van de turbo zelf.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    zoals ik al zei is er maar 1 manier om turbolag echt weg te krijgen, en dat is door brandstof in te spuiten in de uitlaatslag.
    en dat doet denk ik geen enkele gewone productiewagen, hoewel ik daarin fout kan zijn en er misschien toch ergens een uitzondering is.

wat voor PR onzin over tresholds ze je ook proberen wijsmaken, geen enkele productiemotor kan turbolag vermijden. zodra je de gas lost vertraagt de turbo, en zodra je terug op de gas gaat moet hij eerst terug op toeren komen. er bestaat niet zoiets als een constante druk, want de enige plaats waar die druk vandaan kan komen is van de turbo zelf.

Waarom zou je in uw uitlaatslag brandstof moeten inspuiten? We gaan toch geen pops en bangs maken?

Kijk boost threshold is gewoon hoeveel toeren uw motor moet draaien om genoeg lucht te produceren zodat uw turbo kan draaien en boost kan maken. Deze is laag bij de M139. Laat ons zeggen vanaf 1500 toeren draait uw motor al snel genoeg om voldoende lucht naar uw turbo te duwen.

Stel dat deze hoog zou zijn, 3000 toeren, en jij zou starten vanaf 1500 dan kan jij gas geven tot 3000 toeren voor er boost komt. Dit is geen turbo lag, maar gewoon uw threshold die hoger is dan het toerental dat je draait.

Dan heb je turbo lag. Dat is de tijd die nodig is om boost te maken als je al boven de threshold zit. Maar aangezien het traject zeer kort is, weinig ristricties heeft en maar een 500cc vulling moet voorzien is dit dus verwaarloosbaar.

Dan zit je nog eens met het feit dat de uw turbo niet ineens stopt met draaien als je geen gas meer geeft. Alsook wil het niet zeggen omdat jij geen gas meer geeft, dat er niks meer gebeurt met de gasklep. Dat is heel het gegeven van revmatching. Dat uw wagen weet dat als jij van 2 naar 3 gaat , startende van 4000 toeren, jij uw koppeling gaat loslaten en de toeren dus gelijk moeten zijn en er dus gas moet gegeven worden ook al geef jij zelf geen gas. Dit om een mooie overgang te hebben. Dit houdt eveneens de turbo op toeren. Wat er wel moet gebeuren is dat uw turbo zijn te veel aan druk moet kwijtraken, en dat doet hij dan ook maar uiteraard niet volledig.

Is dit alle viercilinder turbomotor gegeven? Bijlange niet. Dit is een vrij uniek staaltje techniek. Enerzijds omdat de motor gewoon waanzinnig krachtig is (en volgens AMG zou er nog meer uit te halen zijn mits verdere ontwikkeling), maar ook omdat hij gewoon een euronorm 6b heeft en perfect straatlegaal is. En tevens ook gewoon op normale onderhoudsintervallen loopt.

Turbolag is trouwens vaak het probleem niet. Het is meestal de threshold die een probleem vormt vooral bij kleinere motoren met een enkele turbo die in lage toeren weinig lucht naar de turbo kunnen duwen. Want eenmaal voorbij die threshold heb je bij induwen van uw gas gewoon verwaarloosbare lag. En ik zeg verwaarloosbaar omdat je dit gewoon niet voelt.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    En toch voel ik het verschil ook tussen mijn wagen en de s2000 thuis.

iTrader
    0
    Waarom zou je in uw uitlaatslag brandstof moeten inspuiten? We gaan toch geen pops en bangs maken?

Kijk boost threshold is gewoon hoeveel toeren uw motor moet draaien om genoeg lucht te produceren zodat uw turbo kan draaien en boost kan maken. Deze is laag bij de M139. Laat ons zeggen vanaf 1500 toeren draait uw motor al snel genoeg om voldoende lucht naar uw turbo te duwen.

Stel dat deze hoog zou zijn, 3000 toeren, en jij zou starten vanaf 1500 dan kan jij gas geven tot 3000 toeren voor er boost komt. Dit is geen turbo lag, maar gewoon uw threshold die hoger is dan het toerental dat je draait.

Dan heb je turbo lag. Dat is de tijd die nodig is om boost te maken als je al boven de threshold zit. Maar aangezien het traject zeer kort is, weinig ristricties heeft en maar een 500cc vulling moet voorzien is dit dus verwaarloosbaar.

Dan zit je nog eens met het feit dat de uw turbo niet ineens stopt met draaien als je geen gas meer geeft. Alsook wil het niet zeggen omdat jij geen gas meer geeft, dat er niks meer gebeurt met de gasklep. Dat is heel het gegeven van revmatching. Dat uw wagen weet dat als jij van 2 naar 3 gaat , startende van 4000 toeren, jij uw koppeling gaat loslaten en de toeren dus gelijk moeten zijn en er dus gas moet gegeven worden ook al geef jij zelf geen gas. Dit om een mooie overgang te hebben. Dit houdt eveneens de turbo op toeren. Wat er wel moet gebeuren is dat uw turbo zijn te veel aan druk moet kwijtraken, en dat doet hij dan ook maar uiteraard niet volledig.

Is dit alle viercilinder turbomotor gegeven? Bijlange niet. Dit is een vrij uniek staaltje techniek. Enerzijds omdat de motor gewoon waanzinnig krachtig is (en volgens AMG zou er nog meer uit te halen zijn mits verdere ontwikkeling), maar ook omdat hij gewoon een euronorm 6b heeft en perfect straatlegaal is. En tevens ook gewoon op normale onderhoudsintervallen loopt.

Turbolag is trouwens vaak het probleem niet. Het is meestal de threshold die een probleem vormt vooral bij kleinere motoren met een enkele turbo die in lage toeren weinig lucht naar de turbo kunnen duwen. Want eenmaal voorbij die threshold heb je bij induwen van uw gas gewoon verwaarloosbare lag. En ik zeg verwaarloosbaar omdat je dit gewoon niet voelt.
    Ik moet je wel nageven dat jouw kennis toch behoorlijk ver reikt Of het helemaal klopt in de praktijk, daar ben ik niet van overtuigd, maar je weet wel waarover je spreekt.

iTrader
    4 (100%)
    ff los van de discussie maar buiten pops en bangs zou dat ook moeten zorgen voor minder turbolag. In praktijk moet hij dan wel heel lang brandstof blijven inspuiten en gaat de belasting van uw motor wel de hoogte in.

Heeft er eigenlijk iemand een idee hoeveel (in verhouding met gewone slag) brandstof een motor inspuit in de uitlaatslag om die pops te krijgen? Ik zie echt een serieuze stijging van mijn verbruik als ik die pops opzet, dus Op zich ook logisch aangezien brandstof minder explosief is zonder druk...

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht
    Ik moet je wel nageven dat jouw kennis toch behoorlijk ver reikt Of het helemaal klopt in de praktijk, daar ben ik niet van overtuigd, maar je weet wel waarover je spreekt.
    Ik denk dat hij ook gewoon veel naar Youtube kijkt zoals Engineering Explained

https://www.youtube.com/channel/UClq...vWL9w3R48t9QXQ
    Giggity
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    ff los van de discussie maar buiten pops en bangs zou dat ook moeten zorgen voor minder turbolag. In praktijk moet hij dan wel heel lang brandstof blijven inspuiten en gaat de belasting van uw motor wel de hoogte in.

Heeft er eigenlijk iemand een idee hoeveel (in verhouding met gewone slag) brandstof een motor inspuit in de uitlaatslag om die pops te krijgen? Ik zie echt een serieuze stijging van mijn verbruik als ik die pops opzet, dus Op zich ook logisch aangezien brandstof minder explosief is zonder druk...
    Wat is heel lang. Zoals ik al zei is het niet dat uw turbo onmiddelijk stopt en is het ook niet dat uw motor onmiddelijk naar idle speed gaat. Kijk ook naar rev matching, dat zorgt ook dat uw motor op de juiste toeren blijft.

En wat is extra verbruik? Daarbij is het ook niet allemaal zo top. Want door die brandstof te injecteren koel je uw uitlaatgassen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk bericht
    Ik denk dat hij ook gewoon veel naar Youtube kijkt zoals Engineering Explained

https://www.youtube.com/channel/UClq...vWL9w3R48t9QXQ
    Niet perse eigenlijk. Heb wel al eens wat filmpjes gezien van hem, maar het blijft een entertainment kanaal dat voor iedereen toegankelijk moet zijn.

Er zijn meer wetenschappelijke kanalen te vinden. De masteropleiding automotive engineering bijvoorbeeld. Enkele van mijn collega's hebben die gevolgd Al is het zeer moeilijk om actueel te blijven in een sector waar de innovatie zeer sterk is. En waar men ook niet alle geheimen zomaar prijsgeeft.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

strijkkeiZer?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    https://www.hln.be/in-de-buurt/bruss...ssel~a912b51e/

ja mannekes dat kan wel gevolgen gaan hebben voor de toekomst.
    binnenkort geen flitspalen meer nodig, gewoon agenten die vinden dat je te snel aan het rijden zijt is genoeg

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door strijkkeiZer? Bekijk bericht
    https://www.hln.be/in-de-buurt/bruss...ssel~a912b51e/

ja mannekes dat kan wel gevolgen gaan hebben voor de toekomst.
    binnenkort geen flitspalen meer nodig, gewoon agenten die vinden dat je te snel aan het rijden zijt is genoeg
    En best ook gelijk KPI's aan hangen per agent zodat ze zeker hun target van aantal vaststellingen halen.

Zotjes. Nu ja, wat ga je in de rechtbank dan zeggen "Ik vond van niet"... , en wie kan de perfecte omstandigheden nog herinneren...

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Dat is nu een regel die ik al lang ken.
    Altijd al geweten dat een agent u kan beboeten voor onaangepast rijgedrag.
    En op zich niet slecht dat ze de fietspatrouilles wat meer middelen geven.
    Zolang er natuurlijk geen misbruik is.

Maar dat is bij alles zo hé.
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    En best ook gelijk KPI's aan hangen per agent zodat ze zeker hun target van aantal vaststellingen halen.

Zotjes. Nu ja, wat ga je in de rechtbank dan zeggen "Ik vond van niet"... , en wie kan de perfecte omstandigheden nog herinneren...
    En zelfs dan kan je nog argumenteren dat die man op zijn fiets onmogelijk uw snelheid kan beoordelen aangezien die relatief is tov zijn eigen snelheid.

iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    En zelfs dan kan je nog argumenteren dat die man op zijn fiets onmogelijk uw snelheid kan beoordelen aangezien die relatief is tov zijn eigen snelheid.
    Als die kijkt op zijn snelheidsmeting, een tijdsopname doet van hoeveel meter gij per tijdspanne afgelegd hebt is dat een koud kunstje.

Nu is het niet voor mensen die 56 rijden in zone 50 te pakken. Maar eerder 70 in zone 50 of 30. Daar moet je niet voor gestudeerd hebben om te zien dat die persoon te snel aan het rijden is

Daarbij is het wel niet correct dat ze 116€ beboeten omdat de exacte snelheid moeilijk te bepalen is. 56€ was meer op zijn plaats geweest.

iTrader
    22 (100%)

Nu is het niet voor mensen die 56 rijden in zone 50 te pakken. Maar eerder 70 in zone 50 of 30.
    Lees toch maar eens het artikel... Of herlees het

iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Lees toch maar eens het artikel... Of herlees het
    Ik lees toch nergens dat het over die kleine overschrijdingen gaat. Vooral over onaangepast rijgedrag.

Daarbij het verschil tussen 50 en 56 zie je niet op het zicht. En is ook moeilijk te meten via tijdsregistratie. Dan is het bekeuren op willekeur.

Pagina 293 van 299 Eerste ... 193243283289290291292293294295296297 ... Laatste

Regels voor berichten