SannMeister's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

[XBOX] Oude xbox wil niet meer opstarten en geeft error code 10

Hello,

Deze avond had ik het leuke idee mijn originele Xbox na ongeveer 12 jaar nog even uit de doos te halen om een oude game te spelen.

Helaas heeft het lange stilstaan hem blijkbaar geen goed gedaan, na het opstartscherm met "XBOX' erop gaf hij namelijk volgend bericht:

In de linkerbovenhoek '10', met de boodschap 'neem contact op met service dienst' in vele talen. Toen ik dit even googelde vond ik dat error code 10 waarschijnlijk doelde op een slechte connectie met de DVD drive.

Heeft iemand hier ervaring mee?
    Ik heb de goesting/tijd/tools niet om die problemen te achterhalen en op te lossen, is hier iemand die daar een leuke hobby van heeft gemaakt?
    Indien wel zou ik eventueel wel interesse hebben om de particuliere herstelling uit te besteden!

Alvast bedankt,
    Sander
    R.I.P François Sterchele
    14/03/82 - 08/05/08
    23' YNWA

hummel's schermafbeelding
    iTrader
    78 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SannMeister Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hello,

Deze avond had ik het leuke idee mijn originele Xbox na ongeveer 12 jaar nog even uit de doos te halen om een oude game te spelen.

Helaas heeft het lange stilstaan hem blijkbaar geen goed gedaan, na het opstartscherm met "XBOX' erop gaf hij namelijk volgend bericht:

In de linkerbovenhoek '10', met de boodschap 'neem contact op met service dienst' in vele talen. Toen ik dit even googelde vond ik dat error code 10 waarschijnlijk doelde op een slechte connectie met de DVD drive.

Heeft iemand hier ervaring mee?
    Ik heb de goesting/tijd/tools niet om die problemen te achterhalen en op te lossen, is hier iemand die daar een leuke hobby van heeft gemaakt?
    Indien wel zou ik eventueel wel interesse hebben om de particuliere herstelling uit te besteden!

Alvast bedankt,
    Sander
    zou het niet goedkoper zijn om gewoon een andere te kopen via tweedehands ofzo
    Apple iMac 24''(1920 x 1200 pixels): 2.93GHz Intel Core 2 Duo ▪ 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM ▪ ATI Radeon HD 4850 512MB ▪ 1.0TB Serial ATA Drive ▪ Leopard
    MacBook Pro (13-inch, 2018, Four Thunderbolt 3 Ports) - 2,3 GHz Intel Core i5 - 256 GB - 8 GB 2133 MHz LPDDR3 - Intel Iris Plus Graphics 655 1536 MB

iTrader
    35 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat hangt ervan af hoeveel een eventuele hersteller vraagt eh

Niet dat het niet in mij opgekomen is uiteraard. Al had ik indien mogelijk graag nog even gedag gezegd tegen mijn oude save games
    R.I.P François Sterchele
    14/03/82 - 08/05/08
    23' YNWA

hummel's schermafbeelding
    iTrader
    78 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Durf je er zelf niet aan beginnen? Meestal staan op youtube filmpjes hoe zoiets moet
    Apple iMac 24''(1920 x 1200 pixels): 2.93GHz Intel Core 2 Duo ▪ 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM ▪ ATI Radeon HD 4850 512MB ▪ 1.0TB Serial ATA Drive ▪ Leopard
    MacBook Pro (13-inch, 2018, Four Thunderbolt 3 Ports) - 2,3 GHz Intel Core i5 - 256 GB - 8 GB 2133 MHz LPDDR3 - Intel Iris Plus Graphics 655 1536 MB

LouGarou's schermafbeelding
    iTrader
    290 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik heb ervaring met het openen van Xbox'en, stuur gerust pb indien interesse
    Bij twijfels, eet een snoepje.

iTrader
    35 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    @Humme: niet dat ik niet durf, maar zoals gezegd heb ik niks qua materiaal liggen. En om nu speciaal een soldeerbout te gaan kopen voor een eenmalige herstelpoging zonder garantie op succes, laat maar zo.
    @LouGarou, thx, komt er aan!
    R.I.P François Sterchele
    14/03/82 - 08/05/08
    23' YNWA

Regels voor berichten