coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utred? Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Leestekens zijn de steunwieltjes van de literatuur! Nergens voor nodig als je goed genoeg kan schrijven.
    Heb jij nog veel gelezen? Het is precies een tijdje geleden dat ik nog een review van jou heb zien passeren.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Leestekens zijn de steunwieltjes van de literatuur! Nergens voor nodig als je goed genoeg kan schrijven.

1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

GemaneDude's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hocus Pocus - Kurt Vonnegut

Vonnegut op zijn Vonneguts, m.a.w. weer een plezier om te lezen.

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    De nieuwe Jeroen Olyslaegers, Wildevrouw, is de moeite. Een degustatie om te lezen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    David Wallace-Wells - The Uninhabitable Earth

Haha.

5de boek over climate change in het laatste jaar ofzo.

Onder het motto "onzen tijd zal het nog wel duren" is het mij allemaal prima. Maar binnen een jaar of 30 - 40 ... Game over (voor ons dan; voor een groot aantal mensen is het nu al game over en het kan ons duidelijk geen reet schelen).

iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Mythos - Stephen Fry

Hertelling van enkele bekende en minder bekende verhalen uit de Griekse mythologie. Fry begint met de disclaimer dat hij de mythes wil vertellen en niet verklaren, dus voor wie op zoek is naar meer duiding bij de mythes en hun ontstaansgeschiedenis, zal hier niet zijn gading in vinden. Het was "leuk" om op een luchtige manier de verhalen te herontdekken, maar iemand die al een grondige kennis van de Griekse mythologie heeft, zal hier niet veel uit bijleren.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Hillary Mantel staat ook op het programma. Dat boek ligt mij al een tijdje aan te staren. En ik heb om budgettaire redenen een "boekenstop" ingelast, maar mijn verlanglijstje groeit heel sterk. It never ends!
    Bibliotheek? Doe ik meer en meer de laatste tijd, ook voor het €€. Kan tegenwoordig zelfs e-books ontlenen dus je hoeft je huis niet eens uit te komen (maar het aanbod is voorlopig nog beperkt).

Ivm Hemingway: ik vond net For whom the bell tolls heel goed; en Old man and the sea dan weer beetje saai . Smaken verschillen...

Recentelijk eens 2 James Bond boeken gelezen. Had er meer van verwacht. Gaat niet genoeg vooruit vond ik. Vind Matt Helm dan beter.

Net "Rythm of War" uit van Brandon Sanderson. Boek 4 in The Stormlight serie. Iets minder dan de vorige imo (hoewel de andere al even geleden zijn dus moeilijk te vergelijken). De verhaallijnen van enkele personages gaan soms wat traag zonder dat er veel gebeurt. Bovendien iets te diep technisch op de wetenschappelijke ontwikkelingen. Maar overall nog steeds een pageturner en echt van genoten.

Denk dat ik eens Wheel of Time ga beginnen, aangezien het nu weer paar jaar wachten is op de volgende in Stormlight. In de winter altijd zin in fantasy .

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    39 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door General Sherman Bekijk bericht
    Bibliotheek? Doe ik meer en meer de laatste tijd, ook voor het €€. Kan tegenwoordig zelfs e-books ontlenen dus je hoeft je huis niet eens uit te komen (maar het aanbod is voorlopig nog beperkt).
    Sinds ik op ebooks op overgestapt ook gemakkelijk +- 600€ a 700€ per jaar minder uitgaven aan boeken.
    On topic: Rich Roll - Finding Ultra

iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    On topic: Rich Roll - Finding Ultra
    Wat vond je ervan?

iTrader
    0
    Mentioned
    39 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Wat vond je ervan?
    Eerlijk gezegd vond ik 'm heel goed, één van de betere autobiografieën die ik al gelezen heb. Ik heb ook een aantal gelijkenissen met de auteur (goed en slecht) en ik snap volledig hij zijn voldoening vindt in die extreme uitdagingen.

iTrader
    0
    Mentioned
    39 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L1ttleP1nkBunny Bekijk bericht
    David Wallace-Wells - The Uninhabitable Earth

Haha.

5de boek over climate change in het laatste jaar ofzo.

Onder het motto "onzen tijd zal het nog wel duren" is het mij allemaal prima. Maar binnen een jaar of 30 - 40 ... Game over (voor ons dan; voor een groot aantal mensen is het nu al game over en het kan ons duidelijk geen reet schelen).
    Als je hiervan houdt is The Three Body Problem is ook een aanrader, gaat ook een doemscenario dat de aarde te wachten staat. Op zich wel een goede setting voor een boek/fiilm.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Sinds ik op ebooks op overgestapt ook gemakkelijk +- 600€ a 700€ per jaar minder uitgaven aan boeken.
    Ik heb ook eens gedacht over een ebookreader en ebooks, maar los van de hoge kost voor een deftige ereader, zie ik heel weinig verschil tussen de prijzen in ebooks en mass paperbacks. Vaak zijn de paperbacks zelf goedkoper.
    Volgens google krijgen de auteurs ook meer royalties per fysiek verkocht boek vergeleken met ebooks.
    le Général Zantas, dictateur de Palombie

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht

Voila!. Alhoewel, van een goed gebruikte puntkomma kan ik eigenlijk ook vrolijk worden! Maar ik ben wel echt van van McCarthy zijn stijl. Die lange meanderende zinnen nemen je perfect mee in de sfeer. En geen aanhalingstekens. Ik ben vooral tegen aanhalingstekens.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Heb jij nog veel gelezen? Het is precies een tijdje geleden dat ik nog een review van jou heb zien passeren.
    Zeer veel, met dank aan de lockdown! Meestal gewoon niet de neiging om dat hier te posten
    Veel iets lichtere kost ook. Fantasy en SF als escapisme in deze donkere tijden! Al ben ik me nu wel eindelijk aan Ulysses aan het wagen. Veel vlotter dan verwacht eigenlijk. Als je alle symboliek en elke allusie wil begrijpen is het zware kost waarschijnlijk maar dat interesseert mij niet en als pure leeservaring is het zeer aangenaam. Er zit zoveel muziek in de tekst dat ik soms stukken luidop lees.

iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Zeer veel, met dank aan de lockdown! Meestal gewoon niet de neiging om dat hier te posten
    Veel iets lichtere kost ook. Fantasy en SF als escapisme in deze donkere tijden! Al ben ik me nu wel eindelijk aan Ulysses aan het wagen. Veel vlotter dan verwacht eigenlijk. Als je alle symboliek en elke allusie wil begrijpen is het zware kost waarschijnlijk maar dat interesseert mij niet en als pure leeservaring is het zeer aangenaam. Er zit zoveel muziek in de tekst dat ik soms stukken luidop lees.
    Fijn om te horen! Maar recensies van andere posters lees ik ook altijd graag Ik heb een overzichtshread voor 2020 gelanceerd, dus voel je vrij om daar zonder meer eens een overzichtje te posten.

Ik ben een paar dagen geleden begonnen in Infinite Jest, daar zal ik nog wel een poos zoet mee zijn. Vanaf pagina 1 was het me al duidelijk dat dit een uniek en fenomenaal meesterwerk is. Veel toegankelijker ook dan ik had verwacht.

Om de een of andere reden visualiseer ik ieder mannelijk personage als Philip Seymour Hoffman omdat het mij (naast de duidelijke invloeden van Thomas Pynchon en David Lynch) ook wat aan de complexiteit en absurditeit van Synechdoche New York doet denken

Leauleau's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Général Zantas Bekijk bericht
    Ik heb ook eens gedacht over een ebookreader en ebooks, maar los van de hoge kost voor een deftige ereader, zie ik heel weinig verschil tussen de prijzen in ebooks en mass paperbacks. Vaak zijn de paperbacks zelf goedkoper.
    Volgens google krijgen de auteurs ook meer royalties per fysiek verkocht boek vergeleken met ebooks.
    Ik heb mij ooit een e-reader aangeschaft, een onyx. Misschien is het de macht der gewoonte die de meeste van ons doet teruggrijpen naar de fysieke vorm?

Persoonlijk vind ik fictie nog doenbaar op de e-reader.
    Non-fictie acht ik minder geschikt voor een e-reader. Als je bepaalde delen wilt herlezen of opzoeken gaat dit nog altijd stukken sneller in een fysiek boek.

My 2 cents.

Tags for this Thread

Regels voor berichten