Discussie: Lan party - benodigdheden
-
17 november 2006, 16:42 #1
- Lid sinds
- 29/01/05
- Berichten
- 10
- iTrader
- 0
Lan party - benodigdheden
Hallo,
Ik ben van plan om een lanparty te houden voor +/- 5 vrienden op mijn appartement.
Welk materiaal heb ik daarvoor nodig en hoe stel ik alles in ?
Is er soms op het internet een soort handleiding te vinden ?
Alvast bedankt voor de raad!Amd Athlon 3500 - Winchester
2x512mb RAM
Msi Neo2 Platinumno votes
-
18 november 2006, 22:27 #2
Read de sticky
no votes
-
18 november 2006, 22:54 #3
Tijd dus voor een update...
Trouwens zijn vraag is "wat je nodig hebt om een lan te organiseren", niet wat ik naar mijn eerste lan moet meenemen...
Gezien totnogtoe niemand hem verder helpt zal ik het maar doen...
Wat heb je nodig :
Paar verdeeldozen voor de stroom ,
hub/switch voor netwerk of router (indien internet nodig)
netwerkkabels
Voorzie wel iedere pc van een netwerkkaart :-)
en games...
(free games zoals F.E.A.R., TrackMania Nations, ... kan je van onze site downloaden)
Voor sommige spelletjes kan je in het spel een server opstarten, voor andere heb je de servertoepassing nodig.
Denk niet dat er een echte handleiding bestaat.Laatst gewijzigd door N1N1; 18 november 2006 om 23:00
[L00S3RS] N1N1
http://www.L00S3RS.beno votes
-
22 november 2006, 10:58 #4
- Lid sinds
- 29/01/05
- Berichten
- 10
- iTrader
- 0
N1N1,
bedankt voor de hulp. Ik heb dus enkel een hub of een switch nodig om alles te lanceren? Heb ik ook een aparte server nodig of kan bv de pc waar ik mee speel tegelijkertijd dienen als server ?
ThanksAmd Athlon 3500 - Winchester
2x512mb RAM
Msi Neo2 Platinumno votes
-
22 november 2006, 11:08 #5
Server hangt van het spelletje af...
Spelletjes zoals HL/CS kan je in het spel een server opstarten, bij andere spelletjes heb je een aparte server applicatie en die moet (alhoewel) je dus op een andere pc draaien.
Nadeel van uw pc als server te hebben is, dat wanneer je een ander spel wilt spelen, de anderen verbroken worden en niet kunnen verder doen, tenzij iemand anders een server opstart...
het gaat allemaal wel, tis alleen niet zo handig als een dedicated server.
Als het niet lukt, kom dan op 4 februari eens een kijkje nemen op onze
L00S3RS LAN, dan geef ik je wel wat uitleg... (tenzij het dringend is :LOL: )Laatst gewijzigd door N1N1; 22 november 2006 om 11:13
[L00S3RS] N1N1
http://www.L00S3RS.beno votes
-
22 november 2006, 11:14 #6
Dedicated is echt niet nodig als je maar met 5 man zijt.
Normaal speelt ge toch allemaal hetzelfde spel, want ge gaat niet ineens op u eentje iets anders spelen he + het gaat ook allemaal wat sneller want vooraleer die dedicated bij sommige games tegoei opgesteld staat heb ge al 20 games gespeeld door gewoon zelf de server te hosten.
Zo hebben wij da toch altijd gedaan en dat heeft altijd vlot gemarcheerd.no votes
-
22 november 2006, 11:14 #7
als ge een lanneke met 5 man doet, dan lijkt het mij dat ge allemaal tegen elkaar speelt en dan maakt het ni echt uit dat de server leaved omdat dan waarschijnlijk iedereen wel da ander spel zal spelenno more signature hereno votes
-
24 november 2006, 23:51 #8
Maar goed al die standaarden ter zijde ...
Crossed cable is geen probleem gezien poorten op switch autosensing zijn.
Op onze LAN enkel dedicated servers !
Als er nu 2 van de 5 CS beu gespeeld zijn en goesting hebben in TMN ? En is 1 van die 2 toch just de server zekers
Laat de sticky maar "as is" ... maar de link naar de website mag eruit.[L00S3RS] N1N1
http://www.L00S3RS.beno votes
-
30 november 2006, 22:53 #9
je kan gewoon de servers draaien op een extra pc
(ik raad u héél wat RAM aan.. want anders kan bv een mapchange voor css echt lang duren >.< zoals wij hadden op onze vorige lan)
maar voor 5 man is dat inderdaad wa overdreven.
in ieder geval veel suc6.
elke lan organisator is klein begonnen ^^no votes
-
30 november 2006, 23:45 #10
Heb ook al gemerkt dat mapchanges in css altijd lang duren wanneer steam in offline mode staat, zelfs op gigabit.
Zorg voor internet (Steam online) en de mapchange flitst voorbij...
game is zalig, maar steam sux ![L00S3RS] N1N1
http://www.L00S3RS.beno votes
-
1 december 2006, 00:18 #11Heb ook al gemerkt dat mapchanges in css altijd lang duren wanneer steam in offline mode staat, zelfs op gigabit.
Zorg voor internet (Steam online) en de mapchange flitst voorbij...
game is zalig, maar steam sux !
d8 altijd dat dat kwam vanwege het supergrote RAM geheugen van onze 'server' kwam x)
helaas kan ik geen internet krijgen in de zaal waar we LAN houden
(in een oude kerk,.... zaalige locatiefraggen vanuit de preekstoel etc. )
eigenlijk zou ik gewoon eens moeten loggen wat steam van trafiek doet om aan te melden etc., om zo een fake steam-server te maken.
xDno votes
-
1 december 2006, 00:25 #12
Heb nog wifi materiaal liggen en kan +/- 4 km overbruggen
Moeten mss is samenkomen en voor internet zorgen
Kwou op je css server connecte, ma pw hield me tege :-)
stuur je een pm met pw dan kom ik morgenavond nekeer koekeloere[L00S3RS] N1N1
http://www.L00S3RS.beno votes
-
2 december 2006, 13:22 #13
- Lid sinds
- 27/08/06
- Locatie
- Kortenberg
- Berichten
- 13.458
- iTrader
- 26 (100%)
- Reputation
- 0/113
Wireless tot in een kerk krijgen ..
Ik woon tov een kerk eh
Met een 200mw AP met 8db antenne op haal ik voor de kerk 100% (duh), sta ik achter den hoek ist signaal weg. Da zijn redelijk dikke muurkesno votes
-
2 december 2006, 14:00 #14
Vandaar dat je de antennes buiten moet plaatsen en kabels naar binnen trekken. Binnen zet je terug een switch waarop iedereen aangesloten is.
Link is alleen maar om van thuis of andere plaats waar internet is te linken, niet alle spelers via WL te laten werken
Heb een 15db antenne van anderhalve meter en een paar richtantennes met bridges, dus dat zit wel snor...[L00S3RS] N1N1
http://www.L00S3RS.beno votes
-
7 december 2006, 19:53 #15
en is dit wel legaal in belgie?
no votes