iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Lan party via school

Hallo

Ik zou graag, om wat geld in te zamelen een 2 a 3 daagse Lan-party organiseren op mijn school.
    Mijn school beschikt over een redelijk krachtige server(grote kans dat we die niet zullen mogen gebruiken), genoeg utp kabels, switches enz. maar nu is de vraag meer zijn er dingen die ik over het hoofd zie en welke games zouden het best worden inbegrepen in het aanbod, wij zouden graag toch een stuk competitief werken. Maar we moeten ook rekening houden met de mensen die geen computer zouden kunnen meenemen (of console niet dat dit minder belangrijk is!!) Ik heb toch al een tijdje dit forum afgelopen om zoveel mogelijk info te vinden maar niets is echt voor wat ik nodig heb.
    Korte samenvatting: onze school heeft een zeer groot computer park met pc's die processoren heeft van Intel i5-4690 cpu, 3.5GHz 8gb DDR4 ram, 120gb ssd (geen externe grafische kaart dus de ingebouwde Intel.) we hebben al schermen, toestenborden en muizen, ook de switches en hubs zullen we wel ter beschikking krijgen. Zou dit eerst en vooral al mogelijk zijn om dit te doen, en als u bijvoorbeeld op zo'n school zou zitten zou je er naar toe komen als de inkom prijs 15€ zou zijn?
    zijn er ook tips die ik zeker niet mag vergeten?
    alvast bedankt voor alle hulp!!
    ps: (De schermen die we hebben op school zijn enkel VGA :/ wat wel een probleem kan maken, is hier een oplossing voor?)
    Laatst gewijzigd door Sander4786; 14 november 2016 om 15:47
    no votes  

InFerNo's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander4786 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hallo

Ik zou graag, om wat geld in te zamelen een 2 a 3 daagse Lan-party organiseren op mijn school.
    Mijn school beschikt over een redelijk krachtige server(grote kans dat we die niet zullen mogen gebruiken), genoeg utp kabels, switches enz. maar nu is de vraag meer zijn er dingen die ik over het hoofd zie en welke games zouden het best worden inbegrepen in het aanbod, wij zouden graag toch een stuk competitief werken.
    Als het maar een gewone kleine school LAN party is kom je met die dingen wel toe. Ik organiseerde vroeger op mijn school ook lanparties. Mensen speelden dan gewoon op de PC's daar, een laptop van ons eigen was dan de server, aangezien die krachtiger was dan de aanwezige PC's.

Maar we moeten ook rekening houden met de mensen die geen computer zouden kunnen meenemen (of console niet dat dit minder belangrijk is!!) Ik heb toch al een tijdje dit forum afgelopen om zoveel mogelijk info te vinden maar niets is echt voor wat ik nodig heb.
    Heb je plaats en TV of beamer om de console(s) op aan te sluiten? Ik zie hier geen probleem in.

Korte samenvatting: onze school heeft een zeer groot computer park met pc's die processoren heeft van Intel i5-4690 cpu, 3.5GHz 8gb DDR4 ram, 120gb ssd (geen externe grafische kaart dus de ingebouwde Intel.) we hebben al schermen, toestenborden en muizen, ook de switches en hubs zullen we wel ter beschikking krijgen. Zou dit eerst en vooral al mogelijk zijn om dit te doen, en als u bijvoorbeeld op zo'n school zou zitten zou je er naar toe komen als de inkom prijs 15€ zou zijn?
    Dus

• PC's (Intel i5-4690 cpu, 3.5GHz 8gb DDR4 ram, 120gb ssd)
    • Monitors
    • Tobo's
    • Muizen
    • Switches/hubs (kortom, netwerkapparatuur)

Dat die PC's geen grafische kaarten hebben is niet echt een probleem. Je moet gewoon een goeie keuze van games maken. Je moet er geen Star Citizen op draaien, maar CSGO kan wel werken. Je kan ook voor iets oudere games kiezen, en vooral altijd settings op LOW zetten.

zijn er ook tips die ik zeker niet mag vergeten?
    alvast bedankt voor alle hulp!!
    Hou het simpel en plezant.

ps: (De schermen die we hebben op school zijn enkel VGA :/ wat wel een probleem kan maken, is hier een oplossing voor?)
    Wat is het probleem met VGA? Snap echt niet waarom VGA niet goed zou zijn. Een spec die FullHD kan is toch geen "probleem"?
    no votes  

Tags for this Thread

Regels voor berichten