Pagina 1 van 26 1234511 ... Laatste

iTrader
    39 (100%)

Sterke drank & Cocktails: de must haves

Mede-alcoholici,

Ik ben me al enige tijd aan het verdiepen in de kunst van cocktails en sterke drank in het algemeen.
    Regelmatig koop ik eens een flesje bij zodat de collectie wat uitbreidt en ik op termijn altijd de belangrijkste zaken in huis heb.

Welke drank mag er volgens jullie zeker niet ontbreken in een goede barkast, of welke accessoires, benodigdheden,...

Tevens vraag ik me af waar ik ergens in de buurt van Mechelen aan een koffielikeur, Kahlua genaamd, kan geraken?

Ben benieuwd wat jullie nog aan te raden hebben!

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)

iTrader
    39 (100%)

Reeds aanwezig

Decay's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Kahlua kunde overal kopen, colruyt, delhaize,...
    Wat ik zeker in een drankkast vind passen:
    - Gin: Tanqueray, bombay sapphire... Bij Gin moogde imho ni te veel besparen, is iets dat vrij veel puur of met wat citroen kan gedronken worden, kortom: cocktails met weinig additieven die vooral rond de smaak van Gin werken. Met als gevolg dat ge zeker goeie Gin moogt kopen.
    - Whiskey: Johnny Walker red label voor mensen die graag cola bij hun whisky doen. Nen deftige Single Malt (veeeeeel keuze, een goed begin is de klassieker: glenfiddich 12 jaar) voor puur te drinken (als ge de smaak apprecieert). Ne goeien Bourbon (Maker's Mark bv) voor cocktails (mint julep, old fashioned). Scotch vind ik niet zo lekker voor cocktails, ik drink het heel graag puur. Voor cocktails gebruikt ik bourbon. Afhankelijk van de noden van u en uw gasten koopt ge kwaliteit of niet. Four roses, jim beam, jack etc zijn allemaal ok maar meer niet.
    - Rum: Ne goeien bruine rum kan heel lekker zijn (havana club 7 anos vind ik lekker) maar vind ik niet zo noodzakelijk, enkel voor de fans. Witte rum: standaard iets dat nooit mag ontbreken, er zijn gewoon te veel lekkere cocktails dat ge ermee kunt maken. Ik ga meestal voor de havana club, degelijk maar niet echt top. Hoeft ook niet voor cocktails waar ge fruit, suiker, frisdrank etc mengt.
    - Vodka: eristoff of smirnoff, enkel voor zat te geraken imho. Gene fan van deze drank.
    - Angostura bitters: must have ingredient voor veel cocktails (er zijn superveel soorten bitters, moet maar is wat proberen)
    - Baileys: altijd zeer veel succes bij vrouwen
    - Tequila: ken ik niet zoveel van maar ik weet wel dat goeie tequila echt lekker kan zijn. Vind ik niet echt een vereiste in een drankkast maar ik denk dat veel mensen mij daarin gaan tegenspreken
    - Porto: goeie porto voor de oudere generatie huisvrouwen (oma's etc). Hoewel ik er zelf ook is een glaasje van durf drinken

Accesoires: stamper, schellerke voor het vel van appelsienen of andere dingen te krijgen, stokskes, kleine servietjes, shaker, blender, goeie bakjes voor ijsklontjes in te vriezen
    Niet alcoholische additieven: siroop (dewelke is afhankelijk van welke cocktail ofc, bv aardbeiensiroop voor strawberry daiquiri te maken als er geen vers fruit voorhanden is). Standaard moet je wel gewoon doorzichtige siroop hebben zonder smaak. Witte suiker, rietsuiker, bloemsuiker, citroenen, limoenen, appelsienen, marachino kersjes, fruitsap, spuitwater, frisdrank.

Zo dat is waar ik aan kan denken
    Uiteraard koop je meestal gewoon de ingredienten voor een avondje cocktails maken de dag zelf en heb je niet alles wat ik hier opsom altijd liggen Tenzij je een cafe wilt openen ofzo

lantaarnpaal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Rum:
    - Captain Morgan's (goeie spiced rum)
    - Havana Club 3 anos (vind ik goed qua prijs/kwaliteit, is ook niet zo donker, goed om te mengen)
    Blijf weg van Bacardi oakheart

Voor de rest ken ik niet veel van dranksoorten, meestal drink ik rum cocktails of vodka-redbull

Vermits een cocktail er ook goed moet uitzien kan je misschien eens doorzichtige ijsblokjes maken door eerst water te koken, en dat dan in te vriezen. Zelf nog niet geprobeerd, maar schijnt zo te moeten

Utred's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Kahlua kunde overal kopen, colruyt, delhaize,...
    Ben je dat zeker? Ik heb al gezocht in colruyt, carrefour, delhaize en GB, en nog geen kahlua gevonden.
    Weer een non-antwoord, of beter gezegd een utred-antwoord.

iTrader
    39 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Decay Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ...
    Merci voor uw zeer uitgebreide uitleg. Even wat opmerkingen, antwoorden of bijkomstige vragen
    - Qua Gin heb ik nu Gordon's London Dry Gin staan, das redelijk basic maar wel in orde. Moet idd goede gin zijn aangezien in de gin-cocktails de smaak van de gin prominent aanwezig is.
    - Whiskey heb ik momenteel alleen William Lawson's, eigenlijk alleen om te mixen met cola of eens puur te drinken. In de toekomst ga ik zeker eens een fleske Bourbon aanslaan (Jack vind ik wel in orde)
    - Rum: heb momenteel gewoon witte Bacardi staan, das goed voor alle rum-cocktails in mijn ogen. Nog nooit over geklaagd In de toekomst denk ik een fles donkere, oudere havana club te kopen, maar mss wel die van 3jaar ipv 7? Kost ook wel wat minder...
    - Heb altijd Eristoff staan om te mixen, vodka drinkt gemakkelijk en wordt in redelijk veel cocktails gebruikt aangezien dat quasi bij alles gaat.
    - Waar kan ik Angostura bitters kopen? Heb dit al in veel recepten zien staan, is dat de moeite? Is het lekker?
    - Baileys is inderdaad de ideale vrouwendrank, maar een shotje B52 (baileys, Kahlua, triple sec) of baileys-amaretto is echt wel zalig!
    - Heb een fles tequila Sauza staan, zeker in orde maar tequila zal nooit mijn favo drank worden. Heeft altijd iets wrang in de mond vind ik..
    - Porto is top, maar eerder een drankske voor als de oma is langskomt

Meeste accessoires die je opnoemt heb ik wel, alleen ne zesteur (voor de schil van citrusvruchten af te snijden) en deftige ijsblokbakjes heb ik nog niet. Gecrushd ijs maken is momenteel een klomp ijs maken en dan knallen met den hamer

Zeg maar als je nog aan bepaalde zaken denkt

iTrader
    39 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lantaarnpaal Bekijk bericht
    ...
    Merci voor de tips qua rum, denk dat ik die Havana club 3 anos eens ga proberen
    Wat moet ik me inbeelden bij de captain morgan? Spiced, wat bedoelt men daarmee? Is dat te vergelijken met een donkere rum ofzo?
    Bacardi oakheart is inderdaad niks waard!

En dat van die ijsblokjes had ik nog nooit gehoord, das dan om uw ijsblokjes niet wit te laten worden binnenin?

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    ik ben geen whiskey drinker maar is er een wezelijk verschil qua smaak tussen Jack Daniels en een gewone rum?
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

eS's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    You have $150 to spend, how do you stock your bar? - Reddit

Spoiler:

Hoewel de merken vooral gefocust zijn op de Amerikaanse markt, een meer dan degelijk overzicht van hoe je prijs/kwaliteit moet afwegen voor cocktailbar. Check zeker ook de comments via de link.

eXoz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als Gin: Hendrick's gin (+- €32-35) met Nordic Mist als Tonic en een schijfje komkommer (ipv citroen). Zeer lekker, maar je moet wel aan de komkommersmaak zijn. Begint toch wel redelijk bekend te komen.

GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    102 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thibautvdb Bekijk bericht
    Merci voor de tips qua rum, denk dat ik die Havana club 3 anos eens ga proberen
    Wat moet ik me inbeelden bij de captain morgan? Spiced, wat bedoelt men daarmee? Is dat te vergelijken met een donkere rum ofzo?
    Bacardi oakheart is inderdaad niks waard!

En dat van die ijsblokjes had ik nog nooit gehoord, das dan om uw ijsblokjes niet wit te laten worden binnenin?
    Smaken verschillen dus inderdaad... oakheart is mijn favoriet drankske... op zich niet le van het qua smaak, maar wel in combinatie met cola en limoen... (heb graag dat bittere met die kruiden. ..)

lantaarnpaal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thibautvdb Bekijk bericht

Spiced is zo meer kruidachtig qua smaak, ziet ook bruiner dan bv havana club

en dat van die ijsblokken is idd om die niet wit te laten worden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gethez Bekijk bericht
    Smaken verschillen dus inderdaad... oakheart is mijn favoriet drankske... op zich niet le van het qua smaak, maar wel in combinatie met cola en limoen... (heb graag dat bittere met die kruiden. ..)
    overpriced en er is beter te vinden hoor
    probeer cpt morgan's

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart Religion Bekijk bericht
    Zijn dan ook zowat de twee slechtste vodkas die je kan vinden.
    Poliakov ftw

GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    102 (100%)
    Idd Poolse wodka... best there is...

EDIT : die cpt morgan hebben ook long island ice tea... http://www.captainmorgan.com/en-row/...s/icedtea.html

er staat gewoon ijs toevoegen, maar dat spul is 17.5° is dat zo te drinken? want ik weet niet echt wat er nu precies in een long island ice tea zit (qua niet alcohol dan...), enkel dat ik het lekker vind...

kan je dit trouwens hier ergens kopen?
    Laatst gewijzigd door GETHEZ; 27 februari 2013 om 18:17

iTrader
    39 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gethez Bekijk bericht
    Idd Poolse wodka... best there is...

EDIT : die cpt morgan hebben ook long island ice tea... Captain Morgan Rum Company | Spirits, Drinks, Recipes

er staat gewoon ijs toevoegen, maar dat spul is 17.5° is dat zo te drinken? want ik weet niet echt wat er nu precies in een long island ice tea zit (qua niet alcohol dan...), enkel dat ik het lekker vind...

kan je dit trouwens hier ergens kopen?
    17,5 % is zeker drinkbaar hoor. Ik weet niet wat ik ervan moet verwachten, maar een originele long island iced tea bevat ook rum, vodka, gin. Normaal dan nog tequila en triple sec (Cointreau bv), hier is dat whiskey en triple sec.
    Bij de echte long island topt men het glas nog af met een beetje cola voor de zoete toets, hier zit dat wsl al in de fles.

Heb het nog nergens te koop gezien hier in België, maar ook nog niet achter gezocht.. Make it yourself

Pagina 1 van 26 1234511 ... Laatste

Regels voor berichten