Pagina 2 van 107 Eerste 1234561252102 ... Laatste
    Karre's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voor wie af en toe eens een kipfilet bakt. Je moet je kipfilet eens in de maïzena omwikkelen. Dan blijft je kip vele sappiger en malser plus komt er een kleine krokante korst aan. Echt heerlijk.
    For science.

St0wned's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    en een beetje kruiden door uw maizena mengen. paprika poeder, cayene peper, zout, lookpoeder. maar niet overdrijven natuurlijk

Lefky's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als je een restje vis hebt
    Dit eerst lichtjes bakken, in bladerdeeg rollen, en zo een zakje knorr saus bij kopen

De meeste kennen dit als zalm in bladerdeeg, maar met andere dingen kan het ook

Of

kip bakken en goed kruiden
    In een ovenschaal en mozzarella over leggen
    Dit in de oven stoppen

Of

Pasta met zo een bouillon blokje van Maggie met zachte kern snel en simpel

Of

Pasta koken of rijst, wat lekkere wokgroentjes zoeken en dit samen met varkens, runds of kippenreepjes (of alles ) in de wok
    Met een beetje honing en veel kruiden eet ik mij daarvan kapot
    .

Saphira's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lekker en vlug gemaakt:
    Tortellini's met spinazie en ricotta, met wat champignons, spek/vegetarische blokjes en mascarpone.

De tortellini's gewoon laten koken gedurende zo'n 10 min, terwijl je de champignons wat braadt.
    Kun je doen in look of gewoon in olijfolie. Daarna spek of vegetarische blokjes derbij doen met wat peper.

Daarna doe je daarbij de mascarpone en de tortellini's en klaar is kees.
    The stilness was peaceful -not like the calm before the tempest, but like a clear night untouched by even the dream of a storm
    "Je brandt iets in om het in de herinnering te laten blijven hangen: alleen dat wat niet ophoudt pijn te doen blijft in de herinnering bewaard." - F. Nietzsche

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dakantochnie Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Beste toekomstige koks,

U heeft uw stem uitgebracht en de kiezer heeft zodoende een oordeel geveld. Ik wil u bedanken voor de steun en ik beloof uw vertrouwen de komende jaren niet te zullen schaden. Wij hebben nu een zeer sterk team op poten gezet en we zijn er van overtuigd dat we met deze coalitie een nieuw elan kunnen brengen binnen dit mooie forum.

Getekend,

Het Schepencollege en de Burgemeester

PS: oh ja, en dit is de nieuwe kookthread
    Werd er niet gevote om een apart kookforum? Voor een thread moet toch niet gevote worden? Ik vrees dat deze thread heel snel onoverzichtelijk zal worden. Zou het niet handiger zijn een apart forum te hebben waar voor elk gerecht/product (of bv. een thread voor koken op kot) een aparte thread kan gestart worden?
    Tobias Fünke: "Are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist?
    The world's first analrapist."

PSN: De_Lemme

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    tja ja wss zal deze thread zeer snel onoverzichtelijk worden. zeker als mensen nog eens foto's van hun kook kunsten er bij gaan zetten
    zoals:

lams vlees met zoete peper, worteltjes en griekse yoghurt. serveren met rijst. yummie

Dakantochnie's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lemme Bekijk bericht
    Werd er niet gevote om een apart kookforum? Voor een thread moet toch niet gevote worden? Ik vrees dat deze thread heel snel onoverzichtelijk zal worden. Zou het niet handiger zijn een apart forum te hebben waar voor elk gerecht/product (of bv. een thread voor koken op kot) een aparte thread kan gestart worden?
    Heel eventjes (een paar dagen) aanzien hoe deze thread het doet, en indien blijkt dat de userbase actief genoeg is om een forum te vullen, dan zal dat er ook snel komen.
    En op de achtste dag schiep Hij dakantochnie. - Epyon | Lang leve Dakantochnie. - Cyberkef
    Ik lust je wel dakantochnie! - Matti | Dakantochnie. Ofte het zijn, het bestaan en het wezen. - Manu
    Der komt NIETS zinnig uit uwen bek. En u karakter is zo rot als u toekomstig onderstel. - GADGET
    Vroeger is over en later zover. De kunst is het hier zijn, Dakantochnie - een ster. - Robust2

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hmm dit weekend eens iets geprobeerd.

a) pannenkoekbeslag maken
    b) laten rusten voor een half uur

Ondertussen kleine spekblokjes goed doorbakken

Dan een soortement vulling gemaakt van
    - Ajuin
    - Boter
    - Geraspte kaas
    - champignons
    - melk
    - bloem
    - peterselie
    - kip

Boter in de pan, ajuin beetje stoven maar niet tot die bruin ziet
    Champignons in schijfjes gesneden en toegevoegd
    Kip in kleine reepjes/blokjes bakken in de spekpan
    Melk en bloem toevoegen aan de champignons en roeren tot het dikt
    kip bijvoegen
    geraspte kaas instrooien en doorroeren ( ik had hier een soortement ding met 4 soorten kaas, gouda, cheddar, maasdam en mozarella)
    peterselie ( voor smaak en wat kleur), peper en zout

spekblokjes door het pannenkoek beslag mengen.

pannenkoek(jes) bakken, mooie hoeveelheid van bovenbeschreven mengsel er op, toevouwen en in een voorvaste schotel. Meer kaas over strooien en 5 min in de oven.

Redelijk zwaar >.>
    *** Also sprach Zarathustra ***

Furyan187's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    ...
    Klinkt wel lekker! Dat zal ik toch ook es moeten proberen.

Enfin, vorige week ben ik in de klas van mijn petekindje (3de kleuter) pannenkoeken gaan bakken. De kindjes mochten raden wat er allemaal in het beslag zat. 1 klasgenootje zei "Chocolademelk!". Ik heb hem uiteraard moeten teleur stellen... Toch ga ik het es proberen.

Iemand ervaring met pannenkoekenbeslag met chocomelk? Misschien zou ik de melk niet helemaal vervangen door chocomelk maar deels... En toch zeker een lichte chocolademelk nemen. Waarschijnlijk zal extra suiker niet nodig zijn
    - What we do in life echoes in eternity. -

cdp1193's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat maken jullie klaar ipv gekookte aardappelen? Ik vervang ze op kot momenteel door (wilde) rijst, tarwe en polenta.
    All men dream: but not equally. Those who dream by night in the dusty recesses of their minds wake in the day to find that it was vanity: but the dreamers of the day are dangerous men, for they may act their dreams with open eyes, to make it possible.
    Last.fm | RYM

Faun's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cdp1193 Bekijk bericht
    Wat maken jullie klaar ipv gekookte aardappelen? Ik vervang ze op kot momenteel door (wilde) rijst, tarwe en polenta.
    Nog nooit gehoord van polenta .
    Ik eet soms wel es bulgur of quinoa, maar vaak eet ik gewoon geen zetmeelhouders bij mijn warm eten omdat ik al genoeg khoolydraten binnenheb met brood.

Faun's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand die weet waar ik in Gent Garam masala kan vinden? Ik heb es bij ene indische nachtwinkel een soort garam masala mix gekocht maar dat was veel te straf, daarmee kon ik geen zoete kip tikka masala maken. Hoe krijgen ze dat trouwens zo zoet zonder zoetstof?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cdp1193 Bekijk bericht
    rijst, pasta, couscous

lantaarnpaal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Faun Bekijk bericht
    Nog nooit gehoord van polenta .
    Ik eet soms wel es bulgur of quinoa, maar vaak eet ik gewoon geen zetmeelhouders bij mijn warm eten omdat ik al genoeg khoolydraten binnenheb met brood.
    Polenta is echt zeer lekker, oorspronkelijk was het wel het arme mensenvoedsel van Italië. Om echte polenta te maken duurt het wel enorm lang en heb je zo'n koperen pot nodig. Tegenwoordig bestaan er wel zo zakjes waar je het snel kan maken, alhoewel ik deze nog niet in België heb gevonden.

Kent iemand wat goedkope, gemakkelijke mexicaanse gerechten?

cdp1193's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Polenta is een Italiaans gerecht op basis van mais. Als het gekookt wordt is een pap wanneer het echter afkoelt, stijft het op en die opgesteven brij kan gebakken worden.

Quinoa heb ik vroeger nog gegeten maar ik vergeet die naam iedere keer . Van Bulgur had ik nog nooit gehoord. Merci!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lantaarnpaal Bekijk bericht
    Polenta is echt zeer lekker, oorspronkelijk was het wel het arme mensenvoedsel van Italië. Om echte polenta te maken duurt het wel enorm lang en heb je zo'n koperen pot nodig. Tegenwoordig bestaan er wel zo zakjes waar je het snel kan maken, alhoewel ik deze nog niet in België heb gevonden.
    Ik heb die polenta van "valsugana" gekocht in de smatch. Ze is klaar in een kleine 10 minuten.
    Laatst gewijzigd door cdp1193; 23 oktober 2012 om 16:06
    All men dream: but not equally. Those who dream by night in the dusty recesses of their minds wake in the day to find that it was vanity: but the dreamers of the day are dangerous men, for they may act their dreams with open eyes, to make it possible.
    Last.fm | RYM

Pagina 2 van 107 Eerste 1234561252102 ... Laatste

Regels voor berichten