kampers's schermafbeelding
    iTrader
    51 (98%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Met een slowcooker, die zal zijn temperatuur wel goed houden
    Het is een stukje van de nek.
    Heb het al vaker op de BBQ klaar gemaakt maar heb er vaak niet genoeg tijd voor dus hebben we een slowcooker aangeschaft voor wanneer dat beter uit komt.
    Ok, ik had slowcoocking gelezen. Dus dacht op de bbq Haha. Beste stuk voor PP is de schouder. Op de bbq althans.. uurtje of 16 naargelang de kilo’s

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Airfryer en frieten werkt wel btw, zowel met gewone diepvries frieten als met die waar airfryer op staat vanvoor alsook voorgesneden frieten in de frigo in de winkel of zelf aardappelen snijden.

Met aardappelen zelf of frieten uit de frigo in de winkel is het gewoon wat zoeken naar de juiste tijd ( de hoeveelheid die je in het mandje legt speelt ook daarin mee en als je er meer in doet moet je halverwege eens schudden ) gewone diepvries frieten ook en die waar airfryer op staat daar staat op hoe lang en hoe warm.
    Verse frieten bv is toch al snel richting het kwartier of meer naargelang de hoeveelheid, de airfryer frieten is geloof ik een minuut of 8 voor een portie.

Enige wat ik vind is dat ze wat droger zijn dan normaal maar dat is ook normaal want je bakt ze niet in 3L olie in je frietketel, kan je niet echt verhelpen net zoals alles wat je met hete lucht klaar maakt, oven frieten uit de oven hebben hetzelfde ''probleem'' nuja met wat saus erbij geen probleem natuurlijk.

Van snacks lukt ook bijna alles, dingen als bitterballen en vleeskroketten en frikandellen/curryworsten hebben tegenwoordig allemaal ofwel een oven ofwel een airfryer versie ( oven versie lukt ook in de airfryer )
    Curryworsten/frikandellen kan je bijna kopen van welk merk je wilt die worden altijd bruin maar met bitterballen of vleeskroketten is dat minder het geval en zou ik wel de oven/airfryer variant aanraden.
    Chicken fingers van Mora lukken ook en voor de rest is een airfryer eigenlijk een soort van kleine oven dus kippenvleugels of bouten afbakken lukt ook perfect, eigenlijk moet je gewoon denken aan iets wat je in de oven steekt en dan vind je nog 101 dingen die er in gaan, ik vind ook het resultaat vaak beter dan een oven, al hangt dat ook van de kwaliteit van je echte oven af.

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    +1

Kipfilet vind ik ook mooier garen dan in de oven.
    PSN: Shaddix-be

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb altijd al graag gekookt, maar de laatste maanden probeer ik ook steeds meer "staples" die ik vroeger kant-en-klaar zou kopen zelf van 0 te maken.

Vers pastadeeg, maistortillas, sandwichspreads, currypaste, ... Er kruipt allemaal natuurlijk meer werk in, maar het cliché klopt wel dat het een stuk lekkerder is dan de voorverpakte versies. In het geval van de tortillas verklaar ik mezelf zelfs voor gek dat ik die vroeger in de winkel kocht: het deeg is klaar op 10 minuten, moet niet rijzen, bakt in 2 minuten en is goedkoper + smaakvoller.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Eerste keer zelf tortilla's maken is mindblowing. Zo gemakkelijk en zo veel beter. Wel nog nooit met maisbloem geprobeerd.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utred? Bekijk bericht
    Eerste keer zelf tortilla's maken is mindblowing. Zo gemakkelijk en zo veel beter. Wel nog nooit met maisbloem geprobeerd.
    Ik gebruik deze: https://www.ah.be/producten/product/...t-wit-maismeel

Tevreden van 1 kilo is +- 50 kleine tortillas. Voor 2 euro ga ik niet snel 50 tortillas kunnen kopen

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bewaart dat of best gewoon elke keer een nieuwe portie?
    PSN: Shaddix-be

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kan wel ongeveer een week redelijk goed blijven. De nog warme tortilla's in een afsluitbaar plastic zakje steken zodat de stoom voor wat vochtigheid zorgt.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je kan ze ook invriezen, als je ze in grotere hoeveelheden op voorhand wil maken. Als je een stuk bakpapier tussen iedere tortilla legt en ze dan in een afsluitbaar zakje steekt, zullen ze normaalgezien niet aan elkaar blijven plakken.

Bigbuddha's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb 2 hespengebraden van 1Kg.

Ik zou deze graag vandaag al willen klaar maken om morgen enkel nog op te warmen.
    Hoe zou ik dit het beste doen?

Thanks.
    Life before the computer: memory was something that you lost with age, a cursor used profanity and if you had a 3 1/2 inch floppy you just hoped nobody found out...

Vantham's schermafbeelding
    iTrader
    21 (96%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    met een theelichtje

nee serieus, ik zou ze nu al klaarmaken zodat ze bijna volledig klaar zijn, dan morgen zou ik ze zeer lang op lage temperatuur (10-15 graden boven kerntemp) terug opwarmen. best een thermometer gebruiken die je kan laten steken zodat je wat kan opvolgen.
    There's no such thing as too much snow

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Januari zal voor ons een drukke maand worden en we willen zorgen dat we al wat maaltijden op voorhand/tijdens het weekend/vrije avonden kunnen maken en invriezen. Voorlopig hebben we al enkele zaken zoals stoofvlees, spaghetti, lasagne, zijn er nog gerechten waar mensen spontaan aan denken?

Alvast bedankt.
    \0/

.Sinister.'s schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Januari zal voor ons een drukke maand worden en we willen zorgen dat we al wat maaltijden op voorhand/tijdens het weekend/vrije avonden kunnen maken en invriezen. Voorlopig hebben we al enkele zaken zoals stoofvlees, spaghetti, lasagne, zijn er nog gerechten waar mensen spontaan aan denken?

Alvast bedankt.
    Volauvent, goulash, chili con corne, kalfsblanquette...
    Ook purees (wortel, prei, knolselder,...) kan je makkelijk invriezen. Vleesje erbij en klaar

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door .Sinister. Bekijk bericht
    Volauvent, goulash, chili con corne, kalfsblanquette...
    Ook purees (wortel, prei, knolselder,...) kan je makkelijk invriezen. Vleesje erbij en klaar
    Merci, had aan purees helemaal nog niet gedacht... Volgend weekend eens wat kokerellen sé ;-)
    \0/

AlexisS's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    OK mss een stom vraagje maar... Ik wil een kaassaus maken voor bij pasta, daarom zou ik eerst een roux willen maken, kan dit met maïzena?

Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk

Pagina 107 van 108 Eerste ... 75797103104105106107108 Laatste

Regels voor berichten