coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik gebruik zelf ook geen maaltijdboxes, maar ik stelde het voor omdat het een grote hulp kan zijn voor mensen die weinig inspiratie hebben + die boxes houden vaak al veel rekening met de juiste verhoudingen tussen vlees & groenten etc.

We hebben ooit eens een week HelloFresh cadeau gekregen. Na die week hebben we het stopgezet (omdat ik liever zelf mijn inkopen doe & gerechten samenstel), maar op zich was de kwaliteit van die dozen wel oké.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

lookoutordie's schermafbeelding
    iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand die iets kent van broodbakmachines?
    wat zijn goede machines?

Vantham's schermafbeelding
    iTrader
    21 (96%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik begin er stilaan toch ook naar uit te kijken. Ooit eentje gehad, maar ik vond het altijd een miserie om die kneedhaken eruit te krijgen. Daarna een tijd brood met de hand gemaakt, maar dat duurt zo lang he, 2 maal laten rijzen, dan nog een uur bakken, dan ben je toch een kleine 3 uur bezig... afin, je kan dan soms moeilijk buitenshuis.

uiteraard moet je dan ook nog een snijmachine kopen.
    There's no such thing as too much snow

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lookoutordie Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Iemand die iets kent van broodbakmachines?
    wat zijn goede machines?
    Mijn ma zweert bij Panasonic. Op dik 25 jaar nog maar aan haar tweede machine bezig
    Voor de eerste stuk gegaan is, zijn zowel de "kom" als de kneedhaak eens vervangen. Beide omdat de anti aanbaklaag minder werd en het brood er bleef aan hangen.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wel ja wegens gebrek aan deftig brood bij naburige bakkers ben in toch aan het denken om zelf brood te maken. Gewoon alles samendoen en laten bakken. Iedere ochtend vers brood en de rest vries je in.

Toevallig een idee naar wat je best kijkt ?

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Ik gebruik zelf ook geen maaltijdboxes, maar ik stelde het voor omdat het een grote hulp kan zijn voor mensen die weinig inspiratie hebben + die boxes houden vaak al veel rekening met de juiste verhoudingen tussen vlees & groenten etc.

We hebben ooit eens een week HelloFresh cadeau gekregen. Na die week hebben we het stopgezet (omdat ik liever zelf mijn inkopen doe & gerechten samenstel), maar op zich was de kwaliteit van die dozen wel oké.
    Heb ook eens zo een box gehad en de kwaliteit was idd wel dik ok maar over het algemeen zijn het ''huis en thuis'' maaltijden en die kosten bij hun tussen de 7 en 10 Euro per persoon, als er dan al eens iets in zit als een stukje vis ( en vis en vlees is bij hun 100-120 gram per persoon…. ) en ergens iets van pasta of bulgur of fancy rijst dan vind ik dat een dure maaltijd voor wat het is en de hoeveelheid.

Zij claimen dat ze '' de aanwijzing van de voedselgids volgen voor de hoeveelheid vlees voor een volwassen persoon '' , ik ken niemand in mijn familie of omgeving die genoeg heeft met 100-120gram vlees of vis, enkel mijn oma.
    Ik zou honger lijden met zo een box en als je dan 46 ofzo moet betalen voor 4 maaltijd en en dan 2u later honger hebt s'avonds is dat toch wel heel zuur betaald.

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht

Wij hebben ook een tijdje HelloFresh gehad. 2 volwassenen en 2 kinderen.

Werd telkens op maandag na 19u geleverd, dus 1e maaltijd was op dinsdag. En maar goed ook zodat ik dinsdag overdag extra vlees/vis kon gaan kopen. De bijgeleverde porties waren zelfs niet genoeg voor ons toen 4-jarige dochter (die op de p25 zit/zat qua gewicht).

Als we voor de kindjes iets anders klaarmaakten kwamen we nipt toe voor m'n vrouw en ik qua vlees/vis. Dit deden we na enige tijd omdat de gerechten meestal te speciaal waren voor ons kindjes.

Qua smaak wel dik in orde, en veel nieuwe dingen leren eten daardoor. Enkele gerechten daarvan maak ik nu nog af en toe klaar. Maar meestal wat aangepast.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lookoutordie Bekijk bericht
    Wel ja wegens gebrek aan deftig brood bij naburige bakkers ben in toch aan het denken om zelf brood te maken. Gewoon alles samendoen en laten bakken. Iedere ochtend vers brood en de rest vries je in.

Toevallig een idee naar wat je best kijkt ?
    Wil je een machine of echt zelf bakken? Bij een machine moet je niet veel doen: alles erin gooien en een paar uur later heb je brood. Je kan die ook programmeren zodat je 's avonds alles er in doet en 's ochtends vers brood hebt. Vervelend zijn wel dat je die kneedhaak er uit moet halen en dat je het brood best even laat koelen (dus zo snel mogelijk uit de mengkom/bakvorm na bakken en dan koelen).

Wil je met de hand bakken, dan heb je gewoon veel tijd nodig, qua werk is dat zeker niet zo veel. Zoals Vantham al zei: je moet je rijs tijden respecteren. Maar da's ook zeker te doen.
    Wij hebben deze liggen: https://www.standaardboekhandel.be/p...-9789022330470

Daar staat basis brood in en ook wat speciallekes. Best leuk om u af en toe eens mee bezig te houden
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Wil je een machine of echt zelf bakken? Bij een machine moet je niet veel doen: alles erin gooien en een paar uur later heb je brood. Je kan die ook programmeren zodat je 's avonds alles er in doet en 's ochtends vers brood hebt. Vervelend zijn wel dat je die kneedhaak er uit moet halen en dat je het brood best even laat koelen (dus zo snel mogelijk uit de mengkom/bakvorm na bakken en dan koelen).

Wil je met de hand bakken, dan heb je gewoon veel tijd nodig, qua werk is dat zeker niet zo veel. Zoals Vantham al zei: je moet je rijs tijden respecteren. Maar da's ook zeker te doen.
    Wij hebben deze liggen: https://www.standaardboekhandel.be/p...-9789022330470

Daar staat basis brood in en ook wat speciallekes. Best leuk om u af en toe eens mee bezig te houden
    Nee bedoel idd zo een machine waar je alles in kan doen . Zelf brood bakken heb ik de tijd helaas niet voor. Zal wel eens sporadisch gebeuren.

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het is zo ver, we hebben een slowcooker en een schoon stuk vlees om pulled pork te maken. Iemand goeie recepten waar ze heel content van zijn?

Vraag me vooral af of je moet aanbakken of voor het schredden even grillen in de oven. Bij de BBQ versie is de tekstuur van de bark toch ook altijd heel fijn.
    PSN: Shaddix-be

kampers's schermafbeelding
    iTrader
    51 (98%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    Het is zo ver, we hebben een slowcooker en een schoon stuk vlees om pulled pork te maken. Iemand goeie recepten waar ze heel content van zijn?

Vraag me vooral af of je moet aanbakken of voor het schredden even grillen in de oven. Bij de BBQ versie is de tekstuur van de bark toch ook altijd heel fijn.
    Schoon stuk vlees? Wat versta je daar onder? Hoeveel tijd heb je? Al ervaring met een constante temperatuur aan te houden?

iTrader
    51 (98%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Mensen hier ervaring met airfryers?

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kampers Bekijk bericht
    Mensen hier ervaring met airfryers?
    Jup, frieten zijn niet te vreten persoonlijk. Kippenvleugels erin is het beste dat die machine voor dient.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

iTrader
    51 (98%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KBE Bekijk bericht
    Jup, frieten zijn niet te vreten persoonlijk. Kippenvleugels erin is het beste dat die machine voor dient.
    Haha iedereen die ik spreek zegt dit over de frieten, wat isser mis mee dan? Smaak? Slap? Zelf gemaakte frieten?

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kampers Bekijk bericht
    Haha iedereen die ik spreek zegt dit over de frieten, wat isser mis mee dan? Smaak? Slap? Zelf gemaakte frieten?
    Slap, geen smaak in persoonlijk, gemoet et echt niet kopen voor de frieten
    Die kippenvleugels zijn dan wel top erin.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

Pagina 106 van 107 Eerste ... 65696102103104105106107 Laatste

Regels voor berichten