KBE's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    je vlees kan je evt ook snijden met een broodsnijmachine, kost niet zoveel. vleessnijmachines weet ik de prijs niet van
    Dat is misschien nog handig voor eens te kijken.

Gisteren even gekeken hoe worsten en droge worsten gemaakt werden.
    Zo machines voor thuis vallen nog goed mee, voor 100 euro heb je al zo vleesmolen.
    Natuurlijk moet je nog die worsten machine kopen, was ook rond de 100 euro.

Voor verse hamburgers zou ik mij dat nog eens aanschaffen of zelf gehakt maken

Daarnet onze spit getest van de nieuwe oven voor kip, man zo sappig en lekker van smaak.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

AlexisS's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Morgen heb ik nog eens een ganse dag vrij. Daarom dat ik spareribs in de oven wil maken.

Iemand tips ivm gaartijd? Ik lees gaartijden van 2-3h tot 5h.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlexisS Bekijk bericht
    Morgen heb ik nog eens een ganse dag vrij. Daarom dat ik spareribs in de oven wil maken.

3-2-1 methode als je er echt tijd voor hebt. Oven op 110-120graden, drie uur gewoon, 2u in zilverpapier met een beetje appelsap en daarna nog 1 u gewoon erin.
    Eigenlijk is dat voor op de bbq of smoker maar in de oven lukt dat ook.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

da_flux's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Ik heb de mijne er toen zeker 6u laten inzitten en erna nog afbakken.
    Waren echt fall off the bone.

Ik heb wel ook dat vlies verwijderd toen.

En ook 24u laten marineren.

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    106 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Indien je minder tijd hebt dan hierboven voorzien: 2.5- 3 uur op zeer lage temperatuur. Vervolgens 20 min. afbakken op hogere temperatuur.

En inderdaad sowieso vlies verwijderen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou graag een kookles voor beginners willen volgen in de beurt van leuven. weet iemand waar ik dit kan doen?

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carmaniac4 Bekijk bericht
    Ik zou graag een kookles voor beginners willen volgen in de beurt van leuven. weet iemand waar ik dit kan doen?
    Het cvo biedt kooklessen voor verschillende niveaus/interesses aan:

Koken en bakken

Ik zie wel dat de eerste lessen al in september zijn gestart.

Ik heb me lang tegen pinterest gekant omdat ik niet zo'n PIntEResT TriENeTjE wou worden. Maar eigenlijk is dat wel heel handig om snel originele recepten te vinden.
    Laatst gewijzigd door coldplayke; 20 oktober 2019 om 12:03
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

AlexisS's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Momenteel een varkensschouder in de oven zitten voor pulled pork. Zelf een kruidenmengsel gemaakt en het vlees daarmee ingesmeerd. Ipv appelsap een sint bernardus abt 12 gebruikt, ik vrees dat dat toch geen succescombo gaat worden. Juist eens van de saus geproefd en deze smaakte erg scherp af, dus ik vrees voor de smaak van het vlees.

2h in de oven aan 110 graden, nu nog eens 2h aan 120 graden. Zou ik de temp op het einde nog verhogen voor een krokant korstje?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Volgend mij ga je die nog niet echt kunnen pullen na 4 uur. Hier gemiddeld een 11uur eer hij klaar is. (Wel op de bbq)

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Momenteel een varkensschouder in de oven zitten voor pulled pork. Zelf een kruidenmengsel gemaakt en het vlees daarmee ingesmeerd. Ipv appelsap een sint bernardus abt 12 gebruikt, ik vrees dat dat toch geen succescombo gaat worden. Juist eens van de saus geproefd en deze smaakte erg scherp af, dus ik vrees voor de smaak van het vlees.

2h in de oven aan 110 graden, nu nog eens 2h aan 120 graden. Zou ik de temp op het einde nog verhogen voor een krokant korstje?
    Ik vind sint Bernardus abt 12 veel te sterk voor in eten, ooit mij daar ook laten aan vangen bij stoofvlees en kreeg die smaak niet er uit.
    Wilt ge dan toch bij bruin bier blijven voor koken neem dan gewoon bruin ouderwets tafelbier, wilde toch wat meer diepte erin maar niet zo sterk als abt 12 dan is bruine Leffe ook goed.

Anyway hier ook ooit eens spareribs en pulled pork zelf willen maken en mij gewoon vanaf dag 1 een slowcooker gekocht van 6L, elke keer perfect na 8u op low ( ribben die nog licht aan het bot blijven na 6u ) en je moet er niet naar kijken, 11u lang ne BBQ laten gaan voor een stuk vlees heb ik niet de tijd voor noch de goesting, oven idem, een slowcooker kan je gewoon achterlaten als je de deur uit moet.

Erna ribben uitnemen, insmeren met marinade en ff onder een grill in de oven, pulled purk neem je uit de cooker, shredden met 2 vorken en terug in de juices of door een goede BBQ saus, al het genot van het gerecht in kwestie maar geen gedoe met een oven of BBQ.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het is nu niet dat ik daar veel tijd hoef in te steken tijdens die 11uur, gewoon nu en dan eens kijken en eventueel wat luchtschuiven bijstellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Daar heb ik in die 11u nog geen tijd voor, s'ochtends gooi ik dat in de slowcooker, 8u op low + erna springt dat op warm houden en als ik thuis kom is het klaar en kan ik aan tafel.
    Maar dat is mijn schema en omstandigheid, daarom heb ik die ook gekocht

Als jij wel tijd hebt om 11u ''erbij te zitten'' zonder dat je weg moet/kan om het dan op een BBQ te maken dan kan je dat idd ook.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zijn er geen sites met tips voor mensen waar beiden gaan werken en dus laat thuis komen en niet veel tijd hebben?
    En ook waar beiden geen fan zijn van koken

Op sommige dagen heb ik echt geen goesting dat ik vlug een kalkoenfilet kook en wat kroketten in de oven klaarmaak. Voila m'n avondeten. Easy peasy
    Maar echt gezond is dat niet. Vooral als je aan MINIMUM 300gram groenten per dag wilt komen.

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    Zijn er geen sites met tips voor mensen waar beiden gaan werken en dus laat thuis komen en niet veel tijd hebben?
    En ook waar beiden geen fan zijn van koken

Op sommige dagen heb ik echt geen goesting dat ik vlug een kalkoenfilet kook en wat kroketten in de oven klaarmaak. Voila m'n avondeten. Easy peasy
    Maar echt gezond is dat niet. Vooral als je aan MINIMUM 300gram groenten per dag wilt komen.
    Al eens maaltijdboxen geprobeerd?
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Diepvries groenten is key als je weinig tijd hebt, even gezond als vers en kost bijna geen drol.
    in de Colruyt koop je 2kg spinazie met room van Iglo voor net over de 2 euro, of zonder room kan je ook vinden ( whatever floats your boat maar qua calorieen is het bijna hetzelfde )

Idem met groene bonen/bloemkool roosjes / rode kool / prei / etc, kan je allemaal gaar krijgen op de tijd wat je nodig hebt om je pan uit te halen en je vlees te bakken.
    Je kan ook een slowcooker halen en gewoon grote porties klaar maken van bv stoofpotjes of one pot dishes en daar gewoon groenten bij serveren ( of bv al aardappelen/groenten in doen van bij de start ) dat ding kookt overdag als je op je werk zijt ( koop er wel 1 met digitale timer en warmhoud functie, kost nog steeds maar 60 euro ) of je koopt er 1 van 6L en je maakt eens op 1 dag een hele pot vol en vriest dat in.

Je kan trouwens veel meer daar in klaar maken dan enkel stoofvlees of ribben of goulash of dergelijke, als je googled op slow cooker dishes kan je van bijna elk gerecht wel een slowcooker versie maken, ik heb al dingen gevonden die ik er voor enkel kon maken in 3 potten/pannen en wat meer dan een uur aan echt koken zou innemen, nu gooi ik dat allemaal in de pot en dan x uur op low/high zetten en de deur uit.

Maaltijdboxen elemineren enkel dat je niet meer moet winkelen maar qua koken duurt dat nog even lang en ik vind ze ook overpriced ( van HelloFresh dan gesproken ) maar je betaald dan ook voor het gemak van vlees/vis/de hele hoop aan je deur te krijgen.

Als ik soms heel lui ben koop ik in de colruyt of de carrefour ook gewoon spinazie/wortelstoemp wat al klaar is en ingevroren in ''staafjes'' , een minuut of 4 in de microgolf en terwijl een stuk vlees bakken in de pan en je hebt wortelstoemp of spinaziestoemp zonder 1% effort ( ok zit geen 300 gram groenten in maar let's face it , als je hier vraagt aan 20 mensen of ze per dag 300 groenten eten zal nog geen 10% ja zeggen )

Je zou ervan verbaasd zijn hoe weinig mensen effectief 300 gram groenten eten op een dag, in mijn kenniskring zou ik al bijna niemand kunnen opnoemen, enkel sporters die ik ken zijn daar mee bezig omdat groenten vullen zonder bijna enige calorieen te zijn ( denk bv aan gekookte broccoli roosjes )
    Nuja als je echt 300 gram groenten wilt per dag en dat is je mindset, go nuts

Pagina 105 van 106 Eerste ... 55595101102103104105106 Laatste

Regels voor berichten