Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Die Chicken tenders en die shepherd's pie zal ik zeker eens proberen zeg. Honger dat ik er van krijg
    Don't think you are, know you are...

AlexisS's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik zou enorm graag leren koken maar ik heb ook vrij weinig tijd. Ik wou een reeks kooklessen gaan volgen maar momenteel is dat door drukte op het werk nog niet mogelijk. Welke boeken of website’s kunnen jullie me aanraden?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlexisS Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zou enorm graag leren koken maar ik heb ook vrij weinig tijd. Ik wou een reeks kooklessen gaan volgen maar momenteel is dat door drukte op het werk nog niet mogelijk. Welke boeken of website’s kunnen jullie me aanraden?
    De app tasty vind ik zo makkelijk daarvoor omdat je stapgewijs ziet wat er moet gebeuren, hoe groot de stukjes moeten zijn, welke kleur het hoort te hebben,...

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Piet Huysentruyt heeft zo een heel dik boek wat op de alledaagse dingen is gericht, en van elke soort heb je wel minstens 20 gerechten ( soepen, sauzen, voorgerechten, vis, vlees, dessert ) staat altijd bovenaan handig wat je nodig hebt en het recept Is stap voor stap, en veel hebben ook foto's van hoe je het precies doet.
    Ik ben niet voor kookboeken want ik zoek altijd recepten online en leg dan de iPad langs me in de keuken, maar een kennis heeft dit boek en het zag er wel heel handig uit.

Als je weinig tijd hebt en kennis kan je ook voor een kleine 60 euro een slowcooker aanschaffen, naast bv stoofvlees of goulash of spareribs kan je er een ton dingen in maken, vooral in de USA een heel populair keukentoestel dus online vind je zo 100 dingen om erin te maken, van soep tot desserts, van stoofschotels tot aziatische gerechten.

Is ook redelijk fail proof want het is alles bij elkaar gooien, iets als goulash of stoofvlees gooi je de ingredienten erin en laat je dat gewoon een uurtje of 7 gaan op low, spareribs ook gewoon rauw erin met een dry rub erop, uurtje of 5 en half op low als ze nog aan het bot moeten zitten, 6 uurtjes als je zo het bot eruit wilt trekken, dan eventueel nog snel ff onder je oven gril met BBQ saus erop gesmeerd )

Veel gerechten in een slowcooker zijn ook gerechten die je in een stoofpot op het vuur of schaal in de oven kan maken maar hier is het voordeel dat je er helemaal niet moet naar omkijken, alles erin, tijd en power instellen en deksel erop en klaar, mijne staat zelf overdag aan als ik de deur uit ben en s'avonds heb ik een maaltijd klaar ( mijne heeft een warmhoudfunctie na de timer op 0 loopt ) snel wat kroketten bakken of patatten in de pan of puree en klaar.

In de zomer wel wat minder use ervan want alles wat je erin klaar maakt is stomend heet als het klaar is, dus als het 25+ graden is staat mijne in de kast, maar voor de rest ideaal voor iemand met weinig tijd maar wie toch een echte maaltijd wilt na een lange dag zonder dat je thuis nog 45 min aan je gasvuur staat of fast food haalt of diepvriesmaaltijden opwarmt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Die Chicken tenders en die shepherd's pie zal ik zeker eens proberen zeg. Honger dat ik er van krijg
    Die chicken tenders zijn goed ja als je het recept tot op de letter volgt moet ik wel zeggen dat er nog altijd veel kick zit in de saus, het is veel minder dan rechtstreeks franks hot sauce op je gerecht te druppen maar zelfs met de hoeveelheid bruine en witte suiker erin is het nog pikant genoeg om toch ff ''oof'' te gaan

Ik kan redelijk tegen medium spicy ( bv KFC hotwings ) etc maar voor mij was het net een tikje TE ( maar ik kan ook niet tegen tabasco bv ) volgende keer doe ik het recept met 50ml hot sauce ipv 1/3de cup ( wat 80ml is ) zien of dat een beetje tempert.
    Maar de smaak op zich is heel goed, ik had geen saus over na 3 kippenfilets te gebruiken en de saus hoeveelheid van het recept, maar moest je over hebben zie ik die saus ook wel passen met andere dingen.
    Laatst gewijzigd door Noscoped420; 19 mei 2019 om 20:26

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Deze week langkorrelrijst gegeten met paprika klein gesneden, roerei, erwten met sojasaus erover.
    Meestal doen we het zonder paprika en doen er hamblokjes bij. Beetje zoals fried rice.
    Da was verassend lekker met paprika eigenlijk.
    Die rijstkoker is toch zalig, kan da echt niet meer missen.

Ik heb echt groot voordeel da ik leer koken via men vriendin.
    Die weet waarover ze spreekt, haar koksopleiding komt van pas.

Wat die al uit haar hoed kan toveren en echt simpel en goedkoop.

Aardappeltjes gebakken met spekblokjes en ajuintje is ook heerlijk.
    Kruiden met peper, zout en wat knoflook poeder.
    Altijd anders gewoon gebakken aardapelen vinnek zo smaakloos.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

iTrader
    5 (100%)
    Ik doe meestal gewoon van die aardappelschijfjes van de Aldi in de pan, gewoon gekookte en daar wat grof zout van bv Cornwall of Maldon over en dan wat gestoofde gesnipperde sjalot onder en wat peterselie over, is ook net iets meer dan gewoon die schijfjes bakken en ik ben zot van gestoofde dingen als look, sjalot, ui.

Spekblokjes eronder zou ik ook van willen genieten maar dat is een no-no op een 1500 calorieen per dag dieet

BieBie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Patatten met saucissen , en appelmoes of rodekool of bloemkool in kaassaus of spruiten / spekblokjes of wortel / erwten of witloof ( warm of koud ) enz. ……...
    De Vort'n Vis

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Ik doe meestal gewoon van die aardappelschijfjes van de Aldi in de pan, gewoon gekookte en daar wat grof zout van bv Cornwall of Maldon over en dan wat gestoofde gesnipperde sjalot onder en wat peterselie over, is ook net iets meer dan gewoon die schijfjes bakken en ik ben zot van gestoofde dingen als look, sjalot, ui.

Spekblokjes eronder zou ik ook van willen genieten maar dat is een no-no op een 1500 calorieen per dag dieet
    Krielaardappelen is ook wel lekker, maar wij stomen die eerst en dan bakken ze in de pan.
    Men moeder doe dit altijd gewoon meteen in de pan en das gewoon zo taai, niet te vreten.
    Wij stomen altijd onze aardappelen, half uurtje in de stomer en zijn super zacht.

Die schijfjes zijn ook lekker in de frietketel die verse, maar das nie goed voor je dieet
    Moet wel zeggen, frieten die je in de koelkast kan kopen zijn wel stukken lekkerder dan diepgevroren.
    Kost wel iets meer, maar je smaakt het ook wel.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlexisS Bekijk bericht
    De hele bundel van SOS Piet en de kookboeken van de colruyt . Piet legt goed de basis van koken en startersfouten uit en ge leert er alle klassiekers mee maken. Colruyt omdat het gemakkelijk is om de ingrediënten te vinden. De recepten die ik uit die boeken heb gemaakt zijn nog nooit mislukt.
    Die verhoudingen van de ingredienten en gaartijden zijn altijd prima. Kan je niet altijd zeggen van de recepten van Pascal Naessens of Jeroen Meus.

PS kan iemand een goed BBQ kookboek aanraden? Ik bedoel daarmee echt VLEES braden met goeie marinades enzo .
    Geen te culinaire troep , 'hoe bak ik ne pizza op mijne BBQ' of 'kommetje soep' kookboeken.

EDIT: al gevonden Steven Raichlen
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 3 juni 2019 om 20:28
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Heerlijk kanaal ontdekt: Sam the cooking guy. Leuke filmpjes en de recepten worden duidelijk uitgelegd. Wel meestal fast food.

https://www.youtube.com/user/thesamlivecast
    Tobias Fünke: "Are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist?
    The world's first analrapist."

PSN: De_Lemme

iTrader
    5 (100%)
    Pfffff komende week 30+ , gaat weer zoeken worden voor eten want koken zit er niet in.

Heb wel redelijk graag die meal salads van de colruyt en dan de Caesar salad maar kan da moeilijk 5 dage op rij eten

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    3 tomaten in blokjes snijden, een handvol rucola, handje basilicum, oregano, twee eetlepels balsamico-azijn en zwarte olijven. Alles in één kom zonder verwarmen.
    Spaghetti koken, afgieten en erbij kwakken. Goed husselen. Klaar. Zo te eten, of met een pistolet met maanzaad. Ideaal voor warm weer.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

Vantham's schermafbeelding
    iTrader
    21 (96%)
    koude patatten, ook altijd een hit imho
    There's no such thing as too much snow

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Koude rijst met hesp blokjes, mayonaise, ijsbergsla en zwam worstjes. Men madam doet voor haar nog wat ananas erin.

Pasta met gerookte zalm met kruidenboter en ijsberg sla.

Een belegd Frans stokbrood, is dikker en ben je meer van gevuld.

Noedels heb je ook nog, das niet veel werk met de waterkoker.
    PSN x_SyncBE

iTrader
    5 (100%)
    Vandaag was het gewone ordinaire kropsla in stukken getrokken met kerstomaatjes in half gesneden en wat gekookt ei + ham blokjes + geraspte wortel en ne lepel mayonnaise er aan in.

Morgen haal ik gewoon spare ribs die al klaar zijn uit de Carrefour ( staan tussen de kiekens aan het spit daar ) en die eet ik savonds gewoon koud en daarbij wat spirelli pasta met cocktail saus onder en fruit uit blik en een stuk baguette wat ook al gebakken klaar ligt in de Carrefour ( want daar steek ik mne oven niet voor aan in dat weer )

achja volgende week toch weer een paar dagen 22-23 dus dan eens terug iets echt koken

Pagina 103 van 104 Eerste ... 3539399100101102103104 Laatste

Regels voor berichten