Pagina 6 van 184 Eerste ... 23456789101656106 ... Laatste
    Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Met enkele dagen vertraging zit ik nu met de Westvleteren XII voor mijn neus. Helemaal mijn ding eigenlijk. Zéér rijke smaken, complex en hij zindert na. En ik vind hem toch anders smaken dan een Benny Abt 12.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nu ik alleen woon ff een vraagske aan de andere bierliefhebbers: iemand nen truk om een kwak glas deftig af te drogen?
    Ik doe het zo, maar er moet een betere manier zijn: afwassen, naspoelen, zo goed mogelijk afdrogen (krijg de handdoek dus niet voorbij de hals), halfuurke ondersteboven zetten, terug afdrogen, in het houten handvat zetten zodat het restwater kan verdampen.
    Gewoon geen kwak drinken is ook een oplossing natuurlijk.

godf@ther's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Iemand die vergelijkbare bieren weet voor palm Dobbel? Ik ga cadeau halen voor mijne pa en de bieren dat em graag drinkt zijn Palm Dobbel en Ciney Bruin, op die laatste weet ik zelf met wat ik dat ongeveer kan vergelijken, maar de Palm Dobbel hebk nog nooit gedronken.

Snel antwoord zou handig zijn want ik ga zo dadelijk naar de Hopduvel

Darkgnome's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Onlangs deed de studentenkring van mijn vriendin een bierproef avond in Museum M in Leuven.

Timmermans tradition lambicus blanchus.
    Heel verfrissend biertje eigenlijk met zijn spontane gisting
    Is door accenten van koriander of gedroogde sinaasappelschil heel fruitig van smaak. Normaal gezien hou ik daar niet van maar mij deed het spontaan denken aan een soort van limoenachtige smaak. Echt lekker eigenlijk maar dan voornamelijk in de zomer denk ik

Kriek boon vs oude kriek boon
    Eigenlijk niet veel speciaal aan maar die oude boon is echt véél beter dan de commerciele Kriek boon. De geur alleen al haha ik snap niet dat mensen spontaan die commerciele kriek eten.

Kessel Blond
    Lekker biertje, niet zo heel speciaal.
    Jammer genoeg hadden we maar een degustatieglas en anders kwam het wel meer tot zijn recht denk ik Vooral de hopsmaak is me wat bijgebleven.

Rosdel
    Een amberkleurig biertje uit Hoegaarden.
    Van ongeveer 6% met een kleine zoete smaak

Winter12
    Een bier uit Tildonk, persoonlijk voor mij het minste vande avond. Normaal gezien uitsluitend bedoeld voor export naar Amerika. (Hoewel ik hem onlangs zag liggen in de drankencentrale ABS) Je proeft en ziet ook dat het bedoeld is voor de buitelandse markt. Er is bijvoorbeeld geen kraag op het bier, het smaakt ook echt niet speciaal. Maar zolang het Belgisch bier is verkoopt zo iets op de amerikaanse markt hé...

Tumulus Nera
    Het nieuwste Belgische bier (enkele weken geleden haha kan veranderd zijn.) Een bier uit Landen en doet denken aan de Guinness. Heeft zowat dezelfde smaak alleen smaakt hij nog wat straffer lijkt wel meer gekruid. Acht graden als ik me niet vergis. Normaal gezien komt hij vanaf volgend jaar dus vanaf volgende week in de rekken!

Tumulus Nera fles
    Xbox360live tag: donsirus- add me if you want.

Dennoman's schermafbeelding
    iTrader
    107 (98%)
    Amerikanen zijn kieskeuriger op hun bier dan je zou denken. Ze zijn er ook enorm met bier bezig, daar krijg je heus niet zomaar alles verlapt. De meeste mensen die wat verder gaan dan alleen pintjes, vinden Budweiser daar ook vies hoor. Net zoals je hier zoveel Stelladrinkers hebt, wat ik ook niet snap omdat dat echt te goor voor woorden is.

Soit, in navolging van de mensen hier in de thread ook maar eens een paar flesjes Cesar gekocht en gisteren meteen eentje gedronken. Een saaie Belgische blonde tripel zoals ze die met de duizenden maken hier, maar wel opvallend weinig storende elementen. Waarschijnlijk weggestopt achter het aangename bitter. Flink wat koolzuur, wat ik in blond bier lekker vind, en een flinke kraag.

Eens een flesje flink koelen en zien wat het dan zegt.
    ~ "You don't see faith healers working in hospitals for the same reason you don't see psychics winning the lottery." ~

Barbarossa's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darkgnome Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Tumulus Nera
    Het nieuwste Belgische bier (enkele weken geleden haha kan veranderd zijn.) Een bier uit Landen en doet denken aan de Guinness. Heeft zowat dezelfde smaak alleen smaakt hij nog wat straffer lijkt wel meer gekruid. Acht graden als ik me niet vergis. Normaal gezien komt hij vanaf volgend jaar dus vanaf volgende week in de rekken!

Tumulus Nera fles

Gisteren zo'n Tumulus Nera gedronken, ik was er positief van verbaasd.
    Binnenkort er een paar van inslaan.
    Laatst gewijzigd door Barbarossa; 30 december 2011 om 17:31 Reden: typo

shagrath's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Iemand enig idee of volgende bieren nog de moeite zijn om eens te drinken. Ergens verstopt gevonden in de kelder. Tussen haakjes hun houdbaarheidsdatum
    Guinness special export ('04), Kwak ('04), Cuvee des trolls ('03), Hapkin ('04), Pilaarbijter ('05)

iTrader
    107 (98%)
    Sowieso de moeite om een ouder bier eens te proberen. Als het vort is, zult ge het rap genoeg merken
    ~ "You don't see faith healers working in hospitals for the same reason you don't see psychics winning the lottery." ~

iTrader
    2 (100%)
    Merci. Ben nu bezig die Guinness aan het drinken. Veel beter dan de draught.

iTrader
    107 (98%)
    Begint een redelijk goeie richting op te gaan, maar is eigenlijk nog steeds vrij voos. Een heel onaangenaam en agressief bitter vanaf de tweede slok, doet me echt denken aan tabak for some reason. En geen goeie tabak

Een fantastisch bier dat ook op die lijn balanceert is Hel & Verdoemenis van De Molen.

iTrader
    2 (100%)
    Bitter vond ik hem niet echt. Tenzij een beetje in de nasmaak. Veel koffie en beetje chocolade. Ook veel geroosterde mout. Bitterheid misschien afgezwakt door de leeftijd van het bier?

Hel en verdoemenis staat morgen op het plan. En in de kelder staat de 666 versie.
    Ook een black albert gepland.

iTrader
    107 (98%)
    Eeeexcellent. Waar gekocht? Hel en verdoemenis dan.

iTrader
    2 (100%)
    Hopduvel.

iTrader
    107 (98%)
    Kan er beter ook eens naartoe. Het is duur, maar beter dan wat ik nu doe (webshops).

iTrader
    2 (100%)
    Zelf geen ervaring met webshops.
    En op zich is het gewoon eens leuk om op je gemak te kijken naar verschillende bieren.

Pagina 6 van 184 Eerste ... 23456789101656106 ... Laatste

Regels voor berichten