Bekijk resultaten enquête: In welke supermarkt doe jij boodschappen?

Aantal stemmers
122. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Aldi

30 24,59%
  • Albert Heijn

39 31,97%
  • Carrefour

31 25,41%
  • Colruyt

69 56,56%
  • Delhaize

41 33,61%
  • Lidl

27 22,13%
  • OKay

6 4,92%
  • Spar

7 5,74%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
Pagina 6 van 14 Eerste ... 2345678910 ... Laatste
    Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mijn ouders gingen vroeger naar auchan, maar daar heb ik slechte ervaringen mee. Sowieso dat Frans is al niets voor mij. Die winkel ligt eigenlijk vrij dichtbij. Maar op de parking heeft 15 jaar geleden mijn ouder ooit eens getuut naar een vreemdeling in een kamionet die rare toeren haalt. Die vent stapte geirriteerd uit de auto en heeft gewoon de ruit ingeslagen van onze auto. Mensen die het gezien hadden gebaarden allemaal dat er niets was gebeurd, want het was een vreemdeling en ze hadden schrik van die vent. Die vent heeft dan zeker nog een discussie voor 30 min lang met mijn ouders gehouden, en een parkeerwachter daar op de auchan. Ik weet het allemaal niet meer goed, want ik was 7 ofzo. Maar plezant is anders. Allez ja, het is een buurt vol marginalen. mij zien ze daar niet. Die voorsteden van Lille zijn altijd avoid - avoid - avoid (tourcoing, roubaix en al die steden daar). Sindsdien zijn ze niet meer gegaan, en ik ga ook nooit gaan, ook al is het daar 3 keer goedkoper dan hier (maakt mij niet uit).

Daarnaast, franse huismerken. Tja, neen. Liefst niet.
    Ge zijt van Menen, dan ben je toch enige marginaliteit gewoon?

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Ge zit op 9lives, dan ben je toch enige marginaliteit gewoon?
    Fixed

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubba Bekijk bericht
    Kartonnen busje? Wat is daar mis mee?
    Super onhandig om open te krijgen. Als ik het open draai, krijg ik dat dingetje nooit meegedraaid en daardoor krijg ik de room er niet goed uit waardoor er altijd een deel achter blijft of ik er ongelooflijk mee pruts. Gewoon ja, prijsbesparend is het niet als je de volledige inhoud van het doosje niet kan gebruiken. Vroeger was het een flesje.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Ge zijt van Menen, dan ben je toch enige marginaliteit gewoon?
    Er is een verschil tussen marginaliteit van Menen en Noord-Franse marginaliteit.

Twee weekenden geleden wel hier in de straat een auto en tuinhuis uitgebrand, en wat zaken (kranten, papieren en een gordijn) in brand gestoken in inkomhal van appartement waar ik woon. Maar op zich valt het wel goed mee. Veel inbraken dat wel, maar je woont aan de grens, dus dat weet je ook dat dat gevaar er riskeert. En heb eens aangesproken geweest door vreemdelingen op een drukke straat die echt rare dingen wilden van mij (vroegen om me in te stappen of iets mee te roken), en ik die niet wou, en weg liep, en ze me dan achtervolgden en gewoon rare shit. Daarbij nog me proberen omver rijden en tegen een geparkeerde auto gereden, en dan heb ik moeten aanbellen bij een mens in een huis die me binnen liet en de politie belde... terwijl die vreemdelingen daar bleven keken naar ik uit die straat (en niet weg wilden gaan) tot de politie toe kwam. Was echt super blij dat die mens open deed....

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Regenneger Bekijk bericht
    Je doet én in Frankrijk én in Duitsland inkopen? Hoe gaat dat in zijn werk?

Een van beide moet toch erg veraf liggen.
    Duitsland is veel minder frequent. 2-3x per jaar tijdens een shoppingdag in aken. Vooral koffie int groot dan. Kopen 3-4 Rewes hun stock op

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Regenneger Bekijk bericht
    Je doet én in Frankrijk én in Duitsland inkopen? Hoe gaat dat in zijn werk?

Een van beide moet toch erg veraf liggen.
    Online bestellen.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Delhaize is lang niet zo duur als mensen denken als je slim shopt.

-fruit/groenten is daar soms heel goedkoop: deze week nog 5 bananen aan 1 euro en een selder aan 1 euro gekocht
    -Huismerken zijn vaak hetzelfde of bijna hetzelfde geprijsd als de concurrentie
    -Delhaize ligt vaak in de stad, kunnen veel mensen te voet naartoe. Dat bespaart ook geld. Colruyt heeft dit niet
    -kassa in de Delhaize gaat veel sneller dan in de Colruyt

Alleen de A merken zijn duur in Delhaize.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Toch is 25min minder tijd om op zijn werk te geraken meer waard dan 200k euro voor hem. En hij is helemaal de enige niet. Juist in tegendeel.
    Natuurlijk is hij niet de enige. Iedereen met verstand zou dat doen.

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Toch is 25min minder tijd om op zijn werk te geraken meer waard dan 200k euro voor hem. En hij is helemaal de enige niet. Juist in tegendeel.
    Das enkel. Maal 2 is dat 50min per werkdag, pak nog wat vertragingen etc en staking miserie mee en je zit aan 5u per week. 5 UUR! Das dik 20 uur per maand of pakweg 250 uur per jaar of anders gezegd 10 volle dagen. Elk jaar opnieuw.

De persoon in kwestie heeft vermoedelijk ook geen wagen nodig (of alleszins veel minder) voor vanalles en nog wat omdat alles dichterbij is. De effectieve besparing over 20-25 jaar is dus veel kleiner dan de €200k waarover je spreekt. En als je weet dat je op die 25 jaar bijna een jaar in tijd uit spaart aan pendeltijd dan vind ik dat nog niet zo onlogisch. Besides, dat is iets compleet anders want vastgoed, zeker in het centrum van een stad, zal zijn waarde behouden (en vermoedelijk in waarde stijgen) en de persoon in kwestie is die €200k dus helemaal niet "kwijt".

Enfin, on topic, als ik wist dat ik voor 100km rijden (50 heen en terug) €100 kon uitsparen zou ik dat direct doen. Het feit is, je schetst het te simpel... veel mensen zijn slechte planners, niet iedereen rijdt 1 keer per maand of zelfs 1 keer per week naar de winkel voor een volle kar. Veel mensen rijden alla minute voor 1 of 2 dagen naar de winkel voor een kar van €50, plots is het veel minder aanlokkelijk om 100km te rijden, de besparing is namelijk geen €100 maar slechts €25. En neen, daarvoor ga ik ook geen uur in mijnen auto zitten.

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bestel dan gewoon alles op amazon of bol moet ge zelfs u zetel niet uit voor die prijzen

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rsc Bekijk bericht
    -Delhaize ligt vaak in de stad, kunnen veel mensen te voet naartoe. Dat bespaart ook geld. Colruyt heeft dit niet
    Dat is anekdotisch en niet echt een reden vind ik Ik woon in een dorpskern en kan tevoet naar de Colruyt (100m) maar Delhaize is toch met de fiets of auto (2,5km). Hangt allemaal af van je woonplaats, er zijn ook genoeg vestigingen van Colruyt in een stad of dorpskern. Verder gaat het naar mijn ervaring sneller in de Colruyt (toch hier) dan in de Delhaize, want ze doen sneller extra kassa's open. Al snap ik de perceptie wel, daar er geen rolband is dus alles manueel van kar naar kar overgezet moet worden + mensen hun kar meestal (naar mijn gevoel) meer gevuld is in de Colruyt; hierdoor is de doorlooptijd per klant wel langer.

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nog zo'n fabeltje...men vergelijkt 2 manieren van werken puur op doorlooptijd aan de kassa zonder rekening te houden met het aantal goederen. En dan nog wil ik dat ten sterkste betwijfelen.

Het systeem van Colruyt is objectief sneller:
    * Je rijdt je kar voor en de werknemer van Colruyt laad alles vanuit je kar direct over in de andere kar (liefst van al in nen bak oid).
    * Je rijdt naar de kassa -> betaald en buiten.

Bij andere winkels:
    * Je moet eerst alles uit je kar op de rolband leggen.
    *** Bij de Aldi krijg je hier al problemen met volle karren want de kassa's hebben na de kassabediende geen ruimte dus de kassabediende moet wachten met scannen tot alles uit de kar is en de klant zijn kar naar het einde van de band verplaats heeft. ***
    * Vervolgens moet de werknemer alles vastpakken en doorschuiven.
    * Vervolgens moet alles ingeladen worden door de klant zelf.
    * Wachten
    * Wachten (ahja, die klant is zijn/haar kar nog aan het inladen)
    * Eindelijk betalen

Bedenkingen:
    * Het rolband systeem werkt... als je max pakweg 20 stuks bij hebt. Bij volle karren zoals in de Colruyt vaak voorkomt is het systeem Colruyt véél efficiënter.
    * Colruyt opent veel sneller bijkomende kassa's. In bv AH doen ze pas een 3de kassa open als de mensen tot halfweg de winkel staan.
    * Op piekmomenten zet Colruyt meer bediendes in dan er kassa's zijn waardoor er op het moment dat iemand aan het betalen is direct een collega aan de kar van de volgende klant begint.
    Laatst gewijzigd door Reverz; 15 februari 2019 om 13:56

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    @Reverz
    Bij Delhaize kan je ook zelf scannen, dan passeer je op 1 à 2 minuten de kassa.
    (Verder vind ik het eigenlijk maar triest voor de Colruyt-medewerker, dat is continu recht staan en trekken/sleuren/heffen. Bij andere winkels laat je bijvoorbeeld grote pakken water/bier/frisdrank gewoon op de kar staan.)

Edit:
    Bij Aldi gaat scannen voor de kassamedewerker trouwens quasi vanzelf heb ik de indruk. Hij/zij schuift het product over het toogske en het scant al. Bij Colruyt moet de kassamedewerker eerst nog de barcode zoeken en scannen. -> ook weer tijdsverlies.
    Laatst gewijzigd door TNTim; 15 februari 2019 om 13:27

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik vind het kassa systeem bij de colruyt net het grote pluspunt van die winkel...Bakken opendoen en gewoon overzetten in de auto.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij de aldi hebben ze uw producten al allemaal gescanned nog voor ge zelf goed doorhebt dat je ze op de band hebt gelegd.
    As we all know, christmas is that mystical time of year when the ghost of Jesus rises from the grave to feed on the flesh of the living. So we all sing christmas carols to lull him back to sleep.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Nog zo'n fabeltje...men vergelijkt 2 manieren van werken puur op doorlooptijd aan de kassa zonder rekening te houden met het aantal goederen.
    Neen... Rekening houden met het aantal goederen is nutteloos.

Ik vergelijk enkel de tijd die ik aan de kassa doorbreng. En dat is in Colruyt makkelijk 15-20 minuten. Hier leer je pas geduld hebben.

Asateo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    En dat is in Colruyt makkelijk 15-20 minuten. Hier leer je pas geduld hebben.
    Wat dan weer een reden is om naar Colruyt te gaan:
    "Word zen, shop bij ons."
    Blessed are the meek: for they shall inherit the earth. Matthew 5:5

Pagina 6 van 14 Eerste ... 2345678910 ... Laatste

Regels voor berichten